Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö muka joku muu vielä käteistä kuin seniilit vanhukset, rikolliset ja Kelan tukihuijarit?

Vierailija
28.08.2025 |

Ei mitään järkevää tarvetta enää. Käteisen käytön lopettamisesta hyötyisivät etenkin rehelliset veronmaksajat

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina setelitukku käteisvarana. Jos joku kolmesta pankkikortistani brakaa, tai jos tulee sotatila tai muu kriisi, on sitten, millä mällätä.

- Seniili vanhus

Vierailija
102/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei halua maksaa palkkaa työtä mitä teettää muilla.  Kuuluu maksaa!    Mutta sun kännykkä ei toimi yhtään kun virta loppuu. Olet sähköriippuvsinen.   Eikä sekään auta se toimii hetken jos kauppojen kassat ei toimi sähkökatkoilla.  Noin TYHMIKSI ei kannata ruveta kyllä.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUHEETA TYHMYYTTÄ NYKYNUORILLA !   EIHÄN NE VOI LADATA EDES SÄHKÖAUTOJA KATKOILLA . 

Vierailija
104/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasistit ! 

Vierailija
105/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan luonnossa.

T. Pertti

Vierailija
106/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän käteistä.

t. hammaskeiju

Vierailija
107/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän enkä ole seniili vanhus, en rikollinen enkä Kelan tukihuijari. Minä haluan pitää osteluni yksityisenä enkä jaella tietojani yhdenkään visa- tai plussa/bonuskortin kautta, ainoa josta jää jälki on se kun nostan tilini tyhjäksi. Samaten puhelimen kanssa, omistan vanhan Nokialaisen jossa sisällä rekisteröimätön prepaid ja senkin jätän useimmiten kotiin kun astun ovesta ulos. Taloyhtiössä netti joka minun huushollissani on irti seinästä suurimman osan aikaa, en tarvitse kuin laskun maksuun silloin tällöin. Teen seurannastani erittäin hankalaa ja sille ei paljoakaan mahdeta. Ja niin, koronashotteja ainesosineen kehossa tasan pyöreä 0.

Vierailija
108/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai käyttää !!!! Enkä kuulu mihinkään niihin kategoriaan, mitä luettelit !!!! En alkuunkaan !!!! Miten mukamas LAPSELLA, JOLLAKIN alle kouluikäisellä voisi olla pankkikortti ????????? Oma siis. Ei kenelläkään !!!!!!!!!! Eiks siihen ole joku ikäraja, esim 15-v ja rippikoulu käyty ? Nykyäänkin. Mä tykkään käyttää sekä korttia että käteistä. Onneksi kumpaakin on tarpeeksi. 

Ennen kun oli käteinen vain . Oli pankkeihin paperiset säästäkirjat. Sitten tuli kortit pikkukäteisen nostoon. Sitten ulkomaan matkoille missä on hyvä aina olla käteistä. Ja luottokortit mikä on velkaa. Tavalliset pankkikortit tarkoittaa ettei ole velkaa vaan maksetaan siitä mitä on eikä siitä mitä ei ole. Lapsilla on usein oma kortti kuin lapsilla oli omat säästökirjat ennen. Niillä ei ole luottoa vaan niillä on joku vanhempien antama summa minkä he saa käyttää. Kaupassa . Kortit on henkilökohtaisia. Jos varastaa yrität muista karma ja Mooses kosto jahvelta . Jahve kostaa miehen pahat teot sen pojille. Lasten tilit on usein vanhempiensa käytössä. 

Vierailija
109/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän käteistä. Yleensä maksan vielä ruuhkajonossa kymmensenttisillä koska se hermostuttaa monia kovasti. Sitä ihmettelen.

Minä harastan 5 centeillä maksua. Se ilme jonossa takana ja kassalla klo 17, kun otat muovipussista 20 egen maksun näillä pikkuhiluilla. Siihen ilmeeseen ei vaan ikinä kylläty.

Vierailija
110/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatilassa sä et vinguta mitään kortteja missään jos rintaman lähellä olet . Sen verran pitää järkeä olla päässä. 

Vierailija
111/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin 50€ setelit ei meinaa millään mennä läpi setelin tunnistus koneesta . Pitää myyjän yrittää saada se läpi väkisin monta kertaa . Lopulta kone luovuttaa . 

Vierailija
112/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikotoin niitä liikkeitä esin Class Olssonia jossa ei käteinen kelpaa. Perustuslain vastaista toimintaa. Käteisen rahan pitää kelvata kaikkialla Suomessa. 

Joutuu se Claes Olssonkin ottamaan sitä käteistä vastaan, kun se EU- asetus astuu voimaan 1.1.2027. Käteinen siitä eteenpäin kaikissa EU-maissa on ns lainarahaa ja kaikkien yrittäjien on otettava käteistä vastaan. Missään EU-maassa ei saa kuitenkaan tehdä yli 10 000 euron käteisostoksia 1.1.2027 alkaen.

Vierailija
113/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla matkalla kerran . Automaatilla piti nostaa vähän käteistä sen maan valuuttaa . Sähän voit käyttää siellä sun kortteja automaatilla . Niin se kone antaa sen maan valuuttaa.  Niin antoi pinon seteleitä . Mutta kun mentiin kauppaan ostamaan mehuja niin kassa näytti että yksi seteli oli väärennetty . Et näin voi seinästä saada väärän setelin ellei se myyjä vaihtanut sitä itse . No pankissa sitten piti tavata pankin johtaja joka määräsi että saadaan uusi seteli tilalle oikea. Ja sitten virkailija ihan neuvoi miten erottaa väärennetyn oikeasta . Mutta että se väärä tuli ehkä heidän automaatista ei saanut tässä niin paljon huomiota .  Ulkomailla jos sun kortti menee koneeseen eikä tule ulos on joko skimmauslaite tai menet pankkiin ja saat sen takaisin. Joskus kortti ei toimi jos et ole päivittänyt tietojasi tai joku on tyhjännyt tilisi. Älä näytä tunnuslukuja nostaessa . Pidä käsi päällä. 

Vierailija
114/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan luonnossa.

T. Pertti

Kukaa satana jaksaa johonkin vtun Nuuksioon tulla sulta maksut vastaanottamaan?

Vierailija
115/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän käteistä. Yleensä maksan vielä ruuhkajonossa kymmensenttisillä koska se hermostuttaa monia kovasti. Sitä ihmettelen.

Minä harastan 5 centeillä maksua. Se ilme jonossa takana ja kassalla klo 17, kun otat muovipussista 20 egen maksun näillä pikkuhiluilla. Siihen ilmeeseen ei vaan ikinä kylläty.

Miksi 5 centin kolikoilla, eikö 1 ja 2 centin kolikot ole myös hyväksyttyjä täälllä? Kannattaa tuoda Espanjasta tai Saksasta tuliaisena aina kun käy.

Vierailija
116/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla jos sulla on tuloja voit avata pankki tilin ja laittaa sinne rahaa niin saat kortin millä maksaa sieltä .  Jos teet töitä siellä voit avata tilin.  Et tarvi luottokorttia vain tavallisen mikä ei mene yli .  Kun matkustat Suomesta muihin maihin unionin sisällä korttisi toimii . Mutta jos menet unionin ulkopuolelle pitää vaihtaa asetukset tilillä.  Unionin säännöt. Käteistä kuuluu olla jonkun verran myös matkoilla . Hanki sellainen kelluva muovinen rahaputki minkä otat mukaan rannalle . Sillä ostat käteisellä vesipullot kuin oluet . Se kestää uidessa on vesitiivis . Huumejengi varastaa rahaa siksi se on hyvä olla mukana kaulassa ja t paidan alla piilossa muuten. 

Vierailija
117/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainasta tulee kokemustietoa hyökkäyksestä  , kannattaa oppia .  Ohjukset osui kauppoihin. Myymälöihin kun jotkut luuli että kaupoissa pidetään asevarastoja . 

Vierailija
118/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun joulu tulee . Muista huijaukset on aina liikkeellä.  Mutta Jeesus syntyi ihmiseksi kuin luoja oli hänet antanut meille.  Syyttömien syyttäminen on vääryyttä. Pahaa tekeville kostaa yahwe.  Mutta Jeesus ei ole mikään elukka eikä sarvipää pukki. Ei myös luoja ole pukki.   Eikä lehmä eikä lammas.  Ollaan ihmisiä.  

Vierailija
119/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rosvojoukot tekee ?  Ryöstelee .  Tätä vastaan saa puolustautua myös vastustaa pahaa .  

Vierailija
120/132 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nauran kun ap.n kortti/puhelin ei toimi kassalla🤣

En ole ap, mutta en itsekään käytä käteistä koskaan. Se ei tarkoita, ettei minulla silti olisi käteistä lompakossa siltä varalta, että sitä johonkin tarvitsee.

Olen 44 v. ja toistaiseksi ei ole tullut vastaan tilannetta, että kortilla ei pystyisi maksamaan, joten mikään kauhean yleinen ongelma se ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän