Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (6598)

Vierailija
6381/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kaudella nähtiin Stiinan ja Artun juttu Maajusseissa? Näkyykö Katsomossa?

Googlaamalla löytyy

Vierailija
6382/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei asiantuntijat muuten kysy osallistujilta, että haluatko että tunteet heräävät ennen fyysisyyttä vai haluatko fyysisyyttä heti?

Koska tuollaiseen kysymykseen ei voi vastata mitenkään suoriltaan. Sehän riippuu täysin tilanteesta. Joskus tuntuu hyvältä hypätä heti sänkyyn, joskus tuntuu paremmalta ensin tutustua rauhassa. Ei ihminen ole mikään joko-tai olento, jolla on vain yksi ohjelmointi päällä kaikissa tilanteissa. Siihen, missä kohtaa haluaa fyysisyyttä, vaikuttaa todella moni asia. Hyvin moni sellainenkin, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko se toinen ihminen haluttava vai ei. 

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta näköjään Elisa on toista maata, eli että hän osaisi vastata tuohon etukäteen. Hänhän sanoi että kaipaa (tarvitsee, VAATII) nopeasti fyysistä läheisyyttä, näköjään myös tapauksissa joissa ei viehäty kyseisestä miehestä (kuten ilmeisesti Matista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi suorastaan kummallista, että kun olen itse päättänyt laittaa silmiini tuuuheat mustat tekoripset, niin suuttuisin verisesti jos joku hymähtäisi niistä vaikka että "nuo ripset on kuin mummin lypsylehmä Tuulikilla"

Minusta olisi hyvin kummallista, jos joku kommentoisi tuolla tavoin. Eikö sinulle ole opetettu minkäänlaisia käytöstapoja? Kyllähän sen pitäisi olla ihan perustason asia, että ketään ei haukuta. Normaalisti tuo opetetaan jo pikkulapsille. 

Katsos ystäväni kun se ero on juurikin siinä että minä en koe sitä haukkumisena. Kyllä minä tiedän ihan itse että volyymiripset on luonnottomat. Se on mun tyylivalintani. Minä hyväksyn sen, ettei ne ole kaikkien mielestä kivat ja olisin heidän mielestään nätimpi ilman.

Samoin jos värjäisin tukkani kirkkaan vihreäksi, niin en minä kokisi haukkumiseksi jos joku sanoisi että hei, tuo on sama sävy kuin kermit sammakolla. Kun se olisi sama sävy.

Tuo on sitä amerikkaa ja very special Blossom -sarjaa että kaikkea pitää kommentoida positiivisesti vaikka oikeasti olisi aivan toista mieltä.

Ja nyt kun kysyt miksi pitää kommentoida, niin vastaan, että me emme tiedä missä tilanteessa tuo tatuointikommentti tuli vastaan. Jos se tuli vastauksena esim kysymykseen 'mitäpä tuumasit kun uuden vaimosi näit' niin pinnallinen ja tyhjä ihminen haluaa tietysti kuulla, että 'aivan ihana, täydellinen, upea', kun taas mulle kävisi hyvin:" olethan sinä kaunis tyttö... näyttävät ripset" ja virnistys päälle.

Vierailija
6384/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, miksi asiantuntijat laittoivat Julian ja Artun yhteen. Mitkä ovat yhdistävät tekivät? Miksi asiantuntijat ajattelivat, että he olisivat hyvä pari? Pelkästään tuo välimatka Turku-Imatra on haastava.

Julialle olisi sopinut paremmin parisen vuotta sitten ohjelmassa ollut Waltteri. 

Komppaan tätä!

Vierailija
6385/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Elisasta tekee taiteilijan? Se että sanoi olevansa vai että oli pensseli kädessä esittelyvideolla? Matti sentään esitti oman biisin häissä 🤔. Arkkitehti ei kai ole taiteellinen ammatti, eikös se ole enempi tekniikkalaji.

Taiteellinen, ei taiteilija. Maalaaminen on taidetta, jos et vielä tiennyt. Ja kyllä arkkitehtuuriinkin vaaditaan myös taiteellista silmää, ei pelkkää teknistä ymmärrystä. Taloissa aikas olennainen seikka on myös se talon ulkonäkö. 

Ei Elisa arkkitehti ole eikä sellaiseksi tule.

Elisa kuule valmistuu arkkitehdiksi ihan näinä kuukausina.

Vierailija
6386/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Sen verran pitää kyllä Elisaa kompata tässä, että itse huomaa omassa pitkässä parisuhteessa miten halaaminen tai kädestä kiinni pitäminen käynnistää hyvän kierteen. Ei ehkä olisi tuossa tilanteessa huono ajatus vetää kainaloon, ottaa kädestä, tai silittää poskea? Aivot on plastinen elin, kosketus vapauttaa endorfiinia ja oksitosiinia -ihastumista voi myös itsesuggestoida esim kosketuksen avulla.''

Toisaalta Elisa voisi itsekin miettiä, onko kireydessään, äkkivääryydessään ja tuomitsevuudessaan kovin helposti lähestyttävä, jos vertaa vaikka Iinaan. Ja toisaalta miksi Elisa ei itse tarttuisi Mattia kädestä tai kysyisi pääsisikö kainaloon?

Vierailija
6387/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Arttu olisi tuumannut, jos Julia olisi todennut esim. "Sä oot aika hintelä mieheksi. Et yhtään miehekäs"  tai "Tykkään enemmän blondeista kuin tummatukkaisista" Olisko nekin vain "läpällä" heitettyä vitsihuumoria? 

Aivan, en jaksa ottaa vakavasti näitä jankkaajia jotka haukkuvat kumppaninsa ulkonäköä ja ovat ok sen kanssa että heitä haukutaan. Hyvä kun löytävät toisensa, useimmilla ihmisillä on onneksi käytöstavat. 

Vierailija
6388/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ohjelma oli ennen aivan mun lemppari, mutta nyt osallistujat on niin ahdistuneita, että ahdistus tarttuu itseenkin ja ei pysty kattomaan. Hieno viihdeohjelma! 🙄 Onko ihmiset ylipäätään niin muuttuneet vai osallistujat vai ohjelman tekemisen tapa? No asiantuntijat ainakin muuttuneet. Ehkä mua ahdistaa se, että osallistujat on epävakaampia kuin ennen ja samaan aikaan asiantuntijat köykäisemmällä osaamisella varustettuja. Kenelläkään heistä ei esimerkiksi ole trauma osaamista. Siksi oli todella kauhea se Tainan tilanne kun tilanne oli aivan liian haastava näille tyypeille, jotka oli vastuussa osallistujien hyvinvoinnista. Nyt Elisalle puskee pintaan jotain aivan liian syvää heidän osaamiselleen. 

Vierailija
6389/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että Julian olisi pakko olla henkistä väkivaltaa harjoittavan miehen kanssa vain siksi, että "projektissa pitää sitoutua suhteeseen, joka ei ole avioliitto"? 

Ei tietenkään.

Luulen että moni vaan epäilee että Julialle on henkistä väkivaltaa sellaiset asiat mitkä muille on ihan normaalia ihmisten välistä jutustelua. You know, sellainen läppä kuin "rakas vaimoni" kun ollaan kerran menossa "naimisiin". Tai "oho onpa isot leimat -no, onneksi ne saa piiloon, hekoheko" tai "jaajaa, vai raksamimmi, no ilmankos oot tuommoinen miehekäs hekoheko" tai vaikkapa "no sinähän muutat tietysti Imatralle!". Hui saakeli että olisi raskasta elää ihmisen kanssa joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, ei ymm

"Tiedätkö, kun tuo kertoo vain siitä, että sisältä sinä olet hento ja hauras. Peität sen tuolla koviksen heko heko-asenteella. "

Sovitaan niin. Kuitenkin minä olen työkuntoinen, perheenperustamiskuntoinen, urheilukuntoinen, opiskelukuntoinen jne ja ollut koko 45 vuotta elämästäni. Ei mun ole tarvinnut puhua kenestäkään selän takana tunteeni loukattuna, ei syytellä, ei puolustella, ei jättää mitään kesken koska koin itseni niin loukatuksi. Ei ole vihollisia, ei poltettuja siltoja. Mulla on onnellinen parisuhde, sovussa tehty ero takana, lapsi joka voi ja menestyy elämässään hyvin. Eikä kukaan napsi minkäänsorttista mielialalääkettä, käytä terapeutin palveluita tai syrjäydy.

Kuinka tavallista tämä tänä päivänä on sanotaan nyt tuossa Julian ikäluokassa?

Olisiko niin, että se huumori, henkinen joustamiskyky, resilienssi, toisiin ihmisiin lähtökohtaisesti hyväuskoisesti suhtautuminen, terve itsetunto joka ei riipu muiden mielipiteistä jne, -olisiko niin että ne kuitenkin suojaa psyykeä ja sosiaalisia suhteita?

Jos on menettänyt hyvän uskonsa toisia ihmisiä (ja itseään) kohtaan niin miksi lähteä tosi-tv ohjelmaan??

Vierailija
6390/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmastikin jonkinlainen ikäkysymys.

Kun on lapsesta saakka opetettu, että olet maailman ihmeellisin olento ja helikopteroitu päältä kaikki pettymykset, erimielisyydet, poikkipuoliset sanat, niin ei osaa yhtään naurahtaa itselleen, ei minkäänlaista itseironiaa.

Minusta olisi suorastaan kummallista, että kun olen itse päättänyt laittaa silmiini tuuuheat mustat tekoripset, niin suuttuisin verisesti jos joku hymähtäisi niistä vaikka että "nuo ripset on kuin mummin lypsylehmä Tuulikilla"

----

Ei ole ikäkysymys. Kyse on ihan vain käytöstavoista. Ei ole fiksun ihmisen toimintaa tarkoituksella loukata muita. Hyvä nyrkkisääntö on: "Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole hiljaa" 

N52 

"tarkoituksella loukata"

Tarkoituksella?

Vierailija
6391/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutamia erilaisia toimintatapoja ja ihmistyyppejä parisuhteessa.

1. Ihmiset, jotka ovat suhteessa sillä asenteella, että yrittävät tehdä toiselle mahdollisimman hyvän olon. He huomioivat, kehuvat ja haluavat osoittaa kunnioitusta toista ihmistä kohtaan. He uskovat, että hyvä suhde rakentuu toisen huomioimisesta ja lempeästä katseesta. Tästä hyvä esimerkki on aiemman kauden Waltteri

2.Henkilöt, jotka ovat niin omien pelkojensa ja traumojensa vankeina, että käyttäytyvät suhteessa pelon ja muiden negatiivisten tunteiden ohjaamina. Tällaisten ihmisten isoin fokus suhteessa on itsensä suojelemisessa. Tästä hyviä esimerkkejä on esimerkiksi Elisa. Negatiiviset tunteet voi purkautua ahdistuksena, vihana, syyttelynä, pelkona, halveksuntana jne. 

3.Kriittiset henkilöt, jotka etsivät toisesta vikoja heti alusta alkaen sen sijaan, että yrittäisivät rakentaa hyvää suhdetta ja keskittyä positiiviseen. Esimerkisi Anna viime kaudella. 

4.Tyypit, jotka ei tunne fyysistä vetoa eikä pysty sen jälkeen edes kunnolla yrittää rakentaa suhteesta mitään. Esim. Mira ja Matti tai Janne ja Katri.. Katja ja Olli. 

Vierailija
6392/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa Janne toivoi puolison olevan hoikka ja urheilullinen instababy. Olis täydentäny häntä.

Vitsi vitsi 

Oikeasti näitä miehiä on paljon. Siis että itse muistuttaa jotain mursua ja naisihanteena kuplapeppuinen salimissi. 

Ja tässä ei ole mitään väärää.

Vierailija
6393/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Elisasta tekee taiteilijan? Se että sanoi olevansa vai että oli pensseli kädessä esittelyvideolla? Matti sentään esitti oman biisin häissä 🤔. Arkkitehti ei kai ole taiteellinen ammatti, eikös se ole enempi tekniikkalaji.

Taiteellinen, ei taiteilija. Maalaaminen on taidetta, jos et vielä tiennyt. Ja kyllä arkkitehtuuriinkin vaaditaan myös taiteellista silmää, ei pelkkää teknistä ymmärrystä. Taloissa aikas olennainen seikka on myös se talon ulkonäkö. 

Höpö höpö

Vierailija
6394/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmastikin jonkinlainen ikäkysymys.

Kun on lapsesta saakka opetettu, että olet maailman ihmeellisin olento ja helikopteroitu päältä kaikki pettymykset, erimielisyydet, poikkipuoliset sanat, niin ei osaa yhtään naurahtaa itselleen, ei minkäänlaista itseironiaa.

----

Ei ole ikäkysymys. Kyse on ihan vain käytöstavoista. Ei ole fiksun ihmisen toimintaa tarkoituksella loukata muita. Hyvä nyrkkisääntö on: "Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole hiljaa" 

N52 

Hetkinen. Mahtaako olla samat kirjoittajat jotka täällä melko monisanaisesti on haukkuneet jo ainakin Artun, Jannen ja Elisan. Ulkonäöstä puhetyyliin, kodista pukeutumiseen, harrastuksista itsediagnosoimiinsa persoonallisuushäiriöihin?

melko tekopyhää.

Vierailija
6395/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Tästä arkkitehtijutusta on niin monta kommenttia täällä, että joku on selvästi kateellinen Elisalle arkkitehtiopinnoista, kun pitää vähätellä. 

Vierailija
6396/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti sitä mieltä, että Julian olisi pakko olla henkistä väkivaltaa harjoittavan miehen kanssa vain siksi, että "projektissa pitää sitoutua suhteeseen, joka ei ole avioliitto"? 

Ei tietenkään.

Luulen että moni vaan epäilee että Julialle on henkistä väkivaltaa sellaiset asiat mitkä muille on ihan normaalia ihmisten välistä jutustelua. You know, sellainen läppä kuin "rakas vaimoni" kun ollaan kerran menossa "naimisiin". Tai "oho onpa isot leimat -no, onneksi ne saa piiloon, hekoheko" tai "jaajaa, vai raksamimmi, no ilmankos oot tuommoinen miehekäs hekoheko" tai vaikkapa "no sinähän muutat tietysti Imatralle!". Hui saakeli että olisi raskasta elää ihmisen kanssa joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, ei ymmärrä mitään kieli poskessa heitettyä, ei minkä

Tämä. Arttu ei taida kauheasti jaksaa analysoida, että mitä päästää suustaan ja Julia taas tarttuu ilmeisesti vähän joka sanaan ja analysoi ne puhki omassa päässään. Ymmärrän, jos suutahtaa vähäksi aikaa jostain ulkonäkökommentista, mutta Julia ilmeisesti on päättänyt märehtiä noita kommentteja jaksosta toiseen ja loputtomasti... Todella raskas ihminen kyllä ja jos kerran niin ketuttaa nuo kommentit, niin MIKSI ei itse sanonut Artulle suoraan niistä?? Märehtii vaan kameralle Artun selän takana ja tuollaisen takia mennyt näille asiantuntijoille kyllä puhumaan, mutta ei Artulle... Lapsellista käytöstä. Ja typerää käytöstä oli Artultakin, mutta jos ihmisellä on noin huonoitsetunto, niin pitäisi oikeasti pysyä kaukana kaikenlaisista tosiTV-ohjelmista, koska nissähän melkein kaikki joutuvat haukkumisen, arvostelun yms. ryöpytyksen kohteeksi sekä muiden osallistujien että yleisön/somen taholta. Näköjään Enskareiden joka ikisellä kaudella on vähintään yksi neuroottinen/mt-ongelmainen tyyppi eksynyt mukaan. Miksihän näin, eikö nämä "asiantuntijat" osaa hommiaan, kun päästävät näitä tyyppejä kovan seulan läpi kerta toisensa jälkeen? Etenkin naisia oli tällekin kaudelle hakenut joku tuhat muistaakseni, niin "asiantuntijat" onnistuivat silti taas möhlimään. Ja näköjään nämä uudet asiantuntijat tekevät tasan samat virheet kuin ne entisetkin...

Vierailija
6397/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen haluaisin nähdä ne tilanteet joissa se Arttu on kritisoinut Julian ulkonäköä. Se hiusjuttukin oli mennyt niin että Arttu kehunut että tummat hiukset sopii Julialle ja tämä vääntänyt senkin kritiikiksi. Voi olla että Arttu möläytellyt jotain typerää mutta hieman olen epäileväinen kun Julia vaikuttaa siltä että käsittää asiat väärin ja ottaa asiat itseensä ja kritiikkinä ulkonäöstä. Enkä puolustele Arttua mutta oikeasti olisi hyvä nähdä ja kuulla ne tilanteet ja sanomiset.

- Ehkä sun halumiset jää tyydyttämättä, mikäli ex parilla on ollut kamera kiinni.  Oletuksena voi olla myös se, että narsku ei ole halunnut, että hänen sanomisensa tulisi kaikkien tietoon.  Näin hän saa Julian huonoon valoon, kuten sinäkin nyt näytät olettavan, että juurikin Julia on käsittänyt ja kääntänyt mollaamiset  toisin mitä narsku on hyväntahtoisena tarkoittanut.  Katsomossa 7-jaksossa asiantuntija kehui Julian toimintaa.  En nyt tarkalleen muista mitä sanoi, mutta sain vaikutelman, ettei Julian kokema / kertoma ollut asiantuntijan mielestä väärinymmärrys.       

Vierailija
6398/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä tai miten on sanottu, Julia halusi lopettaa suhteen ja se hänelle sallittakoon. 

Miksi ihmeessä osallistujille sallitaan se, että luovuttavat ennen kuin tutustuminen on edes kunnolla alkanut? Menee täysin pohja koko ohjelmalta. Etenkin kun pareja on vain neljä. Juliahan alkoi jänistää jo ennen tapaamista eikä selvästikään kykene itse ottamaan mitään vastuuta ja hakee siksi kaikki mahdolliset ja mahdottomat syyt Artusta. 

Vierailija
6399/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin uusimman jakson, toivottavasti Arttua ja kavereitaan ei enää näytetä. Ihan turhaan ohjelma-aikaa menee hukkaan kun pari on jo eronnut. Elisa on ollut niin raskas alusta saakka, eikö hän yhtään osannut odottaa, että toisella osapuolella ei välttämättä synny vetovoimaa tai romanttisia tunteita? Jannea ja Katria oli kiva katsoa, Janne on tsempannut eikä ole täysi juntti enää. Iina ja Mikko menee tasaisesti, vähän häiritsi kun Mikko sanoi ettei tunne mitään kun oli erossa Iinasta. No he ovat molemmat sitoutuneita tähän kokeiluun, ja kohtelevat toisiaan kivasti. 

Vierailija
6400/6598 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä tai miten on sanottu, Julia halusi lopettaa suhteen ja se hänelle sallittakoon. 

Miksi ihmeessä osallistujille sallitaan se, että luovuttavat ennen kuin tutustuminen on edes kunnolla alkanut? Menee täysin pohja koko ohjelmalta. Etenkin kun pareja on vain neljä. Juliahan alkoi jänistää jo ennen tapaamista eikä selvästikään kykene itse ottamaan mitään vastuuta ja hakee siksi kaikki mahdolliset ja mahdottomat syyt Artusta. 

Sun kysymykseen ei saada täältä vastausta. Sä voit esittää kysymyksesi MTV:lle tai vaikka suoraan asiantuntijoille ig:ssä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi