Miksi hoitajat haluavat istua lääkäreiden lounaspöydässä?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että lääkärit joutuvat lounastamaan tavallisessa lounasravintolassa. Tuo haaveammatti saa kyllä jäädä.
Päivystäjät söivät eilen ja tänään osastolla, ajattele. Työpöytänsä vieressä työhuoneessa, ei edes kahvihuoneessa. Toisella oli ärrän salaatti ja toisella täytetty patonki taskussa.
No hyvä, että oli eväät pojilla mukana.
No eikö. Käytännön arki on aika kaukana näiden keskustelujen pönötyksistä. Kaipa joku sitäkin ehtii ja viitsii.
Ei tosiaan ole kaukana. Etkö koskaan ole nähnyt sairaaloiden taipumatonta hierarkiaa. Jossain pienessä yksikössä jossa yksi pöytä on ihan eri meno kuin isommissa sairaaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä jos ei samassa pöydässä voisi syödä! 😅 Nyt kyllä kuulostaa että jollain vastavalmistuneella on mennyt tunteisiin kun pari vuotta lyhyemmin opiskellut Tainakin kehtasi istua samassa pöydässä kuin 4 kertaa lääkikseen hakenut Meerit.
t. huonoimmat työpaikat tunnistaa siitä että on jokin luokkaerottelu kahvipöydässä työnimikkeitten välillä
Eli suomeksi lääkärit juovat kahvinsa työhuoneessa, kun eivät jaksa hoitajien juttuja lapsista ja tosi-tv-ohjelmista. Itsekin opettajana olen hypärin mieluummin fysiikan välinevarastossa kuin opehuoneessa kuuntelemassa ohjaajien juttuja.
Hassua. Minä taas sosiaalityöntekijänä tykkään kahvihuoneessa rupatella niin asiakasihteerien kuin ohjaajienkin kanssa oikeastaan enemmän kuin muiden sossujen. Sossujen kesken juttu kääntyy aina pelkkiin asiakasasioihin, moniammatillisessa seurassa jutellaan myös muusta niin kuin tauoilla kaiketi olisi tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun olin eräässä keskussairaalassa töissä, niin lääkäreillä oli ihan "oma" pitkä pöytänsä joka oli jonkin kirjoittamattoman säännön mukaan "vain" heille. Pöytä vei ison osan ruokalasta. Olen kiertänyt useampiakin sairaaloita ja terveyskeskuksia ja aina lähestulkoon on "lääkärien pöydät". Uutena työntekijänä on aina seurattava tilannetta ettei riko heidän pyhiä etikettejään. En siis itse ole lääkäri.
Minä menen heti huomenna rikkomaan etikettejä. Soittavatko ihan poliisit paikalle?! 😂
Onko se vartin lounastauko niin tärkeä? Mikään ei poista tasoeroa oli se sitten henkilökohtaista tai ammatillista. Eikä päätösvaltahierarkiaa.&nb
Meillä on kentällä kaikilla samanlaiset smurffipuvut ja lääkäreillä lääkärintakki.
Minulle ei kyllä valkene miksi haluaisin väen vängällä tupata itseni seuraan, jossa on jo selvästi omat jutut kesken. Milki pitää olla moukka ja tulla sotkemaan toisten vähäinen päivän oman aijan hetki?
Ihanaa miten inho loistaa lääkäreistä kun näkevät sen lähärin tai laitoshuoltajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lääkäri, mutta toisella akateemisella alalla. Usein ne jutut siinä lounaalla koskevat joko asiakasasioita tai sitten oman ammattialan työoloja tai juoruja. En ymmärrä miksi siihen toisen ammatin ihminen haluaisi liittyä, kun jutut eivät heitä koske.
Juoruja on kiva kuunnella.
Ihmisistä, joita et tunne?
Urkkiihan sote-alalla työntekijät luvatta potilastietojakin. Tämän tästä on juttuja lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä jos ei samassa pöydässä voisi syödä! 😅 Nyt kyllä kuulostaa että jollain vastavalmistuneella on mennyt tunteisiin kun pari vuotta lyhyemmin opiskellut Tainakin kehtasi istua samassa pöydässä kuin 4 kertaa lääkikseen hakenut Meerit.
t. huonoimmat työpaikat tunnistaa siitä että on jokin luokkaerottelu kahvipöydässä työnimikkeitten välillä
Eli suomeksi lääkärit juovat kahvinsa työhuoneessa, kun eivät jaksa hoitajien juttuja lapsista ja tosi-tv-ohjelmista. Itsekin opettajana olen hypärin mieluummin fysiikan välinevarastossa kuin opehuoneessa kuuntelemassa ohjaajien juttuja.
Hassua. Minä taas sosiaalityöntekijänä tykkään kahvihuoneessa rupatella niin asiakasihteerien kuin ohjaajienkin kanssa oikeastaan enemmän kuin muiden sossujen. Sossujen kesken juttu kääntyy aina pelkkiin
Minä taas sossuna syön sitten ennemmin työpöytäni ääressä sen lounaani kuin kuuntelen kahvihuoneessa sihteereiden ja ohjaajien juttuja. Aika usein käydään sossuporukalla ulkonakin syömässä. Meillä ei yleensä ole lounasruokaloita sosiaalitoimistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että lääkärit joutuvat lounastamaan tavallisessa lounasravintolassa. Tuo haaveammatti saa kyllä jäädä.
Päivystäjät söivät eilen ja tänään osastolla, ajattele. Työpöytänsä vieressä työhuoneessa, ei edes kahvihuoneessa. Toisella oli ärrän salaatti ja toisella täytetty patonki taskussa.
No eikö. Käytännön arki on aika kaukana näiden keskustelujen pönötyksistä. Kaipa joku sitäkin ehtii ja viitsii.
Ei tosiaan ole kaukana. Etkö koskaan ole nähnyt sairaaloiden taipumatonta hierarkiaa. Jossain pienessä yksikössä jossa yksi pöytä on ihan eri meno kuin isommissa sairaaloi
Minkälainen meno on sitten siinä yhdessä pöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole kaukana. Etkö koskaan ole nähnyt sairaaloiden taipumatonta hierarkiaa. Jossain pienessä yksikössä jossa yksi pöytä on ihan eri meno kuin isommissa sairaaloi
23 v alalla, en muista käyneeni ruokasalissa. Kuka sinne kilometrien päähän jaksaa lähteä. Terkut TAYSista, meno on surkuhupaisaa mutta monella tavalla parantunut tässä ajassa.
Sitten et ymmärrä tätäkään:
hoitajat, lääkärit, laitoshuoltajat, huoltomiehet ja toimistotyöntekijät syövät yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Minä taas sosiaalityöntekijänä tykkään kahvihuoneessa rupatella niin asiakasihteerien kuin ohjaajienkin kanssa oikeastaan enemmän kuin muiden sossujen. Sossujen kesken juttu kääntyy aina pelkkiin
Olin vähän aikaa alalla. Parin merkille, että yhdessä paikassa muut sossut ei tervehtineet siivoojia. Ihmettelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lääkäri, mutta toisella akateemisella alalla. Usein ne jutut siinä lounaalla koskevat joko asiakasasioita tai sitten oman ammattialan työoloja tai juoruja. En ymmärrä miksi siihen toisen ammatin ihminen haluaisi liittyä, kun jutut eivät heitä koske.
Juoruja on kiva kuunnella.
Ihmisistä, joita et tunne?
Urkkiihan sote-alalla työntekijät luvatta potilastietojakin. Tämän tästä on juttuja lehdissä.
Se vasta hauskaa onkin. Lääkärit kirjaavat myös valheita potilaista. Tässä estetään oikean hoidon saanti. Kiitos HUS!
Lääkärit ja sairaanhoitajat on kuninkaita. Lähäreillä on alimmat natsat
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa miten inho loistaa lääkäreistä kun näkevät sen lähärin tai laitoshuoltajan.
Mä en ole huomannut, t jälkimmäinen. Yksikköä vetäneen ylilääkärin kanssa tuli aikanaan rokattua pikkujouluissakin.
Niillä on oma kummallinen hierarkkiansa. Jumalaton pälätys ja älämölö valkotakkisten vallatessa kahvihuoneen.
Onneksi pystyi kellottamaan oman tauon eri aikaan. Himputti kun noiden kanssa yhtä aikaa samassa huoneessakin oli kuin olisit istunut keskellä moottoritietä kahvilla, mieletön meteli. Tuolla noin. Muuten muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Minä taas sosiaalityöntekijänä tykkään kahvihuoneessa rupatella niin asiakasihteerien kuin ohjaajienkin kanssa oikeastaan enemmän kuin muiden soss
Minä tervehdin kaikkia toimarista siivoojaan. Olen hyvin itsevarma tyyppi akateemisesta suvusta.
"Olin vähän aikaa alalla. Parin merkille, että yhdessä paikassa muut sossut ei tervehtineet siivoojia. Ihmettelin."
Ei missään tervehditä siivoojia. Vai tervehditkö myös kahvinkeitintä ja astianpesukonetta?
eri
Helpompi esitellä rintavakoa ja reittä
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ja sairaanhoitajat on kuninkaita. Lähäreillä on alimmat natsat
No en nyt sanoisi. Moni lääkäri pääsee nykyään liian helpolla. Määrätään buranaa tai yritetään kirjata mielisairaaksi, jos ei tietotaito ole syventynyt.
Nämä psykologit vasta hauskoja ovatkin!