Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kohtuullinen määrä toimistopäiviä etätöissä?

Vierailija
31.08.2025 |

Verkkokauppa.com:n työntekijät protestoivat Hesarissa uutta kahden toimistopäivän pakkoa viikossa.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää uskooko HR:n jakkukalkkuna edes itse noihin höpinöihinsä avokonttorin "hyödyistä" vai maksaako joku sille palkkaa tämän scheissen suoltamisesta vielä vapaallakin?

Tässäpä esimerkki suorittavan portaan ikuisesta katkeruudesta parempiaan kohtaan.

Vinkki kaikille: jos sä olet 100% etätöissä, sä olet 100% korvattavissa intialaisilla ja koneoppimisella (kun sen hinta laskee)

Kunhan mainitsen.

Vierailija
82/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo lähes 50 eli osaan tehdä työni toimistolla tai etänä.

Se mikä naurattaa on nämä juniorit. Ne on nyt käyny koulut etänä ja kuvittelevat että työt onnistuu samalla tasolla.

Saas nähdä koska tulee se päivä, ettei firmalla ole ketään jota uskaltaisi laittaa puhumaan asiakkaalle. Pelisilmää ja sosiaalista vuorovaikutusta kun ei opita tuolla tavalla. Lisäksi kaikki epävirallinen tiedonvaihto on kuollut. Ei kukaan soita teamsillä ihan vain jutellakseen nopeasti ja samalla sivulauseessa kysyy miten tämmöinen ongelma on tapana hoitaa.

Eipä se minua siis haittaa, eipähän ole kilpailua minun hommistani.

Kukaan ei soita SULLE iha vaan jutellakseen. Mulle soittaa niin juniorit kuin johtokin. Ja oon 55 vuotias täys etäilijä.

Ei sulle kukaan soita, sä olet pelkkä provoil

Sinähä se itket pitkäaikais työttömänä kun toiset saa olla etätöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä naurattaa on nämä juniorit. Ne on nyt käyny koulut etänä ja kuvittelevat että työt onnistuu samalla tasolla.

Saas nähdä koska tulee se päivä, ettei firmalla ole ketään jota uskaltaisi laittaa puhumaan asiakkaalle. Pelisilmää ja sosiaalista vuorovaikutusta kun ei opita tuolla tavalla. Lisäksi kaikki epävirallinen tiedonvaihto on kuollut. Ei kukaan soita teamsillä ihan vain jutellakseen nopeasti ja samalla sivulauseessa kysyy miten tämmöinen ongelma on tapana hoitaa.

Ja kun junnut joutuvat sosiaaliseen vuorovaikutukseen, niin alkaakin ahdistaa ja pitää laittaa eläkepaperit vetämään.

Meillä kävi vähän noin. Yks kundi joka on ollut nyt 4 vuotta meillä laitettiin projariksi pieneen hommaan. Se itki asiakaspalaverin jälkeen kun häneltä oli kyselty mm. aikataulua.

Vierailija
84/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei soita SULLE iha vaan jutellakseen. Mulle soittaa niin juniorit kuin johtokin. Ja oon 55 vuotias täys etäilijä.

Sinähä se itket pitkäaikais työttömänä kun toiset saa olla etätöissä.

Voi veetiä, eikö tuon parempaa provoa irtoa?

Isä Putler laittaa sut kohta rintamalle

Vierailija
85/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää uskooko HR:n jakkukalkkuna edes itse noihin höpinöihinsä avokonttorin "hyödyistä" vai maksaako joku sille palkkaa tämän scheissen suoltamisesta vielä vapaallakin?

Tässäpä esimerkki suorittavan portaan ikuisesta katkeruudesta parempiaan kohtaan.

Vinkki kaikille: jos sä olet 100% etätöissä, sä olet 100% korvattavissa intialaisilla ja koneoppimisella (kun sen hinta laskee)

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo intialaisia. Ei toiminut. Koneoppiminen auttaa kyllä koodauksessa, korvattavissa en ainakaan vielä ole. Nautin siis verkkarielämästä kotona työskennellen ;) 

Vierailija
86/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt kotona. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt toimistolla. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Enenevässä määrin päättävä poras vain sattuu olemaan samaa mieltä, muuten hyvä. Siitähän tämä juttu lähtikin. Hiukka parempaa argumentointia peliin kiitos, kuin että lastentarha tyyliin sanot että ite oot se.

Enenevässä määrin vaan etätyötä lisätään monessa firmassa kun sen hyödyt on tullu selväksi.

Vierailija
87/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "innovaatioita" muuten odotetaan, että lähitöihin pakotetuissa ihan tuikitavallisissa toimistotöissä oikein syntyy?

Ei siinä emailia lähetellessä, Exceliä näpertäessä tai Teams-palaverissa istuen mitään ihmeellistä innovoida.

Vierailija
88/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla vuodessa.

Vierailija
89/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei soita SULLE iha vaan jutellakseen. Mulle soittaa niin juniorit kuin johtokin. Ja o

Voi veetiä, eikö tuon parempaa provoa irtoa?

Isä Putler laittaa sut kohta rintamalle

Ai sä ootki pÿccä rölli. Aaasia selvä.

Vierailija
90/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt kotona. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt toimistolla. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Enenevässä määrin päättävä poras vain sattuu olemaan samaa mieltä, muuten hyvä. Siitähän tämä juttu lähtikin. Hiukka parempaa argumentointia peliin kiitos, kuin että lastentarha tyyliin sanot että ite oot se.

Enenevässä määrin vaan etätyötä lisätään monessa firmassa kun sen hyödyt on tullu selväksi.

Toki kirjolla oleville varmaan sopii ihan hyvin, ettei tarvitse tavata muita.

Vierailija
91/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peestä on tehdä töitä avokonttorilaisten kanssa. Oma tiimini on toisessa maassa ja heillä on avokonttori, jossa on pakko olla kaksi päivää viikossa. Siellä he ovat vieretysten kahdessa rivissä selät vastakkain. Minkäänlaista omaa rauhaa tai yksityisyyttä ei ole. Teams-puhelussa kuuluvat muiden äänet niin hyvin, että puhujan voi tunnistaa (huom. muut avokonttorin henkilöt eivät osallistu puheluun, vaan he tekevät omia töitään). Mikään keskittymistä vaativa työ ei onnistu, ellei ole sopivalla tavalla autistityyppinen henkilö, joka ei reagoi ympäristöön millään tavalla.

Vierailija
92/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nuo toimisto pakottajat kun haukkuvat etätöissä olijat laiskoiksi mutteivat jaksa nähdä vaivaa toimistojen perustelemiseen.

Vierailija
93/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuja nuo toimisto pakottajat kun haukkuvat etätöissä olijat laiskoiksi mutteivat jaksa nähdä vaivaa toimistojen perustelemiseen.

Koska ei ne tiedä mitä toimistotyöläisen töihin kuuluu. 

Vierailija
94/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo intialaisia. Ei toiminut. Koneoppiminen auttaa kyllä koodauksessa, korvattavissa en ainakaan vielä ole. Nautin siis verkkarielämästä kotona työskennellen ;) 

Intialaiset toimivat oikein hyvin, pian kokeilevat uudelleen.

Olet korvattavissa parissa vuodessa.

Vierailija
95/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Onneksi olen eläkkeellä parissa vuodessa.

Vierailija
96/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyö näyttää olevan ihmisoikeus joillekin nykypäivänä. Meluisesta konttorista väännetään aina syy miksei voi työpaikalle mennä, oikea syy lienee, että kotona on yksinkertaisesti helpompaa. Voi nukkua pidempään, istua tarhapöllön näköisenä verkkareissa tekemässä työtä, kotityöt hoituvat siinä sivussa "ruokatauolla". Jos työnantaja velvoittaa toimistolle, uhataan irtisanoutumisella. Ennen vanhaan työtä tehtiin siellä, missä sitä tarvitaan, ja sen tarpeen määritteli työnantaja. 

Näin ainakin meillä. Ja alapeukkuja odotellessa.

Täsmennätkö vielä, miksi sinulle on ongelma, jos joku haluaa tehdä työnsä helpommin? Tai verkkareissa? Mikä itseisarvo on sillä, että tekee asioista mahdollisimman vaikeita ja epämukavia? 

Täsmennän, joo. Ei ole itseisarvo tehdä työstä vaikeaa, omalla työpaikallani etäilijät tekevät omastani vaikeaa, koska tietty määrä ihmisiä tarvitaan konttorille ihan hyvästä syystä. Eikä nössykkä pomoni saa tätä toimimaan, vaan etenkin maanantaisin ja perjantaisin ihmetellään muutaman muun kanssa, että eikö täällä todellakaan ole ketään.... Asiasta puhuttu viimeinen vuosi joka kokouksessa. 

Vierailija
97/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Kyrpiikö lähteä huomenna toimistolle? :D Vai jopa ehkä raksalle? Siltä vähän kuulostaa. 

Vierailija
98/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei soita SULLE iha vaan jutellaks

Ai sä ootki pÿccä rölli. Aaasia selvä.

Sinä olet, kyllä sä sen käsitit ja nyt spinnailet paniikissa.

Rintama kutsuu sinua, varo vain

Vierailija
99/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristönäkökulmasta etätyö on ekoteko. Tätä pitäisi markkinoida ekotekona. Ei tule päästöjä, jos ei tarvitse työmatkalla kulkea millään kulkuneuvolla. 

Vierailija
100/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tieto on parin vuoden takaa. Nyt näitä kehoituksia tulla toimistolle tulee koska haitat on tullu selväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi