Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6387)
Toivottavasti Matti saa tämän ohjelman jälkeen paljon yhteydenottoja mukavilta naisilta ellei sitten ole jo löytänyt mukavan, itselleen sopivan tyypin. Toivottavasti!
Voisitko vastata vain yhteen kommenttiin kerralla? Menee sekavaksi, kun kirjoitat hehtaarin pituisen viestin, jossa on lainauksia sieltä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sellainen, etten pysty koskemaan pitkällä tikullakaan ihmistä, joka on vastenmielinen persoona - en edes uteliaisuuttani. Ja tässä sitä paitsi tietävät toisensa ja mistä sitä tietää tuleeko toisesta riesa? Siksi en yhtään ihmettele Mattia.
Elisasta voisi tosiaan kuvitella olevan vaikea päästä eroon, ellei hän itse sitä halua. Hänhän sanoi jo Matin asunnolle tullessaan, että häntä olisi houkuttanut heti tuoda koko muuttokuorma mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä edes mitään todisteita tai videomateriaalia, että Arttu olisi haukkunut? Tässä on nyt taas kuultu vain yhtä osapuolta ja tuomittu sen perusteella
No mitäpä lottoot näytetäänkö katsojille kaikkea? Eikä me mitään todisteita tarvita. Se riittää, jos Julia ei tunne oloaan hyväksi Artun seurassa. Perustelut eivät asiaa muuta.
Julia ja Janne olisi pitänyt parittaa. Kummallakin koko ajan täysin tympääntynyt ilme ja yritystä ei juuri ole jutella positiivisesti mistään. Julia saisi omaa aikaa tarpeeksi kun Janne kattoo lätkää
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä edes mitään todisteita tai videomateriaalia, että Arttu olisi haukkunut? Tässä on nyt taas kuultu vain yhtä osapuolta ja tuomittu sen perusteella
Tätä on kysytty jo monta kertaa, mutta ei tähän kukaan vastaa. Joten asiaan ei ilmeisesti ole selvyyttä.
Mutta uskotaan nyt Juliaa. Hänen suhtautumisensahan on alusta asti ollut niin myönteinen ja avoin.
"Itse asiassa samanrytmisyys ei ole se ykkösasia. Ykkösasia on se, onko valmis joustamaan ja tekemään niitä kuuluisia kompromisseja."
Joustaa voi asioissa jotka eivät ole itselle kynnyskysymyksiä tai jotka eivät aiheuta liian suuria negatiisia tunteita.
"Eritahtisuus ei ole ongelma, kun kummallakin on aito tahtotila viedä suhdetta eteenpäin."
Se tahtotila katoaa helposti juuri silloin jos asia aiheuttaa itselle ahdistusta tai muuta ikävää. Se nyt vain on fakta. Ihminen on hyvä ajattelemaan asioita järjellä juuri siihen saakka kunnes tunteet tulevat peliin. Silloin tunteet peittoavat järjen 10-0.
Ja tunteitaan taas kukaan ei voi kontrolloida.
"Aika harva sitä normideittailussakaan välittämästi on sänkyyn hyppäämässä."
Ei mutta jos aika pian ei tule tunnetta että se olisi varmaan jossain vaiheessa hyvin mahdollista niin asia alkaa mutkistua. Melkein jokainen meistä tunnistaa tilanteen kun aletaan mennä "kaverisektorille" eli kun alkaa näyttää todennäköiseltä että asiasta ei tule ystävyyttä kummempaa. Jos edes toiselle tulee tuo tunne niin kyllä se hankaloittaa asiaa aika lailla.
Se on se mitä haen. Jos ei ole mitään flirttiä eikä homma niin sanotusti etene yhtään vaan aina vaan jutellan mukavia niin se ei monilla saa aikaan kuin vain noita kaveriviboja.
Ohjelma pitäisi nimetä uusiksi: Ensitreffeillä kihloihin, koska sitähän se enää on. Suurta kusetusta puhua häistä, kerta eivät enää mene naimisiin tässä... 😤
Vierailija kirjoitti:
Katsot vissiin telkkutahtiin. Uusimmassa plussajaksossa Arttu myöntää itsekin esittäneensä kommentteja Julian ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen tulisi ensimäistä kertaa meille ja heti lähettäisi viestin, että minun lapseni ärsyttävät, niin se olisi minulle ehdoton no-no. Ei tulisi sellaisesta suhteesta ikinä mitään.
Kenelle tahansa isälle tai äidille tuo olisi iso nou-nou. Kuinka lapsellinen pitää olla, että edes laittaa tuollaisen viestin? Jos haluaa nukkua rauhassa, pitää aikuisen tajuta, että lapsiperheessä se ei välttämättä onnistu.
