Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuntuu kuin jotkut kampaajat yrittävät tahallaan tehdä asiakkaasta mahdollisimman ruman?

Vierailija
27.08.2025 |

Eli leikkaamalla mahdollisimman epäimartelevan pottatukan selittäen, että kun on niin ohuet hiukset että ainoa sopiva malli on tälläinen kiva pottamalli joka näyttää shrekin Lord Farquaardilta. 

Onko heidän tavoitteena tehdä muista naisista rumempia, jotta voisivat itse olla paremman näköisiä niihin verrattuna?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miksi leikkaus/kampaus suunnitellaan niin, että ilman aineita (hiuslakka, -vaha jne) on aivan lätsähtänyt. Ei se ole mitään rakettitiedettä leikata hiukset niin, että näyttävät kivalta myös suihkunraikkaana.

Opettelin lopulta itse leikkaamaan ja olen nyt useita vuosia leikannut puolison hiukset hänen omasta pyynnöstänsä. Lopputulos on niin paljon paremman näköinen, kun huomioidaan miten henkilö arjessa hiuksensa kampaa eikä väkisin yritetä jotain yleispätevää kampaamomallia.

Ota kampaajalle mukaan valokuva mallista. Tilaa mallin muutos, älä hiusten leikkuuta. Kysy kampaajalta onko minun hiukseni mahdollista saada kuvan mallin mukaiseksi.

Olen tehnyt tämän about 30 kertaa. Kampaajat ovat nopeasti vilkaisseet kuvaa ja sitten töihin. Surkuhupaisa lopputulos. Hiusmallit ovat olleet ihan maltillisia. Esim. tykkään, että kerroksittain leikattu osuus alkaa vasta hyvin alhaalta olkapäille ulottuvissa hiuksissa. No, mutta miksi kampaaja leikkaa päälaelta alkaen?? Olen kokeillut lukemattomia kampaajia. Nykyään leikkaan itse. 

Vierailija
42/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja parhaat kampaajat ovat olleet: lapissa pienen kylän parturi-kampaaja, leikkasi todella hyvän taakse lyhenevän polkan; nyt mietin pitäisikö käydä leikkauttamassa uudelleen kun hiukset ovat kasvaneet jo puoleen selkään. Helsingin keskustassa kävin joskus kampaamossa, missä siihen aikaa missit ja mallit kävi: oli hyvä ja kallis. Sitten on Järvenpään kampaamoissa tullut käytyä ja yksi hyvä löytyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko syynä olla yleinen ammattikoulujen tason lasku@.

Toisaalta polkkatukka taitaa olla suomalaisnaisten yleisin malli, luulis, että sitä koulussa opeteltaisiin?

Vierailija
44/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää leikata se lyhyt Karen -malli? Oi miksi????

Vierailija
45/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun se useimmille parhaiten sopii.

Vierailija
46/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mallia suosittelisit meille n. Viiskymppisille, joiden hiukset jo senverran ohentuneet, ettei voitsi pitkänä pitää, muttei mummoperniskään vielä ole ajankohtainen?

Vierailija
47/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha! Vai että sopii. 

Vierailija
48/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset on naiselliset. 

Vierailija
49/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha! Vai että sopii. 

Joo kyllä sopi kaille kasvonmalleille.

Vierailija
50/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun esivaihdevuodet on vieneet puolet hiuksista, ja kuivattaneet ne loputkin, joten jo polkkamitassa alkaa näyttää kuivalta, hauraalta harsolta latvat. 

Vierailija
51/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan näyttäminen ei ole minullakaan auttanut asiaa.

Sillä hetkellä, kun sen kuvan näyttää, niin alkaa kysely : pitääkö sen olla juuri tällainen kuin kuvassa, voisko tää olla kuitenkin vähän erilainen, mutta kun sitä ja mutta kun tätä. Lopputulos on aina se sama malli, mistä jo haluaisi päästä eroon. Jos suostuisi, että leikataan ihan lyhyt tukka, niin silloin kyllä sen kampaajat mielellään leikkaisivat. 

Vierailija
52/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt säännöllisesti ja tiiviisti kampaajalla lapsuudestani lähtien. Kun kyseessä on yli 50 vuotta, on paikkaakin muutaman kerran ollut vaihdettava. Koskaan en ole kokenut mitään ala-arvoista työtä, eli tämän ketjun jutut tuntuvat oudoilta. Tukka kasvaa, eikä pienistä vivahteista kannata välittää - kukaan muu ei niitä huomaa kuin asiakas itse.

Olet kampaajien unelma-asiakas.

Vierailija
53/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miksi leikkaus/kampaus suunnitellaan niin, että ilman aineita (hiuslakka, -vaha jne) on aivan lätsähtänyt. Ei se ole mitään rakettitiedettä leikata hiukset niin, että näyttävät kivalta myös suihkunraikkaana.

Opettelin lopulta itse leikkaamaan ja olen nyt useita vuosia leikannut puolison hiukset hänen omasta pyynnöstänsä. Lopputulos on niin paljon paremman näköinen, kun huomioidaan miten henkilö arjessa hiuksensa kampaa eikä väkisin yritetä jotain yleispätevää kampaamomallia.

