Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (9769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Elisa tuleva arkkitehti vai onko opiskelu pätkäisty poikki?
Onhan Elisaltahan kaikki muukin jäänyt kesken, aikuistuminenkin vielä vaiheessa. Välisikaista kaikki on vaan - niin asuminen, ihmissuhteet, työura ja työsuhteet. Oliko niin, että on muuttanut 37 kertaa? Montakohan eri duunia hänellä on mahtanut olla? Entä parisuhteet? Entä bodycount?
Vaikuttaa hyvin epävakaalta persoonalta. On toki varsin viehättävä, mutta ei sillä pitkälle ikinä pötki. Eipä ole hänkään pötkinyt.
Jos on kulkuri luonteeltaan ei siinä mitään, mutta silloin se pitää tunnistaa ja tiedostaa eikä lähteä hakemaan parisuhdetta.
Monella tässä sarjassa tainnut olla vielä itsetuntemuksen puutetta kautta aikojen. Olin nuorena itsekin suhteissa, kunnes ymmärsin etten edes ole parisuhdeihminen. Viihdyn yksin, kaipaan sitä omaa tilaa ja aikaa hitaita aamuja. Teen liikkuvaa työtä. Tulin siis siihen tulokseen, että parasta elää yksin, eikä olisi reilua ottaakaan ketään elämään, kun olen niin paljon pois kotoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia puolustelee tunnelukkoja, eikä ymmärrä ymmärretyksi tuleminen vaatii kompromisseja ja avointa keskustelua PUOLISON kanssa.
En mäkään haluaisi puolisoa, jolla on kersoja kahdelle eri naiselle, ja on ollut Maajussille morsian-ohjelmassa.
Vaikka sinä jaksat tuosta toisesta ohjelmasta jankuttaa, niin valtaosa ei ole sitä nähnytkään, tai vaikka olisikin, niin ei muista ohjelman yksittäisiä osallistujia. Onko jossain mainittu, että tunnistiko Julia Artun siitä ohjelmasta vai kuuluuko hänkin siihen enemmistöön, joka ei ko. ohjelmaa ole seurannut? Nykyään alkaa myös olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ihmisillä on lapsia useamp
Artun lapset ei ole vauvoja. Vanhempi varmaan jo kohta kouluikäinen ja pienempikin syntynyt neljä vuotta sitten. Vauva on 0-12kk vanha.
Vierailija kirjoitti:
Kommentissa luki, että Elisa olisi voinut vietellä Matin hääyönä sen sijaan, että etsi tästä kaikenlaisia vikoja. (Lainaus ei toiminut.)
Sitä paitsi hän halusi lähteä bileistä ja laittaa yövoiteet naamaansa.TArvtseeko sitä julistaa, kun juhlii romanttisia häitään?
Niin outoa käytöstä. Hän itse aloitti Matin pois työntämisen. Sitten yhtä äkkiä on Matin vika, ettei hän lämpene muikkelille. No miksköhän ei?! Vahvasti haiskahtaa nyt siltä, että Elisa yrittää pestä omat kasvonsa toista syyttämällä, vaikka IHAN ITSE pilasi tsänssinsä hääpäivänä! Mulla nyrjähtää aivot. Aika narsistista käytöstä Elisalta. Harmi, kun on niin kuutamolla, ettei tajua asiaa..
Mikko ja Iina teki hienoja keramiikkatöitä. Lisäksi heidän käymänsä keskustelu asiantuntijan kanssa oli sellainen, mitä muiden parien ja erityisesti Elisan sekä Julian kannattaisi ihan ajatuksella kuunnella ja ottaa siitä opikseen.
Minusta Elina Tanskanen oli hyvä asiantuntija, vaikka hänen pehmeää puhetyyliä onkin kommentoitu. Elina oli mukana parittamassa mm. Anniinaa ja Villeä, Vesaa ja Siniä, Laria ja Niinaa, Tiinaa ja Samuelia, Markusta ja Johannaa, Hennaa ja Samia.
Taitaa olla eniten onnistuneita parituksia tehnyt asiantuntija.
Elisa tottunut etenemään seksin kautta parisuhteeseen. Mattia muusikkona varmaan häiritty seksuaalisesti, joten tarvii henkisen yhteyden jotta lämpenee seksuaalisesti. Ei noista paria tule, se on selvä juttu.
Mikko ja Iina, heistä voi tulla pysyvä pari, jos jaksavat olla avoimia erilaisuudelle.
Arttu toivoo tutustumisen jatkuvan. Julia taas ei halua ajatellakkaan menevänsä johonkin Imatralle. Turussa on ja sinne haluaa jäädä. Julia ei ole riittävän kypsä muuttamaan, saati ottamaan elämäänsä toisen lapsia.
Janne ja Katri, kuilun reunalla heiluvat. Erilaisuutta paljon. Luultavasti väsyvät toisiinsa eikä parisuhdetta synny.
On ihme, että Matti edes on sinkku. Luulin, että tuollaiset miehet viedään ennen kuin ne ehtii edes ladata mitään Tinderiä. Ainakin itse kun tinderöin Matin kaltaiset aarteet oli aina jotai avoin suhde -tyyppejä; suosittuja naisten keskuudessa ja tiesivät sen itse turhankin hyvin.
Katsoin vasta nyt Matin ja Elisan nuotiohetken. Kyllä oli Elisan käytös ihan järkyttävää jyräämistä. Mattina olisin heittänyt hanskat nuotioon ja häipynyt paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia puolustelee tunnelukkoja, eikä ymmärrä ymmärretyksi tuleminen vaatii kompromisseja ja avointa keskustelua PUOLISON kanssa.
En mäkään haluaisi puolisoa, jolla on kersoja kahdelle eri naiselle, ja on ollut Maajussille morsian-ohjelmassa.
Vaikka sinä jaksat tuosta toisesta ohjelmasta jankuttaa, niin valtaosa ei ole sitä nähnytkään, tai vaikka olisikin, niin ei muista ohjelman yksittäisiä osallistujia. Onko jossain mainittu, että tunnistiko Julia Artun siitä ohjelmasta vai kuuluuko hänkin siihen enemmistöön, joka ei ko. ohjelmaa ole seurannut? Nykyään alkaa myös olla enemmän sääntö kuin poikke
taaperoikäisiä eli aika vaativassa iässä
Tämän päivän jaksoa katsoessa tuli niin sääli Mattia tuossa Elisan painostuksessa nuotiotilanteessa. Luulenpa, että Matti ei tunne yhtään vetovoimaa Elisaa kohtaan, mitä en edes ihmettelisi. Elisa ei osaa katsoa peiliin, että kuka mies haluaisi fyysistä läheisyyttä ihmisen kanssa, joka ahdistaa puheillaan Matin maanrakoon. Kahden ihmisen välinen kemia ei synny pakottamalla. Sitä joko on, tai ei ole. Ja ilman kemiaa ei ole fysiikkaa. Elisa ei taida ymmärtää, että kukaan ei syty kaikista ihmisistä ja hän nyt ei vain sytytä Mattia. Matin menneisyydellä ei tarvitse olla mitään tekemistä sen kanssa, Matti on ehkä niin fiksu ja hienotunteinen, että ei vain halua sanoa syytä suoraan Elisalle?
Olen samaa mieltä Matin kanssa, että uuden ihmisen tavattuaan ennen fyysistä yhteyttä täytyy tuntea henkistä yhteyttä toista kohtaan. He ovat tunteneet toisensa vasta viikon! Elisa ajattelee itsekkäästi vain itseään. Matti olisi mielestäni tarvinnut Elisan vastakohdan kumppanikseen, eikä tuollaista Justiinaa kaulimen kanssa. Ei tuo Elisan jatkuva henkinen painostus saa kuin Matin vetäytymään kauemmaksi Elisasta.
Tuossa näkee hyvin sen, että vetovoimaa tuntemattomien välillä ei voi ennustaa kaikkien testauksien ja haastatteluidenkaan jälkeen. Sitä kun ei voi mitata millään mittarilla, se täytyy itse tuntea katseiden kohdatessa ekaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vasta nyt Matin ja Elisan nuotiohetken. Kyllä oli Elisan käytös ihan järkyttävää jyräämistä. Mattina olisin heittänyt hanskat nuotioon ja häipynyt paikalta.
Hyvin sanottu, niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Elina Tanskanen oli hyvä asiantuntija, vaikka hänen pehmeää puhetyyliä onkin kommentoitu. Elina oli mukana parittamassa mm. Anniinaa ja Villeä, Vesaa ja Siniä, Laria ja Niinaa, Tiinaa ja Samuelia, Markusta ja Johannaa, Hennaa ja Samia.
Taitaa olla eniten onnistuneita parituksia tehnyt asiantuntija.
Tanskanen otti myös pareja luokseen ja tekivät yhdessä tehtäviä joita kävivät sitten läpi ja pohtivat asioita. Muistan kun yksi pari, ehkä Miina ja Heikki kehuivat kovasti tuota tapaamista. Tykkäsin Tanskasen toimintatyylistä myös.
Vierailija kirjoitti:
Mikko vois mennä kuntosalille. Laiha luikku.
Ulkonäköähän ei kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on, että kaikilla suhteessa joskus aiemmin olleella on mukanaan jotain painolastia siitä edellisestä suhteesta. Myös omaa henkisyyttään kirjoja lukemalla kehittäneillä. Myös kaikilla psykoterapian käyneillä. Jopa myös kaikilla psykoterapeuteilla. Ei ole mahdollisuutta vapautua kaikesta painolastista. Eletty elämä jättää jokaiseen meistä jälkiä ja menneet parisuhteet muokkaa jokaista meitä johonkin suuntaan, hyvään tai huonoon. On illuusio, itselleen valehtelua, että voisi jotenkin olla ilman painolasteja tai vapautua kaikista painolasteista.
Juuri samaa mietin, kun Elisa siinä nuotiolla tylytti Mattia. Ja heti sen perään, kun Elisa oli analysoinut, kuinka Matin menneisyys läheisyys-asioissa vaikuttaa liikaa, hän itse alkoi kertoa omista menneistä suhteista, joissa läheisyys ei toiminut ja kuinka tämä nyt aiheuttaa hänessä torjutuksi tulemisen tunteen. Erikoista vaatia toiselta sellaista, mihin ei itsekään pysty (vaikka niin luuleekin).
Mietin myös, että miten tilanne olisi jatkunut, jos Matti olisi puuttunut tuohon ristiriitaan Elisan puheissa. Elisan kanssa ei taida paljon uskaltaa konfrontoida, koska siinä käy vain huonosti. Ymmärrän Matin vetäytymisen ja yritykset säilyttää tietynlainen kohteliaisuus. Lisäksi Matti osasi Elisan purkauksen validoida ihan mahtavasti - harva mies hallitsee tuota taitoa.
En kyllä uskalla edes ajatella miten Elisa reagoisi jos Matti tuuttaisi hänelle oikean totuuden päin naamaa, että miksi läheisyys ei kiinnosta hänen kanssaan ::O
Vierailija kirjoitti:
On ihme, että Matti edes on sinkku. Luulin, että tuollaiset miehet viedään ennen kuin ne ehtii edes ladata mitään Tinderiä. Ainakin itse kun tinderöin Matin kaltaiset aarteet oli aina jotai avoin suhde -tyyppejä; suosittuja naisten keskuudessa ja tiesivät sen itse turhankin hyvin.
En nyt ihan ymmärrä mitä yhteistä Matin kaltaisella miehellä ja avoimia suhteita suosivilla miehillä on? Millä tavalla avoimia suhteita suosivat miehet ovat aarteita?
Käsittämätöntä miten kaiken uhriutumisen, valituksen, syyttelyn ja vaatimisen jälkeen Elisa vaan kehuu itseään asiantuntijalle tyyliin, että osaa todella hyvin suhtautua torjutuksi tulemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä jo kirjoitin Elisan tylystä inkvisiittorin käytöksestä. Unohtui mainita törkeä ja täysin irrallinen loukkaus Mattia kohtaan, Elisa kysyi puita sahaavalta Matilta, että saako Matti voimaa, kun valittaa työn raskautta.
He ovat tunteneet noin viikon ja Elisa lyö tuolla tavalla lekalla päähän. Kaikkien aikojen nainen!
Niin. Tarjoutuiko Elisa itse sahaamaan?
Itse olisin ehdottanut jotain, et voin sahata vuorostani tai mä hieron kohta sua, kun sä näät nyt vaivaa meidän eteen. Ps. Olen muuten akateeminen sinkkunainen, jos joku kiinnostui...
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miten kaiken uhriutumisen, valituksen, syyttelyn ja vaatimisen jälkeen Elisa vaan kehuu itseään asiantuntijalle tyyliin, että osaa todella hyvin suhtautua torjutuksi tulemiseen.
Tälle on termikin: reverse discharge. Henkilö käyttäytyy niin huonosti, että saa toisen hylkäämään hänet. Sitten saa rauhassa uhriutua ja esittää kärsivää jätettyä: kun minä niin kovasti yritin, mutta toiselle ei mikään kelpaa
Ai että tuommoinen käytös triggeröi ja isosti.😡
Eivät olisi. Ovat ihan eri maailmoista. Ovat kyllä noita listassa mainitsemiasi, ja mukautuvina ihmisinö tulisivat varmaan toimeen, mutta muuten heillä on ihan erilaiset energiat. Ulkoisestikaan eivät näyttäisi parilta. Matti on luova taiteilija-luonne, muusikko. Lapset jo kasvatettu. Julia taas toimii käytännönläheisessä ammatissa, saattaa vielä haluta omia lapsia sitä ei ole kerrottu, mitään erityistä luovuutta tai taiteellisuutta ei hänestä ole tullut sarjassa esiin. Vaikea kuvitella että ohjelman ulkopuolellakaan nuo kaksi ihmistä tapaisivat tai tutustuisivat missään.