Olen asunut USA ssa vuodesta 1996. Haluatteko kuulla totuuden elämästä Amerikassa?!?
Olen nyt ollut Suomessa kohta puoli vuotta ja olen huomannut että täällä on ihan väärä käsitys elämästä Amerikassa. Haluan nyt korjata noita vääriä ennakkoluuloja. Koska en pysty kirjoittamaan kaikkea parasta että te kysytte jotain asiaa tai kerrotte miten luulette asian oleva ja minä korjaan sen.
Eka virhe korjaan kuitenkin tässä jo nyt. USA muodostuu 50 osavaltiosta, Columbian liittovaltiollisesta piirikunnasta sekä viidestä asutusta territoriosta, joista tunnetuin on Puerto Rico.
Jokaisella osavaltiolla on oma hallinto ja lainsäädäntö, joten moni jokapäiväisistä asioista on järjestetty erilaisesti eri osavaltioissa. Yhteistä lainsäädäntöä koko liittovaltiolle on yllättävän vähän. Vaikka hallinto on kaikissa osavaltioissa samankaltainen samoin niiden jaottelu kuntiin (counties) ei ole samanlainen kaikissa.
Asun tällä hetkellä Connecticutissa. Olen asunut myös Vermontissa ja New Yorkin kaupungissa sekä New Yorkin osavaltion pohjoisosassa. Kaikissa on oma lainsäädäntönsä, joten minet asiat eroavat niiden välillä. Toki erot idässä ovat pienempiä kuin verrattuna Etelään, Keskilänteen tai Californiaan.
Mut kyselkää, yritän vastata kaikille!
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Ap, paljonko on (USAn) asuntosi kiinteistövero?
En ole ap, mutta meillä se on n. 6500 dollaria vuodessa, ennen oli enemmän. Kun täyttää 65 v., niin saa huojennusta veroon.
Talovakuutus on n. 3600 dollaria vuodessa.
En halua koska jonkun toisen totuus ei välttämättä ole minun totuus. Menen itse ottamaan siitä selvää. Ennakkoasenne rajoittaisi näkökenttää.
Millaiset menestymisen mahdollisuudet Yhdysvalloissa olisi erakoituneella, sosiaalitukien varassa elävällä negatiivisella ateistilla?
Vierailija kirjoitti:
Millaiset menestymisen mahdollisuudet Yhdysvalloissa olisi erakoituneella, sosiaalitukien varassa elävällä negatiivisella ateistilla?
Eli suomalaisella vassarilla. Tiedät kysymättäkin, että se kuolisi nälkään ihan pelkkää laiskuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomalaisella vassarilla. Tiedät kysymättäkin, että se kuolisi nälkään ihan pelkkää laiskuuttaan.
Ja joutais kuollakin.
En ole ollenkaan ilahtunut Trumpin valinnasta. Mutta nyt sille ei voi mitään. Life goes on.