Käyttääkö muka joku muu vielä käteistä kuin seniilit vanhukset, rikolliset ja Kelan tukihuijarit?
Ei mitään järkevää tarvetta enää. Käteisen käytön lopettamisesta hyötyisivät etenkin rehelliset veronmaksajat
Kommentit (132)
Aloittaja itse on luettelemistaan vaihtoehdoita ainakin rikollinen, koska hän syyllistyy kunnianloukkaukseen joka ikistä sellaista henkilöä kohtaan, jolta on rehellisesti pidätetty ennakkoon kaikki verot tuloistaan, kun he nostavat OMIA rahojaan pankkitililtä.
Tällaisia jankutuksia näkyy palstalla nykyään niin usein, että ne pitäisi poistaa tuoreeltaan. Kaikki asialliset argumentit aiheesta on jo esitetty samaa asiaa koskevissa kymmenissä aikaisemmissa ketjuissa.
Jokainen vähänkään järkevä ymmärtää, että suurimpia hyötyjiä käteisen hävittämisestä olisivat tietenkin pankit ja luottokorttifirmat. Aloittaja trollaa siis niiden puolesta, joko pelkkää typeryyttään tai ärsyttämisen halusta, jollei hän ole suorastaan näiden hyötyjien maksama lobbari.
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupassa jossa käteinen ei käy.
Sama juttu, boikotoin kahviloita ja myös julkisia palveluita, jos käteinen ei käy.
Kortin käyttö on kätevää mutta hyvä olla käteistäkin varalle. Ohan tää nähty kun kortit ei toimi.
Luulisin kaikkien muiden käyttävän käteistä, paitsi rahattomien ja yksinkertaisten.
Ikäjakauman takia meillä taitaa melkein 50% ihmisistä olla seniilejä vanhuksia.
Kelan asiakkaita taitaa olla 30% jos lasketaan muutkin kuin työttömyystuet, lapsilisät, sairauspäivärahat, jne.
Ja eiköhän rikollisten määräkin ole kasvanut jo 10%, kun niitä tuodaan rajan yli jatkuvasti lisää.
Näin ollen muita ihmisiä, joista aloittaja puhuu, jäisi jäljelle 10% ja jos näistä vaikka kolmasosa käyttää myös käteistä, niin 7% olisi niitä ei käteisen käyttäjiä, joilla jää ostokset kärryyn kun tietokatko iskee.
Olen huimausainella (kannabista kasvattava ja myyvä) elantoni ansaitseva seniili vanhus. Käytän käteistä hävittääkseni laittoman rahan lähteet ja jäljet. Saan samalla nyhdettyä Kelalta asumis ja toimeentulotuet, koska julkiset tuloni on 0€/kk
Käteistä on pakko olla sähkökatkoilla ei kortit toimi . Mutta millainen mahtaa aloittaja itse olla vanhuksena ??? Kelasta ei kaikki huijaa vaan moni saa lisä osaa pieniin tuloihin vain tai opiskeluun tukia . Vain osa on työttömiä . Suurin osa kuin sinunkin vanhemmat ovat saaneet lapsilisät sinun ruokaasi. Rikolliset on erikseen. Rahanpesu .
Avustuksiin on pakko jos ei halua nimeään ilmi.
Aloittajan karma olet seniili itse kohta !
Jos sulla ei ole käteistä sähkökatkoilla ja lakkojen aikana et voi ostaa mitään. Kassat eikä automaatit eikä kortit toimi . Ei myös maan järistyksissä toimi . Eikä ole ruokaa kun kylmäkalusteet sulaa . Mooses pojille kostetaan Mooseksen pahat teot muista . Yhwh Jahve kostaa. Silmä silmästä Mooses. Yhwh .
Olin juuri lomailemassa eräässä eurovaluutan maassa, ja joka ikinen kerta kysyttiin "card or cash", eli ainakin ko. vanhassa sivistysmaassa käteinen on edelleen luonnollinen osa kaupankäyntiä.
Viime aikoina olen alkanut käyttää käteistä enemmän. Se on jotenkin niin kesytöntä ja hurjaa nykyään, eli tunnen itseni keski-ikäiseksi kapinalliseksi.
Äärimmäisen typerää on luottaa pelkkään virtuaalirahaan (kortimaksu, puhelimella tai älykellolla maksaminen). Itsellä on aina jonkin verran käteistä taskussa.
Dinsco kenkäkauppa meni konkurssiin kun ei ottanut käteistä. Myyjä sanoi että menee niin kauan aikaa laskea kassa. Kyllä tyhmyys vie asiakkaat . Käteinen on olemassa aina . Koneet menee rikki usein. Käteistä toki varastaa myyjät kassoista mutta silti. Kerran oltiin kahvilassa kun sähkökatko tuli . Niin mikään sähköinen ei toimi ei voi ladata mitään. Eikä kassa toimi. Eikä hissit eikä ovet. Se onkin ahdistavaa kun ovet jää jumiin. ( Sotatilassa ei toimi on oltu sota alueella joten sellaisessa tarvit käteistä et kortteja yhtään ). Tuttavat oli maan järistys alueella eikä silloin toimi mikään mitenkään ja noi lasiseinät katot putoaa alas ihmisten päälle ostareilla .
Käytän ihan víttuillakseni käteistä. Ei siihen mitään sen syvällisempää syytä ole.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso ei osaa käyttää rahaa koska ei käytä käteistä. Siinä näkisi mitä raha oikeasti on.
Juuri näin. Maksapa kerran kassalla käteisellä esim. niin että ostos tekee 24,70 eur ja annat käteistä 55 euroa niin ovat aivan hukassa.
Lapseni käyttävät käteistä. Nuoremmalla ei vielä ole omaa pankkikorttia. Saa kortin viimeistään aloittaessaan yläkoulun.
Rehelliset veronmaksajat saattaisivat kyllä hyötyä, mutta mitä hyötyä ap saisi?
Nykynuoriso ei osaa käyttää rahaa koska ei käytä käteistä. Siinä näkisi mitä raha oikeasti on.