Käyttääkö muka joku muu vielä käteistä kuin seniilit vanhukset, rikolliset ja Kelan tukihuijarit?
Ei mitään järkevää tarvetta enää. Käteisen käytön lopettamisesta hyötyisivät etenkin rehelliset veronmaksajat
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut typerät turistit saattavat yrittää käyttää kun eivät tiedä että Suomi ei ole mikään takapajuinen kehitysmaa
Olet ilmeisesti kehitysvammainen tylsimys. Et sinä laitoksessasi tarvitse sen paremmin korttia kuin käteistäkään.
Jotkut nuoret kuvittelevat olevansa jotain karpaattien neroja, kun osaavat käyttää pankkikorttia tai jotain mobiilimaksua. Ihan pitäisi insinöörin arvo siitä saavutuksesta antaa.
Aloittaja on nuori mutta seniili. Meillä on aikuisilla ohjeet pitää käteistä ja Sotien takia erityisesti oltava. Luuletko että kännykkäni toimii kun virta loppuu etkä voi ladata . KATSOS kun elämässä on eri tilanteita.
Olen 42 vuotias papparainen. Käytän. Mikä on ongelma ?
Ap on surkea sosiaalitapaus, joks saa kelan avustukset tukiseteleinä. Luulee niitä pamkkikortikseen.
Minä käytän usein. Aijon käyttää jatkossakin. En ole kelan asiakas, muutoin, kun reseptillä lääkkeitä ostaessani saan kelakorvauksen, kuten kaikki saavat. Rikollinen myöskään en ole. Kiva antaa joskus lapsille ja lasten lapsille 50 euroa. Ovat tykänneet.
Olen seniili vanhus ja sekakäyttäjä.
Myyn polttopuita vaan käteisellä joten verokarhu tässä sulle keskisormi.
Sillä sun kortillas ei tee mitään sähkökatko aikana eikä monissa paikoissa ulkomailla.
Joskus ei pankkikorti toimi maksupäätteellä. Ihmeen kivaa silloin on kaivaa seteleitä lompakosta, että saa ostokset kumminkin mukaansa kaupasta.
Joskus saan lahjaksi käteistä. Mukavasti silloinkin on ostoksena maksanut käteisellä, kun tietää, ettei oma saldo tilillä vähene.
No nyt ei kuitenkaan venäläiset kortit toimi muissa maissa kuin Aasiassa . Koska venäjä on sotaa käyvä maa. Siksi. Näin voi elämässä tulla yllättäviä tapahtumia . Kuin covid19 aikana ei kukaan päässyt pankkiin edes . Älä sylje päin ketään levität tauteja ! On ilmennyt tuberkuloosia . Sotatilassa kaupat menee kiinni . Niin myös lakko tilanteissa. Me oltiin turistina kerran maassa missä alkoi sitä yhtä äkkiä. Voitte uskoa että sekunnissa kaikki katoaa jonnekin. Ovet kiinni . Varmaan samoin Ukrainassa. Mutta kun sekunnissa alkaa sota sekunnissa kaikki häipyy . Ei myyjiä ei kauppoja eikä avoimia ovia . Se on vähän sekin jos olet olet mökillä ilman sähköä ja tielle kaatuu puu tai joku et pääse autolla vain jalkaisin tai veneellä. Et voi ladata puhelinta et sahaa ellet sahaa käsisahalla. Siinä joutuu vähän miettimään. Näin on myös kodissa mietittävä miten pärjään jos tulipalo jos kaupat kiinni jos sähkö poikki jos sairastun eikä apu tule heti. JÄRKI ON ANNETTU IHMISELLE ! Aloittajan kännykkä ei toimi kun virta loppuu hymy hyytyy .
Boikotoin niitä liikkeitä esin Class Olssonia jossa ei käteinen kelpaa. Perustuslain vastaista toimintaa. Käteisen rahan pitää kelvata kaikkialla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kattelin juuri tänään paikallisessa s-marketissa ohjekylttiä kassalla missä luki: maksathan ostoksesi kortilla etkä käteisellä. Empä ole aiemmin moista huomannut. Toki en ole itse käyttänyt käteistä varmaan kymmeneen vuoteen enää.
Ei voi pitää paikkaansa. Laki määrää, että Suomessa käteisen pitää kelvata maksuna. Ja kaikissa kaupoissa joissa minä olen käynyt ja joskus maksanut käteisellä, niin niissä on ollut laite, jonka läpi kassatyöntekijä laittaa sen setelin, väärennöksen tarkistamiseksi, ja ihan on maksu kelvannut käteiselläkin.
Mikä uskonto ! Mooses miehen pahat teot kostaa JAHVEJEHOVA sen pojille!
Siis valtion kotivara-ohjeistuksessa kotivaraan pitäisi laittaa myös käteistä. Täytyyhän sen silloin kelvata.
Melkoinen vaivanäkö riidan haastamiseen jostain pankkikortin käyttämisestä. Masentava kansa.
Justiin käteisen käytöstä tuli kolikoita takaisin niin Espanjan kolikoita euroja . Joku on lomaillut Espanjassa. Kolikoita on hyvä olla varalla . Ja pyörä. Kuin vähän vettä ruokaa . Nyt kun teb oil lopettaa nähdään ettei mikään ole ikuista . Siellä ei toimi enää kortit kuin osassa joulukuun puoleen väliin. Et voi nyt maksaa edes laskuja Venäjälle . Pakotteet. Sotaa köyhissä maissa on pakotteet ja sun kortti ei toimi .