Miksi jotkut pitävät vapaaehtoista lapsettomuutta "epäonnistumisena"?
Kun se on jokaisen vapaa valinta ihan kuten vanhemmuuden valinta?
Sittenhän olisi yhtä loogista sanoa, että lapsien hankkiminen on epäonnistuminen, koska ei opetellut ehkäisyä?
Selittäkää järjellä tämä. Onko tämä sukupolvikysymys, että jotkut ajattelevat näin?
Kommentit (168)
Koska lasten tekeminen on elämän biologinen tarkoitus. Vapaaehtoinen lapsettomuus liittyy myös itsevihaan, koska jos joku ei halua tehdä lapsia, hän käytännössä sanoo, että hän ei halua lisää samankaltaisia ihmisiä kuin hän, koska hän ei tykkää itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan noin puhtaasti biologian kannalta lisääntymättä jääminen on eliön ultimaalinen epäonnistuminen. Noin laajemmin ajateltuna, hyvä vaan ymmärtää ettei geenejään kannata siirtää eteenpäin.
Tällä planeetalla on väkeä jo aivan liikaa, ja nimenomaan se heikoin aines tuntuu lisääntyvän kaikista eniten.
Ras*smia. Keskisarjan puheita paheksutaan voimakkaasti mutta anonyymillä nettipalstalla näkyy täsmälleen sama ajattelutapa.
Keskisarja ei ole koskaan sanonut mitään rasistista. Hän puhuu hyvin sivistyneesti ja puolustaa usein Suomea ja suomalaisia, päinvastoin kuin sinä, joka vihaat Suomea ja suomalaisia, koska olet rasisti suomalaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
tuo on jo sellainen vanhakantainen ajattelutapa. Ei nykyään ihmiset jaksa olla kiinnostuneita siitä, että oletko sinä lapsellinen vai lapseton.
-ja minusta se on kovin omanapaista kuvitella , että me lapselliset pyörisimme teidän lapsettomien navan ympärillä. Ei pyöritä. Ihan muitten napojen ympärillä pyörin minä ainakin.
No sepä se. Toki työkavereina ja ystävinä on lapsettomiakin, mutta tyhmänä he ovat minulle ihan yhdentekeviä. Se tosin vtuttaa, että nuo hölmöt änkyrävelat, joita tällä palstalla riittää, loisivat eläkeikänsä toisten ihmisten lasten kustannuksella. Heidät voisi jättää reippaasti leikatulle eläkkeelle.
Toisaalta, en minä livenä tunne yhtäkään änkyrävelaa, joten on täysin mahdollista, ettei heitä ole oikeasti edes olemassa vaan ovat trollitehtaan tuottamia fiktiivisiä olentoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo on jo sellainen vanhakantainen ajattelutapa. Ei nykyään ihmiset jaksa olla kiinnostuneita siitä, että oletko sinä lapsellinen vai lapseton.
-ja minusta se on kovin omanapaista kuvitella , että me lapselliset pyörisimme teidän lapsettomien navan ympärillä. Ei pyöritä. Ihan muitten napojen ympärillä pyörin minä ainakin.
No sepä se. Toki työkavereina ja ystävinä on lapsettomiakin, mutta tyhmänä he ovat minulle ihan yhdentekeviä. Se tosin vtuttaa, että nuo hölmöt änkyrävelat, joita tällä palstalla riittää, loisivat eläkeikänsä toisten ihmisten lasten kustannuksella. Heidät voisi jättää reippaasti leikatulle eläkkeelle.
Toisaalta, en minä livenä tunne yhtäkään änkyrävelaa, joten on täysin mahdollista, ettei heitä ole oikeasti edes olemassa vaan ovat trollitehtaan tuottamia fiktiivisiä olentoja.
Ryhmänä* ei tyhmänä. Typo ikävässä paikassa, pahoitteluni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kakarasi koulutetaan ja terveyshuolletaan myös velojen maksamilla veroäyreillä. On niiden aikakin kustantaa meille veloille eläkkeet aikanaan. Olisit kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Koska lasten tekeminen on elämän biologinen tarkoitus. Vapaaehtoinen lapsettomuus liittyy myös itsevihaan, koska jos joku ei halua tehdä lapsia, hän käytännössä sanoo, että hän ei halua lisää samankaltaisia ihmisiä kuin hän, koska hän ei tykkää itsestä.
Eli vanhemmuus on niin egoistista ja itsekkäistä, että ihminen ihan ehdottomasti haluaa monistaa itsensä kopioita, koska hän on niin erinomainen? Saako lapsi olla muuta kuin juuri vanhempansa keltainen?
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua omistaa lentokonetta, vihaat lentokoneita?
Jos et halua omistaa jääkarhuja, vihaat jääkarhuja?
Jos et halua omistaa koiravaljakkoa, vihaat koiravaljakoita?
...
Otan osaa että sinulla on niin ankeaa että sinun elämälläsi ei ole muuta tarkoitusta. Onneksi veloilla on, ja he nauttivat elämästä sinunkin edestäsi.
Ras*smia. Keskisarjan puheita paheksutaan voimakkaasti mutta anonyymillä nettipalstalla näkyy täsmälleen sama ajattelutapa.