Mitä tehdä kun pojan tyttöystävä änkeää meille asumaan?
Meillä on tilanne, jossa teini-ikäisen (16) pojan tyttäystävä asuu meillä koko ajan. Se ärsyttää minua, vaikka en ihan tajua miksi. Tyttö on ihan mukava, mutta minusta yöt voisi viettää muuallakin kuin meillä - aina. Tyttö syö meillä, käyttää meidän suihkutuotteita,pesettää vaatteensa meillä jne. Yöpyy vähintään 5 pv/vko. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta puolisoni on vähän eri linjoilla ja hänestä se "ei haittaa". Mikä siis avuksi? Tytön vanhempia asia ei tunnu kiinnostavan, eivät ole koskaan olleet missään yhteyksissä. Tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Voi vain kuvitella, kun Kajaanin läsk ipunkerot odottavat "miestään" metsältä ja "saaliina" on koppakuoriainen ja PANNULLE! Sen jälkeen jälkiruokana neljän sekunnin seksiä katkaravun kanssa, siistiä!
PANNULLE! :D :D :D aina saa nauraa
Vierailija kirjoitti:
Voi vain kuvitella, kun läski punkeromummot painavat 150 kilollaan menemään ja tanner tömisee!
Siinä katkarapu jää vähän ujoksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala ottamaan vuokraa. Nyt istutat pojan ja tytön alas, ja sanot, että vuokranmaksu alkaa tai tyttö alkaa yöpymään kotona.
Edelleen sillä tytöllä on AP:n puolison lupa tuolle järjestelylle.
No hyvänen aika. Ei puoliso voi päättää, että minun ja meidän yhteiseen kotiin tulee joku ulkopuolinen asumaan! Joku kompormissi tällaisessa tilanteessa täytyy tehdä. Esim. etät pari yötä viikossa voi tyttö olla teillä.
Puolisosi on miehenä oikeassa poikanne ja tämän tyttöystävän suhteen.
Ei ole. Puolisoni ei voi tehdä päätöstä, että meille tulee asumaan vieras ihminen toisesta perheestä. Vaikka olisi kuinka poikani tyttöystävä, hän on ulkopuolinen, jota minun ei tarvitse hyväksyä asumaan oman kattoni alle. 16-vuotiaiden on tärkeintä keskittyä kouluun ja teinit yöpyvät omissa kodeissaan.
Selvät pelisäännöt pitää olla. Mies ei selvästikään osaa tässä asettaa rajoja ja olla ap:n (puolisonsa ) tukena.
" Onko ok että teillä yöpyy 5 eri tyttöä poikakaveria vuodessa?"
No kyllä meillä käy monia eri lasten kavereita välillä yökylässä. Eikä se ole mitään aikuisuuden leikkimistä vaan kavereiden kanssa yhdessä oloa.
Kumma kun sama asia muuttuu äkkiä kauheaksi aikuisuudeksi ja vahingolliseksi kun se yökylässä olija onkin tyttö/poikaystävä eikä vain tavallinen ystävä.
Ei tietysti voi ulkopuolisena tietää yksityiskohtia, mutta kyllä itselläni heräisi niin voimakas ihmetys lapseni seurustelukumppaninin vanhempien suhtautumisesta asiaan, että miettisin, onko parempi yrittää tavata vanhemmat vai ottaa suoraan sossuun yhteyttä. En antaisi alaikäisen lapseni asua jatkuvasti muualla itse.
M50
Vierailija kirjoitti:
"En kirjoittanut seksistä mitään. Luehan uudelleen ja kysy sitten jos vielä on kysyttävää itse kirjoituksestani eikä mielikuvituksestasi, sillä siihen en pysty vastaamaan."
No jäi tosiaan kysyttävää että mikä siinä yökyläilyssä on niin kamalaa jos se ei ole seksi? Sama kai se on nukkuuko ihminen toisen vieressä vai eri sängyssä.
No ei, vaan tungetaan muiden koteihin lähes asumaan. Ei ole kutsuttu tai toivottu.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi harjoittelee seurustelua, eikä seurustelun tule olla tuossa iässä vielä niin sitovaa että siihen käytetään yöt ja päivät pääksytysten."
Sinä vain sanot että seurustelun ei tule olla sitovaa mutta mitään perusteluita sille miksi sen ei tule et anna.
Ja minähän en puhunut siitä että ollaan koko ajan yötä päivää yhdessä vaan vain että yökyläily on tietyissä rajoissa sallittua. Odota edelleen jotain todellista syytä sillä miksi yökyläily on täysin poissuljettua.
"Vanhemman ei tule toimillaan kannustaa lastaan seurusteluun joka on kuin avoliitto, sillä sellainen kuuluu vasta aikuisuuteen. Mitä jos kumppani vaihtuu tiheään?"
Kumppani vaihtuu paljon todennäköisemmin tiheään jos vanhemmat rajoittavat seurustelua paljon ja suhteet eivät pääse syvenemään.
"Jos jo parin viikon seurustelun jälkeen aletaan yöpymään toisten luona, niin montako yöpyjää
Perustelut tuli jo. Lisää löydät asiantuntijoilta vaikkapa googlella. Kuten sanoin, jos et ymmärrä, niin tuskin voin sinua siinä auttaa🤷
Meidän poika kyllä ymmärsi oikein hyvin ja oli lopulta samaa mieltä. Vuosi on ihan hyvä aikaraja, ja sittenhän lapsi on jo 17 vuotta jolloin hänellä on jo pitempi kokemus seurustelusta ja enää 365 päivää täysi-ikäisyyteen. Tiedän useita teininä seurustelemaan alkaneita jotka ovat tai olivat yhdessä pitkälle aikuisuuteen eikä siinä tarvittu yökyläilyä yläasteella. Jos suhde kariutuu siihen niin jouti mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietysti voi ulkopuolisena tietää yksityiskohtia, mutta kyllä itselläni heräisi niin voimakas ihmetys lapseni seurustelukumppaninin vanhempien suhtautumisesta asiaan, että miettisin, onko parempi yrittää tavata vanhemmat vai ottaa suoraan sossuun yhteyttä. En antaisi alaikäisen lapseni asua jatkuvasti muualla itse.
M50
No ei tietenkään, johan nyt terve järkikin sanoo. Normaalisti lapsen kaverit tunnetaan ja heidän perheensä. Jos lapsen kaveri kadulta muuttaa asumaan, kannattaa ottaa viranomaisiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä siinä on tarpeeksi aikaa olla pitkään toisen kotioloissa kuiskuttelemassa kun tulee tekemään sitä lauantai aamuna klo 8 ja lähtee iltakymmeneltä kotiinsa."
Paljon mielummin minä otan jonkun vieraan sällin meille ilta kahdeksasta aamu kahdeksaan kun aamu kahdeksasta ilta kahdeksaan. Ensimmäinen ei niin häiritse kun nukutaan kuitenkin suurin osa ajasta, jälkimmäisessähän menee koko valveillaolaika.
No mutta sehän on hyvä kun olette kaikki perheessä samaa mieltä. Toiset lapset kasvatetaan eri tavalla ja perheessä on eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En kirjoittanut seksistä mitään. Luehan uudelleen ja kysy sitten jos vielä on kysyttävää itse kirjoituksestani eikä mielikuvituksestasi, sillä siihen en pysty vastaamaan."
No jäi tosiaan kysyttävää että mikä siinä yökyläilyssä on niin kamalaa jos se ei ole seksi? Sama kai se on nukkuuko ihminen toisen vieressä vai eri sängyssä.
No ei, vaan tungetaan muiden koteihin lähes asumaan. Ei ole kutsuttu tai toivottu.
Nyt ei ollut kyse asumisesta vaan siitä että joidenkin mielestä kaikki pienikin yökyläily ikinä on asia jota ei voi sallia.
No, kylläpä on saatu aiheesta ihan pitkä ketju. Eiköhän neuvoja ole jo riittävästi. Ryhtiä peliin. Mun tytär ei tuonut koskaan poikaystävää meille kun olimme kotona. Oli se vähän surullista. Viettivät aikaa pojan kotona aika heikoissa oloissa. Siellä oli pojan yh-äiti ja pieniä lapsia. Yh-äiti otti alkoa teinien kanssa ja jätti sitten pienet lapset teinien hoidettavaksi ja lähti itse baariin. Nämä kuulin vasta, kun tytär on jo noin 40 v. Että näinkin voi mennä. Tyttären bestis oli tuon pojan sisko, siten tämä onnistui näin, että meni mulla läpi.
Ovat muuten vieläkin yhdessä ja on oma perhe heillä.
Vierailija kirjoitti:
Te olette parempia vanhempia kun jälkikasvu haluaa olla teidän nurkissa.
En usko että mikään vanhempien paremmuus tässä vaikuttaa. Itse ainakin saman ikäisenä luuhasin tyttöystävällä lähinnä siksi että heillä oli iso talo ja hänellä oma iso huone rauhallisessa paikassa.
Eli päivittäistä seksiä voitiin harrastaa vapaammin kuin omassa kodissani joka oli pienempi kerrostaloasunto pahvisin gyprokkiseinin.
Melko isukki kun korpeaa, että poika saa parisuhteen ja seksiä ja tyttö ehkä siivun siitä mitä ehjä koti voisi olla.
Aika pirun synkkää, että ongelmaksi muodostuu, että kuluu saippuaa ja se syö samoja ruokiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse asumisesta vaan siitä että joidenkin mielestä kaikki pienikin yökyläily ikinä on asia jota ei voi sallia.
Ei mua haittaa miten toiset lastensa kanssa tekee. Meillä on meidän säännöt ja niitä noudatetaan. Annan myöskin piupaut muiden mielipiteille meidän tavasta kasvattaa, mulle riittää se että omat lapseni on kasvatettu hyvin ja että lapset on saaneet olla lapsia vanhempien turvallisissa rajoissa.
"Perustelut tuli jo. Lisää löydät asiantuntijoilta vaikkapa googlella. Kuten sanoin, jos et ymmärrä, niin tuskin voin sinua siinä auttaa🤷"
Se mistä asiantuntijat kirjoittavat ei kyllä millään tavalla tue sitä että kaikki yökyläily kaikissa tilanteissa olisi vahingollista.
"Meidän poika kyllä ymmärsi oikein hyvin ja oli lopulta samaa mieltä. Vuosi on ihan hyvä aikaraja, ja sittenhän lapsi on jo 17 vuotta jolloin hänellä on jo pitempi kokemus seurustelusta ja enää 365 päivää täysi-ikäisyyteen."
Kuulostaa hyvin mekaaniselta ajattelulta että 16 vuotiaana yökyläily aiheuttaa peruuttamattomat vahingot mutta sinä päivänä kun täyttää 17 niin asia onkin äkkiä ok.
"Tiedän useita teininä seurustelemaan alkaneita jotka ovat tai olivat yhdessä pitkälle aikuisuuteen eikä siinä tarvittu yökyläilyä yläasteella. Jos suhde kariutuu siihen niin jouti mennäkin."
No minä tunnen monia teininä seurustelemaan alkaneita ja toistensa luona yökyläilleitä jotka silti ovat edelleen yhdessä. Kaiken kaikkiaan yökyläilyllä ei näytä olevaan mitään merkitystä sille jäädäänkö yhteen vai ei. Vain sillä että sovitaanko oikeasti yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja miehensä syyllistyvät alaikäisten parittamiseen.
Höpö höpö 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu olla noin. Teet vanhemmille vaatimuksen korvata kulut tai teet lasun.
No voi jessus. AP itse sanoi, että tuolla järjestelyllä on hänen puolisonsa hyväksyntä. Kai se heidän kotinsa on myös tämän puolison koti, ja jos hän tuon sallii, niin ei AP sitä voi myöskään yksipuolisesti kieltää. Niistä kuluista on sitten neuvoteltava AP:n ja hänen puolisonsa kesken, jos ne nyt muka oikeasti ovat jotenkin merkittävät.
Millekään viranomaiselle tällainen asia ei tietenkään kuulu mitenkään.
Entäs, kun toinen puoliso ei hyväksy. Kumman kannalla mennään? Itse en alkaisi toisten lapsia elättämään viittä päivää viikossa.
Ehkä tuohon olisi pitänyt puuttua jo ennen, kun on kestänyt puoli vuotta?
Veikkaan, että teillä on kaikin puolin mukavampaa, isompi talo, parempi ruoka, kivempi ilmapiiri jne.
Ei taida tulla pojasta kirjailijaa, ei runoilijaa vaan kyntömies.
Ei hitto tätä palstaa! :D