Reservin miehistön ikäraja nousee 50:stä vuodesta 65:een vuoteen
Kommentit (768)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee tässä asiassa se, että huippu-urheilijoita vapautetaan. Toisin sanoen vapautuksen saa ihan liian helposti kuka vaan.
Epäreilua.
Urheilija, joka vapautetaan, ei todellakaan ole huippu.
Ja eihän se vapautus koske kuin rauhanaikaa - "huippu"-urheilijatkin pääsevät polkemaan miinoja, jos sota syttyy.
Ei pääse. Kukaan ei hae niitä rapakon takaa, miljönäärejä. Herää jo sinäkin spede.
minä 65-vuotiaana reserviläisenä
Vierailija kirjoitti:
Loistava uutinen! Täytin juuri 50 ja luulin jo ettei isänmaa enää katso tarvitsevansa minua.
50-65 vuotiaista suuri osa on täysin kykeneviä osallistumaan aseelliseen maanpuolustukseen.
Ei ehkä siihen kärkipataljoonaan, mutta nykyaikaisessa sodankäynnissä on paljon muitakin tehtäviä. Muistaakseni jenkeillä oli afghanistanissa vain noin 15% asevoimista maavoimien taistelijoita, ja loput tukijoukkoja, logistiikkaa, tekniikka ja varusteväkeä jne jne.
Eihän sulla ole sijoitustakaan. Muistat kai sen reserviläiskirjeen joka masensi sinua muutama vuosi sitten.
No jos minun odotetaan jaksavan täysin voimin työelämässä 70-vuotiaaksi asti, kyllä pitää ukkojen jaksaa maata puolustaa 65-vuotiaaksi. Ylipäätänsähän he olisivat lähinnä ruutujen äärellä lähettämässä drooneja matkaan tai huoltojoukoissa eivätkä siellä tykkitulessa (jossa kyllä joutaisivat olemaan mieluummin kuin kaksikymppiset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
armeija marssii rollaattotilla
Sota-ajan rollaattoriin asennetaan telaketjut. Panssarimiehiä.
Pari konekivääriä rollaattorin sivuille, kahvoihin laukaisimet ja patruunavyöt edessä olevaan koriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee tässä asiassa se, että huippu-urheilijoita vapautetaan. Toisin sanoen vapautuksen saa ihan liian helposti kuka vaan.
Epäreilua.
Tämä on sitä oikeistolaista vainnanvapautta ja Sääntö-Suomen purkua.
Raha ratkaisee.
Ettekö näe mihin tämä on menossa? Työttömät on sama kuin Venäjälle vangit. Uhrattavia.
Stubbin poikaa et rintamalla näe.
Erikoista onkin, että suomalaiset ovat alkaneet hyväksyä eriarvoisuuden. Vauraus ja asema on noussut monelle jo tärkeämmäksi kuin oikeudenmukaisuus.
No ei sinänsä erikoista, kun valtiojohto on tarkoituksella lietsonut suorastaan vihaa eriarvoisuutta vastaan. Esimerkkinä vaikka just tämä työttömien leimaaminen Suomen ongelmien juurisyyksi. Heikkolahjainen kansa seuraa johtajiaan ja nokkii perässä. Kiusaajamentaliteetti.
Samaa nähtiin Saksassa 30-luvulla. Eriarvoistamisesta ja syyllistämisestä sekin lähti. Sitten paloi kirjat. Nopeasti paloikin sitten muut asiat.
Migri: Suuri osa irakilaisista turvapa ikanhakijoista oli sotilaskarkureita Niin upseereita kuin rivisotilaita
Jos turvapaikanhaun perusteena oli pelkkä sotilaskarkuruus, oli Maahanmuuttoviraston päätös todennäköisesti kielteinen.
mikäköhän näiden reservi-ikä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Tämä on sitä oikeistolaista vainnanvapautta ja Sääntö-Suomen purkua.
Raha ratkaisee.
Ettekö näe mihin tämä on menossa? Työttömät on sama kuin Venäjälle vangit. Uhrattavia.
Stubbin poikaa et rintamalla näe.
no, Stubbin poika on kuitenkin käynyt Suomen armeijan, toisin kuin sinä.
Voi kuule. Kävin Suomen armeijan jo ennen sinun syntymääsi. Eikä se armeija ollut mikään löysä paikka kuten se jossa sinä kävit sen 5,5 kuukautta, ellet sitten ole oikeasti c-mies.
Eiköhän me poju nää jutut sun kanssa olla käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
No jos minun odotetaan jaksavan täysin voimin työelämässä 70-vuotiaaksi asti, kyllä pitää ukkojen jaksaa maata puolustaa 65-vuotiaaksi. Ylipäätänsähän he olisivat lähinnä ruutujen äärellä lähettämässä drooneja matkaan tai huoltojoukoissa eivätkä siellä tykkitulessa (jossa kyllä joutaisivat olemaan mieluummin kuin kaksikymppiset).
Ne kaksikymppiset istuu linjan syvimmässä bunkkerissa vr lasit päässä lennättämässä droneja, koska yli 3 kybäsellä on siihen jo liian pitkät piuhat.
Yli 45 vuotiaat ovat sitten siellä huoltojoukossa vihollisen droonauksen kohteena.
Se on hyvä että meidän cepareiden puolesta vanhempi väkikin jaksaa taistella.
Olen seemies, "ristii kätensä" Jumalan arvosta Seemies
Oon se mies joka ei sodi, ei tappele eikä sohi. Oon seemies Jeesuksen seemies Jumalan arvosta Jeesuksen seimen vieres rauhassa Seemies seimen vieres.
Jumalan armostaa ah ah ah aivan, SEEMIES, SEEN bruh?
anon turva paikkaa irakista tai somaliasta kun venäjä hyökkää
Oliver Stubbkin on jo enemmän "prinssi, jota me tarvitsemme, esikuva" kuin "samanlainen ihminen kuin kaikki me muutkin".
Auktoriteettien ja mahtihenkilöiden arvostus ja tarve on vähintään kasvattanut suosiotaan. Samalla sitten esimerkiksi köyhän aseman heikennys on helpompi hyväksyä.
Kansan pitäisi muistaa terveemmät arvot kun vielä ehtii. Meno voi muuten äityä aika julmaksi Suomen historiaan suhteuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Oon se mies joka ei sodi, ei tappele eikä sohi. Oon seemies Jeesuksen seemies Jumalan arvosta Jeesuksen seimen vieres rauhassa Seemies seimen vieres.
Miepä oonni sivaarimees, oon vaari mutta myös sivaarimies, sotaan en mee siis, oon sivarivaarimies. P u p p a: k i n sen jo ties ou jeah bruhh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Urheilija, joka vapautetaan, ei todellakaan ole huippu.
Ja eihän se vapautus koske kuin rauhanaikaa - "huippu"-urheilijatkin pääsevät polkemaan miinoja, jos sota syttyy.
Ei pääse. Kukaan ei hae niitä rapakon takaa, miljönäärejä. Herää jo sinäkin spede.
Laki koskee miljonäärejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miepä oonni sivaarimees, oon vaari mutta myös sivaarimies, sotaan en mee siis, oon sivarivaarimies. P u p p a: k i n sen jo ties ou jeah bruhh
Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti sanottuna tämä on todella härskiä paperisotimista. Tuon ikäisistä ukoista sotatoimiin kykenee alle 5 prosenttia. Nekin takalinjoilla sopan jakajina.
Ja turha suuttua tästä. Sotatieteellinen tutkimus on asiasta samaa mieltä. On todella outoa että meillä mennään tällaiseen cannon fodder-meininkiin mallia Venäjä.
Ukrainassa keski-ikä 45 vuotta ja alaikä 25.
Lopulta ihan sama, minkälainen ihrakasa siellä etulinjassa torjuu drooneja naamallaan.
Suomella on kymmenen kertaa vähemmän porukkaa kuin Ukrainalla.
Ja meidän taktiikat perustuu tehokkuuteen, ei kulutussotaan jossa on tarjolla hopeamitali koska Venäjällä sitä jengiä on 30 kertaa enemmän.
Venäjällä muistetaan Talvisota ja Jatkosoita hyvin ja kokemuksia opetetaan upseereille. Maasto ei ole muuttunut hirveästi vajaan sadan vuoden aikana eli metsän ja suon läpi ei ole helppo tulla. Teitä ei rajan tuntumassa ole edelleenkään kovin montaa eli tänne ei pääse avomaastoa pitkin hyvin.
Viime sotien ratkaisutaistelulssa Neuvostoliitolla oli melkein miljoonan sotilaan kokoiset joukot eli vähän enemmän kuin Ukrainassa. Talvisodan ratkaisutaistelujen tulivalmistelun ensimmäisenä päivänä väitetään ammutun 300 000 kranaattia mikä on aivan järjetön määrä. Kaikesta yrittämisestä huolimatta Puna-armeija ei päässyt lävitse ja tappiot olivat kovat.
Jos Venäjä hyökkää tänne niin hyökkäykseen pitää olla mahdollisuus vastata heti ja kovaa. Venäjä kun ei piittää menetyksistä niin joukkoja pitäisi kuluttaa niin paljon että niiden toiminta kyky menee ja hyökkäys pysähtyy. Paras suoja olisi varmasti ydinase mutta sitä ei taida olla vieläkään suunnitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
armeija marssii rollaattotilla
Sota-ajan rollaattoriin asennetaan telaketjut. Panssarimiehiä.
Pari konekivääriä rollaattorin sivuille, kahvoihin laukaisimet ja patruunavyöt edessä olevaan koriin.
Hah. Sotilasvalaa vannoessa oli alempi ikäraja. Ei sitä kuule ministeri Häkkänen ym. noin vaan voida yksipuolisesti mennä sopimusta muuttelemaan. Vanha reserviläinen lähtee, paska jää, paskasta nousee nuoren reserviläisen pää.
tehdäänkö sompuista erikoispataljoona?
Tätähän ne viisaat miehet on puhuneet jo iät ajat, mutta suurin osa kansojen massasta ei ole heidän tasollaan.