UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.
Veikkaan ettei olisi pÀÀssyt finaaliin mikÀli juryt olisi olleet semeissÀ. NythÀn ne on taas palautettu.
Viro sai 100 jurypistettÀ mikÀ on PALJON
Mulla on nyt suosikki ja se on Paalanen.
Vierailija kirjoitti:
UMK on sitten hylÀnnyt Alavilla mailla tyylisen kappaleen, mutta tÀmÀ pÀÀsi jatkoon? Ei ihme, ettÀ taso on huono.
MikÀ kappale tÀytti etnoisan kappaleen slotin Alavilla mailla-biisiÀ paremmin? EipÀ jÀÀnyt mieleen. TÀnÀ vuonna sitten kisaan hupiukkoslotin kautta.
Jodelista lainattua:
Liekinheitin pistÀÀ Takatukat palamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ tykkÀsin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epÀilevÀinen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pÀinvastaista mieltÀ. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iÀstÀ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin.
Luulen myös, ettÀ tÀssÀ LiekinheittimessÀ on sekin ongelma, ettÀ esiintyjÀt eivÀt ole enÀÀ ihan nuoria, joten esimerkiksi parikymppisten kuuntelijoiden/katselijoiden on vaikea suhtautua itseÀÀn vanhempien ihmisten seksuaalisuutta kuvaavaan biisiin.
Ei herranen aika, 34 v mies ja 55 v nainen on siis dinosauruksia ei heihin voi enÀÀ seksiÀ yhdistÀÀ, repesin tÀysin... ok suurin osa ihmisistÀ on siis förbi mitÀ tulee seksin harrastamiseen :D Villi veikkaus, ei mitÀÀn tekemis
NÀinpÀ, siis mistÀ lÀhtien 35-vuotias mies on muka lÀhtökohtaisesti kaiken vetovoimansa menettÀnyt ikÀloppu? :D
MÀ en osaa sanoa mikÀ mua liekinheittimessÀ hÀiritsee. En jaksa vielÀ innostua, ettÀ se ois meidÀn edustus. Etta ei. Komiat ei. Antti? en tiedÀ. Ainiin sitten oli se yks, mutta ei sitÀ nyt ainakaan.
Toivottavasti chachilta ja kikiltÀ vielÀ tulis joka muuttais tilanteen tÀysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"IkÀrasisti iski taas. Euroviisuja seuraa porukkaa kaikista ikÀluokista, paljon varmasti niin Peten kuin Lindankin ikÀisiÀ ja myös vanhempia. TiedÀtkö miten vanha kilpailu on kyseessÀ? Paljon on sellaisia, jotka ovat seuranneet vuosikymmeniÀ."
Siis kiinnostaako euroviisut edes niin paljon jotain parikymppisiÀ? Saatikka teinejÀ? Ite oon aatellut, ettÀ enemmÀn tosiaan varhaiskeski-ikÀisten ja keski-ikÀisten juttu.
Siis viisuthan on olleet jo vuosia todella suositut nuorten keskuudessa. Toki Israelin sota on jonkin verran nyt viime aikoina latistanut monen innostusta itse kisaan, mutta mm. MÄneskinin, KÀÀrijÀn ja Joostin kaltaiset artistit on saaneet paljon nuorta fanikuntaa tuota kautta. Entisen Twitterin puolella ja muuallakin somessa on myös paljon aktiivisia nuoria viisufaneja.
Kiitos infosta! En oo viime vuosina seurannut ollenkaan, joten nĂ€köjÀÀn en ole ihan kartalla... đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei olisi pÀÀssyt finaaliin mikÀli juryt olisi olleet semeissÀ. NythÀn ne on taas palautettu.
Saihan se finaalissakin yllÀttÀvÀn korkeat jurypisteet odotuksiin nÀhden. Luultavasti mieleenpainuvuuden takia ja siksi, ettÀ oli erÀÀnlainen ilmiö vaikka laulusuoritus oli heikko. Viime vuonna top neljÀstÀ kaksi oli huumoribiisejÀ, eli ihan hyvin ovat pÀrjÀnneet. Ja jos voittajia miettii niin Nettan biisiÀ vuonna 2018 voi pitÀÀ ainakin osittain huumoribiisinÀ, kun ei se kotkotus kovin vakavaakaan ollut. hyvÀllÀ huumoribiisillÀ voi pÀÀstÀ kÀrkisijoille.
Vierailija kirjoitti:
TÀssÀ tÀmÀ palstallekkin tuttu vÀhÀn höpö herkkis reagoija.
HĂ€n on symppis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takatukasta ei tullut kilpailijaa Liekinheittimelle. Hauska ja vÀhÀn hullu, mutta ei veisi viisuissa pitkÀlle. Kaksi vielÀ (enÀÀ) jÀljellÀ.
Liekinheitin minulla viimeisenÀ eli en kyllÀ tod. ÀÀnestÀ sitÀ.
MinÀkÀÀn en ÀÀnestÀ AI tehtyÀ. Liekinheitin kaikinpuolin teennÀinen ja laskelmoitu seksi ja nakuilu edellÀ taas kerran ja,se heitetÀÀn meiltÀ Euroopan silmille. Halvalla mennÀÀn.
Sama ongelma on kaikissa Euroviisujen tÀsmÀiskuiksi tehdyissÀ biiseissÀ. Kerkko Koskinen sÀvelsi sellaisen Helsingin viisujen aikaan viihteeksi ja eipÀ siitÀ mitÀÀn suurta suomalaisten tai ulkomaalaisten hittiÀ tullut. Voittajan Molitva soi pikkupaikkakunnan terassillakin vÀhintÀÀn kolme kertaa illassa, vaikka harva osaa serbokroatiaa pikkupaikkakunnilla. Se oli se tunne, tyyli ja esityksen vahva viesti, joka iski eurooppalaisten sydÀmiin sinÀ vuonna,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksille on luoja suonut hyvÀt geenit. On ollu tÀhdet kohdillaan.
Sanakirjassa unelmavÀvy-sanan kohdalla on hÀnen kuvansa.
Mun yksi entinen työkaveri oli samannÀköinen ja olin salaa ihastunut. ;-D
Aleksi muistuttaa myös hieman TTK-tanssiopettajaa Valtteri Palinia! Kun olin viime kesÀnÀ KatriHelenan konsertissa, jossa Komiat lÀmmittelybÀndinÀ, en ollut kuullut heistÀ mitÀÀn. Ja kun tulivat lavalle (istuin kauempana), ajattelin, ettÀ mitÀ ihmettÀ Valtteri tekee lavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saihan se finaalissakin yllÀttÀvÀn korkeat jurypisteet odotuksiin nÀhden. Luultavasti mieleenpainuvuuden takia ja siksi, ettÀ oli erÀÀnlainen ilmiö vaikka laulusuoritus oli heikko. Viime vuonna top neljÀstÀ kaksi oli huumoribiisejÀ, eli ihan hyvin ovat pÀrjÀnneet. Ja jos voittajia miettii niin Nettan biisiÀ vuonna 2018 voi pitÀÀ ainakin osittain huumoribiisinÀ, kun ei se kotkotus kovin vakavaakaan ollut. hyvÀllÀ huumoribiisillÀ voi pÀÀstÀ kÀrkisijoille.
Viisuista on kyllÀ tullut todella ennalta-arvattavat. Tulokset on joka vuosi nykyÀÀn ihan samanlaiset: toisen tai kolmannen sijan saa joku kansansuosikki hupiukko menevÀllÀ rallilla, Israel pÀÀsee kÀrkisijoille sympatiapisteillÀ, juryt valitsevat ylivoimaiseksi voittajaksi lopulta englanninkielisen kovaa ja korkealta lauletun popkappaleen, jossa ei ole lainkaan maan paikallisvÀriÀ, pluspisteitÀ siitÀ jos löytyy oopperaelementtejÀ.
Moni kehuu Antin biisin melodiaa kivaksi. Itekseni mietin, ettÀ mikÀ ihmeen melodia? Haitariosuuksissa kyllÀ joo, mutta lauluosuuksissa...? Mulle jÀi mieleen ihan tasapaksuna 1-3 nuotin biisinÀ, yhtÀ ja samaa. Kuuntelin uudestaan ja juu, kyllÀhÀn siellÀ nuottikulkua oli, mutta kun se kaikki peittyy jotenkin tuon örinÀn alle. Mieleen jÀÀ vain tasainen örinÀ! Olkoon vaikka miten omaperÀistÀ ja innovatiivista, mutta ei mun kuppi teetÀ ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ olisi pitÀnyt revitellÀ johonkin suuntaan Antin vielÀ. Se lopun iloinen kohta jÀi vÀhÀn vajaaksi. KÀteen jÀi hÀmmennys. EhkÀ joku toinen vuosi olisi voinut olla hyvÀ ehdokas.
Kreikkalainen YouTube videon kommenteissa sanoi, ettĂ€ takatukka tarkoittaa ÀÀntĂ€ joka kuuluu, kun liikuttaa kĂ€ttĂ€ tietyllĂ€ ruumiinosalla eteen ja taakse đ
Osaakohan Kiki kreikkaa? Kikin isÀÀ voi kyllÀ naurattaa kun koko Nokia Areenaa laulaa fap fap-laulua.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset tykkÀÀ Antista. EiköhÀn ÀÀnestetÀ se. Olisi eksoottista!
Tietysti ne tykkÀÀ, kun oman maan mahdollisuudet paranee ihan silmissÀ!
Lululei tarvitsisi jonkun rÀjÀyttÀvÀn osuuden. Nyt mielestÀni aika tasapaksu ralli. VÀhÀn samaa puunkaataja teemaa kuin bbb:sdÀ, mutta ei ole sitÀ yllÀtysmomenttia mitÀ kaj:n biisissÀ oli. Jotenkin liian turvallinen ja junnaa paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni kehuu Antin biisin melodiaa kivaksi. Itekseni mietin, ettÀ mikÀ ihmeen melodia? Haitariosuuksissa kyllÀ joo, mutta lauluosuuksissa...? Mulle jÀi mieleen ihan tasapaksuna 1-3 nuotin biisinÀ, yhtÀ ja samaa. Kuuntelin uudestaan ja juu, kyllÀhÀn siellÀ nuottikulkua oli, mutta kun se kaikki peittyy jotenkin tuon örinÀn alle. Mieleen jÀÀ vain tasainen örinÀ! Olkoon vaikka miten omaperÀistÀ ja innovatiivista, mutta ei mun kuppi teetÀ ollenkaan.
No suomalaiset ei taida oikein ymmÀrtÀÀ musiikin ja melodioiden pÀÀlle yleensÀkÀÀn. Suomalainen valtavirran musiikki on jÀrjestÀÀn todella tasapaksua ja yksinkertaista, paikallaan junnaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ tykkÀsin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epÀilevÀinen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pÀinvastaista mieltÀ. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iÀstÀ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin.
Luulen myös, ettÀ tÀssÀ LiekinheittimessÀ on sekin ongelma, ettÀ esiintyjÀt eivÀt ole enÀÀ ihan nuoria, joten esimerkiksi parikymppisten kuuntelijoiden/katselijoiden on vaikea suhtautua itseÀÀn vanhempien ihmisten seksuaalisuutta kuvaavaan biisiin.
Ei herranen aika, 34 v mies ja 55 v nainen on siis dinosauruksia ei heihin voi enÀÀ seksiÀ yhdistÀÀ, repesin tÀysin... ok suurin osa ihmisistÀ on siis förbi mitÀ tulee seksin harrastamiseen :D Villi veikkaus, ei mitÀÀn tekemis
Ăiti ja poika -fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Lululei tarvitsisi jonkun rÀjÀyttÀvÀn osuuden. Nyt mielestÀni aika tasapaksu ralli. VÀhÀn samaa puunkaataja teemaa kuin bbb:sdÀ, mutta ei ole sitÀ yllÀtysmomenttia mitÀ kaj:n biisissÀ oli. Jotenkin liian turvallinen ja junnaa paikallaan.
Mulla tulee vahvana mieleen Kuunkuiskaajat.
Siis viisuthan on olleet jo vuosia todella suositut nuorten keskuudessa. Toki Israelin sota on jonkin verran nyt viime aikoina latistanut monen innostusta itse kisaan, mutta mm. MÄneskinin, KÀÀrijÀn ja Joostin kaltaiset artistit on saaneet paljon nuorta fanikuntaa tuota kautta. Entisen Twitterin puolella ja muuallakin somessa on myös paljon aktiivisia nuoria viisufaneja.