Mies haluaisi itse leivottuja sämpylöitä
Olen keliaakikko ja sämpylät on gluteenittomina minusta vaikea leipoa. Pitäisikö vaan leipoa miehelle vehnäjauhoista ja olla itse syömättä? T. Valis
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies niitä haluaa niin saa varmaan vapaasti tehdä. Ei kai se sun homma ole?
Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.
Iltasella katsoa onko verkossa kaloja.
Ja sitten takaisin todellisuuteen: sä et osaa mitään.
Meillä tykkää vaimo siivoamisesta ja järjestelystä. Minä taas tykkään kokata ja leipoa. Ei ole ikinä kinastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.
Miksi miehen ei tarvitse tehdä ruokaa parisuhteen aikana? Pitäähän tehdä sinkkuna ollessakin.
Nää incel-veetit käy äipällä syömässä vielä 60-vuotiainakin. Kun äite kuolee, alkaa kalja ja lenkki-dieetti. HK:n sininen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että kaikki miehet eivät ole autokorjaajia eikä mitään rakentajia?
Tietää. Eihän se itekään osaa eikä tee mitään muuta kuin jauhaa paskaa mielikuvitustarinaa miesvauva.fihin
Osaan leipoa sämpylöitä ja myös siivota (riittävän hyvin). Osaan vaihtaa auton tavalliset kulutusosat ja korjata mökkiä vaikka olen päälle nelikymppinen ja elän 2025-luvulla. Nainen joka ei osaa leipoa ei kyllä täytä ruutuja kumppani-sovelutuvuus listassani.
En katso tiktokkaavaa aino-jäätelöä mässyttävää sarjojen ahmijaa taloudessani.Minä en halua pitää hametta enkä meikata, joten naiseni ei tarvitse vaihtaa auton pakoputkea eikä korjata mökin kattoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on akkojen hommia nuo sämpylöiden leipomiset. Minä korjaan aidan ja lämmitän iltasaunan, saa eukko perkule tehä iltapalat ja muut härpäkkeet.
Perinteet kunniaan.
Aika muuttuu. Miehet ei enää saa naista paskaan pestiin.
Se on hyvä ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on akkojen hommia nuo sämpylöiden leipomiset. Minä korjaan aidan ja lämmitän iltasaunan, saa eukko perkule tehä iltapalat ja muut härpäkkeet.
Perinteet kunniaan.
Pitääkö aitaa korjata joka päivä ja saunoa joka ilta? Ei Suomessa tarvitse ylläpitää jotain 1950-lukua. Täällä miehet ja naiset osaavat tehdä molempien töitä.
Alustan tyypit vaikuttaa joltain peukkua vetäviltä maatiaispersuilta. Ne ei tajua, että niiden iskällä ja äipällä on ollut sähkösauna vuodesta 1989 ja ne käyttää autoa huollossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteet kunniaan.
Minkä aidan? Ja siis napsautat sähkökiukaan päälle. Ah, kyllä kuormittaa...
Mistä päättelet ett on kyse sähkökiukaasta? Voi se olla puilla lämpenevä, johon pitää myös puut pilkkoa
Ja leipään jauhetaan jauhot käsikivillä, aivan! Persu elää 1800-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi ihmetellä miksi nykyisin ei parisuhteet kestä. Mitään ei olla halukkaita tekemään toisen iloksi.
Mitä tää ap:n mies oli valmis tekemään ap:n iloksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mieshän ei tee koskaan remppaa eikä halua edes että hommataan remppamies. Rempattavaa olisi vaikka kuinka, mutta ei sitä kiinnosta. ap
Naiset nää rempatkin nykyään hoitaa, niin kuin kaiken muunkin. Katot vaan youtubesta ohjevideoita. Miehillä on kiire jossain missä lie frisbeegolfissa.
Miesten saunaillassa telakoituvat. Kuten tää yksinäinen alapeukuttajakin, jonka mielikuvituspakoputki putoilee ja mielikuvituskatto vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi ihmetellä miksi nykyisin ei parisuhteet kestä. Mitään ei olla halukkaita tekemään toisen iloksi.
Minä kyllä savustin lohta vaimolle kun pyysi.
Tein myös vuohenjuustosalaatin illaksi kun tuli töistä kotiin.
Miksi en tekisi jos toinen haluaa. ?
Oho, nyt on kova suoritus pahasti kala-allergiselta mieheltä. Oliko hankala homma, saitko oireita?
En pidin hansikkaita...
Ja kaasunaamaria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai päivittäin vaihdat pakoputken, sahaat polttopuut, koet verkot ja korjaat katon. Noi on just niitä kerran vuodessa -juttuja joiden tekosyyllä pitäis saada maata sohvalla loput 364 päivää.
Ps. Sämpylöiden leipominen on sieltä ja syvältä, tarttuva limataikina pitää vaivata käsin ja muutenkin jo parin tunnin operaatio taikinan kohotuksineen ja pullien pyörityksineen. Jos pakko saada tuollaisia hiivamöykkyjä niin hakekoon eurolla kaupasta. Itse ostan aina esipaistettuja ja heitän airfryeriin
Koko vuoden polttopuiden sahaaminen, katon korjaaminen ja verkkojen kokeminen vie aika lailla enemmän aikaa kuin kerran vuodessa uhrata pari tuntia sämpylöiden leipomiseen.
2 Tuntia päivässä sämpylöihin (lue: ruokiin ja pyykinpesuun) on 730 tuntia vuodessa eli 86 työpäivää. Meneekö sulla 3 kk vuodessa pakoputken sitomiseen rautalangalla.
Kattoremppaan kantsii ottaa joku urakoija kun et näy ite osaavan. Se on parisataa neliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika varaton. Autosta tippuu pakoputki, vajan katto vuotaa ja klapikoneeseen ei ole varaa. 😪
Usein se menee kyllä päinvastoin.
Kun itse korjaa katot ja remontoi auton niin saattaa olla että jää tilille rahaa mukavasti.
Jis osais korjata nuo, hommaa ei tarttis tehdä uudestaan vähän väliä. Sulla menee ryyppämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppui kyllä Vaimon hemmottelu !
Tehkööt itte ruokansa ja polttopuunsa. Ei ne miehen tehtäviä ole.
Bye, Einari!
Lakimies ottaa yhteyttä osituksesta. Siivia talo myyntiin.
Vaimosi (ent.)
Vierailija kirjoitti:
Nyt en enää ihmettele miksi erotaan niin paljon jos saakuta yksien sämpylöiden tekeminen toiselle on niiiiiin suuri vaiva. Kyllä varmasti leipoisin jos mieheni pyytäisi koska tiedän, että myös hän tekee mielellään jotain mitä minä pyydän. Miksi on niin kauhean vaikeaa ajatella, että parisuhde on molemminpuolista toisen huomioonottamista ja antamista?
Neulotko miehelle villapuseron, jos hän pyytää?
Minä ostin Boschin yleiskoneen. Surautan taikinan sillä kasaan. Sämpylät tulee samassa ajassa kun kaupassa kävisi. Taikina nousee kätevästi kylmässä uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en enää ihmettele miksi erotaan niin paljon jos saakuta yksien sämpylöiden tekeminen toiselle on niiiiiin suuri vaiva. Kyllä varmasti leipoisin jos mieheni pyytäisi koska tiedän, että myös hän tekee mielellään jotain mitä minä pyydän. Miksi on niin kauhean vaikeaa ajatella, että parisuhde on molemminpuolista toisen huomioonottamista ja antamista?
Neulotko miehelle villapuseron, jos hän pyytää?
Neulon, ja olen neulonutkin. Ja olen leiponut sämpylöitä ja pullaa ja teen ruokaa meille joka päivä . Mieheni tekee myös keittiö hommia, meidän yhteiseen hyvään ja kotiimme. Eri
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin Boschin yleiskoneen. Surautan taikinan sillä kasaan. Sämpylät tulee samassa ajassa kun kaupassa kävisi. Taikina nousee kätevästi kylmässä uunissa.
Ei meille mikään yleiskone mihinkään mahdu. Oikein minikeittiö 60-luvulta, jossa ei ole yhtään laskutilaa. Pöydällä joutuu leipomaan. Uuniin 60-luvulta. ap
Ei, hän voi itse leipoa sämpylänsä. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Mikä saatanan metsänpeikko sä olet? Et ikinä ole tehnyt mitään noista kun kuvittelet, että hoituu 30 minuutissa.
Ja hah, kaikki mieskliseet, hyvä ettei hirvenhiihto.
Lopera vollotus ja opettele leipomaan.