Miten usein matkustelette?
Meidän likka täyttää 5v, eikä ole kertaakaan ollut ulkomailla. Nyt ajateltiin lähteä käymään tukholmassa. Itsekin olen viimeksi käynyt 6v. sitten Ruotsissa. Tuntuu, että kaikki muut perheet käyvät joka vuosi jossain.
Kommentit (30)
teiltä useasti matkustavilta. :) jos olette työelämässä, niin eikös työ ole jo vähän esteenä vapaa-ajan aktiviteeteille? Miten järjestätte työn/matkustelun?
missään kymmeneen vuoteen. Toki kotimaan seikkailuita tuli tehtyä teini-iässä, mutta nyt ei olla perheen kesken käyty kuin kerran vuodessa piipahtamassa kesämökillä.
Jotenkin ei vaan jaksa, eikä huvita. Ehkä joskus joku kiva nähtävyysloma, mutta näillä näkymin se viikon reissu tutulla mökillä riittänee.
lähimaihin risteilyt viimeks ruotsiin ja sitä ennen tallinnaan.
joo mä ihmettelen mistä ihmise tees saa lomaa muka noin paljon et vois lennellä kymmeniä kertoja vuodessa hu hu älkää valehdelko
meidän 2v on käyny tukholmassa ja just lähetään kreikkaan
Ei töistä lomaa oteta tuosta vaan jatkuvasti ja jos taas on oma firma, niin sieltä on vielä vaikeampi olla pois.
Me reissataan 2-3 matkaa vuodessa ja tuskaa saada nekin organisoitua näiden lomien puitteissa.
vähän pidemmän matkan). Lomaa voidaan pitää milloin huvittaa, koska itse olen kotiäitinä, ja miehellä oma yritys. t. 21
Yleensä noin jokatoinen vuosi isompi reissu eli etelässä tai kaukoidässä 2 viikkoa, sitten lyhempiä kaupunkilomia euroopan kohteissa tai automatkalla pohjoismaissa sekä risteilyjä tulee tehtyä.
ja onko miten paljon velkaa? Johan ne etälän matkat maksaa, jos lapsia on vaikka 2.
Meillä yksi työntekijä on joka lomilla jossain ja vielä ottaa pitkät vkl-vapaat, jotta pääsee risteilylle, eikä tunnu olevan yhtään innostunut näistä risteilyistä, mutta silti on pakonriivaamana sinne mentävä, kun lapset kerta haluaa.
lasten kanssa vuosittain ja ainakin kerran kaksistaan kaupunkilomalla. Plus joku Tallinnan pikareissu päälle. Mä tingin mielummin vaatteissa ja muissa hnkinnoissa jos vaan pääsen reissuun!
Meidän juniori 5v on jo käynyt 10 maassa tähän mennessä jos oikein laskin... Eli pari maata per vuosi, aloittanut 3 kuisena matkailun:)
ja minäkin viimeksi 16-vuotiaana Tukholmassa. Muutenkin mun ulkomaanmatkailut on ollut 2 kertaa Tukholmassa, 2 kertaa Haaparannassa ja kerran päivän reissu pohjois-Norjassa. En ole koskaan ollut edes lentokoneessa. Olen ehkä juntti, mutta en haluaisikaan olla, koska se saastuttaa niin paljon. Nytkin olisi mahdollisuus viettää koko kesäloma (2 viikkoa) Bulgariassa, mutta olen sen ajan mieluummin Pohjois-Karjalassa ja ostan lentolippurahoilla koko perheelle uudet polkupyörät. Ikää on 25 vuotta.
mies on käynyt meidän yhdessäoloaikana (7 vuotta) pari kertaa talinnassa, viikko saksassa, viikko irlannissa ja pari ryyppyreissua eurooppaan.
Minä olen käynyt elämäni aikana ulkomailla vain Ruotsissa ( sukulaisissa ) ja Italiassa ( luokkaretkellä ). Olen 26.
Mies ei ole käynyt missään jos ei lasketa sitä että on asunut elämästään ekat kymmenen vuotta muualla kuin Suomessa, kunnes muutti Suomeen.
Lapsi on vuoden, eikä olla matkusteltu hänen aikanaa kuin kotimaassa, kolme reissua.
siihen päälle tallinnat, tukholmat ja muut sen sellaiset.
Meillä asuu tosin sukulaisia Austraaliaa myöten eli joukossa on kyläreissujakin.
Lapsen kanssa vanhaan tahtiin. Ekan kerran käytiin reissussa, kun mukelo oli 5kk, toisen kerran 9kk jne. Matkat ovat suuntautuneet Eurooppaan ja pidemmällekin, lentokoneella aina menty.
Koko perhe on yleensä mukana, lapset ovat 3½v ja 1v8kk.
Molemmat ollaan töissä ja perheeseen kuuluu kaksi lasta. Lainanmaksut ja eläminen omakotitalossa vie kyllä kaiken rahan. Ihmettelen näitä kerran vuodessa ulkomailla ja kotimaan matkailut päälle- vastauksia...
Vierailija:
Ihmettelen näitä kerran vuodessa ulkomailla ja kotimaan matkailut päälle- vastauksia...
käydään Euroopan kaupungeissa ja Kiinassa sekä Thaimaassa ja muutama chartermatka jos halvalla saa. Lapsi on ollut noin 20 matkalla nyt jo :)
Mut työpaikka mahdollistaa edullisemmin menemisen joten...
Sen lisäksi saatetaan ehkä käydä jollain matkalla jos rahaa. Itse matkustelen mielellään, mies ei välitä matkustelusta.
olen nyt ollut kohta 2v. lapseni kanssa 5 kertaa ulkomailla ja kuudes matka on vielä varattu ennen 2 v. syntymäpäivää. Lisäksi olen tehnyt yhden lyhyen matkan ilman lastani eli mitä se nyt tekee, 7 matkaa kahdessa vuodessa. Keskimäärin taidan matkustaa 2-4 kertaa vuodessa.
Lapissa, ja kotimaan kylpylöissä. Nyt esim. tiedossa parin viikon päästä risteily, kesällä 2 vkoa kreikassa, joulun jälkeen 10 pv kanarialla (sitä ei kyllä ole vielä varattu, kun eivät ole vielä myynnissä)ja ensi hiihtolomalla 2 vkoa thaimaassa. Kesällä lisäksi käydään risteilyllä, ajatuksissa lähteä myös Tanskaan legolandiin, sekä sitten perinteinen Naantalin kylpylä-reissu. Nämä siis lasten kanssa (5 ja 8), miehen kanssa vielä pari reissua sitten kahdestaan.