Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hoitajat haluavat istua lääkäreiden lounaspöydässä?

Vierailija
07.09.2025 |

En tajua.

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lekurit etsivät panoseuraa näin. Parempi se on hoitajien kanssa peuhata kuin häiritä asiakkaita/potilaita. 

Salli mun nauraa.

Naisten osuus työikäisistä lääkäreistä on noin 60 %, kun miehiä on 40 % (v. 2023 tiedot). Erityisesti nuoremmissa ikäryhmissä naisten osuus on vieläkin suurempi (esim. alle 30-vuotiaista 70 % oli naisia).

Vierailija
162/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jankuttava mielenterveyspaska ei tajua yhtään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on ruokala täynnä ja pitää etsiä niitä harvoja vapaita paikkoja. Joskus se on lääkärin pöydässä. Pitäisi vissiin syödä seisaallaan, ettei vaan lääkärille tule paha mieli?

Vierailija
164/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihme juttuja. Miksi ajattelette, että akateemiset eivät arvosta teitä, jos itse halveksitte akateemisia niin, että ette anna heidän olla rauhassa keskenään edes lakisääteisillä tauoilla?

Miten akateemisuus tähän liittyy? Olen itsekin akateeminen. 

No kun lääkäri ja insinööri eivät ole ihan samanarvoisia. Lääkäri on ylintä kastia, toisin kuin joku hikinen juntti-insinööri. 

Kävisit nyt edes amiksen loppuun, niin tietäisit etteivät insinöörit ole akateemisia...

Riippuu ihan insinööristä onko akateeminen. Psyk.sh.

Vierailija
165/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta me mennään miehistä ohi armeijassakin. Se on se viimeinen setämieslinnake, jota ne mustasukkaisesti varjelevat naisilta. Niin mustasukkaisesti, että miehistä surkeimmat ahdistelevat naisia intissäkin.

Vierailija
166/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites onko kirurgeille oma ruokapöytänsä? Ovat kuitenkin pelkkää lääkäriä hierarkiassa ylempänä. 

Vierailija
167/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein on ruokala täynnä ja pitää etsiä niitä harvoja vapaita paikkoja. Joskus se on lääkärin pöydässä. Pitäisi vissiin syödä seisaallaan, ettei vaan lääkärille tule paha mieli?

Ap ei ole lääkäri eikä hän ole yhtään mikään muukaan. Kunhan vain juoppo, jankuttava mt-ongelmainen persu Konalasta. Lääkäreistä suurin osa on naisia. Naisten pöytään voi nainen istua ihan huoletta. Miehet ei ole tervetulleita, koska niillä on taipumus toistaa heikkouksiaan jatkuvasti, hautaan saakka.

Vierailija
168/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? Ei ole koulutus ainakaan aikuismaisuutta tuonut lääkäreille, jos tällainen asia on ongelma. Luulisi, että kun on kouluja käynyt, niin osaisi käyttäytyä ihmisten kanssa, mutta aina se ei näköjään näin ole. 

Minä olen sosiaalityöntekijä ja istun kyllä lounaani sosiaalityöntekijöiden kanssa mieluiten. Opettajatkin istuvat mieluiten toisten opettajien kanssa eivätkä koulun kanslistin tai ohjaajien kanssa. Rehellisesti sanottuna ne työkaverit yleensä ihmisillä ovat juuri ne, jotka tekevät samaa työtä kuin itse. Niin se vaan menee. Vastaavasti vaikka olisin yksin, en haluaisi tunkea toisen ammattialan pöytään. 

Näinhän se menee, vaikka en Konalan Jauhelihamies olekaan. Psyk.sh.

Vierailija
169/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites onko kirurgeille oma ruokapöytänsä? Ovat kuitenkin pelkkää lääkäriä hierarkiassa ylempänä. 

1950-luku soitti ja pyysi takaisin vanhoillisia asenteitaan.

Vierailija
170/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1950-luku soitti ja pyysi takaisin vanhoillisia asenteitaan.

Kyllä tuo ruokalahierarkia on ainakin vielä jossain sairaaloissa todellisuutta. Psyk.sh.

Vierailija
171/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä jos ei samassa pöydässä voisi syödä! 😅 Nyt kyllä kuulostaa että jollain vastavalmistuneella on mennyt tunteisiin kun pari vuotta lyhyemmin opiskellut Tainakin kehtasi istua samassa pöydässä kuin 4 kertaa lääkikseen hakenut Meerit.

t. huonoimmat työpaikat tunnistaa siitä että on jokin luokkaerottelu kahvipöydässä työnimikkeitten välillä

Eli suomeksi lääkärit juovat kahvinsa työhuoneessa, kun eivät jaksa hoitajien juttuja lapsista ja tosi-tv-ohjelmista. Itsekin opettajana olen hypärin mieluummin fysiikan välinevarastossa kuin opehuoneessa kuuntelemassa ohjaajien juttuja.

Ai? Meillä lääkärit itse puhuu juuri noista aiheista. Ja lomamatkoista, koirista, hauskoista sattumuksista, ja muista ihan tavallisista asioista. Mistä teillä sitten keskustellaan? Pelkistä työasioista, vai?

Vierailija
172/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin sote-aloilla aletaan varmaankaikilla olla tätä monitoimijaista ja moniammatillista. Tiimikokouksetkin ovat moniammatillisia. Ei oikein ole enää foorumia, jossa voisi ihan samalla viivalla olevien työkavereiden kassa vapaasti, turvallisessa tilassa puhua. Meilläkin on jouduttu välillä pitää salaa tiimejä, että amk -porukka ei saa tietää niistä. Lounaalle joudutaan välillä karkaamaan, kun aina olisi joku amk änkeämässä mukaa, pahimmassa tapauksessa ammattikoululainen. Raskaaksi tämäkin menee, antaisitte ihmisille työrauhan. Voin taata, että kukaan akateeminen ei tunge väkisin sinne amk -laisten tiimiin. 

Vierailija
173/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? Ei ole koulutus ainakaan aikuismaisuutta tuonut lääkäreille, jos tällainen asia on ongelma. Luulisi, että kun on kouluja käynyt, niin osaisi käyttäytyä ihmisten kanssa, mutta aina se ei näköjään näin ole. 

Minä olen sosiaalityöntekijä ja istun kyllä lounaani sosiaalityöntekijöiden kanssa mieluiten. Opettajatkin istuvat mieluiten toisten opettajien kanssa eivätkä koulun kanslistin tai ohjaajien kanssa. Rehellisesti sanottuna ne työkaverit yleensä ihmisillä ovat juuri ne, jotka tekevät samaa työtä kuin itse. Niin se vaan menee. Vastaavasti vaikka olisin yksin, en haluaisi tunkea toisen ammattialan pöytään. 

Näinhän se menee, vaikka en Konalan Jauhelihamies olekaan. Psyk.sh.

Oudolta kuulostaa mun korvaan. Meillä ollaan kaikki ammattiryhmät iloisesti sekaisin. Lääkärit, sairaanhoitajat, psykologit, toimintaterapeutit, osastonsihteerit. Ja tämä myös psykiatrialla.

Vierailija
174/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lääkäreiden tarvitse sentään rukatauolla kuunnellä yksinkertaisten hoitajien hirinoita? Vaikuttaisi negatiivisesti lääkärien työpanokseen.

Vierailija
175/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä jos ei samassa pöydässä voisi syödä! 😅 Nyt kyllä kuulostaa että jollain vastavalmistuneella on mennyt tunteisiin kun pari vuotta lyhyemmin opiskellut Tainakin kehtasi istua samassa pöydässä kuin 4 kertaa lääkikseen hakenut Meerit.

t. huonoimmat työpaikat tunnistaa siitä että on jokin luokkaerottelu kahvipöydässä työnimikkeitten välillä

Eli suomeksi lääkärit juovat kahvinsa työhuoneessa, kun eivät jaksa hoitajien juttuja lapsista ja tosi-tv-ohjelmista. Itsekin opettajana olen hypärin mieluummin fysiikan välinevarastossa kuin opehuoneessa kuuntelemassa ohjaajien juttuja.

Ai? Meillä lääkärit itse puhuu juuri noista aiheista. Ja lomamatkoista, koirista, hauskoista sattumuksista, ja muista ihan tavallisista asioista. Mistä teillä sitten keskustellaan? Pelkistä työasioista, va

Lounas taitaa olla se ainoa hetki, kun ollaan koolla kaikki, kun ei ole edes yhteisiä kirjaamistiloja. Työasioiksihan se menee. 

Vierailija
176/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisen vai julkisenpuolen ongelmia? Yksityisellä lapiomies, insinööri ja tippainssi istuvat samassa pöydässä. Muunlaista toimintaa katsottaisiin, jopa vähän kieroon.

Kyllä meillä ainakin oli työmaalla ihan erilliset taukotilat työntekijöille ja toimihenkilöille. Toimistolla sitten taas inssit ja dippainssit, yms istuvat keskenään. Toki toimistolla taas ei juurikaan niitä lapiomiehiä näe, paitsi ehkä pienemmissä yrityksissä.

Vierailija
177/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisen vai julkisenpuolen ongelmia? Yksityisellä lapiomies, insinööri ja tippainssi istuvat samassa pöydässä. Muunlaista toimintaa katsottaisiin, jopa vähän kieroon.

Kyllä meillä ainakin oli työmaalla ihan erilliset taukotilat työntekijöille ja toimihenkilöille. Toimistolla sitten taas inssit ja dippainssit, yms istuvat keskenään. Toki toimistolla taas ei juurikaan niitä lapiomiehiä näe, paitsi ehkä pienemmissä yrityksissä.

Siis toimistolla kaikki syövät sekaisin välittämättä koulutuksesta. 

Vierailija
178/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lekurit etsivät panoseuraa näin. Parempi se on hoitajien kanssa peuhata kuin häiritä asiakkaita/potilaita. 

Salli mun nauraa.

Naisten osuus työikäisistä lääkäreistä on noin 60 %, kun miehiä on 40 % (v. 2023 tiedot). Erityisesti nuoremmissa ikäryhmissä naisten osuus on vieläkin suurempi (esim. alle 30-vuotiaista 70 % oli naisia).

Mitä se tähän kuuluu? Kyllä mieslääkäreitä hoitajille riittää. 

Vierailija
179/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lääkäreiden tarvitse sentään rukatauolla kuunnellä yksinkertaisten hoitajien hirinoita? Vaikuttaisi negatiivisesti lääkärien työpanokseen.

Mutta seksi kelpaa. 

Pakko todeta etteivät hoitajat turhaan hoitele. 

Vierailija
180/180 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toimistolla kaikki syövät sekaisin välittämättä koulutuksesta. 

Kyllä tuhero mieslääkäreille aina kelpaa. Oli sitten naislääkärin tai hoitajan tuhero. Kyllä minullekin on erikoislääkärinainen rintavakoa vilauttanut. Taisi olla puutteessa pikkuinen.