Miksi tuntuu kuin jotkut kampaajat yrittävät tahallaan tehdä asiakkaasta mahdollisimman ruman?
Eli leikkaamalla mahdollisimman epäimartelevan pottatukan selittäen, että kun on niin ohuet hiukset että ainoa sopiva malli on tälläinen kiva pottamalli joka näyttää shrekin Lord Farquaardilta.
Onko heidän tavoitteena tehdä muista naisista rumempia, jotta voisivat itse olla paremman näköisiä niihin verrattuna?
Kommentit (106)
Minä pyydän aina androgyyniä kampausta ja saan pikkusievän tyttömalliin leikatun tukan 🤬 pakko varmaan leikata kunnolla lyhyeksi
Onko kenelläkään kokemusta näistä hienoista, kalliimmista kampaamoista? Tuleeko siellä parempaa jälkeä, vai kuunnellaanko siellä ihan yhtä vähän (olemattomasti) asiakkaan toiveita?
Olen käynyt säännöllisesti ja tiiviisti kampaajalla lapsuudestani lähtien. Kun kyseessä on yli 50 vuotta, on paikkaakin muutaman kerran ollut vaihdettava. Koskaan en ole kokenut mitään ala-arvoista työtä, eli tämän ketjun jutut tuntuvat oudoilta. Tukka kasvaa, eikä pienistä vivahteista kannata välittää - kukaan muu ei niitä huomaa kuin asiakas itse.
Onnistuminen on paljon kiinni hiuslaadusta ja siitä, onko pyörteitä tukassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta näistä hienoista, kalliimmista kampaamoista? Tuleeko siellä parempaa jälkeä, vai kuunnellaanko siellä ihan yhtä vähän (olemattomasti) asiakkaan toiveita?
Minulla on kokemusta Hgin keskustan kalliista kampaamoista. Eivät kuuntele, vaan leikkaavat joka tapauksessa sellaisen kuin haluavat. Osaavat kyllä leikata taitavasti, mutta visio on erilainen kuin asiakkaalla.
Minäkin kävelen kampaamoihin huippumallina, mutta kampaajar rumentavat!
Varma tieto.
Koskeeko tämä myös mieskampaajia?
Pitää katsoa saada muille kampaajille töitä kun he käyvät muualla korjaamassa kampaustaan.Toimii.
Monesti olen omia hiuksiani itse kyninyt ja kyllähän se harmittaa, jos lopputulos on samantasoinen vaikka siitä itsensä kipeäksi maksoi.
Niin ja miksi leikkaus/kampaus suunnitellaan niin, että ilman aineita (hiuslakka, -vaha jne) on aivan lätsähtänyt. Ei se ole mitään rakettitiedettä leikata hiukset niin, että näyttävät kivalta myös suihkunraikkaana.
Opettelin lopulta itse leikkaamaan ja olen nyt useita vuosia leikannut puolison hiukset hänen omasta pyynnöstänsä. Lopputulos on niin paljon paremman näköinen, kun huomioidaan miten henkilö arjessa hiuksensa kampaa eikä väkisin yritetä jotain yleispätevää kampaamomallia.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksi leikkaus/kampaus suunnitellaan niin, että ilman aineita (hiuslakka, -vaha jne) on aivan lätsähtänyt. Ei se ole mitään rakettitiedettä leikata hiukset niin, että näyttävät kivalta myös suihkunraikkaana.
Opettelin lopulta itse leikkaamaan ja olen nyt useita vuosia leikannut puolison hiukset hänen omasta pyynnöstänsä. Lopputulos on niin paljon paremman näköinen, kun huomioidaan miten henkilö arjessa hiuksensa kampaa eikä väkisin yritetä jotain yleispätevää kampaamomallia.
Ota kampaajalle mukaan valokuva mallista. Tilaa mallin muutos, älä hiusten leikkuuta. Kysy kampaajalta onko minun hiukseni mahdollista saada kuvan mallin mukaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Timmassa näkee asiakkaiden antamat arviot. Kyllä ne kalliimmat monesti on parempia, heillä on tarpeeksi asiakkaita vaikka hinta on korkeampi koska tyytyväinen asiakas mieluusti maksaa enemmän.
Kampaajiksi hakeutuu myös ihmisiä, joilla ei ole käsityötaitoja eikä kolmiulotteista hahmotuskykyä. Siinäpä se syy.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten mieliaihe: epäpätevät kampaajat ja kampaamot, joissa on tullut kohdelluksi väärin.
No mikä sinun selityksesi asialle on, kun niin monilla on samansuuntaisia kokemuksia? Asiakkaat ovat kollektiivisesti aina väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten mieliaihe: epäpätevät kampaajat ja kampaamot, joissa on tullut kohdelluksi väärin.
No mikä sinun selityksesi asialle on, kun niin monilla on samansuuntaisia kokemuksia? Asiakkaat ovat kollektiivisesti aina väärässä?
Ehkä ihmisillä ei ole oikein realistista ymmärrystä mihin se oma hiuksi soveltuu .. tietenkin on huonoja kampaajia jotka ei kuuntele asiakastaan.. ja tää minkä joku aiemmin mainitsi ei uskalleta antaa palautetta. Kommunikaatio ei välttämättä asiakkaan ja parturin välillä pelaa.. toki parturin pitäis kyetä olla ammattitaitoinen ja sanoa suoraan mikä on mahdollista ja mikä ei .. ja jos tälläinen tehdään kyseisiin hiuksiin on lopputulos poikkeava halutusta..ja pitäis kyetä myös sanomaan jos ei ole ammattitaitoa kyseiseen muutokseen.
Itse en ole käynyt enää vuosiin kampaajalla, koska olin aina enemmän tai vähemmän pettynyt tulokseen. Opettelin sitten leikkaamaan itse
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä muuten oikeasti on, etteivät suostu/osaa leikata taakse lyhenevää polkkaa???? Useammalla kampaajalla pyytänyt, että takaa olisi lyhyempi kuin edestä, mutta joka ikinen kerta leikkaavat päinvastoin . Karsealta näyttää sivuprofiilista se taakse pitenevä polkka.
Niin mutta kun haluan just tuollaisen taakse pitenevän, niin saan päinvastoin. Itse en tykkää taakse lyhenevästä. Mulla on ratkaisu meille: sinä pyydät taakse pitenevää, minä taakse lyhenevää, niin saamme kumpikin haluamamme :)
Ehkä teidän hiuksista ei saa sellaisia polkkatukkia kuin mitä olette instassa tms nähneet?
Vierailija kirjoitti:
Ei se kivaa ole katsoa kun jotkut antavat ohentaa tukkaansa, suomalaisilla kun muutenkin on ohut kuontalo ja sitten vielä tehdään naiselle miestukka 🤮
Näin, miestukat osoittaa täydellistä tyylitajun puutetta naiselle tehtynä! Vaikea ymmärtää, tulee mieleen heti sateenkaari porukat!