Onko pelkät harhaluulot/vainoharhat syy diagnosoida skitsofrenia?
Epäilen diagnoosiani koska aistiharhoja ei ole koskaan ollut (edes lääkärin mielestä). Olen vielä nuori, 20v.
Kommentit (118)
Siis että viranomaiset salakuuntelee ja kaikki tuntuvat tietävän kuka olen.Siksi skitsofrenia diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei diagnosoitu skitsofreniaa vaikka mulla on harhaluuloja/vainoharhaisia ajatuksia. Se on varmasti lääkäristä kiinni antaako sellaisen diagnoosin vai ei. Sain diagnoosiksi harhaluuloisuushäiriön.
Ovatko kaikki ongelmat siis häiriöitä? Niitähän tulee kaikille, täysin normaalia. Kannattaa kiinnittää huomiota omaan ajatusmaailmaan ja psyykkiseen vointiin.
Eivät, mutta kehotus kiinnittää huomiota omaan ajatusmaailmaan ja psyykkiseen vointiin on (vaino)harhaiselle ihmiselle aika huono, heillä kun ei ole yleensä sairaudentuntoa, vaan (vaino)harhat ovat heille totta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vainoharha,että viranomaiset salakuuntelee puhelintani ja että kaikki tietävät kuka olen!Vastenmielinen tunne,jos harhani todellisia minulla ei ole skitsofreniaa,tällä tavoin vain reagoin kiusaamiseen!
Kuule tämä on ihan normaalia joskus ja varsinkin jos kovasti on kiusattu ja kaltoinkohteldu. Kohtaukset menevät ohitse eikä tarkoita että pitäisi olla psyykkisesti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vainoharha,että viranomaiset salakuuntelee puhelintani ja että kaikki tietävät kuka olen!Vastenmielinen tunne,jos harhani todellisia minulla ei ole skitsofreniaa,tällä tavoin vain reagoin kiusaamiseen!
Rakastuminen on saanut minulle aikaan mt-ongelmia. Olen ripustautunut ja mieleni on täyttänyt vain ja ainoastaan voimakkaat mielikuvat rakkaastani. Himo. Mikähän yhteys rakastumisen tunteella, aivokemioilla ja masennuksella on toisiinsa. Herkän ihmisen on helpompi olla rakastumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei diagnosoitu skitsofreniaa vaikka mulla on harhaluuloja/vainoharhaisia ajatuksia. Se on varmasti lääkäristä kiinni antaako sellaisen diagnoosin vai ei. Sain diagnoosiksi harhaluuloisuushäiriön.
Ovatko kaikki ongelmat siis häiriöitä? Niitähän tulee kaikille, täysin normaalia. Kannattaa kiinnittää huomiota omaan ajatusmaailmaan ja psyykkiseen vointiin.
Eivät, mutta kehotus kiinnittää huomiota omaan ajatusmaailmaan ja psyykkiseen vointiin on (vaino)harhaiselle ihmiselle aika huono, heillä kun ei ole yleensä sairaudentuntoa, vaan (vaino)harhat ovat heille totta.
Mainitsemassasi tapauksessa täytyisi olla jo henkisesti sairas ihminen. Muuten tuollaiset ovat kohtauksia tai hetkellisiä olotiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule tämä on ihan normaalia joskus ja varsinkin jos kovasti on kiusattu ja kaltoinkohteldu. Kohtaukset menevät ohitse eikä tarkoita että pitäisi olla psyykkisesti sairas.
Kiitos:)Skitsofrenian vuoksi pääsin eläkkeelle.Js olen paljon ollut kiusattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos:)Skitsofrenian vuoksi pääsin eläkkeelle.Js olen paljon ollut kiusattuna.
No hyvä että pääsit ja sinulla on nyt asiat hyvin mutta kaikki eivät ole sairaita jos kokevat erilaisia olotiloja tai kohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemassasi tapauksessa täytyisi olla jo henkisesti sairas ihminen. Muuten tuollaiset ovat kohtauksia tai hetkellisiä olotiloja.
Mitäs jos todistettavasti olet paljon intuitiivisempi sairaana? Tapaa ihmisiä, saa rahaa tuntemattomilta ihmisiltä ilman syytä. Ei siis niin, että on nälkä ja ei ole rahaa ja menee penkille istumaan ja odottaa, että joku tulee tarjoamaan aterian. Tai voisi se niinkin mennä.
Mutta itselläni niin, että tänään lähden kävelylle paikkaan M normaalin A:n tai B:n sijaan. Ja siellä paikassa tapahtuu jotain kiinnostavaa. Tai siellä on jokin kiinnostava ihminen.
Ei tuohon kännykän tai tietokoneen hakkerointiin ja niiden mikrofonin kautta kuunteluun (tai kameran kautta katseluun = kannattaa peittää) tarvita kuin Juliuksen näköinen hakkeripoika eikä mitään viranomaisia. Kyllähän yksi hyvä häviäjä -nettipeluri otti pelikavereistaan kymmeniä tuhansia salakuvia ja postasi ne bittiavaruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Syönkö turhaan lääkkeitä kun ei ole aistiharhoja?
Et syö. Aistiharhat eivät ole ainoa oire. Lääkitys tehoaa yleensä myös muihin oireisiin. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syönkö turhaan lääkkeitä kun ei ole aistiharhoja?
Et syö. Aistiharhat eivät ole ainoa oire. Lääkitys tehoaa yleensä myös muihin oireisiin. Psyk.sh.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreniaan kyllä sairastutaan juuri nuorena. Sisareni oli 19 kun sairastui. Sitä ennen hänellä oli esim. tilanteeseen epäsopivaa käytöstä, ja eli ihan omassa todellisuudessaan. Yöt valvoi ja naureskeli, koki voimakasta pahan olon tunnetta. Lopulta tilanne eskaloitui siihen että vietiin pakkohoitoon. Nykyään on jo lähes 60-vuotias, koko ikänsä eläkkeellä ollut.
Tässä en osaa vastata onko muita kriteereitä, kuin harhaluulot mutta lähinnä vastasin tuohon nuoruuteen kun kirjoitit että olet vasta 20. Se on aika tyypillinen sairastumisikä. Luulisi ettei diagnooseja kevein perustein laiteta. Tämä on vakava psykiatrinen sairaus ja aiheuttaa aika usein työkyvyttömyyseläkkeen, tosin nykyään lääkkeet on kehittyneet mitä ne oli esim. 90-luvulla. Sisareni ei myöskään, edes diagnoosin jälkeen, koskaan tuntenut itseään sairaaksi vaan väitti olevansa kunnossa, jonka myötä ei syönyt lääkkeitään niinkuin olisi pitänyt ja joutui monta kert
Tuosta poimin sanan sairauden tunnottomuus. Skitsofrenia on realiteettien vääristymistä, jota ei itse ymmärrä. Esim se, että uutisten lukija puhuu juuri sinulle itsellesi, löytää asioista "sanoman" tai "merkityksiä", joita pitää täytenä totena. Kuvissa olevat ihmiset tuijottavat suoraan sisimpääsi, henkilökohtaisesti juuri sinuun, ja heillä on sinulle "viesti", jonka vain sinä saat ja ymmärrät, vaikka reaalimaailmassa ovat täysin ventovieraita ja vain katsovat kameraan. Oikeasti aivan järkyttävä sairaus ihmiselle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lääkäri, mutta skitsofrenia puhkeaa usein tuossa iässä. Deluusiot kuuluvat skitsofreniaan. Kuuntele lääkäriäsi äläkä välttele hoitoa. Skitsofrenian kanssakin voi elää, kunhan löytyy sopiva lääkitys. Kaikkea hyvää sinulle. Psyk.sh.
Tiedän mutta eikö pitäisi myös olla aistiharhoja?
Ei välttämättä, ajattelu, todellisuus voi olla vääristynyt, vaikka ei olisi aistiharhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli millä perusteella diagnoosi on asetettu?
Sanoin, että mun tietokoneelle on hakkeroitu. Ja mua seurataan. Menin kauppaan ja masentuneena tuijotin pakasteallasta. Heti viereen tuli ihmisiä ja kysyivät, että löytyykö sieltä pakastealtaasta kalaa?
Tämä oli mielestäni vainoamista. Tosin myös itkuinen psykoottisuus. Mutta kyllä mua oikeastikin seurattiin.
Tuohan voi olla tilapäinen stressireaktiokin.
Itsekin olet tietoinen mikä on totta ja mitä kuvittelit.
No eihän hän tunnu siitä olevan tietoinen, jos yhä kuvittelee, että häntä oikeasti vainottiin ja seurattiin.
Skitsofreniadiagnoosi asetetaan yleensä vasta, mikäli psykoottinen oireilu on kestänyt puolisen vuotta. Poikkeuksia on kyllä paljonkin - varsinkin nykyään. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli millä perusteella diagnoosi on asetettu?
Sanoin, että mun tietokoneelle on hakkeroitu. Ja mua seurataan. Menin kauppaan ja masentuneena tuijotin pakasteallasta. Heti viereen tuli ihmisiä ja kysyivät, että löytyykö sieltä pakastealtaasta kalaa?
Tämä oli mielestäni vainoamista. Tosin myös itkuinen psykoottisuus. Mutta kyllä mua oikeastikin seurattiin.
Tuohan voi olla tilapäinen stressireaktiokin.
Itsekin olet tietoinen mikä on totta ja mitä kuvittelit.
No eihän hän tunnu siitä olevan tietoinen, jos yhä kuvittelee, että häntä oikeasti vainottiin ja seurattiin.
Skitsofreniadiagnoosi asetetaan yleensä vasta, mikäli psykoottinen oireilu on kestänyt puolisen vuotta. Poikkeuksia on kyllä paljonkin - varsinkin nykyään. Psyk.sh.
Minun läheiseni sai diagnoosin vasta sairastettuaan melkein 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Siis että viranomaiset salakuuntelee ja kaikki tuntuvat tietävän kuka olen.Siksi skitsofrenia diagnoosi.
Jokainen huumemaailmassa elävä täyttäisi skitsofrenian kriteerit helposti, vaikka siellä se on rationaalista ja realitstista arkea. Heitä tosiaan tarkkaillaan. Psyk.sh.
On kyllä myös näitä stalkkiporukoita, netistä levinnyt muoti-innostus narsisteille, puliväelle ym. Lisänä nähtävästi jotain s-nanpalvontaa ja noituutta. Uskaltaako joku tutkia? Kännyköistä kyllä löytyisi matskua, joillakuilla on kaksikin. Siinä on huonokuntosta sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreniaan kyllä sairastutaan juuri nuorena. Sisareni oli 19 kun sairastui. Sitä ennen hänellä oli esim. tilanteeseen epäsopivaa käytöstä, ja eli ihan omassa todellisuudessaan. Yöt valvoi ja naureskeli, koki voimakasta pahan olon tunnetta. Lopulta tilanne eskaloitui siihen että vietiin pakkohoitoon. Nykyään on jo lähes 60-vuotias, koko ikänsä eläkkeellä ollut.
Tässä en osaa vastata onko muita kriteereitä, kuin harhaluulot mutta lähinnä vastasin tuohon nuoruuteen kun kirjoitit että olet vasta 20. Se on aika tyypillinen sairastumisikä. Luulisi ettei diagnooseja kevein perustein laiteta. Tämä on vakava psykiatrinen sairaus ja aiheuttaa aika usein työkyvyttömyyseläkkeen, tosin nykyään lääkkeet on kehittyneet mitä ne oli esim. 90-luvulla. Sisareni ei myöskään, edes diagnoosin jälkeen, koskaan tuntenut itseään sairaaksi vaan väitti olevansa kunnossa, jonka myötä ei syönyt lääkkeitään niinkuin olisi pitänyt ja joutui monta kert
Huumeet aiheuttaa nauramista. Mutta myös hindubudhan gurut aiheuttaa siis Intian uskonnot . Niissä nauretaan ihan lattioilla maaten. Samoin vaparihellareissa nauruherätykset. Nauru on hindujen henkiä . YouTube On näitä videoita kaatuilusta ja hillumisesta myös niistä Ganges joen parantaja jogaGURUISTA . JOGAGURUT opettaa tekniikkaa missä monet helluntailset on käynyt. Niitä SAALEM CITY ELÄVÄ SANA seurakuntia missä GURUT kaataa ihmisiä. Musiikki kuuluu siihen kun kundalin henki nousee niin. Meditaatiossa nähdään näkyjä ilmestyksiä. Vauva.fi on myös otsikolla Näkijä. Näkyy näkyjä voitte lukea. ( Juutalainen vanha testamentti oli täynnä näkyjä ! ). Intian gurut on samaa. YouTube Benny hinn prayer . On ehkä kuuluisin guru. Intiasta. Kovasti nauravat. Ne on henkiä Wikipedia hindujen jumalat. Katso. Tai YouTube laughing holy spirith .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastuminen on saanut minulle aikaan mt-ongelmia. Olen ripustautunut ja mieleni on täyttänyt vain ja ainoastaan voimakkaat mielikuvat rakkaastani. Himo. Mikähän yhteys rakastumisen tunteella, aivokemioilla ja masennuksella on toisiinsa. Herkän ihmisen on helpompi olla rakastumatta.
Ei ollut minulta!,Vaikka olen skitsofreenikko ole onnellisesti naimisissa ollut jo 30 vuotta.