Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voin käsi sydämellä sanoa, että paheksun äitejä, jotka vievät esikoisen hoitoon vaikka itse ovat kotona!

Vierailija
06.04.2007 |

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella kehitysvamma ja kuopus tarvii päivähoitoa terveen lapsen mallin takia ja hänen oma puheenkehitys on viiveinen. aloitan syksyllä

opiskelut ja muutun hyväksi äidiksi, koska silloin en ole enään kotona.

tosin lasten hoitopäiviin tulee lisää pituutta, mutta sitten lapset eivät enään kärsi, kun äiti ei ole heitä hylännyt tarhaan, vaan heillä on tosissaan syy olla siellä.

Vierailija
62/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yksinkertaista se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eiköhän oo ollut kyse normaaleista perheistä joilla olis siis mahkuja kotona hoitoonki

Vierailija
64/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyviä kateuksissaan. Itse eivät viitsi edes ulkoilla lastensa kanssa, pitäisivät turpansa kiinni.

Vierailija
65/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ois jos ei olis päivähoito-oikeutta-hirvittää ihan ajatellakki

Vierailija
66/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jaksoi nämä viestit lukea, niin varmaankin tuli huomattua, että monet ns. kotiäidit ovatkin oikeasti opiskelijoita tai osapäivätyötä tekeviä, jotka hoitavat vauvansa sinä samalla, eli töitä/opiskelua tehdään päiväunien aikana ja loput öisin. Kyse ei siis ole aina laiskuudesta, vaan nimenomaan päinvastoin.

Vierailija
67/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotka luulevat, että pelkkä kotihoito riittää. lapsia ei viedä kerhoon ja ei ulkoilla riittävästi. mikäli äiti ei jaksa, pysty tai ymmärrä järjestää esikoiselle virikkeitä tai muiden lasten seuraa, niin hänen kuuluisi laittaakin lapsi päiväkotiin.

Mä paheksun myös näitä hirviökotiäitejä joiden lapsista taitaa kasvaa ihan yhtä kamalia kun ovat vain äitinsä kanssa tai jossain seurakunnan kerhossa.

Suomalaiset lapset todella tarvitsevat sosiaalista kasvatusta ja opettavia virikkeitä kasvaakseen kunnon kansalaisiksi! Kenellekään ei tee hyvää olla äidin kanssa kaksi kotona esikouluikään saakka.

Vierailija
68/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voin käsi sydämmellä sanoa että säki tasan tarkkaan paheksut jonkun elämäntapaa ja valintoja vaikket tietenkään tätä mitä itse teet

Vierailija
69/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos joku jaksoi nämä viestit lukea, niin varmaankin tuli huomattua, että monet ns. kotiäidit ovatkin oikeasti opiskelijoita tai osapäivätyötä tekeviä, jotka hoitavat vauvansa sinä samalla, eli töitä/opiskelua tehdään päiväunien aikana ja loput öisin. Kyse ei siis ole aina laiskuudesta, vaan nimenomaan päinvastoin.

Vierailija
70/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelut,osa-aikatyöt mutta se että tuodaan lapsi " jaloista pois" et saadaan vaikka keskittyä vauvaan tai muihin lapsiin tai itseensä; siis ilman noita muita syitä niin ihmetyttää - mutta jokainenhan tekee niinku hyväks näkee

Vierailija
71/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi " kiva" hakea lapsi hoidosta kun itkee että ei enää ikinä halua mennä päiväkotiin, koska oli sanottu, että sun ei kuuluisi olla täällä vaan kotona vauva-lomalla.

Kyllä 4-vuotias ymmärtää jo aika paljon. Ja kivahan se on sitten sinne hoitoon mennä, kun muut lapset eivät leiki (koska eihän ton lapsen kuulunut olla täällä).

Henkistä väkivaltaa ja todellista ammattitaidottomuutta.

T:se, jonka lapset olivat 10pv/kk hoidossa kun äiti opiskelee vauva kainalossa.

Vierailija
72/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona - normaali perhe että ei sekään syy miks lapsi aamusta-iltaan hoidossa

Vierailija
73/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin; onhan meitä ja meidän lapsia joka junaan! Miten joku voi ihan vakavissaan paheksua menemään äitiä, joka vie kovasti sosiaalisen lapsensa saamaan virikkeitä päiväkodista parisen kertaa viikossa, kun itse on vauvan kanssa kotona?!

Jos lapsi itkee kaiket päivät pk:ssa, niin tuskin kukaan normaali ja normaaleissa oloissa kotona oleva äiti pitää lastaan hoidossa?! Tai siis ainakaan, jos saa oikean kuvan asiantilasta...

Meillä on esikoinen 3-v. aloittanut nyt osa-aikaisen päivähoidon. On itse ihan mahtina tohkeissaan päikystä ja pikkusisaruksen lääkäriravit helpottuivat huomattavasti, kun ei esikoisen tarvitse hyppiä seinille klinikalla lääkäripäivinä. Meillä siis tosi sairas 1-v. Esikoinenkin on hyvin allerginen, mutta niin ihana päiväkoti sattui meille, että osaavat hienosti ottaa huomioon erityistarpeet.

Tosin meilläkin vaadittiin, että lapsi haetaan hoidosta aikaisemmin, kuin muut, koska äiti on kotona. Tämä sopii minulle, vaikka onkin periaatteessa väärin... Mutta esim. lääkäripäivinä ei lasta voida hakea aiemmin ja tämä päiväkodille sopii myös.

Meillä ei ole yhtään sukulaista 300km säteellä, joten hoitoapua ei ole saatavilla. Olen tähän saakka pärjäillyt yksin, oikeastaan nyt vasta ymmärrän miten tiukilla olen ollut! Mutta minä olen onnekseni vahva. Joku heikompiluonteinen olisi varmasti tässä menossa todellakin jättänyt leikin kesken!

En paheksu enää ketään. Väitän, että jokainen oikeasti kovissa ja kuumissa liemissä keitetty ymmärtää jättää sen homman helpolla päässeille rassukoille ja ansiotta päteville!

Miettikääpä hetki sitä, ennenkuin seuraavan kerran lähdette paheksumaan muita äitejä, ainoita tukijoitanne..!

Vierailija
74/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa noista paheksujista on vaan kateellisia siitä että jollakin muulla on ehkä a)helpompaa B) varaa hoidattaa lapsiaan c)muutakin elämää jne.

Mä paheksun kaikkia niitä kotiäitejä jotka yrittää kiillottaa kruunuaan sillä että lapset pitää/kuuluu hoitaa kotona jos ne on kerta tehnyt. Mikä laki niin sanoo? Laiskoja PAs**ja suurinosa, jotka eivät sitten tee mitään muuta kun korkeintaan ne lapset hoitaa ja hiukka kotia siivoaa.

Vierailija
75/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suurin osa noista paheksujista on vaan kateellisia siitä että jollakin muulla on ehkä a)helpompaa B) varaa hoidattaa lapsiaan c)muutakin elämää jne.

Mä paheksun kaikkia niitä kotiäitejä jotka yrittää kiillottaa kruunuaan sillä että lapset pitää/kuuluu hoitaa kotona jos ne on kerta tehnyt. Mikä laki niin sanoo? Laiskoja PAs**ja suurinosa, jotka eivät sitten tee mitään muuta kun korkeintaan ne lapset hoitaa ja hiukka kotia siivoaa.

Vierailija
76/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolahtiko noin pahasti kun oot kotona päivät ja lapses toisten hoidettavana?

Vierailija
77/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka KEHTAA viedä vanhemman lapsen pois silmistään päiväksi vaikka itse on kotona. Hävetköön!!!!

Vierailija
78/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
79/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että esmes synnytyksenjälkeinen masennus pitäisi pystyä ennakoimaan ja lyödä abortti vireille, jos niin onnettomasti pääsee käymään, että plussa paukahtaa..?

Vitsi te ootte kyllä yksiä! :D

Toivon vilpittömästi, että elämässänne joskus koette päivän, jolla on käänteentekevä vaikutus ajatusmaailmaanne ja ahdasmielisyyteenne!

Kaikille kaikkea hyvää ja jaksamista arkeen!

Vierailija
80/84 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka toitottaa että " täähän on vaan arkea" ja " on se kumma, ettei jakseta tavallista arkea" ei tosiaankaan tiedä todellisesta väsymyksestä ja masennuksesta mitään.

Toiset taas sanoo hyväksyvänsä esikoisen tarhassa olon, jos äiti on masentunut mutta ei muuten.

Mistä te tiedätte, mikä tilanne perheessä on?

Kuulun näihin äiteihin, jotka masennus ja väsymys yllätti toisen lapsen syntyessä. Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkkoa täällä, missä asumme.

Väsymykseni ei kuitenkaan välttämättä näy ulospäin, enkä suinkaan toitota sitä ympäriinsä oikeuttaakseni esikoisen hoidossa oloa. Tämä on kuitenkin meille ja lapsilleni paras ratkaisu.

Toivon, että tähänkin ketjuun kirjoittaneet tuomitsijat kohtaavat itse aikanaan suvaitsevaisempia ihmisiä, jos/kun joskus joutuvat tunnustamaan omat rajansa.