Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusivatko vanhempasi sinulle, kun olit lapsi?

Vierailija
25.08.2025 |

Minulle huusivat.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, isä huusi. 

Vierailija
2/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla ainoa tapa, millä kommonikoivat. Sai tehdä ja mennä miten lystää, mutta virheistä ja muusta mikä ei miellyttänyt vanhempaa, tuli huutoa. Tuli jo pienenä hyvin selväksi, että lapset olivat taakka. Minusta tuli vela. Yksi perhehelvetti per elämä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi saanut lukea kaunokirjallisuutta.

Vierailija
4/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi saanut lukea kaunokirjallisuutta.

Miksi?

Vierailija
5/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
6/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tappelivat koko ajan ja huusivat toisillee.Äiti huusi meidän lasten kuullen,et me erotaan,lapset menee mihin menee.Ovat nyt 80v eivätkä eronneet.Kumpikaan ei käytä vihkisormuksia enää.

Vierailija
7/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani tappelivat koko ajan ja huusivat toisillee.Äiti huusi meidän lasten kuullen,et me erotaan,lapset menee mihin menee.Ovat nyt 80v eivätkä eronneet.Kumpikaan ei käytä vihkisormuksia enää.

Minunkin vanhempani riitelivät ja huusivat toisilleen ja puhuivat erosta. Eivät eronneet. Ap

Vierailija
8/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ikinä.

Vierailija
9/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ihan aiheesta huusivat.

Vierailija
10/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti huusi ja sai valtavia raivareita, saattoi esim.  kaataa kirjahyllyn.

Nyt aikuisena en kestä huutamista.

Vierailija
11/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutanut vaikka aihetta oilisi ollut, kerrottiin mikä on oikein ja mikä väärin ja seuraukset kun tuli toilailtua. Hommat kuitattiin illan koti-arestilla ei väkivaltaisesti koskaan.

Vierailija
12/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti huusi ja sai valtavia raivareita, saattoi esim.  kaataa kirjahyllyn.

Nyt aikuisena en kestä huutamista.

Huh, oli varmaan pelottavaa tuollainen pienestä lapsesta.🥺

Meilläkin isä huusi ja kiroili usein, tukistikin ja se sattui kovasti. Siksi olen aina pelännyt isoja, huutavia miehiä. 

Vierailija
13/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusivat, huusivat myös toisilleen. Tavaratkin välillä lentelivät, pari kertaa lensi äiti seinää päin kun isä töytäisi. 

Vierailija
14/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan muista. On varmaan komennettu ja suututtu, jos olen tehnyt jotain typerää.

Vierailija
15/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti huusi ja löi. Raivosi silmittömästi ihan mitättömistä asioista. Ei kinä rakastanut. Oli yksinhuoltaja.

Vierailija
16/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusivat, sain selkään myös risulla, kepillä ja nahkavyöllä, pariin kertaan jopa solkipäällä. Luunappeja, tukkapöllyä ja sormille lyötiin myös. Kertaalleen isä antoi myös ihan rehellisen turpasaunan nyrkein.

1960 - 1970 luvulla oli hieman erilaiset metodit, mutta ilman traumoja selvisin kyllä. Omat lapseni kasvatin kyllä toisella tavalla.

Vierailija
17/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilleen kyllä. Sitten oli sellaista mököttämistä. En nyt muista, että olisivat lapsille huutaneet. Itse kyllä olen huutanutmistä en ole ylpeä.

Vierailija
18/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Korvani "avattiin" vasta rippilahjaksi ja sain kuulolaitteenkin.

Vierailija
19/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihan joskus. Äitini oli yksinhuoltaja kahdelle vilkkaalle tytölle 80-luvulla. 

Vierailija
20/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huusivat, sain selkään myös risulla, kepillä ja nahkavyöllä, pariin kertaan jopa solkipäällä. Luunappeja, tukkapöllyä ja sormille lyötiin myös. Kertaalleen isä antoi myös ihan rehellisen turpasaunan nyrkein.

1960 - 1970 luvulla oli hieman erilaiset metodit, mutta ilman traumoja selvisin kyllä. Omat lapseni kasvatin kyllä toisella tavalla.

Hyi hitto minkälaiset vanhemmat sulla on ollut. Olen myös 1960-1970 luvun lapsia mutta omat vanhemmat eivät olleet väkivaltaisia meitä lapsia eivätkä toisiaan kohtaan. Onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän