Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6435)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä vastuutonta ottaa koulukiusattu, ulkonäön suhteen epävarma Julia tähän ohjelmaan? Aiemmilla kausilla jotkut naiset ovat nimittäin sanoneet, että tuskin on mitään ruumiinosaa, mistä ei olis heistä keskustelupalstoilla kritisoitu. Miten voidaan taata, ettei kritiikki kantaudu Julian korviin?
Julia on aikuinen ihminen ja ihan itse vastuussa omasta osallistumisestaan. Ei tuolla kukaan pakolla ole mukana, vaan ihan vapaaehtoisesti jokainen on ohjelmaan hakeutunut.
Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön? On vaikea edes kuvitella miten sitä itse pärjäisi tuollaisessa tilanteessa. Eipä kyllä tulisi mieleenkään edes hakeutua, joten eipä tarvitse kuvitellakaan. Kova paikka kuitenkin, otaksun.
Ei Arttua olisi pitänyt ottaa ohjelmaan. Herralla on pieniä lapsia kahden eri naisen kanssa ja vielä kehtaa valittaa tuoreen morsiamen ulkonäöstä. Siihen vielä lisää ettei edelliselle morsian ehdokkaalle edes kertonut omasta lapsestaan. Ihan red flag koko tyyppi. Hyvä kun Julia rauhallisesti katkaisi välit, ei selvästi halunnut miestä edes kotiinsa. Toivottavasti Julia on antanut palautetta tuotantoyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua/osaa vastata, koska sitten sun pitäisi sanoa, että ei sillä ole mitään merkitystä.
Voimme sopia noin, jos se helpottaa elämääsi. Itse en ole täällä todistelemassa mitään merkityksiä, vaan keskustelemassa ohjelmasta.
Niin, sä tykkäät tästä ohjelmasta, koska tässä järjestetään ns. avioliitot. Eli ylipäätään sä haluaisit, että maailmassa järjestettäisiin avioliitot ja niiden kumppanien kanssa sitten on pakko olla. Kyllä mä tiedätkö tunnistan sun kirjoitukset niin tässä keskustelussa kuin muissakin vastaavanlaisissa keskusteluissa.
Juujuu. Minä juuri kuulin, että ufot tulevat kohta hakemaan minut ja seuraavaksi vuorossa olet sinä. Vievät meidät pakkoavioliittoon Marsin kautta Venukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua/osaa vastata, koska sitten sun pitäisi sanoa, että ei sillä ole mitään merkitystä.
Voimme sopia noin, jos se helpottaa elämääsi. Itse en ole täällä todistelemassa mitään merkityksiä, vaan keskustelemassa ohjelmasta.
Niin, sä tykkäät tästä ohjelmasta, koska tässä järjestetään ns. avioliitot. Eli ylipäätään sä haluaisit, että maailmassa järjestettäisiin avioliitot ja niiden kumppanien kanssa sitten on pakko olla. Kyllä mä tiedätkö tunnistan sun kirjoitukset niin tässä keskustelussa kuin muissakin vastaavanlaisissa keskusteluissa.
Juujuu. Minä juuri kuulin, että ufot tulevat kohta hakemaan minut ja seuraavaksi vuorossa olet sinä. Vievät meidät pakkoavioliittoon Marsin kautta Venukseen.
Ja kukahan nyt se teini on? En ainakaan minä.
Ja kukahan nyt se teini on? En ainakaan minä.
Totta. Teinit eivät tosiaan sekoile tuolla tavalla kuin sinä. He ovat pääosin ihan fiksua porukkaa. Sulla vissiin lääkkeet ottamatta tai jotain, kun ryhdyit tuolla tavoin sekoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs järkeä tuossa koko ohjelmassa sitten on? Sama olis seurailla jonkun randomin tinder säätöä, jos tuonne ei kerran mennä sitoutumaan parisuhteeseen ventovieraan kanssa, vaan tsekkaamaan minkälainen uros /naaras on vastassa ja sitten swaippaamaan vasemmalle kun ei näky ihastuttanut.
Eihän se estä sitoutumista, vaikka avioliittoa ei solmita. Aika moni ihminen elää nykypäivänä ihan sitoutuneesti avoliitossa tai seurustelusuhteessa, joka ei ole avioliitto. Ei siihen mitään juridista asiakirjaa tarvita, että voi sitoutua suhteeseen.
Niin? Niin elän itsekin. Mutta jos minä kirjautuisin mukaan projektiin jossa menen "sitoutumaan suhteeseen, elääkseni sitoutuneesti avoliitossa tai seurustelusuhteessa, joka ei ole avioliitto", niin miksi minä joutuisin shokkiin jos siihen mulle varattu vastapeluri aloittaisi
"Rakkaudesta puhuminen jo ennen kuin on tavattu, on monille iso varoitusmerkki. "
Varmaan abaut yhtä iso turnoff sulle kuin mulle on huumorintajuttomuus, joustamattomuus, jokaisen sanan analysoiminen ja ottaminen joko kirjaimellisesti tai siten, että tulkitsee sen mahdollisimman negatiivisesti.
Kerrohan missä kohtaa Julia osoitti käytöksellään a) huumorintajua ja leikkisyyttä b) yritystä tulkita toisen kommunikaatiota ensisijaisesti myönteisen kautta c) joustavuutta ja halua ymmärtää
Lupaan palata ihan katsomaan erikseen sellaisen pätkän joka mulla meni ohi ekalla istumalla.
Onko joku oikeasti sitä mieltä, että Julian olisi pakko olla henkistä väkivaltaa harjoittavan miehen kanssa vain siksi, että "projektissa pitää sitoutua suhteeseen, joka ei ole avioliitto"?
Vierailija kirjoitti:
"Joko sulle vihdoin alkaa valjeta, että ihmiset ovat erilaisia? Se, että moni on ihastunut heti, ei kumoa sitä, että moni on ihastunut myös ajan kanssa."
Ei varmaan oikeassa elämässä mutta tämän ohjelmaformaatin historiassa todella suuri enemmistö yhteen jääneistä on ihastunut alkumetreillä eikä vaikeillut ensin viikkoja ja sitten lopulta löytänyt toisensa. Puhun siis siitä mitä tässä ohjelmassa on tapahtunut, en siitä mitä voi koko maailman tasolla tapahtua.
"Ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa edetä, vaikka sinä yrität kovasti väittää, että aina on pakko heti ihastua tai muuten hommasta ei tule mitään. Venla ja Karl ovat erittäin konkreettinen esiemerkki siitä, että joskus tunteet voivat syttyä, vaikka alkuun kaikki menisi päin persettä."
Venla ja Karl ovat se yksi kaikken selkein poikkeus ja hekin muuten kyllä erosivat sitten aika pian lopulta. Eivät enää ole yhdessä. Tätä yhtä poikkeusta
Venla ja Karl oli aika monta vuotta yhdessä ja nyt vasta erosivat. Ja eikös Sini ja Vesakin lämmenneet toisilleen vasta ohjelman jälkeen? Ja nämä Henna jolla oli ne kissat, joita toinen kuoli ja miehenäkin kipuilivat aika pitkään.
Toisaalta hyvin moni pari on eronnutkin saman tien vaikka kuinka olisi alkuun ihastuttu.
Ei ole yhtä oikeaa tapaa löytää kestävä suhde. Jotkun tuntee toisensa vuosikausia ja sitten vasta alkaa kiinnostus syntyä ja peitto heilua. Ei se seksi nyt vaan ole mikään oikotie kestävään suhteeseen, muuten ei mitään yhdenyön juttuja olisikaan. Enemmän kai ihmiset katuu yhdenyönsuhteitaan, kuin sitä, että eipä tullut senkään kanssa sänkyyn hypättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs järkeä tuossa koko ohjelmassa sitten on? Sama olis seurailla jonkun randomin tinder säätöä, jos tuonne ei kerran mennä sitoutumaan parisuhteeseen ventovieraan kanssa, vaan tsekkaamaan minkälainen uros /naaras on vastassa ja sitten swaippaamaan vasemmalle kun ei näky ihastuttanut.
Eihän se estä sitoutumista, vaikka avioliittoa ei solmita. Aika moni ihminen elää nykypäivänä ihan sitoutuneesti avoliitossa tai seurustelusuhteessa, joka ei ole avioliitto. Ei siihen mitään juridista asiakirjaa tarvita, että voi sitoutua suhteeseen.
Niin? Niin elän itsekin. Mutta jos minä kirjautuisin mukaan projektiin jossa menen "sitoutumaan suhteeseen, elääkseni sitoutuneesti avoliitossa tai seurustelusuhteessa, joka ei ole avioliitto", niin miksi minä joutuisin shokk
Enpäs kerrokaan, kun en ole mitään tuollaista missään väittänyt nähneeni. Kommentoin vain, mitä mieltä moni on siitä, että ruvetaan liian ajoissa puhumaan rakkaudesta ja siitä, että "sinä sitten muutat Imatralle ja ryhdyt äitipuoleksi lapselleni".
Ei varmaan oikeassa elämässä mutta tämän ohjelmaformaatin historiassa todella suuri enemmistö yhteen jääneistä on ihastunut alkumetreillä eikä vaikeillut ensin viikkoja ja sitten lopulta löytänyt toisensa. Puhun siis siitä mitä tässä ohjelmassa on tapahtunut, en siitä mitä voi koko maailman tasolla tapahtua.
Jos haluat tätä ohjelmaa tarkastella, älä unoihda niitä 90% suhteista, jotka kaatuivat hyvin nopeasti, vaikka alkumetreillä oltiin NIIIIIIN ihanstuneita että ja peittokin heilui vaikka kuinka paljon. Tässä ohjelmassa vain todella pieni osa suhteista on onnistunut. Ennemmistö on päättynyt, oli alkutilanne mikä tahansa. Sen puoleen aika turhaa yrittää hakea niistä muutamasta onnistuneesta parista jotain todistusaineistoa, kun 90% liitousta on päättynyt ennen kuin kunnolla ehtivät edes alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti sitä mieltä, että Julian olisi pakko olla henkistä väkivaltaa harjoittavan miehen kanssa vain siksi, että "projektissa pitää sitoutua suhteeseen, joka ei ole avioliitto"?
Ei tietenkään.
Luulen että moni vaan epäilee että Julialle on henkistä väkivaltaa sellaiset asiat mitkä muille on ihan normaalia ihmisten välistä jutustelua. You know, sellainen läppä kuin "rakas vaimoni" kun ollaan kerran menossa "naimisiin". Tai "oho onpa isot leimat -no, onneksi ne saa piiloon, hekoheko" tai "jaajaa, vai raksamimmi, no ilmankos oot tuommoinen miehekäs hekoheko" tai vaikkapa "no sinähän muutat tietysti Imatralle!". Hui saakeli että olisi raskasta elää ihmisen kanssa joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, ei ymmärrä mitään kieli poskessa heitettyä, ei minkäänlaista kiusoittelua, ei sarkasmia..
Vai ei halua ymmärtää(?)
Voit ottaa kiusatun pois kiusaajien luota, mutta ne kiusaajat ei taida oikeasti ihan vähällä lähteä kiusatusta, jos hooksaat mitä tarkoitan ;-)
Jannellakin tatuointeja. Näkyi pohkeessa, kun kuvattiin koiralelukauppaan menemistä.
"oho onpa isot leimat -no, onneksi ne saa piiloon, hekoheko"
Onko tuollainen kommentointi jonkun mielestä oikeasti ok ja "normaalia" huumoria?
Vierailija kirjoitti:
"Tämän tyyppisessä ohjlemassa se pitää kommunikoida jo hakuvaiheessa, jossa asiantuntijat osaavat karsia nymfomaanit pois heti alkuun. Sehän on nymfomaniaa, jos ei pärjää edes viikkoa ilman seksiä."
Olen aika monta kertaa sanonut että kyse ei ole pärjäämisestä vaan siitä millaisia tunteita se herätää. Jos esim. on monissa edellisissa yrityksissä tuntenut että suhde ei ole syntynyt siksi että se toinen ei ole tuntenut riittävää vetovoimaa niin voi olla aika herkkä sille että pettyy jos nytkin vaikuttaa siltä. Ihan riippumatta siitä että olisiko se mahdollista nyt vaikka myöhemmin. Tunteitaan ei voi kontrolloida.
///
No sitten pitää avata se suu ja kommunikoida tuo asia toiselle eikä vain vaatia, että "nyt sitä läheisyyttä tänne tai minä lähden menemään". Pitää myös tajuta, että vastaavasti sillä toisella voi olla sellaisia kokemuksia, joiden takia fyysinen läheisyys vaatii aikansa. Voi olla, et
Aivan, ja se että jos toisella on kokemuksia miksi nyt etenee hitaammin fyysisissä jutuissa, ei tarkoita sitä että "hän ei ole käsitellyt aiempia suhteitaan, hän ei ole valmis uuteen parisuhteeseen!" Joskus sitä vaan muuttuu pysyvästi ihmisenä aiemmista kokemuksista. Kukaan meistä ei ole ns. tyhjä taulu kun aletaan uuteen suhteeseen, tottakai aiemmat kokemukset vaikuttaa, kunhan vaan on käsitellyt niitä kokemuksia sen verran että tiedostaa ne ja niiden vaikutukset itseen, eikä toista omia "virheitään" joka suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Matti kertoi suoraan sen, että ei hänellä ole mitään entisistä suhteista tulleita traumoja liittyen kosketukseen, vaan ei vain tuntunut siltä, mutta ei osannut sitä sanoittaa."
Ymmärrän tämän sinällään mutta jotenkin sitten kuitenkaan en. Tai siis en oikein ymmärrä tuota tämän ohjelmaformaatin kontekstissa kun tässä kuitenkin olisi tarkoitus yrittää saada se parisuhde aikaan. Eli miksi ei nyt vain ihan pelkästään uteliaisuudesta yritä koskea ja olla lähellä ja katso sitten että miltä alkaa tuntua? Jos ei oikein ollenkaan edes yritä niin siitä jää vähän outo kuva jos kyse ei ole siis siitä että se toinen ei sytytä sitten tipan tippaa vaan ihan etoo.
Edelleen: Parisuhteen voi saada aikaan, vaikka ei heti ensimmäisellä viikolla oltaisi fyysisesti toisten kimpussa. Nykyisillä nuorilla suurin syy pariutumattomuuteen on tuo hirveä kiire. Ei olla valmiita tutu
Monilla on myös se olettamus, että jos ei heti ole seksiä niin sitten sitä ei ole siinä parisuhteessakaan kuin harvoin ja se on jotain kaurapuuroseksiä. Minä olen hitaasti lämpenevä nainen, enkä harrasta yhden illan juttuja tai mitään friends with benefits seksisuhteita. Kun olen lämmennyt ja rakastunut, minun kanssa voi seksihurjastella vaikka 5 kertaa päivässä, joka päivä, missä tahansa ja miten päin tahansa. Lähes kaikki fetissit, roolileikit, BDSM ovat OK minulle, olen tyytyväinen sekä se alistajan että alistettavan roolissa, ja kokeilen mielelläni uusia juttuja makuuhuoneessa. Ihan vaan muutama asia tulee mieleen, jota en halua seksissä tehdä tai kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Luulen että moni vaan epäilee että Julialle on henkistä väkivaltaa sellaiset asiat mitkä muille on ihan normaalia ihmisten välistä jutustelua. You know, sellainen läppä kuin "rakas vaimoni" kun ollaan kerran menossa "naimisiin". Tai "oho onpa isot leimat -no, onneksi ne saa piiloon, hekoheko" tai "jaajaa, vai raksamimmi, no ilmankos oot tuommoinen miehekäs hekoheko" tai vaikkapa "no sinähän muutat tietysti Imatralle!". Hui saakeli että olisi raskasta elää ihmisen kanssa joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, ei ymmärrä mitään kieli poskessa heitettyä, ei minkäänlaista kiusoittelua, ei sarkasmia..
Vai ei halua ymmärtää(?)
Voit ott
Kaikille ihmisille toisen ihmisen hakkuminen ei ole mitään kieli poskessa läppää. Lähinnä koulukiusaajat selittelevä k'sipäisyyttään sillä, että "hei, se oli vain läppäää, älä ole noin tosikko". Normaali ihminen ei hauku toisen tatuointeja tai muutakaan toisessa sen enempää läpällä kuin ilman läppää. Ihan siksi, että normaalin ihmisen mielestä ei ole mikään läppä haukkua muita. Läppä on hauskaa huumoria, joka ei satuta ketään. Haukkuminen satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Vai ei halua ymmärtää(?)
Voit ott
Kaikenhan voi heittää ihan vaan läpällä, heko heko. Mutta silti se totuus siellä on, vaikka sen yrittäisi peittää tuohon heko hekoon. Fakta: Arttu ei pitänyt niistä vaaleista hiuksista. Arttu ei pitänyt tatuoinneista. Arttu piti Juliaa miesmäisenä.
Ennen kuin lähtee mollaamaan toista "läpällä", pitää selvittää se, onko tuollainen huumori toiselle ok. Suurimman osan mielestä ei tunnu kivalta, jos joku kommentoi ulkonäköä negatiivisesti. Varsinkaan se ei tunnu kivalta, jos kommentoija on ihminen, jonka kanssa haluaisi parisuhteen. Tilannetajua pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää ! Siis tämä Julia...ei tuommoisen luonteen omaava ole oikeassa ohjelmassa hakemassa itselleen prinssiä !
Ei kannattaisi olla noin kärkäs koska varmasti Artustakin löytyy hyviä puolia!!! Miehenä kiertäisi tämmöiset Juliat kaukaa !!!
Julia kärkäs? :D mitä tuollaiset omahyväiset valepukit tekee tällaisissa ohjelmissa? Mihinköhän ohjelmaan Arttu meinaa seuraavaksi mennä kusettamaan ja haukkumaan naisia..?
''Julia kärkäs? :D mitä tuollaiset omahyväiset valepukit tekee tällaisissa ohjelmissa? Mihinköhän ohjelmaan Arttu meinaa seuraavaksi mennä kusettamaan ja haukkumaan naisia..?''
Arttu voisi hakea seuraavaksi temppari-sinkuksi lepertelemään varatuille sielunkumppanuudesta tai Love Islandille.