Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5276)

Vierailija
5081/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Alavilla mailla goes lambada đŸ”„đŸ”„

Vierailija
5082/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti takatukka tule voittamaan. Nuo LP menevÀt jo ihan omissa sfÀÀreissÀÀn kuuntelukerroissa ja saaneet paljon mediatilaa.

Kuuntelukerrat kertovat lĂ€hinnĂ€ siitĂ€, ettĂ€ biisi tai valmiiksi tunnetut artistit kiinnostavat etukĂ€teen ihmisiĂ€. Ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ ole edes hyvĂ€ biisi, vaikka moni kĂ€visi uteliaisuuttaan kuuntelemassa. Valtaosa ÀÀnestĂ€jistĂ€ on sitĂ€ tavallista kansaa, jotka eivĂ€t seuraa aktiivisesti etukĂ€teen vaan ÀÀnestĂ€vĂ€t sitĂ€, jonka livestĂ€ eniten tykkÀÀvĂ€t. Viisufanien mielipiteet monesti vÀÀristĂ€vĂ€t aika paljon. 

TĂ€mĂ€! Niin totta! Taviskansa ÀÀnestÀÀ innolla vaikka minkĂ€laista huumoriukkoa, varsinkin jos show on hyvĂ€ ja naurattaa. Ei tavikset mitÀÀn etukĂ€teen tutki eikĂ€ reaktioita katsele. Se on se hetki kun istahdetaan siihen telkkarin ÀÀreen ja that's it. 

Tosin nyt luulen, ettĂ€ örinĂ€ tulee karkoittamaan osan nĂ€istĂ€ tavisÀÀnestĂ€jistĂ€kin vaikka live olisi miten hyvĂ€. Liian outoa korville. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5083/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LivessĂ€ Antti istuu jakkaralla, soittaa ja laulaa. YmpĂ€rillĂ€ tanssii jĂ€ttitakatukat saksien kanssa. Linda soittaa tuulikoneen edessĂ€ ja Pete kiehnÀÀ lattialla ilman paitaa. Monte laulaa suihkussa. Komiat istuu autossa ja sitten esiintyy koivujen keskellĂ€. Etta keinuu jĂ€ttikeinussa ja pyörii hiekkalaatikossa. Chacci istuu jĂ€ttikakun pÀÀllĂ€ ja Kiki tanssii vankilassa pahisten kanssa. 

MeniköhÀn oikein?!

Vierailija
5084/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei bÀndejÀ oo mukana, tylsÀÀ?!

Komiat?

Muitakin kun humpparyhmÀ tarkotin.

Vierailija
5085/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MĂ€ tykkĂ€sin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epĂ€ilevĂ€inen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pĂ€invastaista mieltĂ€. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iĂ€stĂ€ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin. 

SiinÀ on vaan se, ettÀ rento, turvallinen hassuttelu ei koskaan tuo voittoa kotiin. Ja nyt kun juryt ovat palanneet semifinaaleihin, niin muista erottuva esitys ei enÀÀ takaa edes finaalipaikkaa kuten viime vuosina. Voi olla hyvin mahdollista, ettÀ Takatukalle kÀy Pertti Kurikat jos se valitaan.

Vierailija
5086/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

1 etta

2 komiat

3 monte

4 takatukka

5 petelinda

4 ja 5 ei ikinÀ euroihin!!

Vierailija
5087/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VĂ€hĂ€n ristiriita antin biisistĂ€. Aluksi aika jĂ€rkytys. Sitten kun en katsonut videota niin melodia on itseasiassa tosi kiva ja tarttuva. Sanat on aivan karmivat :D mutta tĂ€mĂ€ ei viisuissa merkitse. Tulee mieleen joku moldova joka lĂ€hettÀÀ usein jotain tĂ€mmöstĂ€. 

Tulispa chachilta joku bĂ€ngeri, mutta odotukset on kyllĂ€ vĂ€hĂ€n laskenut. 

Vierailija
5088/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen tuosta Paalasen Takatukasta, ettÀ kuinka monimuotoisia noiden lyriikoden tÀytyy olla ettÀ viisuihin kelpaa? Kun muistelisin ettÀ se Netta joutui muuttamaan sanoja kun siinÀ hÀnen kappaleessa oli tuotannon mielestÀ liikaa sitÀ kotkotusta lauluun nÀhden, mutta sitten KÀÀrijÀn vuonna oli se naiskaksikko joka hoki sitÀ Poeta melkein koko kappaleen ajan, kuten nyt Paalanen hokee tuota Takatukkaa.

Vierailija
5089/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

1. PP & LL

2. Komiat

3. Antti

4. Etta

5. Monte

Vierailija
5090/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Antilla on ihana ÀÀni. Laulakoon vaikka takatukasta niin tykkÀÀn kuunnella.

Vierailija
5091/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"IkĂ€rasisti iski taas. Euroviisuja seuraa porukkaa kaikista ikĂ€luokista, paljon varmasti niin Peten kuin Lindankin ikĂ€isiĂ€ ja myös vanhempia. TiedĂ€tkö miten vanha kilpailu on kyseessĂ€? Paljon on sellaisia, jotka ovat seuranneet vuosikymmeniĂ€." 

Siis kiinnostaako euroviisut edes niin paljon jotain parikymppisiĂ€? Saatikka teinejĂ€? Ite oon aatellut, ettĂ€ enemmĂ€n tosiaan varhaiskeski-ikĂ€isten ja keski-ikĂ€isten juttu. 

Vierailija
5092/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

1. Liekinheitin

2. Takatukka

3. Million dollar smile

4. Lululai

5. Ready to leave

NÀin rankkaisin tÀllÀ hetkellÀ. Takatukka nousi pykÀlÀn, kun kuuntelin useamman kerran. Haluisin sen lÀhettÀÀ viisuihin, mutta Liekinheitin sopii mun mielestÀ sinne paremmin. Kaikki biisit on kerrankin hyviÀ.

Vierailija
5093/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LivessĂ€ Antti istuu jakkaralla, soittaa ja laulaa. YmpĂ€rillĂ€ tanssii jĂ€ttitakatukat saksien kanssa. Linda soittaa tuulikoneen edessĂ€ ja Pete kiehnÀÀ lattialla ilman paitaa. Monte laulaa suihkussa. Komiat istuu autossa ja sitten esiintyy koivujen keskellĂ€. Etta keinuu jĂ€ttikeinussa ja pyörii hiekkalaatikossa. Chacci istuu jĂ€ttikakun pÀÀllĂ€ ja Kiki tanssii vankilassa pahisten kanssa. 

MeniköhÀn oikein?!

Antti sanoi mun mielestĂ€ jossain ettĂ€ hĂ€n on yksin lavalla. Mun mielestĂ€ se kuulostaa hyvĂ€ltĂ€, ettei siinĂ€ ole mitÀÀn hupitanssijoita kun biisissĂ€ on  kuitenkin itsessÀÀn jo huumoria.

Vierailija
5094/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MĂ€ tykkĂ€sin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epĂ€ilevĂ€inen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pĂ€invastaista mieltĂ€. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iĂ€stĂ€ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin. 

Luulen myös, ettÀ tÀssÀ LiekinheittimessÀ on sekin ongelma, ettÀ esiintyjÀt eivÀt ole enÀÀ ihan nuoria, joten esimerkiksi parikymppisten kuuntelijoiden/katselijoiden on vaikea suhtautua itseÀÀn vanhempien ihmisten seksuaalisuutta kuvaavaan biisiin.

Ei herranen aika, 34 v mies ja 55 v nainen on siis dinosauruksia ei heihin voi enÀÀ seksiÀ yhdistÀÀ, repesin tÀysin... ok suurin osa ihmisistÀ on siis förbi mitÀ tulee seksin harrastamiseen :D Villi veikkaus, ei mitÀÀn tekemistÀ biisin menestymiseen tÀllÀ tekijÀllÀ. Toinen newflash, viisuja seuraa ihan kaiken ikÀiset.

Vierailija
5095/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alavilla mailla goes lambada đŸ”„đŸ”„

💃💃

Vierailija
5096/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀmmöstÀ biisit on just hyviÀ euroviisuissa mistÀ ensin jÀrkyttyy ja sit rakastuu. TÀÀ takatukka on sellanen.

Vierailija
5097/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.

Veikkaan ettei olisi pÀÀssyt finaaliin mikÀli juryt olisi olleet semeissÀ. NythÀn ne on taas palautettu.

Vierailija
5098/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€ssĂ€ tĂ€mĂ€ palstallekkin tuttu vĂ€hĂ€n höpö herkkis reagoija. 

Vierailija
5099/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Finnish boys are hot! Happy vibs sekÀ biisin lopun ÀÀniala kerÀÀ reaktiovideoilla myönteistÀ huomiota Komioille.

Vierailija
5100/5276 |
21.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SiinÀ on vaan se, ettÀ rento, turvallinen hassuttelu ei koskaan tuo voittoa kotiin. Ja nyt kun juryt ovat palanneet semifinaaleihin, niin muista erottuva esitys ei enÀÀ takaa edes finaalipaikkaa kuten viime vuosina. Voi olla hyvin mahdollista, ettÀ Takatukalle kÀy Pertti Kurikat jos se valitaan.

Mieluummin mÀ veisin jotain erikoista etnoa maailmalle kuin voitonkiilto silmissÀ vÀkisin yrittÀisi voittaa jollain juryja miellyttÀvÀllÀ tylsÀllÀ biisillÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: neljÀ kahdeksan seitsemÀn