Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voin käsi sydämellä sanoa, että paheksun äitejä, jotka vievät esikoisen hoitoon vaikka itse ovat kotona!

Vierailija
06.04.2007 |

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa jotain X määrää hoitopaikkoja, joista virikelapset vievät tietyn osan ja töissä käyvien lapset jää ilman...

Ja kuten yllä jo sanoin, niin keinoja kunnilla on lisätä ryhmiä jo olemasa oleviin päiväkoteihin, perustaa uusia päiväkoteja, perustaa uusia ryhmiksiä, palkata uusia perhepäivähoitajia. Mutta kuten sanottu, ei ole sinun ongelmasi tuo.

Vierailija:

Mistä niitä lisätään jos NIITÄ EI OLE?

Vierailija
42/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta järjestää tasan tarkkaan niin monta paikkaa kuin on hoitoa tarvitsevia lapsia. Sen on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon kiinnosta mitä muut ajattelevat. Esikoinen käy parina päivänä viikossa osapäivähoidossa.

T. Tyytyväinen äiti

Vierailija
44/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteitä ja keskusteluja ja aika paljon myös nähnyt asioita..

Vierailija
45/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ennen vanhaan" suku oli ympärillä ja auttoivat esikoisen hoidossa, kun vauva syntyi. Tänä päivänä on tilanne toinen. Kai vauvallakin on oikeus saada välillä äidin täysi huomio, jos ei hoitoapua saa muualta kuin päiväkodista. Sääliksi käy vauvat, joiden äidit ovat hampaat irvessä kotona.

Vierailija
46/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotien jälkeen äippä saattoi touhuta puoli päivää navetassa ym. pienten lasten ollessa keskenään ilman yhtään aikuista ihmistä.

70-luvulla ei ainakaan meilläpäin asunut yhdenkään lapsen isovanhempia lähellä auttelemassa. Joskin luulen, että yhteyttä pidettiin paljon tiiviimmin kun isovanhemmatkin halusivat vielä olla isovanhempia. Ja ihmiset eivät olleet niin eristäytyneitä koteihinsa vaan tunsivat toisiaan ja naapurustoaan.

Vierailija
47/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suorastaan asuin mummon luona, samoin serkkuni.

T.62

Vierailija
48/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua 3v vanhempi siskoni muistaa, miten olimme hoidossa kun vanhempamme kävivät tansseissa, kotimaanlomilla ja ulkomaillakin. Eikä siinä mitään, meillä oli aina tosi hauskaa mummolla ja tädillä. Mutta nyt äitini sanoo vaan että " ei mekään missään käyty kun te olitte pieniä" , kun kysyn lastenhoitoapua että päästäisiin miehen kanssa edes joskus ulos.

Ei suoranaisesti kyllä liity tähän ketjuun...

Vierailija
49/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuoda lapsi hoitoon jos ite on toisen kanssa kotona.

Hyvät vanhemmat älkää tehkö niitä lapsia jos ette itse viitsi niitä hoitaa.

Meidänkin päiväkotiin on haluamassa lapsia hoitoon,joiden vanhemmat ovat menossa töihin mutta paikkoja ei ole kun virikelapsia hoidossa.

Vierailija
50/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinäkin luulet tietäväsi, onko lapset " virikelapsia" , vai onko heidän vanhempansa esim. masennuksen/lapsen sairauden/yksinhuoltajuuden/muiden ongelmien takia yksinkertaisesti kyvyttömiä hoitamaan kaikkia lapsiaan kaikkea aikaa?! Eikö tällaisilla ihmisillä tällöin ole todellakaan oikeutta saada lapsia?! Narkkareilla on, jos hoitaavat (eli jättävät hoitamatta, muttei laita päiväkotiin!?) lapset itse?!

Eiköhän virikelapset ole tässä tapauksessa niitä onnekkaimpia?!

MITEN TE IHMISET OLETTE NIIN HELVETIN YLIMIELISIÄ?!?! Puistattaa taas kerran nähdä, miten Nainen ja Äiti suhtautuu lajitoveriinsa... :S

Vierailija
51/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1-ja 3v- lapset täällä kotona ja olen niin masentunut ja väsynyt todella vaikeasta elämäntilanteesta että en jaksa oikein hoitaa näitä.

Koko talven olen junnannut että uskallanko laittaa isomman hoitoon kun sille olisi parempi saada esim. lämmin ruoka päivällä, neuvola suositteli että isompi hoitoon niin koko perhe voisi paremmin, edes hiukan.

En taidakaan laittaa kun kerran mielipiteet on tällaisia! Juuri nyt en kestä enää yhtään pahoja mulkaisuja ja sanoja.

Vierailija
52/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinun tilanteessasi se lienee ehdottomasti paras vaihtoehto!

Älä ääliöistä välitä, vaan tee kuten itse parhaaksi koet.

*tsemppihali*

Vierailija:

Minulla on 1-ja 3v- lapset täällä kotona ja olen niin masentunut ja väsynyt todella vaikeasta elämäntilanteesta että en jaksa oikein hoitaa näitä.

Koko talven olen junnannut että uskallanko laittaa isomman hoitoon kun sille olisi parempi saada esim. lämmin ruoka päivällä, neuvola suositteli että isompi hoitoon niin koko perhe voisi paremmin, edes hiukan.

En taidakaan laittaa kun kerran mielipiteet on tällaisia! Juuri nyt en kestä enää yhtään pahoja mulkaisuja ja sanoja.

Vierailija
53/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyri eduskuntaan.

Vierailija
54/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli elämäni pahin virhe. Aikaa ei jäänyt vaativalta vauvalta esikoiselle juuri lainkaan, olin väsynyt, lopen uupunut ja sairastuin masennukseen. Vauva oli koko ajan sylissä vaatimassa jotain ja esikoinen kaipasi kavereita. Sain hänet sitten kerhoon, jossa 14 3-vuotiasta lasta oli yhden aikuisen valvonnassa korkean mäen päällä olevassa talossa ja pihalla ei aitoja tms. estämässä karkailua. Kun hän kaatui siellä ja hammas meni huulesta läpi, totesin koko homman olevan liian vaarallista. Jos olisin ollut viisaampi, olisin pitänyt hänet vaikka sitten virikelapsena muutaman pvän viikossa ainakin ne kaotttiset alkukuukaudet joista en muista paljoakaan. Se oli elämäni hirveintä aikaa ja syyllinen ei ollut pieni 3 vuotias vaan kamala tilanne, väsymys, sairas vauva, univelkakierre ja lopulta mun oma itsetuhoisuuteni. Siitä selvittiin, ja aurinko alkoi paistaa meidänkin kotiimme, mutta neuvoni on, tehkää kuten tiedätte parhaaksi, älkää moralisoijista välittäkö.

Vierailija
55/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että näitä virikelapsia hyysätään. Ei kunta lisää hoitajien määrää yhtään.

Vierailija
56/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lapsen etu?

Turha vaahdota et vaihda alaa ja plaa plaa ...

Vierailija
57/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se johtuu siitä, että näitä virikelapsia hyysätään. Ei kunta lisää hoitajien määrää yhtään.

Vierailija
58/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeintä että se ei vaikuta lapsen hoitoon tai suhtautumiseen vanhempaan millään tavalla. Se on sitä ammattimaisuutta.

Vierailija
59/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulevat, että pelkkä kotihoito riittää. lapsia ei viedä kerhoon ja ei ulkoilla riittävästi. mikäli äiti ei jaksa, pysty tai ymmärrä järjestää esikoiselle virikkeitä tai muiden lasten seuraa, niin hänen kuuluisi laittaakin lapsi päiväkotiin.

Vierailija
60/84 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne vanhemmat saa tietää mitä mieltä me ollaan..jutellaan sit kahvipöydässä ; )