HSL nostaa taas rajusti hintoja, milloin peli puhalletaan poikki?
HSL tuetaan valtavasti verovaroin, mutta silti palvelut huononee ja kallistuu. Ei ole mitään järkeä tekohengittää tuollaista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011454229.html
Jos AB-lippu nousee lähelle 4€, niin mitä järkeä enää käyttää julkisia kun Bolt tai Uber pääsee usein alle 10€? Varsinkin jos on useampi matkustaja, niin nuo ovat jo halvempia.
Kommentit (178)
Onhan tuo iso korotus, mutta julkisilla kulkeminen on silti tosi halpaa.
"Jos AB-lippu nousee lähelle 4€, niin mitä järkeä enää käyttää julkisia kun Bolt tai Uber pääsee usein alle 10€? Varsinkin jos on useampi matkustaja, niin nuo ovat jo halvempia."
Bussikuski harvemmin rai*kaa, sillä teolle olisi liikaa silminnäkijöitä.
Olen todella tyytyväinen, että hankin auton. Ei ole ikävä HSL:n kalliita lippuja, epämääräisiä ja ärsyttäviä kanssamatkustajia, liki aina myöhässä olevaa bussia. Plus omalla autolla pääsee perille nopeiten.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakaan millään taksilla täältä Tapanilasta kympillä ytimeen pääse.
Kalliosta Pohjois-Helsinkiin on jotain 10€ paitsi ruuhka-aikoina. Viimeksi maksoin 8€ Boltilla.
Kyydin laatu on niin surkeaa että pummilla matkustaminen tulee lisääntymään huimasti.
Minusta turhia linjoja pitäisi karsia pois. Niitä joita ei käytetä, ei pidä ajaa tyhjinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen, että hankin auton. Ei ole ikävä HSL:n kalliita lippuja, epämääräisiä ja ärsyttäviä kanssamatkustajia, liki aina myöhässä olevaa bussia. Plus omalla autolla pääsee perille nopeiten.
Kalliita? Pikkuvika autoon on helposti heti 500 euroa. Sillä huristelee HSL-lipulla aika monta kuukautta.
t. ex-autoilija
Korotusten jälkeen AB-kertalippu kioskista on viisi euroa niille, keillä ei ole älläriä. Ou jee.
Viisi euroa lyhyestä sporamatkasta, heh heh.
Edelleenkin mammat ja papat pääsevät ilmaiseksi, kun kulkevat sen räkäpilttinsä kanssa. Ja rääkyvä pallopääpiltti tietysti myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliita? Pikkuvika autoon on helposti heti 500 euroa. Sillä huristelee HSL-lipulla aika monta kuukautta.
t. ex-autoilija
Pitäiskö sun kuitenkin verrata sitä matkaa näihin sovellustakseihin?
Vierailija kirjoitti:
Korotusten jälkeen AB-kertalippu kioskista on viisi euroa niille, keillä ei ole älläriä. Ou jee.
Jos ei hotsita maksaa, niin sitten voipi kävellä. HSL:n oikeat asiakkaat ovat kausilippulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulmasta tollaset summat ovat peanuts.
Kuka ei murskaannu kontin alle jossa 40 tonnia maapähkinöitä lastissa?
Vierailija kirjoitti:
Tulee enemmän tilaa liputtomille nisteille.
Asia mitä en vaan ymmärrä on se, että miksi A-vyöhykkeen sisällä matkustavien pitää ostaa AB-lippu.
Vierailija kirjoitti:
Oman auton käyttö tulee pikkuhiljaa halvemmaksi vaihtoehdoksi.
Et ole tosissasi ? Mulla autoilun kulut ovat noin 600 egee per kk.
Mä ainakaan millään taksilla täältä Tapanilasta kympillä ytimeen pääse.