En halua enää koskaan koronaa.
Koronan kerran sairastanut enkä enää toista kertaa halua. Kamala tauti, kaikkea muuta kuin flunssa. Kuinka todennäköistä on saada se uudestaan? Onko se tokalla kerralla helpompi, onhan?
Kommentit (41)
Nyt on korona räjähtänyt ihan täysin. Haluan pysyä kotona.
Mulla oli nyt tokaa kertaa ja oli valitettavasti kyllä pahempi mitä se eka. Lisäksi yksinasuvana yksinäisenä on tosi kenkku sairastettava kun siinä on niin kummallinen, jopa epätodellinen olo ja ne oireet voimistuu ja palaa takaisinkin.
Uppis kirjoitti:
Koronalle on ominaista, että sen voi sairastaa monta kertaa, koska se antaa vain lyhyen immuniteetin. Siksi niitä rokotteita jaetaan ja siksi niitä jaetaan myös tulevat vuodet ainakin riskiryhmäläisille. Tässä idioottien maassa et voi olla turvassa, ellet itse toimi kuten koronaa välttelevän kuuluu: naamalle itseä suojaava FFP3 maski, jossa on venttiili, sitten etäisyys ympärilleen räkiviin morooneihin jne.
No jaa. Tänään ainakin on käännytetty ajanvarauksella tehostettaan hakevia ikääntyneitä/riskiryhmäläisiä pois koska rokotteet on kuulemma loppu eikä ole mistä antaa.
Tämä siis helsingissä.
Ymmärrän. Mulla oli helppo ja lyhyt koronatauti.
Silti pelottava. Omituisia kipuja ympäri kehoa, tolkuton jano, aivosumu, hajuaisti hävisi jne. Sillä ei ollut mitään yhteistä flunssan kanssa.
Minulla oli korona. Hiukan nuhaa ja nukuin 10 h jika päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo vieläkään ollut, eikä kellään lähipiirissäkään.
Rokotteita en ottanut, mutta ei ole siltikään korona iskenyt, vaikka liikun paljon ihmisten ilmoilla.
Itse en tiedä oikein ketään kenellä ei olisi ollut. Useimmilla ainankin 2-3kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tautien tulo on tihentynyt joka vuosi, jos käy julkisella paikalla. Päästääkö joku ne irti labrasta ja ihmiset levittävät massoittumalla. Nyt tauti oli erilainen kuin kaksi aiempaa, tässä tuntui jokin pyrkivän poskionteloon ja keuhkoputkeen, vaikka on ohi menossa. Aiemmissa taudeissa oli horkat. Aika kylmä kolea sää ollut. Nyt käynnistyi patterit koska pakkasta, se voi silti muuttua kun välillä "lämpenee" ulkona.
#harhaluuloisuushäiriö
Ei ollut ainakaan mulla toinen kerta helpompi vaikka ekalla kertaa oli ihan se originaali-versio ja nyt joku näistä omikroneista.
Kummallakaan kertaa en sairaalaan joutunut, mutta ei kyllä ollut mikään tavislentsukaan tämä. Olen sairastanut influenssan ainakin kahdesti (toisella kertaa oli se lintuversio tamiflu-kuureineen) ja sekin on iisimpi tauti vaikka ei kyllä kiva sekään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Mulla oli helppo ja lyhyt koronatauti.
Silti pelottava. Omituisia kipuja ympäri kehoa, tolkuton jano, aivosumu, hajuaisti hävisi jne. Sillä ei ollut mitään yhteistä flunssan kanssa.
Jep! Koronassa on omituisia oireita jotka ei mihinkään "normi" flunssaan kuulu. Tolkuton väsymys pitkään, aivosumu, huimaus, oudot vaihtuvat kivut. Itselläni oli korvat aivan lukossa molemmilla kerroilla monta päivää vaikka ei ollut juurikaan nuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole toinen helpompi. Voivat pahentua kerta kerralta.
Kannattaisko laihduttaa?
Höperöitä ootte koronapelkoinenne.
Mitä kaikkea pelkäättekään?
Olen sairastanut koronan jo kolmesti. Eka kerta oli pahin tai "pahin", oireina oli kovat lihaskivut ja järjetön väsymys. Tokalla kerralla väsymys ja ärsyttävät rytmihäiriöt. Kolmas kierros sisälsi äkillisiä huippaus- ja heikotuskohtauksia ja oli tolkuton jano koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että ffp2 maski alentaa tartunnan riskiä huomattavasti. Se pitää olla tiiviisti naamalla. En tiedä onko totta. Käsien desinfioiminen tai saippuapesu aina kun on kodin ulkopuolella koskenut johonkin.
Marttakerho on juorunnut että mAskI eStäÄ kaiKkI vIrUksEt😆🤣
Minulla korona nyt eka kertaa parhaillaan, koko perhe samassa taudissa.Melko voimaton olo on.Erittäin tarttuva nyt.Rokotuksen ottanut 3 x.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nyt tokaa kertaa ja oli valitettavasti kyllä pahempi mitä se eka. Lisäksi yksinasuvana yksinäisenä on tosi kenkku sairastettava kun siinä on niin kummallinen, jopa epätodellinen olo ja ne oireet voimistuu ja palaa takaisinkin.
Tarkoitin siis sanoa, että kurjasti tässä taudissa aina joku oire alkaa lieventyä tai jopa jo häviääkin ja sitten taas hups, se voimistuukin tai palaa takaisin. Jotenkin sellaista löysässä hirressä-roikottamista tämän sairastaminen ja kestää vielä viikkoja.
Ja näin jälkeenpäin on ainakin mulla ihan hirmu ärtynyt olo eikä pää tunnu toimivan normisti yhtään.
Minulle jäi koronasta hirveä väsymys. Sitä on kestänyt jo kolmatta kuukautta. En meinaa pysyä hereillä ja olen sentään hyväkuntoinen kolmekymppinen.Long covid ei ole leikin asia
3 koronaa sairastanut. Ensimmäinen ennenkuin rokotukset tuli oli hirveä, oireita kuukausia ja long covid päälle. Kesti vuoden ennenkuin olin terve, vanhenin taudin myötä paljon ja kunto romahti. Toinen korona rokotusten jälkeen kesti 2 viikkoa, oli kevyt versio edelliseen verrattuna. Viimeisin nyt syksyllä, selvisi viikon sairastelulla.
Sairastin n. kk sitten ensimmäisen koronan, enkä kyllä muista helpompaa sairautta, hieman lämmönnousua pari päivää eikä muuta.
En ole käyttänyt maskeja enkä käsidesiä, enkä ole rajoittanut mitenkään elämääni. 3 rokotusta tuli otettua silloin niitä jaettiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että ffp2 maski alentaa tartunnan riskiä huomattavasti. Se pitää olla tiiviisti naamalla. En tiedä onko totta. Käsien desinfioiminen tai saippuapesu aina kun on kodin ulkopuolella koskenut johonkin.
Oma kokemukseni on, että hyvä ja tiivis FFP2-maski vähentää tartunnan todennäköisyyden lähelle nollaa.
Minä ja puolisoni olemme käyttäneet 3M Aura FFP2-maskeja muutaman vuoden ja emme ole saaneet mitään tautia koko aikana vaikka olemme mm. olleet lukuisia kertoja pitkiä aikoja ihmislaumojen keskellä sisätiloissa, vieressä tunteja istuneet ovat yskineet vähän väliä jne. Emme siis ole vältelleet tartuntaa kuin maskin avulla ja se on riittänyt. Toki ravintoloissa ei tällä taktiikalla oikein voi syödä (sisätiloissa, joissa ilma ei jatkuvasti vaihdu) eli niissä emme ole käyneet.
Käsien pesu tms. ei valitettavasti vaikuta juuri lainkaan koronan tarttumiseen koska se tarttuu lähes aina hengityksen kautta. Toki muista syistä käsien pesu kannattaa.
Ei ole toinen helpompi. Voivat pahentua kerta kerralta.