Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kohtuullinen määrä toimistopäiviä etätöissä?

Vierailija
31.08.2025 |

Verkkokauppa.com:n työntekijät protestoivat Hesarissa uutta kahden toimistopäivän pakkoa viikossa.

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että itselleni sopii juuri tuo 2 toimistopäivää viikossa parhaiten. Se pitää tiukasti järjissään ja osana työyhteisöä, saa tietyt asiat tehtyä työpaikalla (paperiarkisto jne.). Minulla on parass työtehoprosentti 2 lähiä ja 3 etää.

Vierailija
2/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kk toimistolla on sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on 4 krt vuodessa, kun on suunnittelupäivä. Hänelle oikein sopiva.

Vierailija
4/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen etätötä mökiltä en ehdi käydä toimistolla.

Vierailija
5/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 - 4 kertaa vuodessa on aika maksimi

Vierailija
6/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi päivää viikossa. Itse jos maksaa itselleen palkkaa, voi tehdä töitä missä haluaa.

Vierailija
7/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerran viikossa. Se sopii aika hyvin. Mielestäni kuitenkin suosituksena, pakko voisi olla vaikka 2krt kuussa ettei täysin metsity.

Vierailija
8/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joka päivä toimistolla, nimittäin kotitoimistolla.

Vierailija
9/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ja puolet. 

Missään muualla ei etätyö jäänyt niin oletukseksi kuin Suomessa. Ja mitä meiltä puuttuu, innovaatiot. 1+1=2

Vierailija
10/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopakolla ei ole mitään tekemistä yhteisöllisyyden kanssa. Kannattaa googlettaa Harvardin tutkimus missä todettiin että avokonttoreissa ihmiset vuorovaikuttavat toistensa kanssa kaikkein vähiten.

Vierailija
11/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toimistolla pitäisi käydä ollenkaan? Miksi toimistoja edes on olemassa?

Firmallekin halvempaa jos ei maksa turhaa seinistä vuokraa.

Vierailija
12/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi päivää viikossa. Itse jos maksaa itselleen palkkaa, voi tehdä töitä missä haluaa.

Tässä taas esimerkki siitä, että toisen työstä ei ymmärretä mitään. Esim suunnittelutyössä nuo nykyiset avokonttorit on todella huonoja. Kotona työteho ja erityisesti työn jälki on paljon parempi. Ei ole työtä mitä en voisi etänä tehdä. Mulla on isot kämppä täysin tyhjä 8-15. Käyn toimistolla muutaman kerran vuodessa. Pomolta pelkkää positiivista. Näin jo kuudetta vuotta. 

Vierailija
13/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari etäpäivää viikossa on hyvä. Riippuu toki ihmisestä. Kollegani tekee paljon etänä, mutta on myös erittäin aikaansaava. Joillekin sopii paremmin kodinrauha ilman ylimääräisiä keskeytyksiä kun taas toiset tarvitset myös niitä toimistopäiviä. 

Vierailija
14/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää viikossa on hyvä.

Vierailija
15/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on firma ilman toimistoa. Tämä oli jo perustettaessa ideana koska ei haluttu käyttää varoja vuokriin. Nykyään olisi varaa vuokrata tilat mutta ei ole syytä tätä tehdä eikä oikein paikkaakaan voi valita kun työntekijät asuvat ympäri maailmaa.

Vierailija
16/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa työ keskeytyy koko ajan. Levotonta. Vasta koronan myötä tajusin miten paljon avokonttori kuormittaa minua. Teen 100% etänä. 

Vierailija
17/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä viikossa on ok, varsinkin kun joka kuukausi on kuitenkin joku työmatka. Työmatkojen jälkeen varsinkin tarvitsee ympäristön, jossa ei olr taustahälyä.

Vierailija
18/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet ja puolet. 

Missään muualla ei etätyö jäänyt niin oletukseksi kuin Suomessa. Ja mitä meiltä puuttuu, innovaatiot. 1+1=2

Höpsis. Asun Alankomaissa, ja täällä etätyö on ihan normaalia nykyään. Itse käyn kerran viikossa toimistolla. 

Vierailija
19/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet ja puolet. 

Innovoippa oikia syy toimistolle menemiseen. Sellasia kun ei ole.

Vierailija
20/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä toimistopakottajat ei koskaan kerro hyvää syytä toimistolle menemiseen? 

Joku Vapaavuoren "koska on pakko" kertoo vain siitä että hän saa rahaa toimistovuokrauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä