Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kohtuullinen määrä toimistopäiviä etätöissä?

Vierailija
31.08.2025 |

Verkkokauppa.com:n työntekijät protestoivat Hesarissa uutta kahden toimistopäivän pakkoa viikossa.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähä mä tekisin toimistolla sellasta mitä en voi tehä etänä? Muu tiimini on ympäri suomea joten heitä en näkis. Toisten tiimien ihmiset tekee aivan eri hommaa kuin minä niin tapaamiset heidän kanssaan olis vain sosialisoitumista eikä liittyis töihin.

Vierailija
122/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 viikossa riittäisi, nyt on 2 x viikko.

2 kertaa viikko ahdistaa, kun tiedän et kaikki avotilan työpisteet on varattuja ja sitte haahuut siellä nolona ja mitään et pysty tekee, et ees töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää uskooko HR:n jakkukalkkuna edes itse noihin höpinöihinsä avokonttorin "hyödyistä" vai maksaako joku sille palkkaa tämän scheissen suoltamisesta vielä vapaallakin?

Tässäpä esimerkki suorittavan portaan ikuisesta katkeruudesta parempiaan kohtaan.

Vinkki kaikille: jos sä olet 100% etätöissä, sä olet 100% korvattavissa intialaisilla ja koneoppimisella (kun sen hinta laskee)

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo intialaisia. Ei toiminut. Koneoppiminen auttaa kyllä koodauksessa, korvattavissa en ainakaan vielä ole. Nautin siis verkkarielämästä kotona työskenne

Miksi käyt mielelläsi toimistolla? Onko helpompi esittää ahkeraa tekemättä mitään?

Melkoista projisointia...

Tärkein syy on turvaluokitellut hankkeet, joiden käsittely on kiellettyä muualla kuin TL-tiloissa. Ymmärrän toki, ettei kaikkien työ ole merkittävää yhteiskunnalle, mutta meitäkin on.

Toinen syy on tiedonvaihto ja perehdytys. Lisäksi työyhteisö on toisissa paikoissa oikein hyvä, ymmärrän taas ettei teillä ole näin ja se on ok. Se saa arvostamaan hyvää porukkaa kun tajuaa että on paikkoja jotka ovat täynnä mätää.

Sun asenteellinen kysymys oikein alleviivaa miksi, jos olisit meillä, arvostaisin ettet ole itse maisemissa. Uskon sun työkavereiden ajattelevan samoin.

Vierailija
124/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää uskooko HR:n jakkukalkkuna edes itse noihin höpinöihinsä avokonttorin "hyödyistä" vai maksaako joku sille palkkaa tämän scheissen suoltamisesta vielä vapaallakin?

Tässäpä esimerkki suorittavan portaan ikuisesta katkeruudesta parempiaan kohtaan.

Vinkki kaikille: jos sä olet 100% etätöissä, sä olet 100% korvattavissa intialaisilla ja koneoppimisella (kun sen hinta laskee)

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo intialaisia. Ei toiminut. Koneoppiminen auttaa kyllä koodauksessa, korvattavissa en ainakaan vielä ol

Tärkein syy on turvaluokitellut hankkeet, joiden käsittely on kiellettyä muualla kuin TL-tiloissa. Ymmärrän toki, ettei kaikkien työ ole merkittävää yhteiskunnalle, mutta meitäkin on.

Toinen syy on tiedonvaihto ja perehdytys. Lisäksi työyhteisö on toisissa paikoissa oikein hyvä, ymmärrän taas ettei teillä ole näin ja se on ok. Se saa arvostamaan hyvää porukkaa kun tajuaa että on paikkoja jotka ovat täynnä mätää.

Sun asenteellinen kysymys oikein alleviivaa miksi, jos olisit meillä, arvostaisin ettet ole itse maisemissa. Uskon sun työkavereiden ajattelevan samoin.

Sä et oo koskaan tehny mitään yhteiskunnalle merkittävää. Kuvitteelliset työkaveriskaan ei oikiasti halua sua nähä.

Vierailija
125/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo intialaisia. Ei toiminut. Koneoppiminen auttaa kyllä koodauksessa, korvattavissa en ainakaan vielä ol

Hyvä se on itselleen uskotella että tekee tärkeää työtä niin jaksaa siellä toimistolla rampata. Hyvä sinä

Vierailija
126/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyö näyttää olevan ihmisoikeus joillekin nykypäivänä. Meluisesta konttorista väännetään aina syy miksei voi työpaikalle mennä, oikea syy lienee, että kotona on yksinkertaisesti helpompaa. Voi nukkua pidempään, istua tarhapöllön näköisenä verkkareissa tekemässä työtä, kotityöt hoituvat siinä sivussa "ruokatauolla". Jos työnantaja velvoittaa toimistolle, uhataan irtisanoutumisella. Ennen vanhaan työtä tehtiin siellä, missä sitä tarvitaan, ja sen tarpeen määritteli työnantaja. 

Näin ainakin meillä. Ja alapeukkuja odotellessa.

Täsmennätkö vielä, miksi sinulle on ongelma, jos joku haluaa tehdä työnsä helpommin? Tai verkkareissa? Mikä itseisarvo on sillä, että tekee asioista mahdollisimman vaikeita ja epämukavia? 

Täsmennän, joo. Ei ole itseisarvo

Eli suomeksi: Teillä on ongelmia johtamisessa ja työn organisoinnissa. Diskuteerataan ja ihmetellään. Ei liity työskentelypaikkaan mitenkään. 

Vierailija
127/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama missä istun teams palaverissa, kotona tai toimistolla. Mä oon vaan töissä siellä ni riittää kun palkka tulee tilille.

Vierailija
128/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimistolle on mentävä kun mulla olis siellä muuten yksinäistä. Ite en voi etänä tehä töitä koska en osaa keittää kahvia kuten Pirjo toimistolla.

Vierailija
129/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei kävis toimistolla niin mun kaikki puvut ja kravatit jäis heillä näkemättä. Ei sellasta voi sallia.

Vierailija
130/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi päivää viikossa. Viikonloppuna sitten kotoa käsin. Suomi nousuun, iloista työnsäantajaa työnantaja rakastaa.

Vierailija
131/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä esimerkki suorittavan portaan ikuisesta katkeruudesta parempiaan koh😁taan.

Kunhan mainitsen.

Vakuutan, etten ole. Edes he eivät suostuisi työhöni. 

Vierailija
132/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo intialaisia. Ei toiminut. Koneoppiminen auttaa kyll

Sä et oo koskaan tehny mitään yhteiskunnalle merkittävää. Kuvitteelliset työkaveriskaan ei oikiasti halua sua nähä.

Onkos sinut turvaselvitetty?

Ei tietenkään ole, ei rusakoita vaivauduta edes aloittamaan.

Vierailija
133/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Meidän firmassa kokeiltiin jo

Onkos sinut turvaselvitetty?

Ei tietenkään ole, ei rusakoita vaivauduta edes aloittamaan.

Kyllä on kaikenmaailman selvityksiä tehty silloin aikoinaan kun Nokialle menin töihin 20 vuotta sitten. 

Miksi luulet että olen rusakko? Ai niin eihän teillä pietarissa muita enää olekaan.

Vierailija
134/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Kyllä on kaikenmaailman selvityksiä tehty silloin aikoinaan kun Nokialle menin töihin 20 vuotta sitten. 

Miksi luulet että olen rusakko? Ai niin eihän teillä pietarissa muita enää olekaan.

Ajat on muuttuneet nokian 20 vuotta sitten puuhastelusta.

Tiedän että olet rusakko, koska täällä sä provoilet sunnuntaina

Vierailija
135/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähä se täällä sunnutain oot pilaamassa pÿccä rölläämällä pakko toimisto paskaa

Vierailija
136/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuus ny pakko toimisto russa sanoo miksi sinne toimistolle on mentävä. Etkö etänä nuole tarpeeksi pomon persettä?

Vierailija
137/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tärkeä ja tarvittu turvaselvitys pelle jota pitää kunnioittaa tulemalla toimistolla katsomaan kuinka juon kahvia ja kerron huonoja vitsejä.

Vierailija
138/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolle on pakko mennä koska toimistolle on pakko mennä

Vierailija
139/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertotoimistotyöläinen kehuskelee tekevänsä 2-3h varsinaista työtä 7,5h työpäivän aikana, joten kai ne ylijäävät 4-5h mieluummin siellä kotona käyttää, kuin toimistolla kuuntelemassa jonkun puolitutun matkatarinaa. 

Vierailija
140/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan mainitsen.

Tärkein syy on turvaluokitellut hankkeet, joiden käsittely on kiellettyä muualla kuin TL-tiloissa.

Meillä on töissä turvalliset tilat missä tollasilta setämiehiltä pääsee pakoon. Ei jaksa niiden jaarailua siitä kuinka tärkeitä ovat yhteiskunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän