Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuntuu kuin jotkut kampaajat yrittävät tahallaan tehdä asiakkaasta mahdollisimman ruman?

Vierailija
27.08.2025 |

Eli leikkaamalla mahdollisimman epäimartelevan pottatukan selittäen, että kun on niin ohuet hiukset että ainoa sopiva malli on tälläinen kiva pottamalli joka näyttää shrekin Lord Farquaardilta. 

Onko heidän tavoitteena tehdä muista naisista rumempia, jotta voisivat itse olla paremman näköisiä niihin verrattuna?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten mieliaihe: epäpätevät kampaajat ja kampaamot, joissa on tullut kohdelluksi väärin. 

Vierailija
22/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän aina androgyyniä kampausta ja saan pikkusievän tyttömalliin leikatun tukan 🤬 pakko varmaan leikata kunnolla lyhyeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta näistä hienoista, kalliimmista kampaamoista? Tuleeko siellä parempaa jälkeä, vai kuunnellaanko siellä ihan yhtä vähän (olemattomasti) asiakkaan toiveita?

Vierailija
24/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt säännöllisesti ja tiiviisti kampaajalla lapsuudestani lähtien. Kun kyseessä on yli 50 vuotta, on paikkaakin muutaman kerran ollut vaihdettava. Koskaan en ole kokenut mitään ala-arvoista työtä, eli tämän ketjun jutut tuntuvat oudoilta. Tukka kasvaa, eikä pienistä vivahteista kannata välittää - kukaan muu ei niitä huomaa kuin asiakas itse.

Vierailija
25/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuminen on paljon kiinni hiuslaadusta ja siitä, onko pyörteitä tukassa. 

Vierailija
26/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta näistä hienoista, kalliimmista kampaamoista? Tuleeko siellä parempaa jälkeä, vai kuunnellaanko siellä ihan yhtä vähän (olemattomasti) asiakkaan toiveita?

Minulla on kokemusta Hgin keskustan kalliista kampaamoista. Eivät kuuntele, vaan leikkaavat joka tapauksessa sellaisen kuin haluavat. Osaavat kyllä leikata taitavasti, mutta visio on erilainen kuin asiakkaalla. 

Vierailija
27/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävelen kampaamoihin huippumallina, mutta kampaajar rumentavat!

Varma tieto.

Vierailija
28/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä myös mieskampaajia?

Vierailija
29/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsoa saada muille kampaajille töitä kun he käyvät muualla korjaamassa kampaustaan.Toimii.

Vierailija
30/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen omia hiuksiani itse kyninyt ja kyllähän se harmittaa, jos lopputulos on samantasoinen vaikka siitä itsensä kipeäksi maksoi.

Vierailija
31/106 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi leikkaus/kampaus suunnitellaan niin, että ilman aineita (hiuslakka, -vaha jne) on aivan lätsähtänyt. Ei se ole mitään rakettitiedettä leikata hiukset niin, että näyttävät kivalta myös suihkunraikkaana.

Opettelin lopulta itse leikkaamaan ja olen nyt useita vuosia leikannut puolison hiukset hänen omasta pyynnöstänsä. Lopputulos on niin paljon paremman näköinen, kun huomioidaan miten henkilö arjessa hiuksensa kampaa eikä väkisin yritetä jotain yleispätevää kampaamomallia.

Vierailija
32/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miksi leikkaus/kampaus suunnitellaan niin, että ilman aineita (hiuslakka, -vaha jne) on aivan lätsähtänyt. Ei se ole mitään rakettitiedettä leikata hiukset niin, että näyttävät kivalta myös suihkunraikkaana.

Opettelin lopulta itse leikkaamaan ja olen nyt useita vuosia leikannut puolison hiukset hänen omasta pyynnöstänsä. Lopputulos on niin paljon paremman näköinen, kun huomioidaan miten henkilö arjessa hiuksensa kampaa eikä väkisin yritetä jotain yleispätevää kampaamomallia.

Ota kampaajalle mukaan valokuva mallista. Tilaa mallin muutos, älä hiusten leikkuuta. Kysy kampaajalta onko minun hiukseni mahdollista saada kuvan mallin mukaiseksi.

Vierailija
33/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Timmassa näkee asiakkaiden antamat arviot. Kyllä ne kalliimmat monesti on parempia, heillä on tarpeeksi asiakkaita vaikka hinta on korkeampi koska tyytyväinen asiakas mieluusti maksaa enemmän. 

Vierailija
34/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajiksi hakeutuu myös ihmisiä, joilla ei ole käsityötaitoja eikä kolmiulotteista hahmotuskykyä. Siinäpä se syy.

Vierailija
35/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mieliaihe: epäpätevät kampaajat ja kampaamot, joissa on tullut kohdelluksi väärin. 

No mikä sinun selityksesi asialle on, kun niin monilla on samansuuntaisia kokemuksia? Asiakkaat ovat kollektiivisesti aina väärässä?

Vierailija
36/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinun selityksesi asialle on, kun niin monilla on samansuuntaisia kokemuksia? Asiakkaat ovat kollektiivisesti aina väärässä?

Ehkä ihmisillä ei ole oikein realistista ymmärrystä mihin se oma hiuksi soveltuu .. tietenkin on huonoja kampaajia jotka ei kuuntele asiakastaan.. ja tää minkä joku aiemmin mainitsi ei uskalleta antaa palautetta. Kommunikaatio ei välttämättä asiakkaan ja parturin välillä pelaa.. toki parturin pitäis kyetä olla ammattitaitoinen ja sanoa suoraan mikä on mahdollista ja mikä ei .. ja jos tälläinen tehdään kyseisiin hiuksiin on lopputulos poikkeava halutusta..ja pitäis kyetä myös sanomaan jos ei ole ammattitaitoa kyseiseen muutokseen. 

Vierailija
37/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt enää vuosiin kampaajalla, koska olin aina enemmän tai vähemmän pettynyt tulokseen. Opettelin sitten leikkaamaan itse

Vierailija
38/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten oikeasti on, etteivät suostu/osaa leikata taakse lyhenevää polkkaa???? Useammalla kampaajalla pyytänyt, että takaa olisi lyhyempi kuin edestä, mutta joka ikinen kerta leikkaavat päinvastoin . Karsealta näyttää sivuprofiilista se taakse pitenevä polkka.

Niin  mutta  kun haluan just tuollaisen taakse pitenevän,  niin saan päinvastoin. Itse en tykkää taakse lyhenevästä. Mulla on ratkaisu meille: sinä pyydät taakse pitenevää, minä taakse lyhenevää, niin saamme kumpikin haluamamme :)

Vierailija
39/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän hiuksista ei saa sellaisia polkkatukkia kuin mitä olette instassa tms nähneet?

Vierailija
40/106 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kivaa ole katsoa kun jotkut antavat ohentaa tukkaansa, suomalaisilla kun muutenkin on ohut kuontalo ja sitten vielä  tehdään naiselle miestukka 🤮

Näin, miestukat osoittaa täydellistä tyylitajun puutetta naiselle tehtynä! Vaikea ymmärtää, tulee mieleen heti sateenkaari porukat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi