Miehen kauheat vessaäänet
Tämä on niitä aloituksia, että saako tätä edes tehdä, mutta teen kuitenkin. En tiedä, mistä muualta kysyä.
Kyse miehen vessaäänistä (kyllä!), jotka välillä raastaa hermoja. Miehellä siis on suolistosairaus, ja käytännössä jatkuva ripuli. Sairaus on hoidossa, mies hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei mitään muita vakavia terveydellisiä ongelmia. Mutta vessassa käydään monta kertaa päivässä, ja äänet aina ihan kauheat. Sellaiset "vesiripuliäänet" x 1000. Vessojen äänieristys kun on mitä on, niin niitä sitten kuunnellaan monta kertaa päivässä... Vatsakipuja ei juuri ole, eikä mitään kiirettä vessaan, mutta kakka tulee aina ulos vetisenä. 😕
Saako tämä edes ärsyttää? Tiedostan kyllä, että mies kärsii vaivasta eniten, mutta äänistä hän ei joko välitä, tai sitten ei tajua koko asiaa. Miten asian voisi ottaa puheeksi, kun en halua loukata? Voiko tuolle edes mitään? Olen jopa ajatellut ehdottaa äänieristettyä vessaa. 😬 Ollaan oltu yhdessä viitisen vuotta, ja homma jatkunut alusta asti. Ajattelin ensin, että niihin tottuu, mutta ei, ne ärsyttää koko ajan vaan enemmän.
Kommentit (48)
Hahahahaaaa...nauti elämästäsi...lentääkö "kura"naidessakin?
En tiedä, ota ero jos noi ärsyttää toisen paskalla käynti. Toinen vaihtoehto, vie roskat sillä aikana, mene eri huoneeseen, tai käytä korvatulppia.
Ymmärrän miestäsi. Itsellä on ärtynyt suoli ja tämäkin aamu alkoi vetisellä ripulilla vaikka en ole edes ehtinyt vielä syödä tai juoda mitään. Tuolle suolentoiminnalle ei voi mitään. On tarpeeksi ahdistavaa kun "packa lentää" joka helkkarin päivä vaikka tekisi mitä. Siihen ei todellakaan tarvita ulkopuolisten päivittelyjä tai suivaantumisia.
Miehesi ei luultavasti koe mitään ihmeparantumista jos jatkunut noin pitkään ja muuten kunnossa joten ehkä sinun pitäisi miettiä kannattaako jatkaa. Suolistovaivojen kanssa tappelu päivittäin on todella uuvuttavaa ja vaatii puolison joka oikeasti tajuaa missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ota ero jos noi ärsyttää toisen paskalla käynti. Toinen vaihtoehto, vie roskat sillä aikana, mene eri huoneeseen, tai käytä korvatulppia.
Kaikki tehty jo. Paitsi korvatulppien tilalla omat sormet.
Stereot vessan oven eteen ja jytä päälle kun mies menee sinne.
Huutaako se MÄ TULEN, MÄ TULEN samalla kun veriripuli lotisee pönttöön?
Suksi ääliö sit vtuun, on siinä kans valittava akka. Parempi kun lähet menee niin ei tarvitse kuunnella kauheita ääniä 🤡🤡
Päivä päivältä tuo tulee ärsyttämään vaan enemmän. Tulevaisuudessa ei kannata aloittaa suhdetta henkilön kanssa, jossa on jotain ärsyttävää. Eroa, ansaitset parempaa.
Toivottavasti mies jättää sut ja pian, tuollaista valittavaa narisijaa ei kukaan viitsi kauaa katsella!
ottaa puheeksi, mitä tolle voi tehdä!? Onhan ihmisen käytävä vessassa. Vaikka kyllä ihmettelen vessan äänieristyksiä, yksi lääkärikin kirjoitti, että ihmisillä olisi vähemmän mahakipuja, kun vessassa olisi parempi eristys ja yksityisyys ja siellä pitäisi käydä rauhassa ja ilman kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi. Itsellä on ärtynyt suoli ja tämäkin aamu alkoi vetisellä ripulilla vaikka en ole edes ehtinyt vielä syödä tai juoda mitään. Tuolle suolentoiminnalle ei voi mitään. On tarpeeksi ahdistavaa kun "packa lentää" joka helkkarin päivä vaikka tekisi mitä. Siihen ei todellakaan tarvita ulkopuolisten päivittelyjä tai suivaantumisia.
Miehesi ei luultavasti koe mitään ihmeparantumista jos jatkunut noin pitkään ja muuten kunnossa joten ehkä sinun pitäisi miettiä kannattaako jatkaa. Suolistovaivojen kanssa tappelu päivittäin on todella uuvuttavaa ja vaatii puolison joka oikeasti tajuaa missä mennään.
Kiitos näkökulmasta ja asiallisesta vastauksesta. En aio erota tämän takia, koska mies on muuten täydellinen ja ihana. Onko tämä sitten vaan asia, joka pitää jättää taustalle, ja jos äänet ärsyttää, se on minun ongelmani?
Mitään en koskaan ole asiasta sanonut, koska tiedän, että asia on ns. arka. Sen vuoksi en ole ottanut esille edes tuota äänieristettyä ovea (ei ole vitsi!), koska pelkään senkin loukkaavan. Mutta on tämä asia silti osa minunkin arkeani. Ap
Laita musat korville kun mies menee vessaan.
En mainitsisi asiasta enkä tekisi mitään juttua äänieristetystä vessasta. Jos joskus muutatte niin miettikää vessan sijainti suhteessa oleskelutiloihin.
Teet vessa mindfullness harjoitteen kun mies menee vessaan
Käy makuullesi tai istumaan hyvää asentoon, sulje silmäsi, tunne vartalosi alustaa vasten, hengitä syvään anna ilman virrata vapaasti ulos. Kiinnitä huomiosi miehesi vessaääniin, ne ovat kuin pilviä taivaalla anna niiden tulla ja mennä hitaasti ohi, älä jää niihin kiinni. Ne tulevat ja menevät. Anna niiden lipua ohitsesi. Kiinnitä taas huomiosi hengitykseesi, syvään sisää ja hitaasti ulos, rentoudu. Kun vessaäänet ovat loppuneet jatka hetken rentoutumistasi ja herättele itsesi lempeästi tähän hetkeen koukistelemalla varpaitasi ja sormiasi ja sitten liikuttelemalla käsiäsi ja jalkojasi, jonka jälkeen voit avata silmäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ärsytyksen, en itsekään haluaisi kenenkään veskiääniä kuunnella. Mutta; olen myös sitä mieltä, että elämässä pitää vaan sopeutua kestämään ärsytyksiä, mille ei järkevin toimenpitein oikein mitään mahda. Ei tulisi mieleenikään ehdottaa, että toinen asioisi veskissä jotenkin äänettömästi tai edes pyrkisi siihen, koska se paikka on tehty käyttötarkoitukseensa eikä siellä pitäisi joutua jarruttelemaan. Eli äänieristys jää tässä mielestäni vaihtoehdoksi.
AP:n olisi hyvä hyväksyä tilanne ja totutella ääniin. Olen muutaman harvan kerran saanut äkillisen r...n ja itseäkin inhotti, mutta niitä ääniä ei voi estää. Ap saa olla iloinen,kun on syntynyt Suomessa, jossa ollaan aika hygienisiä. Miten hän selviäisi jonkun kehittyvän maan slummissa, jossa ei ole vessoja (!) ja jossa on ympärillä ääniä ja melua ja hajuja ympäri vuorokauden? Yleensä ihminen oppii kestämään rakkaan puolison vähemmän miellyttäviä puolia. Kerrotussa tapauksessa ei edes ole kyse mistään, mitä mies tekee tahallaan. Kyseessä on sairaus.
Suhteessa asioista pitää puhua. Kerro asiasta miehelle, ehkä hän keksii ratkaisun.
AP, otan osaa. Mun isä on tuollainen. Ihan järkyttävät äänet vessasta joka kerta. Itseltä ei pääse tuollaisia ääniä edes jossain meganorossa. Entä se haju hänen wc-käyntien jälkeen? Nykyään käyn harvoin vanhempieni luona, mutta ihmetyttää miten asia ei edisty mihinkään suuntaan. On kyllä varsin herkkävatsainen, minkä sitä ihminen ominaisuuksilleen voi? Tuota on ollut jo kun mä olin lapsi, oon kohta 50.
No voi nyt jees. Meillä toisinpäin. Itse olen mies ja vaimolla suolistosairaus. Yhdessä ollaan oltu 25 vuotta, eikä hänen sairautensa tule siitä koskaan poistumaan.
Näin aikuisena ei tulisi mieleenkään mainita vessassa asioimisen äänistä. Mitä vessassa tapahtuu, se vessaan jää. Hankkikaa isompi asunto, jossa vessan äänet ei tule yhtä vahvasti vastaan, jos et pysty millään kestämään asiaa.
Ymmärrettävää toki, eihän vessaäänet ole mitenkään kaunista kuultavaa, mutta kiinnitätkö niihin hieman liikaakin huomiota? Miehesi tuskin mahtaa niille mitään sen enempää kuin me muutkaan, joten miksi niihin tulisi keskittyä.
Jos sinulla ei jo ole, niin hanki isot vastamelukuulokkeet ja laitat musiikin soimaan kännykästäsi aina miehesi mennessä istunnolle?
Toinen vaihtoehto voisi olla kokeilla muuttoa erilaisen pohjaratkaisun omaavaan asuntoon, jossa vessa on sijoitettu eteiseen ja olohuone sijaitsee pitkän käytävän toisessa päässä, ehkä tämä käytävä olisi mahdollista myös sulkea väliovella/teettää siihen väliovi?
Ymmärrän ärsytyksen, en itsekään haluaisi kenenkään veskiääniä kuunnella. Mutta; olen myös sitä mieltä, että elämässä pitää vaan sopeutua kestämään ärsytyksiä, mille ei järkevin toimenpitein oikein mitään mahda. Ei tulisi mieleenikään ehdottaa, että toinen asioisi veskissä jotenkin äänettömästi tai edes pyrkisi siihen, koska se paikka on tehty käyttötarkoitukseensa eikä siellä pitäisi joutua jarruttelemaan. Eli äänieristys jää tässä mielestäni vaihtoehdoksi.