Ota kampaajalle mukaan valokuva mallista. Tilaa mallin muutos, älä hiusten leikkuuta. Kysy kampaajalta onko minun hiukseni mahdollista saada kuvan mallin mukaiseksi.

Kyllä, mutta ei sitä koskaan saa sellaiseksi kuin siinä kuvassa, vaikka hiuksissa olisi pituutta ja paksuutta, mistä leikata. 

Vierailija
54/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta näistä hienoista, kalliimmista kampaamoista? Tuleeko siellä parempaa jälkeä, vai kuunnellaanko siellä ihan yhtä vähän (olemattomasti) asiakkaan toiveita?

Ei ole kuin yksi kokemus ja lopputulos oli niin vaatimaton, etteivät kaverit uskoneet, että olin käynyt siinä huippukampaamossa maksamassa itseni kipeäksi.

Vierailija
55/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, miten kukaan viitsii työskennellä kampaajana kun aina vaan valitetaan. Kampaajat ei ole mitään taikureita, jotka pystyis taikomaan sulle jonkun hollywood-tähden tai supermallin hiukset ja naaman. Monet ihmiset ei vaan pysty hyväksymään omaa hiuslaatuaan, tai kasvonpiirteitään ja purkavat sitten tuskaansa haukkumalla kampaajaa. 

Itseäni ei huvita kampaajan työ enää yhtään. Matalapalkattua työtä, jossa hommia tehdään kiireessä, koska lähes kaikkialla työhön varatut ajat on kutistettu minimiin. Koulutusta ei arvosteta juurikaan ja ammattitaito lykätään joka käänteessä ja haukutaan ympäri kyliä. Leikkaisitte hyvät oman elämänne prinsessat itse omat tukkanne, kun ei mikään ikinä kuitenkaan kelpaa.

Vierailija
56/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajiksi hakeutuu myös ihmisiä, joilla ei ole käsityötaitoja eikä kolmiulotteista hahmotuskykyä. Siinäpä se syy.

Sitten pitää vielä olla värisilmää ja taiteellista lahjakkuutta. Että osaa nähdä, mikä kullekin sopii, eikä leikkaa ja värjää kaikille samaa. Nyt on joka toisella se sama puolipitkä polkkatukka. Ja kampaaja ehdotti mullekin sitä. En halua mitään hittitukkaa, vaan omanlaisen, mikä toimii mun arjessa.

Vierailija
57/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kampaaja raivonnut, kun olin polttanut hiukseni kotiblondauksella. 

Mitäköhän hän kuvitteli tällä saavuttavansa? Että ihailen hänen auktoriteettia, ja tulen jatkossa kiltisti hänen luokse blondaamaan? 

Todellisuudessa en mene uudestaan tälläiselle ilkeälle kampaajalle.

En ymmärrä mitä merkitystä sillä on vaikka jokainen hius olisi poltettu jollain hapolla purkaksi. Se on valmiiksi jo kuollutta ainesta joka ei vaikuta ihmisen terveyteenkään mitenkään. Jos ei harjaa hiuksia vuoteen ne menevät korkeintaan takkuun. Jos ei harjaa vuoteen hampaitaan niin ne jo aika varmasti mätänevät suuhun. 

Vierailija
58/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, miten kukaan viitsii työskennellä kampaajana kun aina vaan valitetaan. Kampaajat ei ole mitään taikureita, jotka pystyis taikomaan sulle jonkun hollywood-tähden tai supermallin hiukset ja naaman. Monet ihmiset ei vaan pysty hyväksymään omaa hiuslaatuaan, tai kasvonpiirteitään ja purkavat sitten tuskaansa haukkumalla kampaajaa. 

Itseäni ei huvita kampaajan työ enää yhtään. Matalapalkattua työtä, jossa hommia tehdään kiireessä, koska lähes kaikkialla työhön varatut ajat on kutistettu minimiin. Koulutusta ei arvosteta juurikaan ja ammattitaito lykätään joka käänteessä ja haukutaan ympäri kyliä. Leikkaisitte hyvät oman elämänne prinsessat itse omat tukkanne, kun ei mikään ikinä kuitenkaan kelpaa.

On kyllä vaarallinen ammatti. Yksi huti, ja koko kaupunki tietää, kuka mokasi.

Vierailija
59/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun esivaihdevuodet on vieneet puolet hiuksista, ja kuivattaneet ne loputkin, joten jo polkkamitassa alkaa näyttää kuivalta, hauraalta harsolta latvat. 

Toimisiko joku olaplexin tyylinen hoito? Tai saisiko vitamiinikuurilla eloa? Älä ammu, itse sain ravintoainepuutoksilla älyttömän kuivan hiuspohjan ja rapsakan tukan. Nyt kun tilanne on korjaantunut hiukset ennemminkin tihkuvat rasvaa. 

Vierailija
60/106 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko Purra-polkkaa? Ehkä ohuttukkaisille ei ole niitä vaihtoehtoja kovin montaa tarjolla?

Kyllä on. Pyysin kuohkeaa isoa tukkaa missä on paljon kerroksia mutta kampaaja leikkasi päätänuolevan tasamittaisen polkan. Leikkasin sitten kotona itse ja sain mitä halusin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi