Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin erikoisen naisen enkä tiedä mitä tehdä

Vierailija
31.08.2025 |

Oon tavannut jokusen aikaa sitten yhden naisen. Ei tunneta vielä kovin hyvin, mutta hänen kanssa on helppo olla. Hän on aloitteellinen ja tuntuu vetävän juttuja eteenpäin. Jos ollaan oltu porukalla, hän on se joka pitää tunnelman yllä. Hän pelleilee paljon ja tekee vähän päättömiä juttuja. Esimerkkinä yhtenä iltana tokaisi vain ykskaks että kiivetään puuhun. No kiivettiin. Hetken päästä hän tokaisi taas toisen samanmoisen. Hän tietää niin sanotuista miesten töistä.

Meillä on mukavaa yhdessä, mutta välillä tulee ajatus että ihan kuin olisi miehen kanssa ja seuraavana ihmettelen mistä toi nainen on oikein tullut. Hän on rohkea, spontaani ja vähän hullu, erikoinen kaikin tavoin. Sellaisia ominaisuuksia, joita olen yleensä liittänyt enemmän miehiin kuin naisiin.

Mitä tällaisesta pitäisi ajatella? Onko se viehättävää vai liikaa? Onko kyse vain siitä, että oma pääni on jumissa vanhoissa sukupuolirooleissa?

Olisi kiinnostavaa kuulla muiden mielipiteitä.

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä mikä on ap:n ongelma? Hän itse ja luutuneet käsitykset.

Tai sitten kyseessä on suomalainen perisynti. Ajatellaan mitähän muut miettivät kun olen yhdessä poikatytön kanssa. Ei väliä vaikka itse olisi tyytyväinen kun pelätään jatkuvasti mitähän jos tuo naapuri nauraa minulle. Voi kauhistus sentään!

Vierailija
22/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät käsitä naisten huumoria, joten hän on mies.

Tätä se on, kun ei kasveta enää suurissa perheissä. Sisarusjoukossa on vaikeaa elää, jos ei ole keskinäistä huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pick me girl. 

Jos ei mene perinteiseen naismuottiin, niin se ei tee naisesta pick-me naista. Taidat olla itse sellainen.

Vierailija
24/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikatytön vastinpari on herkkä, feminiininen runopoika. Tällaisen kanssa yhdessä jo 30 vuotta. Miehekkäät miehet tarvitsevat naisellisen naisen, ja muistavat kertoa tämän joka päivä siitä huolimatta, että valitsivat jotain muuta. 

Tai rosoinen autorassaaja. Olen tuollainen poikatyttö, edelliset olleet ihan tavallisia duunareita. Runopoika voi toimia myös.

Vierailija
25/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kasvanut kuuden veljen kanssa? 

Vierailija
26/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiseksi kasvanut Ronja Ryövärintytär. Ihana. 🥰

Vierailija
27/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikatytön vastinpari on herkkä, feminiininen runopoika. Tällaisen kanssa yhdessä jo 30 vuotta. Miehekkäät miehet tarvitsevat naisellisen naisen, ja muistavat kertoa tämän joka päivä siitä huolimatta, että valitsivat jotain muuta. 

Minulla taas rauhallinen, älykäs ja huumorintajuinen mies, joka vähät välittää siitä mitä mieltä muut pojat ovat hänen valinnoistaan. 

Vierailija
28/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se ongelma tarkalleen oli? Et tiedä mitä tehdä eli? Et tiedä mitä tunnet vai et tiedä miten lähestyä? Vai pelkäät mitä naapuritkin ajattelis jos kiipeät tytön kans puuhun?

Vierailija
29/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manic pixie dream girl. Saa miehet helposti ihastumaan itseensä, mutta ne ihastukset eivät kestä. Se nainen kun on tollainen myös suhteessa, kovasti miehet haaveilevat sitten kesyttävänsä ja muuttavansa tämän toisenlaiseksi. Oma sielunelämä kun on tylsää, niin tämmöinen nainen herättää valtavan kiinnostuksen. Sielunelämältään tylsät tosin kaipaavat sitä tylsyyttään heti ihastumisen laannuttua.

Vierailija
30/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manic pixie dream girl. Saa miehet helposti ihastumaan itseensä, mutta ne ihastukset eivät kestä. Se nainen kun on tollainen myös suhteessa, kovasti miehet haaveilevat sitten kesyttävänsä ja muuttavansa tämän toisenlaiseksi. Oma sielunelämä kun on tylsää, niin tämmöinen nainen herättää valtavan kiinnostuksen. Sielunelämältään tylsät tosin kaipaavat sitä tylsyyttään heti ihastumisen laannuttua.

Typeriä ihmisten luokitteluja ja niihin liittyviä ihmissuhdekaavoja. Mitkään lokeroinnit eivät onnistu selittämään ihmisten moninaisuutta.

Vierailija
31/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä mikä on ap:n ongelma? Hän itse ja luutuneet käsitykset.

Tai sitten kyseessä on suomalainen perisynti. Ajatellaan mitähän muut miettivät kun olen yhdessä poikatytön kanssa. Ei väliä vaikka itse olisi tyytyväinen kun pelätään jatkuvasti mitähän jos tuo naapuri nauraa minulle. Voi kauhistus sentään!

Mikä vtun poikatyttö?

Vierailija
32/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustako puhut? Olen kyllä ehkä tommoinen, mutta nainen todellakin. Olen kuitenkin kasvanut ympyröissä jossa verisukulaisina vain melkein miehiä ja sen lisäksi olen matikkaluokan tyttö eli vain muutama tyttö luokallamme.

Vierailija
33/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. Hänen kanssaan on kiva ja helppo olla, mutta? Ei ole olemassa miesten ja naisten töitä, ja aikuisena puuhun kiipeäminen ei liene tyypillistä sen enempää miehille kuin naisillekaan. Yleensä parisuhteissa tulee ongelmia siksi kun naiset sitä ja miehet tätä, joten eikö se olisi hyvä jos perinteiset sukupuoliroolit vähän sekoittuisivat? Sitä joko tuntee vetoa toiseen tai sitten ei. 

Vierailija
34/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Onko nainen nainen, jos se osaa kiivetä puuhun, käyttää työkaluja ja sillä on huumorintajua? 

Palstamammoilta puuttuu keskimäärin nuo kaikki taidot.

Vierailija
35/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot tavannut erikoislaatuisen ihmisen eikä kyse ole sukupuolirooleista vaan siitä ettei sellaisia pysty laittamaan muottiin ollenkaan.

Vierailija
36/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet noin jumissa sukupuolirooleissa niin jätä nainen jollekin, jonka kanssa hän ei mene hukkaan. Minäkin olen tuollainen poikatyttö ja miehet siihen piirteeseen kyllä herkästi ihastuu, mutta koittavat seurustelun edetessä sulkea keittiöön tekemään kuolemaa.

No voi herranlettas. Minä olen jo aika vanha, enkä ole elämäni varrella törmännyt sellaiseen mieheen, joka yrittää naisensa "sulkea keittiöön tekemään kuolemaa". Tsiisus, minkälaisissa piireissä te nuoret oikein pyöritte? Onko miehet niin totaalisesti muuttuneet muutaman kymmenen vuoden aikana? Mitä ihmettä?

Vierailija
37/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tyypin. Siis ihmistyypin. Ronski "poikatyttö", mutkaton, hauska ja ihan fiksukin. Jos hakee naisellista naista niin tämä ei ole se. 

No jaa. Minä olen tuollainen "poikatyttö" ollut aina. Ei mun ystävistänikään kuin yksi ole nainen, en voi sille mitään, että tulen paremmin toimeen miesten kanssa. Ja silti pukeudun mekkoihin ja korkokenkiin, meikkaan, leivon, koskaan ja siivoan. Mikä nyt sitten lasketaan naiselliseksi.

Vierailija
38/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiseksi kasvanut Ronja Ryövärintytär. Ihana. 🥰

No jaa. Voi olla aika nolokin. Ehkä aloittaja pelkää just tätä, että tyttö on naispuolinen Rikhard Orava ja tiedossa on kiusallisia hetkiä, ellei ap ole asian kanssa yhtä sinut kuin Jutta Grahn oli. 

Vierailija
39/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Hänen kanssaan on kiva ja helppo olla, mutta? Ei ole olemassa miesten ja naisten töitä, ja aikuisena puuhun kiipeäminen ei liene tyypillistä sen enempää miehille kuin naisillekaan. Yleensä parisuhteissa tulee ongelmia siksi kun naiset sitä ja miehet tätä, joten eikö se olisi hyvä jos perinteiset sukupuoliroolit vähän sekoittuisivat? Sitä joko tuntee vetoa toiseen tai sitten ei. 

Onhan miesten töitä. Esimerkiksi betoniraudoittaja ja lika-auton kuljettaja. Usein myös roskakuskit on miehiä. Lisääkin löytyy. 

Vierailija
40/203 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet noin jumissa sukupuolirooleissa niin jätä nainen jollekin, jonka kanssa hän ei mene hukkaan. Minäkin olen tuollainen poikatyttö ja miehet siihen piirteeseen kyllä herkästi ihastuu, mutta koittavat seurustelun edetessä sulkea keittiöön tekemään kuolemaa.

No voi herranlettas. Minä olen jo aika vanha, enkä ole elämäni varrella törmännyt sellaiseen mieheen, joka yrittää naisensa "sulkea keittiöön tekemään kuolemaa". Tsiisus, minkälaisissa piireissä te nuoret oikein pyöritte? Onko miehet niin totaalisesti muuttuneet muutaman kymmenen vuoden aikana? Mitä ihmettä?

On ne muuttuneet, ikävä kyllä. Keskinäinen kunnioitus on vaihtunut keskinäiseen muottiin tunkemiseen. On paljon miehiä, jotka ovat kasvaneet siihen suvaitsevaisempaan ja avarakatseisempaan maailmaan, mutta sitten on se vähemmistö, jotka ovat jääneet katkerana märisemään. Sellaisia pakottajia. Eikä tämä välttämättä koske vain miehiä, naisilla tää ilmenee sellaisena nukkeleikkinä, että poikaystävän pitää olla jotain tiettyä mitä esitellä.