Tää on nyt taas tätä, että Janne heitti tollaisen jutun viestistä, mutta todellisuudessa kukaan ei tiedä mitä siinä on lukenut ja Katrilta ei kameran edessä asiaa kysytty. Onhan se voinut olla että "Joo nukuin ihan hyvin, vaikka aamulla heräsinkin teidän ääniin, mut sain lopulta unta ja nukuin 14 asti". Ei mun mielestä niin paha. Mutta sitten jos on toisenlaisen viestin niin asia on tietenkin eri
Pidempään sinkkuna olleet ovat usein hyvinkin ehdottomia ihimisiä. Pidetään kynsin ja hampain kiinni siitä, miten MINÄ haluan asioiden menevän. Ja sitten ihmetellään, kun sitä parisuhdetta ei löydy....
"Itse asiassa samanrytmisyys ei ole se ykkösasia. Ykkösasia on se, onko valmis joustamaan ja tekemään niitä kuuluisia kompromisseja."
Joustaa voi asioissa jotka eivät ole itselle kynnyskysymyksiä tai jotka eivät aiheuta liian suuria negatiisia tunteita.
//
Jos viikko ilman seksiä on sinulle kynnyskysymys, miksi edes hakisit tällaiseen ohjelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Matti kertoi suoraan sen, että ei hänellä ole mitään entisistä suhteista tulleita traumoja liittyen kosketukseen, vaan ei vain tuntunut siltä, mutta ei osannut sitä sanoittaa."
Ymmärrän tämän sinällään mutta jotenkin sitten kuitenkaan en. Tai siis en oikein ymmärrä tuota tämän ohjelmaformaatin kontekstissa kun tässä kuitenkin olisi tarkoitus yrittää saada se parisuhde aikaan. Eli miksi ei nyt vain ihan pelkästään uteliaisuudesta yritä koskea ja olla lähellä ja katso sitten että miltä alkaa tuntua? Jos ei oikein ollenkaan edes yritä niin siitä jää vähän outo kuva jos kyse ei ole siis siitä että se toinen ei sytytä sitten tipan tippaa vaan ihan etoo.
Edelleen: Parisuhteen voi saada aikaan, vaikka ei heti ensimmäisellä viikolla oltaisi fyysisesti toisten kimpussa. Nykyisillä nuorilla suurin syy pariutumattomuuteen on tuo hirveä kiire. Ei olla valmiita tutu
Oon samaa mieltä. Ensin on hyvä totutella jopa pidempikin aika lähinnä siihen toisen lähellä oloon. Koko fyysisyyteen, että istuu sohvalla vieressä, on käsi kädessä, nukkuu yhdessä, lähellä. Miten koskettaa vai koskettaako ollenkaan? Miltä se toinen tuntuu siinä. Läheisyyteen pitää opetella todellakin ilman mitään hätähousuilua. Kuulostella, tuntuuko se edes omalta, että toinen on tuossa noin lähellä arjessa? Vasta sitten kun toiseen perusasioissa tottuu voi olla seuraavan askeleen paikka ja sehän tulee sanomattakin sillä silloin molemmat eivät enää pystyt pitämään näppejään erossa eli asiat menee niin kuin on tarkoitettu. Mihin ihmeeseen ihmisillä on jatkuvasti kiire??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen tulisi ensimäistä kertaa meille ja heti lähettäisi viestin, että minun lapseni ärsyttävät, niin se olisi minulle ehdoton no-no. Ei tulisi sellaisesta suhteesta ikinä mitään.
Kenelle tahansa isälle tai äidille tuo olisi iso nou-nou. Kuinka lapsellinen pitää olla, että edes laittaa tuollaisen viestin? Jos haluaa nukkua rauhassa, pitää aikuisen tajuta, että lapsiperheessä se ei välttämättä onnistu.
Tää on nyt taas tätä, että Janne heitti tollaisen jutun viestistä, mutta todellisuudessa kukaan ei tiedä mitä siinä on lukenut ja Katrilta ei kameran edessä asiaa kysytty. Onhan se voinut olla että "Joo nukuin ihan hyvin, vaikka aamulla heräsinkin teidän ääniin, mut sain lopulta unta ja nukuin 14 asti". Ei mun mielestä niin paha. Mutta sitten jos on toisenlaisen viestin niin asia on t
Mitä väliä, mitä siinä sanatarkasti luki? Vain sillä on väliä, että Janne ärsyyntyi viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä lottoot näytetäänkö katsojille kaikkea? Eikä me mitään todisteita tarvita. Se riittää, jos Julia ei tunne oloaan hyväksi Artun seurassa. Perustelut eivät asiaa muuta.
No on se nyt eri asia erota sen takia et kemiat ja arvot ei kohtaa, kuin että toinen on päin naamaa haukkunut rumaksi ja muillakin tavoilla. Eli perustelut on ihan perusteltuja mielestäni
Vierailija kirjoitti:
"Eritahtisuus ei ole ongelma, kun kummallakin on aito tahtotila viedä suhdetta eteenpäin."
Se tahtotila katoaa helposti juuri silloin jos asia aiheuttaa itselle ahdistusta tai muuta ikävää. Se nyt vain on fakta. Ihminen on hyvä ajattelemaan asioita järjellä juuri siihen saakka kunnes tunteet tulevat peliin. Silloin tunteet peittoavat järjen 10-0.
Ja tunteitaan taas kukaan ei voi kontrolloida.
Ei mutta jos aika pian ei tule tunnetta että se olisi varmaan jossain vaiheessa hyvin mahdollista niin asia alkaa mutkistua. Melkein jokainen meistä
"liian suuria negatiisia tunteita."
"
asioita järjellä juuri siihen saakka kunnes tunteet tulevat peliin. Silloin tunteet peittoavat järjen 10-0.
Ja tunteitaan taas kukaan ei voi kontrolloida."
Pitäydyn arviossani: kaaos-ihminen.
Hänelle ei tule koskaan olemaan mahdollista ymmärtää sitä ettei jokainen aina toimisi välittömästi kulloinkin heränneen tunneimpulssin mukaan.
Ehkä olisi helpompi ymmärtää seuraava näkökulma: joillakin seksuaalinen halu ei herää ollenkaan ulkoisen olemuksen pohjalta vaan vaatii älyllisen ja huumorin yhteensopivuuden. Sitä on vaikeaa tutkia jos puhe kiertää lähinnä kehää yhden aiheen ympärillä, eli puuttuvan seksuaalisen kontaktin. Tunteitaan kun ei voi kontrolloida, vai miten se oli (joka on argumenttina kyllä täysin tyhjä, tunteisiinsa voi mitä enimmissä määrin itse vaikuttaa, mutta se taas vaatii hieman analyyttista ja metodologista lähestymistapaa ihmissuhteeseensa, johon nämä tunteesta elävät kaaos-ihmiset eivät pysty tai edes halua).
Vierailija kirjoitti:
Pidempään sinkkuna olleet ovat usein hyvinkin ehdottomia ihimisiä. Pidetään kynsin ja hampain kiinni siitä, miten MINÄ haluan asioiden menevän. Ja sitten ihmetellään, kun sitä parisuhdetta ei löydy....
Tai sitten ei. Me tavattiin miehen kaa päälle kolmekymppisenä, mies oli ollut 10 vuotta itekseen, mä kolme. Nyt 9 vuotta yhdessä eikä ole ollut erityisempiä ristiriitoja. Ja nussittiin heti ekalla tapaamisella, kun kipinää riitti. Ja riittää edelleen. En lähtis suhteeseen, jos tuota kipinää ei olisi.
Ei tarvittu tindereitä eikä tv-ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
On hirveän ahdistavaa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka ei millään tavalla yritä olla mukava, ja aina kun luulee tämän olevan ikäänkuin puolellasi, kaveri, rentoa seuraa tms. tuleekin kivikova kuitti tai syytös jostain. Ikäänkuin normaalit sosiaaliset taidot tai sosiaalisen kanssakäymisen normit puuttuvat. Elisa on tällainen. Olisipa painajaista jos sellainen vielä painostaisi koskettelemaan itseään.
Sama pätee myös Juliaan. Ei yhtään positiivista sanaa tai ilmettä alusta lähtien. Hän vaikutti päättääneen jo alttarilla, että ei tuu mitään. Yhtä tympääntynyt kuin Janne. Vaikka Arttu olisi mokannut, mitä itse yritti. Elisa myös tällainen ankeuttaja.
Oma mies oli muuten alussa töksäyttelijä, siitä onneksi päästiin eteenpäin
Ei mutta jos aika pian ei tule tunnetta että se olisi varmaan jossain vaiheessa hyvin mahdollista niin asia alkaa mutkistua. Melkein jokainen meistä tunnistaa tilanteen kun aletaan mennä "kaverisektorille" eli kun alkaa näyttää todennäköiseltä että asiasta ei tule ystävyyttä kummempaa. Jos edes toiselle tulee tuo tunne niin kyllä se hankaloittaa asiaa aika lailla.
Mihin sulla on noin helvetinmoinen kiire? Nämä on tunteneet ALLE VIIKON. ALLE 7 PÄIVÄÄ. Ei kukaan normaaliälyinen vedä johtopäätöksiä noin lyhyen ajan perusteella ellei toinen nyt heti kättelyssä ole ehdottoman vastenmielinen. Normielämässä viikossa kerkiää olla ehkä yhdet treffit. Turha ihmetellä sinkkuuttaan, jos niiden jälkeen jo lyö pelin poikki mikäli sänkyyn ei hypätä. Sinulla on selkeästi vaikeuksia hahmottaa, millaisesta aikaikkunasta tässä puhutaan. Puhut kuin nämä olisivat tunteneet jo vähintään kuukauden, vaikka oikesti ovat tunteneet vain pari päivää. Sillä tavalla ei ainakaan edistetä suhteen etenemistä, jos ollaa hirvellä kiireellä puskemassa eteenpäin malttamatta lainkaan tutustua siihen toiseen. Tai jos välittömästi lyödään suhteelle kaverileima, jos kipinät ei sinkoile heti ensikatseesta.