Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi itse leivottuja sämpylöitä

Vierailija
27.08.2025 |

Olen keliaakikko ja sämpylät on gluteenittomina minusta vaikea leipoa. Pitäisikö vaan leipoa miehelle vehnäjauhoista ja olla itse syömättä? T. Valis 

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Minäpä olen usein tehnyt vaimolle ruokaa jota hän on toivonut ja leiponut pullaakin vaikken itse pullista välitä. Eipä ole ikinä tullut mieleen tulla tänne asiasta valittamaan, saati tuskastua asiasta, eikä sen puoleen ole tullut mieleen, että vaimoaan on hyväksikäyttäjä sika joka pitäisi jättää ja lynkata julkisesti. Olenpa ollut vähän tyhmä kun en ole ymmärtänyt uhriutua asiasta.

Näin juuri. Kyllähän se parisuhde on itselle ja toiselle hyvän tekemistä niin on kivaa olla yhdessä. Vaikka tosiaan pullan tai sämpylöiden  leipomista yhteiseen hyvään. Silloin kun tykkää toisesta. N68

Vierailija
82/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla tekee mieli suklaakiisseliä tai mustikkarahkaa, niin itse minä ne teen enkä vaadi miestä tekemään. Pitäisikö?

Se on minun, ei minulla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies niitä haluaa niin saa varmaan vapaasti tehdä. Ei kai se sun homma ole?

Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.

Iltasella katsoa onko verkossa kaloja.

Ai päivittäin vaihdat pakoputken, sahaat polttopuut, koet verkot ja korjaat katon. Noi on just niitä kerran vuodessa -juttuja joiden tekosyyllä pitäis saada maata sohvalla loput 364 päivää.

Ps. Sämpylöiden leipominen on sieltä ja syvältä, tarttuva limataikina pitää vaivata käsin ja muutenkin jo parin tunnin operaatio taikinan kohotuksineen ja pullien pyörityksineen. Jos pakko saada tuollaisia hiivamöykkyjä niin hakekoon eurolla kaupasta. Itse ostan aina esipaistettuja ja heitän airfryeriin.

Koko vuoden polttopuiden sahaaminen, katon korjaaminen ja verkkojen kokeminen vie aika lailla enemmän aikaa kuin kerran vuodessa uhrata pari tuntia sämpylöiden leipomiseen.

Vierailija
84/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.

Taidat olla aika varaton. Autosta tippuu pakoputki, vajan katto vuotaa ja klapikoneeseen ei ole varaa. 😪

Vierailija
85/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten söpöä 🥹

Vierailija
86/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi ihmetellä miksi nykyisin ei parisuhteet kestä. Mitään ei olla halukkaita tekemään toisen iloksi.

Minä kyllä savustin lohta vaimolle kun pyysi.

Tein myös vuohenjuustosalaatin illaksi kun tuli töistä kotiin.

Miksi en tekisi jos toinen haluaa. ?

Miehen pitääkin tehdä. Vaimon ei.

Vaimot tekee koko ajan niin paljon, että lisäpyynnöt saattaa herättää keskustelua ihan vaan sen takia.

Vierailija
87/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hitsin Ve**jällä nää miehet asuu,kun niiden pakoputket pitää vaihtaa harva se päivä ja katto vuotaa joka ilta? 😂 onko av:n palstalaisilla kaikilla torppa, jossa sonnilaumat rynnii aitojen läpi harva se päivä, ja talo seisoo puulämmitteisenä niin korvessa ettei valmista koivuklapia saa perille? Mitä ihmettä? Oon mieki maalta, mut kyllä meillä on sähkölämmitys, toimivat katot, eikä nuo naudat joka ilta aitojen läpi rynni. Jos ukon tarttee joka ilta paikata autoa, kattoa tai aitoja, ni ehkä paree antaa niitten hommien olla ja antaa naisen tehdä, ni tuloo kerralla valmis.  T: maatilan emäntä

Vierailija
88/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kova toivomus, saada joskus sämpylöitä.

Jos se on pikkujuttu niin mieshän voi siitä nopsaan itte illalla leipasta. Ihme jos pitää toiselta kysellä apua tuollaiseen pikkujuttuun.

Vierailija
89/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mieshän ei tee koskaan remppaa eikä halua edes että hommataan remppamies.  Rempattavaa olisi vaikka kuinka, mutta ei sitä kiinnosta. ap

Vierailija
90/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mieshän ei tee koskaan remppaa eikä halua edes että hommataan remppamies.  Rempattavaa olisi vaikka kuinka, mutta ei sitä kiinnosta. ap

Naiset nää rempatkin nykyään hoitaa, niin kuin kaiken muunkin. Katot vaan youtubesta ohjevideoita. Miehillä on kiire jossain missä lie frisbeegolfissa.

Vierailija
91/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika varaton. Autosta tippuu pakoputki, vajan katto vuotaa ja klapikoneeseen ei ole varaa. 😪

Usein se menee kyllä päinvastoin. 

Vierailija
92/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse korjaa katot ja remontoi auton niin saattaa olla että jää tilille rahaa mukavasti.

Vierailija
93/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nää rempatkin nykyään hoitaa, niin kuin kaiken muunkin. Katot vaan youtubesta ohjevideoita. Miehillä on kiire jossain missä lie frisbeegolfissa.

Miks tää muuten on näin? Miehet istuu ahterillaan ku Saaban kuningatar ja odottaa että toiset kantaa herkkua pöytään. Naiset järkkää muun elämän ja hoitaa kaikki kodin asiat rempoista lähtien. Miehelle jää auton vuosikatsastus, jos senkään muistaa 

Vierailija
94/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse korjaa katot ja remontoi auton niin saattaa olla että jää tilille rahaa mukavasti.

Mun mieheni ei kyllä tee tuollaisia juttuja. Ei. ap

Vierailija
95/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks tää muuten on näin? Miehet istuu ahterillaan ku Saaban kuningatar ja odottaa että toiset kantaa herkkua pöytään. Naiset järkkää muun elämän ja hoitaa kaikki kodin asiat rempoista lähtien. Miehelle jää auton vuosikatsastus, jos senkään muistaa 

En tiedä. Mun mieheni vaan hermostuu, jos sille jotain ehdottaa.  Ei kelpaa, että minä tekisin yksin remppaa, ei että yhdessä tehtäisiin, ei että hommattaisiin remppamies, ei että hommattaisiin joku kohtuuhintainen toinen asunto /talo. Tuosta viimeisestä vaihtoehdosta se kerran hermostui todella.ap

Vierailija
96/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoisin ja keittelisin vaikka mitä ruokia miehelleni jos hän olisi saanut olla vähän kauemmin elossa. Jäin 48 vuotiaana leskeksi. 

Vierailija
97/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehen leipoa itse sämpylänsä. Mikä hänen palvelijansa sinä muka olet.

Vierailija
98/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Minäpä olen usein tehnyt vaimolle ruokaa jota hän on toivonut ja leiponut pullaakin vaikken itse pullista välitä. Eipä ole ikinä tullut mieleen tulla tänne asiasta valittamaan, saati tuskastua asiasta, eikä sen puoleen ole tullut mieleen, että vaimoaan on hyväksikäyttäjä sika joka pitäisi jättää ja lynkata julkisesti. Olenpa ollut vähän tyhmä kun en ole ymmärtänyt uhriutua asiasta.

Paistatko sinä kala-allergisena vaimolle kalaa? Ihan samoin on keliaakikolle vahingollista leipoa tavallisista jauhoista. Jauhot pöllyää aina olipa kuinka varovainen tahansa. Minulla ei olisi pokkaa vaatia toista tekemään jotain oman terveytensä uhalla. Varsinkin, kun sämpylöiden leipominen on helppoa.

Ilmeisesti AP osaa leipoa ilman pöllyämistä tai ei kuole gluteenin hiukkasiin kun pohti, että pitäiskö vaan leipoa ja olla itse syömättä. Älä uhriudu toisen puolesta tai ala keksimään syitä. Ja olen tomaatille allerginen ja silti vaimon salaatteihin sitä laitan vaikka kuoleman uhka on ilmassa 🙄

Vierailija
99/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää ihmettele miksi erotaan niin paljon jos saakuta yksien sämpylöiden tekeminen toiselle on niiiiiin suuri vaiva. Kyllä varmasti leipoisin jos mieheni pyytäisi koska tiedän, että myös hän tekee mielellään jotain mitä minä pyydän. Miksi on niin kauhean vaikeaa ajatella, että parisuhde on molemminpuolista toisen huomioonottamista ja antamista?

Vierailija
100/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en enää ihmettele miksi erotaan niin paljon jos saakuta yksien sämpylöiden tekeminen toiselle on niiiiiin suuri vaiva. Kyllä varmasti leipoisin jos mieheni pyytäisi koska tiedän, että myös hän tekee mielellään jotain mitä minä pyydän. Miksi on niin kauhean vaikeaa ajatella, että parisuhde on molemminpuolista toisen huomioonottamista ja antamista?

Minähän otan mieheni aina huomioon. Mutta ottaako hän koskaan minua huomioon?ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi