Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi itse leivottuja sämpylöitä

Vierailija
27.08.2025 |

Olen keliaakikko ja sämpylät on gluteenittomina minusta vaikea leipoa. Pitäisikö vaan leipoa miehelle vehnäjauhoista ja olla itse syömättä? T. Valis 

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.soppa365.fi/reseptit/fantastinen-leipa-0

Maidon voi korvata vedellä ja hunajan suolalla jos haluaa. Törkeän helppo, todella vaivaton ja älyttömän hyvää.

T. Mies joka leipoo omat sämpylänsä

Vierailija
42/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidon voi korvata vedellä ja hunajan suolalla jos haluaa. Törkeän helppo, todella vaivaton ja älyttömän hyvää.

Eiku siis hunajan voi korvata sokerilla 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Minäpä olen usein tehnyt vaimolle ruokaa jota hän on toivonut ja leiponut pullaakin vaikken itse pullista välitä. Eipä ole ikinä tullut mieleen tulla tänne asiasta valittamaan, saati tuskastua asiasta, eikä sen puoleen ole tullut mieleen, että vaimoaan on hyväksikäyttäjä sika joka pitäisi jättää ja lynkata julkisesti. Olenpa ollut vähän tyhmä kun en ole ymmärtänyt uhriutua asiasta.

No tämähän se on yleinen käytäntö parisuhteessa, että toiselle tehdään hyvä mieli eikä siitä nosteta meteliä, koska usein se on molemminpuolista vuorottelua. Mutta jos joku nostaa keskustelupalstalle kysymyksen, niin siitä sitten keskustellaan - kuka tosissaan ja kuka ei.

Vierailija
44/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhymä. Onko mies kädetön!

Vierailija
45/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on akkojen hommia nuo sämpylöiden leipomiset. Minä korjaan aidan ja lämmitän iltasaunan, saa eukko perkule tehä iltapalat ja muut härpäkkeet.

Perinteet kunniaan.

Vierailija
46/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa kyllä hyvältä. Rapea kuori mutta ilmava sisältä. Tähän voi varmaan lisätä jotain pellavansiemeniä tms. myös...

Vierailija
47/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies leivo sitten itse? 

Miesten töitä ei ole kuin aniharvoin ja Suomi on moderni maa. 

Vierailija
48/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on akkojen hommia nuo sämpylöiden leipomiset. Minä korjaan aidan ja lämmitän iltasaunan, saa eukko perkule tehä iltapalat ja muut härpäkkeet.

Perinteet kunniaan.

Pitääkö aitaa korjata joka päivä ja saunoa joka ilta? Ei Suomessa tarvitse ylläpitää jotain 1950-lukua. Täällä miehet ja naiset osaavat tehdä molempien töitä. 

Vierailija
49/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteet kunniaan.

Minkä aidan? Ja siis napsautat sähkökiukaan päälle. Ah, kyllä kuormittaa...

Vierailija
50/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies niitä haluaa niin saa varmaan vapaasti tehdä. Ei kai se sun homma ole?

Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.

Iltasella katsoa onko verkossa kaloja.

Miksi miehen ei tarvitse tehdä ruokaa parisuhteen aikana? Pitäähän tehdä sinkkuna ollessakin.

Me on sovittu, että minä teen ruoat ja mies hoitaa tiskit ja muun jälkisiivouksen. Näin molemmat ollaan tyytyväisiä, kun tehdään se mistä tykätään. Minä tykkään kokata, mies mieluummin hoitaa siivouksen kun ei tykkää kokata.

Vierailija
51/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies leipoo itse. Nyt jo eksä valitti samaa, mutta sanoin hänelle, että leivo itte. No niin tekikin ja niistä tuli tosi hyviä sämpylöitä. 

Vierailija
52/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Minäpä olen usein tehnyt vaimolle ruokaa jota hän on toivonut ja leiponut pullaakin vaikken itse pullista välitä. Eipä ole ikinä tullut mieleen tulla tänne asiasta valittamaan, saati tuskastua asiasta, eikä sen puoleen ole tullut mieleen, että vaimoaan on hyväksikäyttäjä sika joka pitäisi jättää ja lynkata julkisesti. Olenpa ollut vähän tyhmä kun en ole ymmärtänyt uhriutua asiasta.

Paistatko sinä kala-allergisena vaimolle kalaa? Ihan samoin on keliaakikolle vahingollista leipoa tavallisista jauhoista. Jauhot pöllyää aina olipa kuinka varovainen tahansa. Minulla ei olisi pokkaa vaatia toista tekemään jotain oman terveytensä uhalla. Varsinkin, kun sämpylöiden leipominen on helppoa.

Vierailija
53/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteet kunniaan.

Mistä päättelet ett on kyse sähkökiukaasta? Voi se olla puilla lämpenevä, johon pitää myös puut pilkkoa

Vierailija
54/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteet kunniaan.

Mistä päättelet ett on kyse sähkökiukaasta? Voi se olla puilla lämpenevä, johon pitää myös puut pilkkoa

Joo. Meillä on puukiuas, johon mies ostaa valmiiksi pilkottua koivuklapia. Eli se itse sahaamisesta, pilkkomisesta tms ja osaan kyllä itse sahata puut. Olen asunut maalla ennen nykyistä miestäni. Ja sahailin ja pilkoin puut itse.ap

Vierailija
55/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteet kunniaan.

Eikö sulla ole klapeja valmiina? Mä en ymmärrä teitä ainaisia puunpilkkojia jotka pilkkoo vasta kun niitä jo tarvitaan käyttöön. Meillä on liiterissä klapipinot josta otetaan. Aina ylivuotista käytetään ja talven sekä kevään aikana tehdään uusia ja ne pilkotaan silloin myös klapeiksi kuivumaan. Ja syksyllä kannetaan liiteriin.

Vierailija
56/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ihmetellä miksi nykyisin ei parisuhteet kestä. Mitään ei olla halukkaita tekemään toisen iloksi.

Vierailija
57/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhymä. Onko mies kädetön!

Jos, niin on ilman seksiäkin luultavasti. Mies parka.

Vierailija
58/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteet kunniaan.

Voihan se, taitavat vaan olla harvemmassa kuin sähköiset.

Vierailija
59/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteet kunniaan.

Eikö sulla ole klapeja valmiina? Mä en ymmärrä teitä ainaisia puunpilkkojia jotka pilkkoo vasta kun niitä jo tarvitaan käyttöön. Meillä on liiterissä klapipinot josta otetaan. Aina ylivuotista käytetään ja talven sekä kevään aikana tehdään uusia ja ne pilkotaan silloin myös klapeiksi kuivumaan. Ja syksyllä kannetaan liiteriin.

Missään ei mainittu että ne puut pilkotaan vasta kun tarvitaan. Kyllä siihen pilkkomiseen joka tapauksessa se sama aika menee, pilkkoopa ne sitten vasta tarvittaessa tai kerralla koko talven puut

Vierailija
60/145 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli 45-v leipoo itse sämpylöitä kun sen tekee mieli niitä. Ja hyvin maistuu muillekin! :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi