Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voin käsi sydämellä sanoa, että paheksun äitejä, jotka vievät esikoisen hoitoon vaikka itse ovat kotona!

Vierailija
06.04.2007 |

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän se äitinä teet lapselles rutiinit,järjestät virikkeet

Vierailija
22/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät vie lastaan edes vähäksi aikaa päivähoitoon, kun ovat itse kotona. Täällä pääsääntöisesti kaikki lapset ovat ainakin puolipäiväisessä hoidossa. Jos eivät ole, niin yleensä syynä on se, ettei raaskita maksaa päivähoitomaksuja. Että repikää siitä!

Ihan käsi sydämellä paheksun äitejä, jotka omaksuvat noin kapean katsantokannan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa mihinkään uskonnolliseen toimintaan,koska sitähän riittää

Vierailija
24/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ollut päiväkodissa jo useamman vuoden ajan. Miksi hänen pitäisi luopua siitä, vaikka minä jään äitiyslomalle, etenkin kun hän ei itse halua?

Vierailija:

sähän se äitinä teet lapselles rutiinit,järjestät virikkeet

Vierailija
25/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omia ongelmia ja välillä puute milloin mistäkin. Silti en tahdo sysätä pientä lasta hoitoon vain siksi, että olen itsekäs ja tahdon päästä helpolla. Kyllä ne lapset kerkeää itsenäistymään myöhemminkin ja jos nautitte taaperoajastakin kunnolla, ehkä ei tule " tyhjyyden" tunnetta, jota pitäisi pukata taas yksi muksu tähän maailmaan täyttämään...

Vierailija
26/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen koska itse myös päivähoitoalalla -Sain onneks töitä heti,mut muuten oisin ottanu lapsen pois hoidosta

Vierailija
27/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hän ei ole ainoa ei-kristitty tai ateistiperheen lapsi siellä.

Joulun ja pääsiäisen alla hän askartelee tonttuja ja tipuja siinä missä muutkin. Ne kun eivät ole uskonnollisia symboleja. Mutta hän ei käy kirkossa, ei päiväkodin pyhäkoulussa, ei laula uskonnollisia joululauluja, jne.

14

Vierailija:

päiväkodissa mihinkään uskonnolliseen toimintaan,koska sitähän riittää

Vierailija
28/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos nautitte taaperoajastakin kunnolla, ehkä ei tule " tyhjyyden" tunnetta, jota pitäisi pukata taas yksi muksu tähän maailmaan täyttämään...

Vierailija
29/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen tarvitse äidistään erota, jos jatkaa hoidossa pari-kolme päivää viikossa... Enemmänhän lapsi äidin aikaa saa kuin silloin kun äiti on ollut työelämässä.

Vierailija
30/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi lapsen tahdon mukaan pomppimista?

Lapselta ei tarvitse kysyä, hieman isompi lapsi osaa ilmoittaa mielipiteensä tähän asiaan ihan kysymättäkin.

Päätöksen toki tekee aikuiset, mutta miksei lapsenkin kantaa voisi ottaa huomioon? Jos lapsi olisi arka, itkuinen päiväkodissa, eikä haluaisi sinne mennä, hän olisi kanssani kotona. Mutta koska hän on hirmu reipas, sosiaalinen lapsi jolla on päiväkodissa paljon kavereita, hän saa olla siellä parina päivänä viikossa. Se ei ole keneltäkään pois, sinulta kaikkein vähiten.

Vierailija:

[/i34 näinhän tää nykyään meneeki et lapselta kysytään ja vanhemmat pomppii-On huomattu

]

Vierailija
31/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänhän virikehoidossa osa-aikaisesti olevat lapset äitiään näkee kuin ne, joilla vanhemmat on töissä ja joilla on huomattavasti pidempi hoitoaika!

Vierailija
32/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään he ei voi sanoa suoraan ja tilannekohtasia tapauksia

Vierailija
33/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietenkään he ei voi sanoa suoraan ja tilannekohtasia tapauksia

Vierailija
34/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virikelapset otettais pois hoidosta, niin sittenhän paikkojen tarve vähenisi, eli ryhmiä lakkautettais ja hoitajia potkittais ulos...

Vierailija
35/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meidän kaupungissa sitä mukaa olis lapsia tulossa kun " vanhat" lähtee pois ja jonoa on liikaa koko ajan,että ei paikat vähene tai tyhjene

Vierailija
36/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin teemme päätökset ihan itse, omia tarpeitamme ajatellen, emmekä miettien mitä se ja se nyt tästä mahtaa ajatella.

Sitäpaitsi, 3 ystävääni on lastentarhanopettajia. Ja arvaas mitä? JOKAISELLA on ollut esikoinen virikehoidossa kun perheeseen on tullut uusi vauva. Kun esikoinen on jo ollut päiväkodissa ennen toisen lapsen syntymää, on aivan turhaa riistää häneltä tuttua kaveripiiriä ja tuttuja arjen rutiineja. Tätä mieltä he ovat.

Vierailija
37/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikon kuluessa, jos hoidotarve on äkillinen (esim. työllistyminen), 4 kuukauden kuluessa jos tarve on tiedossa etukäteen (esim. töihin paluu vanhempainvapaan jälkeen). Joten jos nyt tänään saisit töitä, niin kunnan PITÄÄ järjestää hoitopaikka 2 viikon kuluessa. Ei mitään muttia. Samoin jos 4 kuukauden kuluttua meinasit palata töihin. Ei sillä ole mitään väliä, miten monta muuta tarvitsee samaan aikaan hoitopaikkaa. Paikkoja on lisättävä sitten tarpeen mukaan, uusia päiväkoteja, ryhmiksiä, ryhmiä, perhepäivähoitajia. Ihan mitä vain tarpeen on.

Kukaan jo hoidossa oleva ei kenekään muun paikkaa vie...

Vierailija
38/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joutuisi jonon hännille, ja joutuisi ties minne pph:lle kun äitiyslomani ja hoitovapaani on ohi. Jono tähän päiväkotiin kun on pitkä.

Ja koska esikko on jo tässä hyvässä päiväkodissa, niin saan nuoremmankin samaan päiväkotiin ikäänkuin sivuoven kautta kun asia on ajankohtainen.

Nih.

Vierailija
39/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä lisätään jos NIITÄ EI OLE?

Vierailija
40/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni sai hyvän hoitopaikan aikoinaan, ja pidämme sen vaikka olenkin äitiyslomalla. Miksi luopuisimme siitä, kun sen saaminen kerran oli aikamoinen lottovoitto (alueen suosituin päiväkoti: pieni, kodinomainen, toimii omakotitalossa, iso puutarha, kotieläimiä, jne), ja toista kertaa samanmoista tuuria ei meidän kohdallemme kuitenkaan tule? Sitäpaitsi tässäkin päiväkodissa on etulyöntiasema niillä, joilla on jo sisarus siellä. Vauvamme on vasta 5 viikkoa, mutta olen jo laittanut päivähoitohakemuksen tähän päiväkotiin, vaikka en ole menossa ainakaan 1,5 vuoteen töihin, eikä lapsi siis mene ainakaan 1,5 vuoteen hoitoon. Mutta onpahan paperit sisällä, ja paremmat mahdollisuudet saada paikka juuri sieltä.