Mies haluaisi itse leivottuja sämpylöitä
Olen keliaakikko ja sämpylät on gluteenittomina minusta vaikea leipoa. Pitäisikö vaan leipoa miehelle vehnäjauhoista ja olla itse syömättä? T. Valis
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi ihmetellä miksi nykyisin ei parisuhteet kestä. Mitään ei olla halukkaita tekemään toisen iloksi.
Minä kyllä savustin lohta vaimolle kun pyysi.
Tein myös vuohenjuustosalaatin illaksi kun tuli töistä kotiin.
Miksi en tekisi jos toinen haluaa. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi ihmetellä miksi nykyisin ei parisuhteet kestä. Mitään ei olla halukkaita tekemään toisen iloksi.
Miehen pitääkin tehdä. Vaimon ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies niitä haluaa niin saa varmaan vapaasti tehdä. Ei kai se sun homma ole?
Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.
Iltasella katsoa onko verkossa kaloja.
Ai päivittäin vaihdat pakoputken, sahaat polttopuut, koet verkot ja korjaat katon. Noi on just niitä kerran vuodessa -juttuja joiden tekosyyllä pitäis saada maata sohvalla loput 364 päivää.
Ps. Sämpylöiden leipominen on sieltä ja syvältä, tarttuva limataikina pitää vaivata käsin ja muutenkin jo parin tunnin operaatio taikinan kohotuksineen ja pullien pyörityksineen. Jos pakko saada tuollaisia hiivamöykkyjä niin hakekoon eurolla kaupasta. Itse ostan aina esipaistettuja ja heitän airfryeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vaimokin voi vapaasti ostaa Kukkasensa ja Viinipullonsa ihan itse. Ei kai se miehen homma ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt on kova suoritus pahasti kala-allergiselta mieheltä. Oliko hankala homma, saitko oireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.
Olen 45-vuotias ja omistanut monenlaisia autoja ja rakennuksia, eikä mitään noista ole tarvinnut kenenkään tehdä yhtään kertaa. Sämpylöitä sen sijaan syödään viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimokin voi vapaasti ostaa Kukkasensa ja Viinipullonsa ihan itse. Ei kai se miehen homma ole?
Mä monesti ostan itse kukkani. Viiniä en juo.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sen pitää mennäkin parisuhteessa. Palvellaan toista puolin ja toisin, ihan vain jotta toinen ilahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tekee näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai päivittäin vaihdat pakoputken, sahaat polttopuut, koet verkot ja korjaat katon. Noi on just niitä kerran vuodessa -juttuja joiden tekosyyllä pitäis saada maata sohvalla loput 364 päivää.
Ps. Sämpylöiden leipominen on sieltä ja syvältä, tarttuva limataikina pitää vaivata käsin ja muutenkin jo parin tunnin operaatio taikinan kohotuksineen ja pullien pyörityksineen. Jos pakko saada tuollaisia hiivamöykkyjä niin hakekoon eurolla kaupasta. Itse ostan aina esipaistettuja ja heitän airfryeriin.
Ai päivittäin leivot sämpylät ! Kuullostat kamalalta ja laiskalta Akalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt on kova suoritus pahasti kala-allergiselta mieheltä. Oliko hankala homma, saitko oireita?
En pidin hansikkaita...
Jos minulla tekee mieli suklaakiisseliä tai mustikkarahkaa, niin itse minä ne teen enkä vaadi miestä tekemään. Pitäisikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei miehesi osta sinulle kukkia eikä muutakaan.
Missään ei mainittu että ne puut pilkotaan vasta kun tarvitaan.
Jos puhutaan saunalämmityksen yhteydessä pilkkomisesta ja lasketaan se yhdeksi aikaa vieäksi kokonaisuudeksi jonka takia vedotaan leipomattomuuteen, niin kyllähän se nyt siltä kuulostaa, että joka kerta kun saunan lämmittää niin pitää myös pilkkoa puita. Jos olisi sanottu haetaan/kannetaan puut niin silloin asia olisi hitusen toinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla tekee mieli suklaakiisseliä tai mustikkarahkaa, niin itse minä ne teen enkä vaadi miestä tekemään. Pitäisikö?
Miksei. Mutta ei vaatimalla vaan toivomalla. Kyllä minä tekisin jos vaimo pyytäisi.
Kai nyt joku gluteeniton helppo ohje löytyy jo nykyaikana? Kyllä ne tuoreet leivotut sämpylät sullekin varmaan maistuisi.
Mä teen meillä yleensä viikonloppuna, mutta leivontataito on vähän niin ja näin. Kehittyy, mutta joskus menee pileen. Pitäisi löytää joku hyvä ohje joka olisi tumpelovarma. Noi yön yli sämpylät on kyllä semmoisia ja pataleipä, mutta joku muukin olisi kiva löytää. Jotkut leipäohjeet vaan on tavattoman mauttomia, tai en sitten vaan osaa.
Meillä on päinvastoin. Leivon useinkin vaimolle sämpylöitä.
Valis sai vaan taas aiheen nurista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei miehesi osta sinulle kukkia eikä muutakaan.
Jaa. Kun en yhtä kertaa tee niinkuin hän haluaa eli en tee sämpylöitä. Joka päivä laitan ruuan. Ja leivonkin melko usein, tosin gluteenitonta.ap
No näyttää olevan kova toivomus että ap.n mies kasvattaisi silmät ja kädet että voisi itse leipoa.