Käyttääkö muka joku muu vielä käteistä kuin seniilit vanhukset, rikolliset ja Kelan tukihuijarit?
Ei mitään järkevää tarvetta enää. Käteisen käytön lopettamisesta hyötyisivät etenkin rehelliset veronmaksajat
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut typerät turistit saattavat yrittää käyttää kun eivät tiedä että Suomi ei ole mikään takapajuinen kehitysmaa
No onhan se kohta kun se on täytetty takapajuisten kahitysmaiden asukkailla.
En käy kaupassa jossa käteinen ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olla jonkin verran käteistä jos kortti ei toimi jostain syystä.
Tämähän se. Aina pitää olla lompakossa toinenkin maksukortti sekä käteistä sen verran että saa ostettua tankillisen polttoainetta ja kaupasta viikon ruokaostokset ulos.
Mulla myös autojen hanskalokerossa 2x20€ setelit. Joskus unohtui lompakko ja kerran otin vika lompakon jossa kyllä tuhansia käteistä, mutta sattui väärä valuutta. Saa edes jotakin ostettua, kauppaan 20km matkaa
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käytän käteistä. Käteinen kuuluu myös ihan perus kotivaraan siinä missä taskulamput ja säilykkeetkin. Mutta jonnet ei vielä tiedä..
Käteinen tärkeä huoltovarmuuden kannalta, se on isänmaallinen teko.
Niin kauan, kuin korttien toimimattomuudet kaikkien pankkien korteilla ovat usein tapahtuvaa todellisuutta, niin pidän mukana aina 200-300 € ja kotona 2000-3000 € käteistä. Helppoa elämää, kun ei ole korteista riippuvainen.
Ihan periaatteesta käytän välillä käteistä. Voisin tietysti ajatella ja kuvitella mihin kaikkeen voitaisiin käyttää sitä kaikkea tieto ja informaatio massaa, jota potenttiaalisesti jokainen korttimaksu tuottaa lisää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olla jonkin verran käteistä jos kortti ei toimi jostain syystä.
Tämähän se. Aina pitää olla lompakossa toinenkin maksukortti sekä käteistä sen verran että saa ostettua tankillisen polttoainetta ja kaupasta viikon ruokaostokset ulos.
Mulla myös autojen hanskalokerossa 2x20€ setelit. Joskus unohtui lompakko ja kerran otin vika lompakon jossa kyllä tuhansia käteistä, mutta sattui väärä valuutta. Saa edes jotakin ostettua, kauppaan 20km matkaa
Mulla on autossa aina kolikoita parkkimaksuihin, viimeksi alkuviikosta sairaalan pysäköintipaikan lippuautomaatti ei huolinut korttimaksua.
Totta kai käyttää !!!! Enkä kuulu mihinkään niihin kategoriaan, mitä luettelit !!!! En alkuunkaan !!!! Miten mukamas LAPSELLA, JOLLAKIN alle kouluikäisellä voisi olla pankkikortti ????????? Oma siis. Ei kenelläkään !!!!!!!!!! Eiks siihen ole joku ikäraja, esim 15-v ja rippikoulu käyty ? Nykyäänkin. Mä tykkään käyttää sekä korttia että käteistä. Onneksi kumpaakin on tarpeeksi.
Pitääkö noin selkeästi todistaa jälleen kerran ettei suomi ole sivistysmaa eikä suomiloiskiliset sivistyskansaa?
Ne käyttää korttia joilla ei oikeasti ole varaa.
Käytän käteistä silloin, kun en halua ostosteni "näkyvän" missään.
Myös silloin, kun tarvitsen pienempää rahaa lapsenlapsille annettavaksi.
Kyllä. Käteinen käy käytännössä kaikkialle. Myös sinne emme vastaanota käteistä paikkaan, mikäli ostokset ovat tarpeeksi isoja eikä muu maksutapa onnistu.
Veroa koertävät yrittäjät, suurin ryhmä.
Mä käytän joskus, kun haluan huijata itseäni budjettiasioissa. Käteinen ei tunnu oikealta rahalta, kun se ei näy saldossa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai käyttää !!!! Enkä kuulu mihinkään niihin kategoriaan, mitä luettelit !!!! En alkuunkaan !!!! Miten mukamas LAPSELLA, JOLLAKIN alle kouluikäisellä voisi olla pankkikortti ????????? Oma siis. Ei kenelläkään !!!!!!!!!! Eiks siihen ole joku ikäraja, esim 15-v ja rippikoulu käyty ? Nykyäänkin. Mä tykkään käyttää sekä korttia että käteistä. Onneksi kumpaakin on tarpeeksi.
Onpa tässä monta välimerkkiä!
Itse käytän koska en halua jättää tilille rahaa , etten niitä rahoja pelaisi
Vierailija kirjoitti:
Kattelin juuri tänään paikallisessa s-marketissa ohjekylttiä kassalla missä luki: maksathan ostoksesi kortilla etkä käteisellä. Empä ole aiemmin moista huomannut. Toki en ole itse käyttänyt käteistä varmaan kymmeneen vuoteen enää.
Ei lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattelin juuri tänään paikallisessa s-marketissa ohjekylttiä kassalla missä luki: maksathan ostoksesi kortilla etkä käteisellä. Empä ole aiemmin moista huomannut. Toki en ole itse käyttänyt käteistä varmaan kymmeneen vuoteen enää.
Ei lukenut.
Itsepalvelukassoilla voi lukea vaikka sen tulisi olla selvää ilman kylttiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kuin korttien toimimattomuudet kaikkien pankkien korteilla ovat usein tapahtuvaa todellisuutta, niin pidän mukana aina 200-300 € ja kotona 2000-3000 € käteistä. Helppoa elämää, kun ei ole korteista riippuvainen.
Niin tyhmää. Kyllähän toi kostain muusta kertoo.
NHL-miljonääriä ei tunnistettu sitten tiskiin lävähti tuhti setelinippu
https://www.is.fi/nhl/art-2000011457596.html