Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset on nykyään pitempään nuorempia?

Vierailija
06.09.2025 |

Ei olisi tullut kuuloonkaan 80-luvulla, että nelikymppiset vanhempani olisivat käyttäneet nuorisovaatteita, pelanneet konsolipelejä, syöneet karkkia, juoneet limua tai muuten hullutelleet. Nykyään tuo on ihan normaalia keski-ikäisille, jotka näyttävätkin 20 vuotta nuoremmilta kuin keski-ikäiset viime vuosituhannella.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyelämä ei ole niin rajallista.

Vierailija
2/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa! :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teen mitä huvittaa. M40

Vierailija
4/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polteta enää tupakkaa.

Vierailija
5/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä noita hullutteluna, mutta kiinnostava avaus silti. Kohta saadaan ensimmäinen kaulatatuoitujen keski-ikäisten polvi. 

Vierailija
6/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eletään vanhemmiksi. On parempi ruoka ja terveydenhuolto.

Vierailija
7/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuo "nuorisovaatteet" ja "konsolipelit" mitä sinä pidät nuorisojuttuina ovat nykyisin keski ikäisten juttuja. Nykynuorisolla on eri jutut.

Vierailija
8/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska säilöntäaineet.

Vierailija
9/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nuo "nuorisovaatteet" ja "konsolipelit" mitä sinä pidät nuorisojuttuina ovat nykyisin keski ikäisten juttuja. Nykynuorisolla on eri jutut.

Heillä on vain some eikä mitään muuta. Ei pelejä, ei tyyliä, ei musiikkia, ei elokuvia, ei kulttuuria, eivät urheile, ei kavereita. Ei mitään.

Vierailija
10/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ja kulttuuri on eri. Ihmiset ovat terveempiä ja elävät pidempään. Nuoruus alkaa aikaisemmin ja jatkuu pidempään.

Ja onhan se kiva kun kenenkään ei tarvitse olla tietynlainen tietyssä iässä. Nykyiset  noin 50-60 v useimmiten elävät aika lailla kuten ovat aikuisuuttaan siihen asti eläneet,  ja pidän sitä superpositiivisena. 

Vierailija
11/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttavaa olisi heittää, että millenniaalit ovat lapsellisia, mutta olivatko lopulta suuret ikäluokat välttämättä sen kypsempiä? Ehkä vain nuo ilmentymät ovat enemmän esillä, pleikkarit sun muut. 

Vierailija
12/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse gen X edustaja ja koen olevani aika samanlainen kuin noin 30 vuotiaana. Toki muutama ryppy on enemmän, mutta muuten teen ja harrastan kuten ennenkin, tykkään käydä keikoilla ja matkustella. Okei, bilettäminen on kyllä jäänyt aika vähälle ja viihdyn hyvin kotona. Mutta muuten aika sama kuin aina. En tiedä milloin pitäisi tuntea olonsa "vanhaksi"? Ehkä sitten eläkkeellä.

Vierailija
13/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60+ ja pleikkari laulaa. 🙂

Vierailija
14/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole samanlaista sosiaalista painetta päästää irti nk. nuorison jutuista. Olen 31v ja pelaan konsolipelejä syöden karkkia 😱 mutta kyllä päänsisäinen maailma on ihan erilainen kuin teininä jolloin tein näitä asioita myös. Mukavaahan se on että ihmiset pystyvät rentoutumaan ja hulluttelemaan aikuisinakin.

Vierailija
15/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue historiaa niin ymmärrät miksi noin on.

Vierailija
16/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse gen X edustaja ja koen olevani aika samanlainen kuin noin 30 vuotiaana. Toki muutama ryppy on enemmän, mutta muuten teen ja harrastan kuten ennenkin, tykkään käydä keikoilla ja matkustella. Okei, bilettäminen on kyllä jäänyt aika vähälle ja viihdyn hyvin kotona. Mutta muuten aika sama kuin aina. En tiedä milloin pitäisi tuntea olonsa "vanhaksi"? Ehkä sitten eläkkeellä.

On se ollut noin aina, tai ainakin tosi pitkään. Lapsena 1980-luvulla huvitti, kun ikivanhat sedät luulivat olevansa nuorekkaita, koska käyttivät farkkuja (heidän mielestään nuorisovaate) ja kuuntelivat rokkia. Siis kuuntelivat niitä samoja bändejä, jotka olivat olleet nuorisomusiikkia heidän nuoruudessaan. Ja me sen ajan teinit puisteltiin päätä, että ei, toi Beatles ei ole kyllä enää mitään nuorisomusiikkia, eikä Rollarit.

Itse sitä vanhenemista ei huomaa, ja hyvä niin. 

Vierailija
17/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun terveysvaivat alkavat rajoittaa.

T: Millenniaali

Vierailija
18/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Houkuttavaa olisi heittää, että millenniaalit ovat lapsellisia, mutta olivatko lopulta suuret ikäluokat välttämättä sen kypsempiä? Ehkä vain nuo ilmentymät ovat enemmän esillä, pleikkarit sun muut. 

Ja ensimmäinen pleikkarikin tuli markkinoille 30v sitten!

Vierailija
19/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ollut noin aina, tai ainakin tosi pitkään. Lapsena 1980-luvulla huvitti, kun ikivanhat sedät luulivat olevansa nuorekkaita, koska käyttivät farkkuja (heidän mielestään nuorisovaate) ja kuuntelivat rokkia. Siis kuuntelivat niitä samoja bändejä, jotka olivat olleet nuorisomusiikkia heidän nuoruudessaan. Ja me sen ajan teinit puisteltiin päätä, että ei, toi Beatles ei ole kyllä enää mitään nuorisomusiikkia, eikä Rollarit.

Itse sitä vanhenemista ei huomaa, ja hyvä niin. 

Paitsi että nykyään uusien artistien keikoilla saattaa nähdä ihan kaikenikäisiä. Että nykysedät ja -tädit ei kuuntele enää vain sitä oman nuoruutensa musiikkia.

Mutta Beatles on kyllä aina kova, tiedän alle 20 vuotiaita jotka kuuntelee.

Vierailija
20/52 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on vain some eikä mitään muuta. Ei pelejä, ei tyyliä, ei musiikkia, ei elokuvia, ei kulttuuria, eivät urheile, ei kavereita. Ei mitään.

Juu, ja jonkun commondore kuusnepan räplääminen päivät pitkät oli niiiin paljon parempaa kuin se mitä ne pennut nykyisin tekee. Kun kattoo jotain pacmania niin nykyisin kyllä vaan joku jälkeenjäänyt pitäisi sitä hupina.

Elokuvat? Kerran kuussa ärrälle vuokramaan jotain skeidaa joka on surkeampaa kuin low budget paskin skeida nykyisin. Leffateatteriin ehkä kerran vuodessa.

Muusiikki? Jotain simppeliä teknopumputusta.