Mies haluaisi itse leivottuja sämpylöitä
Olen keliaakikko ja sämpylät on gluteenittomina minusta vaikea leipoa. Pitäisikö vaan leipoa miehelle vehnäjauhoista ja olla itse syömättä? T. Valis
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kova toivomus, saada joskus sämpylöitä.
En tajua ihmisiä jotka ei opettele itse tekemään sitä mitä haluavat. Itse tekemällä saa juuri sitä mistä tykkää, eikä tarvi muilta ruikuttaa ja odottaa ja sitten tulee jotain sinne päin. Olisi kyllä avuton olo.
Mun mies oppi kunnon kotikokiksi, kun oli riittävästi tahtoa ja motivaatiota. Kun tapasimme, hän söi vain eineksiä ja noutoruokaa. Anopin kehut joulupöydässä saivat miehen hyvälle tuulelle ja innosti oppimaan aina vaan lisää.
Itselleni keittiön työt on tulleet äidin opeista ja ravintola-alan opinnoista. Sen sijaan metallityöt olen oppinut aikuisena. Hitsaaminen sujuu nykyään kotitarpeiksi asti.
Aloittajana laittaisin miehen leipomaan itse, jos vehnäsämpylöitä haluaa. Jauhopölyn kanssa ei kannata pelleillä, jos se itselle aiheuttaa terveydellisiä haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies niitä haluaa niin saa varmaan vapaasti tehdä. Ei kai se sun homma ole?
Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.
Iltasella katsoa onko verkossa kaloja.
Miksi miehen ei tarvitse tehdä ruokaa parisuhteen aikana? Pitäähän tehdä sinkkuna ollessakin.
Joo, mun mieheni ei montaa kertaa ole ruokaa tehnyt. Joskus grillannut ja joskus jotain helppoa tehnyt. ap
No nyt ainakin sitten laitat sen tekemään ne sämpylät itselleen, eikö? Kyllä jotain pitää hänenkin viitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies leipoo sämpylät nainen voi sillä aikaa vaihtaa pakoputken autoon ja sahata polttopuut. Sitten korjata vajan vuotavan katon.
Miksi miehen ei tarvitse tehdä ruokaa parisuhteen aikana? Pitäähän tehdä sinkkuna ollessakin.
Joo, mun mieheni ei montaa kertaa ole ruokaa tehnyt. Joskus grillannut ja joskus jotain helppoa tehnyt. ap
No nyt ainakin sitten laitat sen tekemään ne sämpylät itselleen, eikö? Kyllä jotain pitää hänenkin viitsiä.
Joo, jos haluaa sämpylöitä, niin tekee itse. Muutenkin olen monen, monta kertaa sanonut, että opettelee laittamaan ruokaa, kun ei tiedä ,koska joudun sairaalaan tms.ap
Mies on hyvä ja leipoo itse itselleen. Ei sen vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että kaikki miehet eivät ole autokorjaajia eikä mitään rakentajia?
Sano sille miehelle, että googlaa yönylisämpylät. Pääsee todella helpolla ja saa hyviä sämpylöitä. Tai voithan säkin noita tehdä miehellesi.
Tarkoitti, että haluaa leipoa sun sämpylöitäs
Loismiesten aika on ohi. Aikuisen ihmisen kuuluu osata kokata ruokansa itse, ei sitä varten tarvitse hankkia jotain kakkos äitiä.
Minä leivon meillä aina kaikki itse, mies ei valita vaan kehuu. Vehnää saadaan onneksi syödä molemmat, teen sämpylät myös tyttären perheelle ainakin kerran viikossa kolme pussia eli 20 sämpylää, ovat niin kalliita kaupoissa ja mössöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että kaikki miehet eivät ole autokorjaajia eikä mitään rakentajia?
Edes suurinosa ei ole.
Heittäydyt mahdollisimman laiskaksi ja hankalaksi, niin ehkä mies laittaa avioeron vireille. Kun sinä vuodesta toiseen vaan voovaat sitä asiaa mutta mitään ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Loismiesten aika on ohi. Aikuisen ihmisen kuuluu osata kokata ruokansa itse, ei sitä varten tarvitse hankkia jotain kakkos äitiä.
Mies on päivät asiakkaiden luona töissä. Valis on kotona ja vastaa asiakkaiden puheluihin. Kumpi paremmin kerkeää/jaksaa laittaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä harvemmin on kerrostaloasujalla.
Sahaat polttopuut? Tän mä haluaisin nähdä kun itsellä ollut käytössä joko kirves tai klapikone, sen jälkeen kun pöllit on pätkitty moottorisahalla.
En ole ikinä tajunnut, miksi puoliskot ei tee asioita yhdessä ja opeta toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on päivät asiakkaiden luona töissä. Valis on kotona ja vastaa asiakkaiden puheluihin. Kumpi paremmin kerkeää/jaksaa laittaa ruokaa?
Minä laitankin joka päivä ruuan. Kyllä hän esim sunnuntaina kerkiää leipomaan jos haluaa.ap
Mäkin olen jokaista poikaystävää viimeisen 20 vuoden ajalta pyytänyt tekemään juustokakku, mutta eipä ole kukaan tehnyt.
Mies sitten vaan leipasee ne sämpylänsä itse. Ja jos et halua opettaa, niin mies oppii yrityksen ja erehdyksen kautta tai ilmoittautuu kurssille.
Eihän hän saa itseleivottuja, jos sinä ne leivot!
Eivät gluteenittomat sämpylät ole sen vaikeampia leipoa kuin tavalliset. Itsekin olen keliaakikko ja juuri toissailtana pyöräytin sämpylöitä, joita myös ei-keliaakikko mies söi.
Korvaan nesteestä noin kolmasosan maustamattomalla jugurtilla ja puoleen litraan nestettä lisään n. ruokalusikallisen psylliumia. Vaivaan taikinan yleiskoneella, saa jäädä aika löysäksi, niin, että siitä pystyy juuri ja juuri muotoilemaan sämpylöitä. Kohotan vähintään kaksinkertaiseksi, muotoilen sämpylät pellille ja paistan heti.
Ei ole minusta mitenkään vaikeaa.
Mitä siihen tulee, kenen ne sämpylät pitäisi leipoa, jos mies on se, joka niitä haluaa: mitä jos vain osoitat sormella, tuolla on keittiö, herra on hyvä ja ryhtyy toimeen.
Hmmm. Minäpä olen usein tehnyt vaimolle ruokaa jota hän on toivonut ja leiponut pullaakin vaikken itse pullista välitä. Eipä ole ikinä tullut mieleen tulla tänne asiasta valittamaan, saati tuskastua asiasta, eikä sen puoleen ole tullut mieleen, että vaimoaan on hyväksikäyttäjä sika joka pitäisi jättää ja lynkata julkisesti. Olenpa ollut vähän tyhmä kun en ole ymmärtänyt uhriutua asiasta.