Miksi hoitajat haluavat istua lääkäreiden lounaspöydässä?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taukohuoneessa vain yksi iso, pyöreä pöytä. Sen äärellä on kaikki. Julkisella.
Näin meilläkin, mutta lounasruokalassa tämä hierarkisuus edelleen kyllä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisen vai julkisenpuolen ongelmia? Yksityisellä lapiomies, insinööri ja tippainssi istuvat samassa pöydässä. Muunlaista toimintaa katsottaisiin, jopa vähän kieroon.
Vai onko se lopulta se intti, joka opettaa ihmiset istumaan samassa veneessä?
Ei lääkärin tarvitse inttiä käydä. He ovat inttivapaita.
Voi kuinka kiva, osaatko myös lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme juttuja. Miksi ajattelette, että akateemiset eivät arvosta teitä, jos itse halveksitte akateemisia niin, että ette anna heidän olla rauhassa keskenään edes lakisääteisillä tauoilla?
Miten akateemisuus tähän liittyy? Olen itsekin akateeminen.
No kun lääkäri ja insinööri eivät ole ihan samanarvoisia. Lääkäri on ylintä kastia, toisin kuin joku hikinen juntti-insinööri.
Kävisit nyt edes amiksen loppuun, niin tietäisit etteivät insinöörit ole akateemisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisen vai julkisenpuolen ongelmia? Yksityisellä lapiomies, insinööri ja tippainssi istuvat samassa pöydässä. Muunlaista toimintaa katsottaisiin, jopa vähän kieroon.
Vai onko se lopulta se intti, joka opettaa ihmiset istumaan samassa veneessä?
Ei lääkärin tarvitse inttiä käydä. He ovat inttivapaita.
Voi kuinka kiva, osaatko myös lukea?
Osaan myös kirjoittaa 🤫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme juttuja. Miksi ajattelette, että akateemiset eivät arvosta teitä, jos itse halveksitte akateemisia niin, että ette anna heidän olla rauhassa keskenään edes lakisääteisillä tauoilla?
Miten akateemisuus tähän liittyy? Olen itsekin akateeminen.
No kun lääkäri ja insinööri eivät ole ihan samanarvoisia. Lääkäri on ylintä kastia, toisin kuin joku hikinen juntti-insinööri.
Kävisit nyt edes amiksen loppuun, niin tietäisit etteivät insinöörit ole akateemisia...
Eivät amk-insinöörit olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun olin eräässä keskussairaalassa töissä, niin lääkäreillä oli ihan "oma" pitkä pöytänsä joka oli jonkin kirjoittamattoman säännön mukaan "vain" heille. Pöytä vei ison osan ruokalasta. Olen kiertänyt useampiakin sairaaloita ja terveyskeskuksia ja aina lähestulkoon on "lääkärien pöydät". Uutena työntekijänä on aina seurattava tilannetta ettei riko heidän pyhiä etikettejään. En siis itse ole lääkäri.
Minä menen heti huomenna rikkomaan etikettejä. Soittavatko ihan poliisit paikalle?! 😂
Kokeile. Paha silmä on taattu sekä lekureiden että hoitsujen toimesta. Oli sinänsä ihan viihdyttävää seurata lääkärien pöytien menoa. Mulla on sen verran iso otanta eri työpaikoista.
Me mentiin aikanaan opiskelijoina harjottelujaksolla vahingossa lääkäreiden pöytään syömään, kun katsottiin, että siellä oli tilaa. Oli mielenkiintoisia ilmeitä. Ja saatiin haukut meitä ohjaavalta sairaanhoitajalta.😁 Jännää, että on vieläkin näin hierarkista ja kuppikuntaista touhua. Terveisin ex-hoitaja, joka nykyään on ammatissa, jossa tienaa enemmän kuin keskivertolääkäri. Ja kaikki istutaan samassa pöydissä sulassa sovussa, silloin kun lounaalla käydään ja lähitöissä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taukohuoneessa vain yksi iso, pyöreä pöytä. Sen äärellä on kaikki. Julkisella.
😱
Ihan Meilahden eri osastoja tarkkaillessa olen huomannut että hoitajat yleensä syö omia eväitä ja lääkärit lounasravintolassa. Lounaat sen verran kalliita että ei monet hoitajat siellä käy syömässä. Itse erikoistuvana lääkärinä syön jotain tietokoneen ääressä koska tauolle ei oikein ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi esitellä rintavakoa ja reittä
Eräässä paikassa oli tosi isot kaula-aukot paidoissa, oikeasti ällötti sellaiset kamppeet. Pidin omaa t-paitaa alla. Reittä ei niin vaan näytetä, nykyisin kaikilla on pitkät housut. Joskus 90-luvulla kun uraa aloittelin näki vielä mekkomallisia työvaatteita. Taisipa 2000 luvun alussakin vielä joillain harvoilla olla mekko.
Lääkäreillä? Huhhuh
Tässä puhuttiin hoitajista kuten varsin hyvin ymmärsit. Mutta totta tuo että lääkärintakin alle voi pukea hameenkin.
Miksi nämä hoitajat kulkevat tissit tanassa? Johtuuko se siitä, että tällä tavalla pääsee sinne lääkäreiden pöytään? Tissit pöytään ja lääkäri
Millainen on kuuma hoitajamies, mikä tanassa? Miksei lääkärimiehet voi olla kuumia?
Tää alotus sai mut avaamaan ketjun, oli niin uskomaton. Että miksi ihmeessä ihmiset haluaa istua toistensa seurassa, että ihan lääkäreiden? Anna mun kaikki kestää!!! Nyt on jollain noussut hattuun tohtoruus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä hakeutua lääkäriksi, jos halveksii suurinta osaa ihmisiä. Miten hoitaa potilaitakaan, kun asiakkaana on laidasta laitaan koko ihmiskirjo. Tämä jaksaa ihmetyttää ja pelottavaakin, jos vaan ihailun ja rahan takia..
Tuskin siinä mitään halveksuntaa on, on vain erilaisia luonteita ja erilaisia syitä. Yleensä ottaen. Samanlaisia ammattiryhmiä on muitakin. Jotkut vaan vaatii että pitää olla juuri heidän haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tää alotus sai mut avaamaan ketjun, oli niin uskomaton. Että miksi ihmeessä ihmiset haluaa istua toistensa seurassa, että ihan lääkäreiden? Anna mun kaikki kestää!!! Nyt on jollain noussut hattuun tohtoruus.
Ei sinne lääkikseen kukaan selväjärkinen haekaan. Kunhan on hyvä muisti, hyvä matikka ja jaksaa lukea.
Mitä väliä, kuka istuu missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne lääkikseen kukaan selväjärkinen haekaan. Kunhan on hyvä muisti, hyvä matikka ja jaksaa lukea.
En ole missään ammattikunnassa tavannut niin paljon naureskelijoita kuin lääkäreissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, kuka istuu missäkin.
Lääkäri itkee jos istuu vähemmän arvokkaan vieressä. Muut sitten joutuvat kuuntelemaan raivokiukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selväjärkisyydeksi tuota on ennen sanottu. Mutta eihän se ole mitään jollekin laitsarille tai lähärille. Kyllä he osaisi kaiken paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn miksi ne lääkärit ei saa syödä keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selväjärkisyydeksi tuota on ennen sanottu. Mutta eihän se ole mitään jollekin laitsarille tai lähärille. Kyllä he osaisi kaiken paremmin.
Tulihan se sieltä kun vähän provosoi. Laitsarit ja lähärit tosiaan ovat sitä pohjasakkaa.
Onko enää olemassakaan lääkäreitä, jotka oikeasti haluavat auttaa ihmisiä vai onko se niin, että äkkiä resepti käteen ja rahat tilille ja lomalle..
Miten te huomaatte nämä? Minulta mennyt aivan ohi 😱