Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kohtuullinen määrä toimistopäiviä etätöissä?

Vierailija
31.08.2025 |

Verkkokauppa.com:n työntekijät protestoivat Hesarissa uutta kahden toimistopäivän pakkoa viikossa.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi päivää viikossa. Itse jos maksaa itselleen palkkaa, voi tehdä töitä missä haluaa.

Tämähän se on. Viisi päivää viikossa on hyvä.

Miksi se on hyvä? Mitä hyvää on toimistolle tulemisessa?

Saat juoda kahvia ja puhua paskaa Pertin ja Irmelin kanssa? Koitat (turhaa) iskeä Yessicaa teidän juniori toimisto assaria?

Vierailija
62/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö näyttää olevan ihmisoikeus joillekin nykypäivänä. Meluisesta konttorista väännetään aina syy miksei voi työpaikalle mennä, oikea syy lienee, että kotona on yksinkertaisesti helpompaa. Voi nukkua pidempään, istua tarhapöllön näköisenä verkkareissa tekemässä työtä, kotityöt hoituvat siinä sivussa "ruokatauolla". Jos työnantaja velvoittaa toimistolle, uhataan irtisanoutumisella. Ennen vanhaan työtä tehtiin siellä, missä sitä tarvitaan, ja sen tarpeen määritteli työnantaja. 

Näin ainakin meillä. Ja alapeukkuja odotellessa.

Jos sinä olet laiska niin sitten olet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo lähes 50 eli osaan tehdä työni toimistolla tai etänä.

Se mikä naurattaa on nämä juniorit. Ne on nyt käyny koulut etänä ja kuvittelevat että työt onnistuu samalla tasolla.

Saas nähdä koska tulee se päivä, ettei firmalla ole ketään jota uskaltaisi laittaa puhumaan asiakkaalle. Pelisilmää ja sosiaalista vuorovaikutusta kun ei opita tuolla tavalla. Lisäksi kaikki epävirallinen tiedonvaihto on kuollut. Ei kukaan soita teamsillä ihan vain jutellakseen nopeasti ja samalla sivulauseessa kysyy miten tämmöinen ongelma on tapana hoitaa.

Eipä se minua siis haittaa, eipähän ole kilpailua minun hommistani.

Vierailija
64/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii parhaiten 2pv toimistolla, myös 1 päivä on hyvä. Koko viikko kotona on vähän siinä ja siinä, kaipaan vähän jotain aktiivisuutta ja sosiaalisuutta. Työn tekeminen sinällään tehokkaampaa ja vähemmän häiriötä kotona ollessa. Lapset isoja teinejä/täysikäisiä niin tykkään kun heidän kanssa jää enemmän aikaa olla yhdessä. Työntekoa eivät häiritse, päinvastoin. Mulla lisäksi työmatkaa joka toinen viikko ulkomaille niin sen vastapainoksi on tärkee et saa työkuormaa rauhassa purettua. Meillä on 30 ihmisen avokonttori, missä ihmiset puhuu ja kovaan ääneen käy asiakaspuheluita ja sisäisiä palavereita 3 kielellä. Aika tuskaa siinä yrittää keskittyä mihinkään tärkeään.

Vierailija
65/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä toimistopakottajat ei koskaan kerro hyvää syytä toimistolle menemiseen? 

Joku Vapaavuoren "koska on pakko" kertoo vain siitä että hän saa rahaa toimistovuokrauksesta.

Miksi isotkansainväliset ja menestyvät firmat eivät juurikaan harrasta etätöitä yleisenä järjestelynä?

Miksi isokansainvälinen ja menestyvä firma antaa mun tehä heille 100% etänä töitä? Ja vielä suomesta vaikka on jenkkifirma.

Siksi että sinä teet tärkeää ja tuottavaa työtä.

Lähityöpakko koskee vain näitä hypersosiaalisia powerpointteja toisilleen väkertaviä pikkupomoja ja niiden yhtä lailla hyödytöntä esikuntaa.

Vierailija
66/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä toimistopakottajat ei koskaan kerro hyvää syytä toimistolle menemiseen? 

Joku Vapaavuoren "koska on pakko" kertoo vain siitä että hän saa rahaa toimistovuokrauksesta.

Miksi isotkansainväliset ja menestyvät firmat eivät juurikaan harrasta etätöitä yleisenä järjestelynä?

Koska heillä johtaja sanoo että on pakko.

Se että pakkotoimistofirma on menestynyt ei tarkoita että se johtuu pakkotoimistosta.

Se, että sinä väität tekeväsi kotona tehokkaammin töitä ei tarkoita sitä, että etätyö on firmalle parempi ratkaisu.

Se,

Tällaista touhua on lähinnä julkisella puolella, joka ei tosiaan ole tunnettu tehokkuudestaan.

Vierailija
67/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö näyttää olevan ihmisoikeus joillekin nykypäivänä. Meluisesta konttorista väännetään aina syy miksei voi työpaikalle mennä, oikea syy lienee, että kotona on yksinkertaisesti helpompaa. Voi nukkua pidempään, istua tarhapöllön näköisenä verkkareissa tekemässä työtä, kotityöt hoituvat siinä sivussa "ruokatauolla". Jos työnantaja velvoittaa toimistolle, uhataan irtisanoutumisella. Ennen vanhaan työtä tehtiin siellä, missä sitä tarvitaan, ja sen tarpeen määritteli työnantaja. 

Eli sun perustelu toimistolla olemiseen on "koska ennekin on ollu pakko". On muuten paska perustelu.

Vierailija
68/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmennätkö vielä, miksi sinulle on ongelma, jos joku haluaa tehdä työnsä helpommin? Tai verkkareissa? Mikä itseisarvo on sillä, että tekee asioista mahdollisimman vaikeita ja epämukavia? 

Vierailija
69/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi päivää viikossa. Itse jos maksaa itselleen palkkaa, voi tehdä töitä missä haluaa.

Tämähän se on. Viisi päivää viikossa on hyvä.

Miksi se on hyvä? Mitä hyvää on toimistolle tulemisessa?

Saat juoda kahvia ja puhua paskaa Pertin ja Irmelin kanssa? Koitat (turhaa) iskeä Yessicaa teidän juniori toimisto assaria?

Parempi tiimityö ja yhteistyö

Kasvokkain kommunikointi on usein sujuvampaa ja spontaanimpaa kuin videopalavereissa. Ideointi, ongelmanratkaisu ja päätöksenteko voivat tapahtua nopeammin ja tehokkaammin.

Vähemmän väärinymmärryksiä

Eleet, ilmeet ja äänensävyt auttavat viestinnässä. Kirjoitetussa viestinnässä (esim. chat, sähköposti) väärinkäsitykset ovat yleisempiä.

Vahvempi yhteisöllisyys ja työilmapiiri

Lähityössä syntyy luontevammin yhteisöllisyyttä, luottamusta ja tiimihenkeä. Työkaverit eivät jää "kasvottomiksi nimiksi ruudulla".

Helpompi oppiminen ja perehdytys

Uusien työntekijöiden perehdytys onnistuu paremmin kasvotusten. Samoin hiljaisen tiedon siirtyminen ja mentorointi tapahtuvat luontevammin.

Selkeämmät rajat työn ja vapaa-ajan välillä

Työpaikalle meneminen ja sieltä lähteminen auttaa erottamaan työn kotielämästä, mikä voi vähentää kuormitusta ja parantaa palautumista.

Vähemmän häiriötekijöitä

Työpaikalla voi olla rauhallisempaa työskennellä kuin kotona, jossa saattaa olla perhettä, lemmikkejä tai muita häiriöitä.

Paremmat työvälineet ja ergonomia

Toimistolla on usein käytössä laadukkaammat työvälineet, kuten säädettävät pöydät ja kunnolliset näytöt ja tuolit.

Nopeampi tuki ja apu ongelmatilanteissa

Tarvittaessa apu on nopeasti saatavilla, oli kyse sitten IT-ongelmista tai työn sisällöstä.

Mahdollisuus vaikuttaa näkyvästi

Lähityössä on helpompi tulla huomatuksi ja vaikuttaa organisaation sisällä, mikä voi edistää urakehitystä ja näkyvyyttä.

Vahvempi organisaatiokulttuuri

Kulttuuri rakentuu päivittäisessä vuorovaikutuksessa. Lähityö auttaa ylläpitämään ja vahvistamaan yhteisiä arvoja, toimintatapoja ja työyhteisön identiteettiä.

Vierailija
70/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on kolme syytä

-ap on itse joku tehdasduunari ja harmittaa kun muut ei joudu istumaan ruuhkabussissa

-apnon pomo joka ei tunne seurantamenetelmiä ja pelkää että häntä höyrytetään jotenkin.

-ap on uusi väliportaan ihmisen joka ei oikein tunne alaisiaan. Kiusallinen tilanne.

Vierailija
71/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä naurattaa on nämä juniorit. Ne on nyt käyny koulut etänä ja kuvittelevat että työt onnistuu samalla tasolla.

Saas nähdä koska tulee se päivä, ettei firmalla ole ketään jota uskaltaisi laittaa puhumaan asiakkaalle. Pelisilmää ja sosiaalista vuorovaikutusta kun ei opita tuolla tavalla. Lisäksi kaikki epävirallinen tiedonvaihto on kuollut. Ei kukaan soita teamsillä ihan vain jutellakseen nopeasti ja samalla sivulauseessa kysyy miten tämmöinen ongelma on tapana hoitaa.

Kukaan ei soita SULLE iha vaan jutellakseen. Mulle soittaa niin juniorit kuin johtokin. Ja oon 55 vuotias täys etäilijä.

Vierailija
72/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmennätkö vielä, miksi sinulle on ongelma, jos joku haluaa tehdä työnsä helpommin? Tai verkkareissa? Mikä itseisarvo on sillä, että tekee asioista mahdollisimman vaikeita ja epämukavia? 

(Lisättäköön että tiedustelija on verkkareissa viihtyvä, tutkimustyötä tekevä tohtori.) 

Vierailija
73/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt kotona. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Vierailija
74/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kpl. Estää muuten mökkeilyn ja ulkomaan matkailun. 

Vierailija
75/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska tietää uskooko HR:n jakkukalkkuna edes itse noihin höpinöihinsä avokonttorin "hyödyistä" vai maksaako joku sille palkkaa tämän scheissen suoltamisesta vielä vapaallakin?

Vierailija
76/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt kotona. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt toimistolla. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Vierailija
77/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun junnut joutuvat sosiaaliseen vuorovaikutukseen, niin alkaakin ahdistaa ja pitää laittaa eläkepaperit vetämään.

Vierailija
78/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää uskooko HR:n jakkukalkkuna edes itse noihin höpinöihinsä avokonttorin "hyödyistä" vai maksaako joku sille palkkaa tämän scheissen suoltamisesta vielä vapaallakin?

Meillä HR:n porukka on 100% etänä

Vierailija
79/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei soita SULLE iha vaan jutellakseen. Mulle soittaa niin juniorit kuin johtokin. Ja oon 55 vuotias täys etäilijä.

Ei sulle kukaan soita, sä olet pelkkä provoilija joka ei ole edes töissä.

Vierailija
80/149 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa napaansa kun vain tuijottaa, niin voihan sitä tosiaan kuvitella, että MINÄ teen ainakin parhaiten MINUN työt toimistolla. Ja sit ihmetellä, miksi ne jotka päättää on erimieltä.

Enenevässä määrin päättävä poras vain sattuu olemaan samaa mieltä, muuten hyvä. Siitähän tämä juttu lähtikin. Hiukka parempaa argumentointia peliin kiitos, kuin että lastentarha tyyliin sanot että ite oot se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme