UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti takatukka tule voittamaan. Nuo LP menevÀt jo ihan omissa sfÀÀreissÀÀn kuuntelukerroissa ja saaneet paljon mediatilaa.
Kuuntelukerrat kertovat lÀhinnÀ siitÀ, ettÀ biisi tai valmiiksi tunnetut artistit kiinnostavat etukÀteen ihmisiÀ. Ei vÀlttÀmÀttÀ ole edes hyvÀ biisi, vaikka moni kÀvisi uteliaisuuttaan kuuntelemassa. Valtaosa ÀÀnestÀjistÀ on sitÀ tavallista kansaa, jotka eivÀt seuraa aktiivisesti etukÀteen vaan ÀÀnestÀvÀt sitÀ, jonka livestÀ eniten tykkÀÀvÀt. Viisufanien mielipiteet monesti vÀÀristÀvÀt aika paljon.
TÀmÀ! Niin totta! Taviskansa ÀÀnestÀÀ innolla vaikka minkÀlaista huumoriukkoa, varsinkin jos show on hyvÀ ja naurattaa. Ei tavikset mitÀÀn etukÀteen tutki eikÀ reaktioita katsele. Se on se hetki kun istahdetaan siihen telkkarin ÀÀreen ja that's it.
Tosin nyt luulen, ettÀ örinÀ tulee karkoittamaan osan nÀistÀ tavisÀÀnestÀjistÀkin vaikka live olisi miten hyvÀ. Liian outoa korville.
LivessÀ Antti istuu jakkaralla, soittaa ja laulaa. YmpÀrillÀ tanssii jÀttitakatukat saksien kanssa. Linda soittaa tuulikoneen edessÀ ja Pete kiehnÀÀ lattialla ilman paitaa. Monte laulaa suihkussa. Komiat istuu autossa ja sitten esiintyy koivujen keskellÀ. Etta keinuu jÀttikeinussa ja pyörii hiekkalaatikossa. Chacci istuu jÀttikakun pÀÀllÀ ja Kiki tanssii vankilassa pahisten kanssa.
MeniköhÀn oikein?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei bÀndejÀ oo mukana, tylsÀÀ?!
Komiat?
Muitakin kun humpparyhmÀ tarkotin.
Vierailija kirjoitti:
MÀ tykkÀsin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epÀilevÀinen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pÀinvastaista mieltÀ. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iÀstÀ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin.
SiinÀ on vaan se, ettÀ rento, turvallinen hassuttelu ei koskaan tuo voittoa kotiin. Ja nyt kun juryt ovat palanneet semifinaaleihin, niin muista erottuva esitys ei enÀÀ takaa edes finaalipaikkaa kuten viime vuosina. Voi olla hyvin mahdollista, ettÀ Takatukalle kÀy Pertti Kurikat jos se valitaan.
1 etta
2 komiat
3 monte
4 takatukka
5 petelinda
4 ja 5 ei ikinÀ euroihin!!
VÀhÀn ristiriita antin biisistÀ. Aluksi aika jÀrkytys. Sitten kun en katsonut videota niin melodia on itseasiassa tosi kiva ja tarttuva. Sanat on aivan karmivat :D mutta tÀmÀ ei viisuissa merkitse. Tulee mieleen joku moldova joka lÀhettÀÀ usein jotain tÀmmöstÀ.
Tulispa chachilta joku bÀngeri, mutta odotukset on kyllÀ vÀhÀn laskenut.
Tuli muuten mieleen tuosta Paalasen Takatukasta, ettÀ kuinka monimuotoisia noiden lyriikoden tÀytyy olla ettÀ viisuihin kelpaa? Kun muistelisin ettÀ se Netta joutui muuttamaan sanoja kun siinÀ hÀnen kappaleessa oli tuotannon mielestÀ liikaa sitÀ kotkotusta lauluun nÀhden, mutta sitten KÀÀrijÀn vuonna oli se naiskaksikko joka hoki sitÀ Poeta melkein koko kappaleen ajan, kuten nyt Paalanen hokee tuota Takatukkaa.
1. PP & LL
2. Komiat
3. Antti
4. Etta
5. Monte
Antilla on ihana ÀÀni. Laulakoon vaikka takatukasta niin tykkÀÀn kuunnella.
"IkÀrasisti iski taas. Euroviisuja seuraa porukkaa kaikista ikÀluokista, paljon varmasti niin Peten kuin Lindankin ikÀisiÀ ja myös vanhempia. TiedÀtkö miten vanha kilpailu on kyseessÀ? Paljon on sellaisia, jotka ovat seuranneet vuosikymmeniÀ."
Siis kiinnostaako euroviisut edes niin paljon jotain parikymppisiÀ? Saatikka teinejÀ? Ite oon aatellut, ettÀ enemmÀn tosiaan varhaiskeski-ikÀisten ja keski-ikÀisten juttu.
1. Liekinheitin
2. Takatukka
3. Million dollar smile
4. Lululai
5. Ready to leave
NÀin rankkaisin tÀllÀ hetkellÀ. Takatukka nousi pykÀlÀn, kun kuuntelin useamman kerran. Haluisin sen lÀhettÀÀ viisuihin, mutta Liekinheitin sopii mun mielestÀ sinne paremmin. Kaikki biisit on kerrankin hyviÀ.
Vierailija kirjoitti:
LivessÀ Antti istuu jakkaralla, soittaa ja laulaa. YmpÀrillÀ tanssii jÀttitakatukat saksien kanssa. Linda soittaa tuulikoneen edessÀ ja Pete kiehnÀÀ lattialla ilman paitaa. Monte laulaa suihkussa. Komiat istuu autossa ja sitten esiintyy koivujen keskellÀ. Etta keinuu jÀttikeinussa ja pyörii hiekkalaatikossa. Chacci istuu jÀttikakun pÀÀllÀ ja Kiki tanssii vankilassa pahisten kanssa.
MeniköhÀn oikein?!
Antti sanoi mun mielestÀ jossain ettÀ hÀn on yksin lavalla. Mun mielestÀ se kuulostaa hyvÀltÀ, ettei siinÀ ole mitÀÀn hupitanssijoita kun biisissÀ on kuitenkin itsessÀÀn jo huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ tykkÀsin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epÀilevÀinen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pÀinvastaista mieltÀ. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iÀstÀ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin.
Luulen myös, ettÀ tÀssÀ LiekinheittimessÀ on sekin ongelma, ettÀ esiintyjÀt eivÀt ole enÀÀ ihan nuoria, joten esimerkiksi parikymppisten kuuntelijoiden/katselijoiden on vaikea suhtautua itseÀÀn vanhempien ihmisten seksuaalisuutta kuvaavaan biisiin.
Ei herranen aika, 34 v mies ja 55 v nainen on siis dinosauruksia ei heihin voi enÀÀ seksiÀ yhdistÀÀ, repesin tÀysin... ok suurin osa ihmisistÀ on siis förbi mitÀ tulee seksin harrastamiseen :D Villi veikkaus, ei mitÀÀn tekemistÀ biisin menestymiseen tÀllÀ tekijÀllÀ. Toinen newflash, viisuja seuraa ihan kaiken ikÀiset.
Vierailija kirjoitti:
Alavilla mailla goes lambada đ„đ„
đđ
TÀmmöstÀ biisit on just hyviÀ euroviisuissa mistÀ ensin jÀrkyttyy ja sit rakastuu. TÀÀ takatukka on sellanen.
Vierailija kirjoitti:
Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.
Veikkaan ettei olisi pÀÀssyt finaaliin mikÀli juryt olisi olleet semeissÀ. NythÀn ne on taas palautettu.
TÀssÀ tÀmÀ palstallekkin tuttu vÀhÀn höpö herkkis reagoija.
Finnish boys are hot! Happy vibs sekÀ biisin lopun ÀÀniala kerÀÀ reaktiovideoilla myönteistÀ huomiota Komioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiinÀ on vaan se, ettÀ rento, turvallinen hassuttelu ei koskaan tuo voittoa kotiin. Ja nyt kun juryt ovat palanneet semifinaaleihin, niin muista erottuva esitys ei enÀÀ takaa edes finaalipaikkaa kuten viime vuosina. Voi olla hyvin mahdollista, ettÀ Takatukalle kÀy Pertti Kurikat jos se valitaan.
Mieluummin mÀ veisin jotain erikoista etnoa maailmalle kuin voitonkiilto silmissÀ vÀkisin yrittÀisi voittaa jollain juryja miellyttÀvÀllÀ tylsÀllÀ biisillÀ.
Alavilla mailla goes lambada đ„đ„