Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyys on naisille niin iso turn off?

Vierailija
23.08.2025 |

Työttömällä miehellä on enemmän aikaa puolison kanssa, siivoa kodin, tekee ruokaa, hoitaa lapset yms. Ja tukia saa nykyään saman verran kun olisi jossain duunari hommissa joten rahasta ei ole pulaa.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa, oma mies on työtön, mutta hän ei ole työtön laiskuuden takia, vaan koska hänellä on sairauksia.

Vierailija
22/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tietenkin rahattomuus. Älä toki odota, että näinkin selvää asiaa ikinä suostutaan myöntämään.

Saan saman verran tukina käteen mitä 2500€/kk bruttopalkasta jää, joten mikä rahattomuus?

AP

Kun ei todellakaan saa. Aloitit koko keskustelun oletuksella, joka on virheellisyydessään lähinnä naurettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jolla puuttuu kokemus työelämästä ele saanut mitään normaaleja kokemuksia. Elämä mennyt päihteissä ja muussa typerässä. Ei mitään yhteistä. 

Vierailija
24/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tietenkin rahattomuus. Älä toki odota, että näinkin selvää asiaa ikinä suostutaan myöntämään.

Saan saman verran tukina käteen mitä 2500€/kk bruttopalkasta jää, joten mikä rahattomuus?

AP

Kun ei todellakaan saa. Aloitit koko keskustelun oletuksella, joka on virheellisyydessään lähinnä naurettava.

Saan tukina 1800€/kk nettona käteen, saman verran jää 2500€ bruttopalkasta verojen ja muiden maksujen jälkeen

AP

Vierailija
25/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno

Vierailija
26/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on nyt työtön. Ei muuta mitenkään sitä miksi häneen ihastuin. En varallisuuden takia.

Vierailija
27/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Saan tukina 1800€/kk nettona käteen, saman verran jää 2500€ bruttopalkasta verojen ja muiden maksujen jälkeen

AP

Tuskin saat, jos asut työssäkäyvän naisen kansa yhdessä.

Vierailija
28/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ollut. Mieheni oli työtön kun aloimme seurustelemaan 15 vuotta sitten. Nykyään on vaikeaa saada töitä varsinkin jos on raksa alalla kuten mieheni. Onneksi minä olen ollut onnekas ja oon töissä. Työ voi loppua koska tahansa. Olen saanut potkut mieheni on 4 kertaa irtisanottu säästösyistä. En ole maksanut mieheni elämää, ons e ollut töissä tai pimeissä töissä. Sai perinnön ja sen turvin on pärjännyt  mutta tiedän että mieheni haluaa töitä koska on ottanut aina lyhyet työkeikatkin. Ja Nyt meillä on paljon yhteistä aikaa koska mies on työtön.

Vierailija
29/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairaseläkkeellä, joten ei minua toisen työttömyys haittaisi, jos pyrkii asiaa jotenkin ratkaisemaan. Aika moni on tällä hetkellä työtön. Minä pidän huolta itsestäni opiskelemalla ja liikkumalla mahdollisuuksien mukaan ja olemalla muutenkin aktiivinen elämässä. Aktiivisuutta toivon toiseltakin oli sitten työelämässä tai ei.  Puolisoni on johtotehtävissä it-alalla ja on ollut kahdesti puolen vuoden pätkän työttömänä. 

Vierailija
30/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset etsivät vaistomaisesti turvaa. Tämä selittää esimerkiksi sitä, että naiset käyttävät miehiä enemmän terveyspalveluja, käyvät enemmän terapiassa, ja hurahtavat jokaiseen uuteen neuropsykiatriseen muotidiagnoosiin.

Vierailija
31/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varassa eläminen ja vielä niiden suuruudella pröystäileminen  on sanoisinko, epäilyttävää.  

Vierailija
32/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

En jaksa, kittaan mieluummin olutta sun piikkiin Espanjassa. Lähetänkö kiitos tuestasi- kortin sulle? 

Vierailija
33/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mitkä summat työttömälle. Mä saan 1300e.

Vierailija
34/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Lopeta nyt satuilusi. Ainoa tapa miten saat Suomessa nuo tuet on se, että olet yh jolla on liuta mukuloita kontollaan.

Vierailija
35/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisikin, mutta ei.

Mun mies jäi 4 vuotta sitten työttömäksi, minä käyn töissä.

Mitäpä tekee mies? Notkuu netissä päivät pitkät, minä kokkaan, ostan ruuat, siivoan, hoidan lapset, pesen pyykit, jos tulee jotain korjattavaa niin korjaan ja jos en itse voi koska esim homma atrvitsee ammattilaisen niin soitan huoltoon.

No tuskin se töissä ollessakaan noita teki, miksi menit yhteen moisen lussukan kanssa?

Vierailija
36/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työssäkäyvä mies, kotona käy siivooja, käydään ravintoloissa syömässä, teatterissa, konserteissa ja matkustellaan paljon. Kiva koti viihtyisällä alueella. Kenestäkään ei olla riippuvaisia, ja toki itsekin osallistun kuluihin. En kyllä näe miten elämä olisi parempaa työttömän kanssa.

Vierailija
37/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työttömyys Turnoff sithä jää aikaa vaan pussailuun ja muuhun puuhan 🥰

Vierailija
38/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on arvokysymys. Osa ihmisistä näkee työn elämän tärkeimmäksi sisällöksi - osa ei. 

Kumpikaan ei ole tästä johtuen ihmisenä hyvä tai huono tai parempi tai huonompi. Yksilöllinen asia.

Vierailija
39/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

No mitäpä jos se palkka olisi vaikka 5000 euroa? Tai vaikka 10000 euroa? 

Vierailija
40/134 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän