Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskaa, kun mun teineille Itä-Helsinki tarkoittaa miljonäärien asuinaluetta

Vierailija
23.08.2025 |

Olen itse alunperin Espoosta, ja Itä-Helsingin maine oli jo nuoruudessani samahko kuin nyt. Asuttiin omien tyttärieni lapsuus pienessä kaupungissa ja muutettiin Helsinkiin, kun vanhempi meni lukioon. Molemmat opiskelevat nyt itähelsinkiläissä ns. eliittilukiossa, jossa opiskelukaverit ovat todella varakkaita, siis varmaan miljonääriperheistä, isot talot meren rannalla, hienot veneet jne.

Niin olen useamman kerran kuullut, kun tytöt puhuvat, että vau, joo, se on Itä-Helsingistä tai jotain, joo, sen isä kustansi koko kaveriporukan laskettelulomalle, hyvähän itähelsinkiläisten on jne.

Eli heille itähelsinkiläisyys tarkoittaa ihan muuta mitä mediassa puhutaan. Me siis emme asu idässä itse, vaan viihtyisällä pientaloalueella, hyvin toimeentulevaa aluetta, mutta ei ole sellaista vau-efektiä, kun koulukavereiden kotona.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaahan se on, katsella muita alaspäin ja väheksyä 👌

Vierailija
82/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnen Tammisalon ja Marjaniemen todella hyvin jo lapsuudesta asti ja lasken ne Itä-Helsinkiin, jonne en koskaan enää muuttaisi takaisin. Väliäkö sillä on, että asut Mariksessa josta olet maksanut kalliin (ylihintaisen) kämpän. Sun palvelut on joka tapauksessa Itiksessä. Jos haluat liikkua muulla kuin "porchellasi" tai "veneelläsi" (koko Helsingissä/Suomessa ei juuri ole kalliita veneitä, kun menee Tallinnaan tai Tukholmaan alkaa nähdä kalliita veneitä), joudut joka kulkuneuvossa esim. lapsena itsekseen liikkuessasi olemaan ma mujen roadmanien yms keskellä.

Niinpä ja jotkut jos ei saa yöllä taxia niin noi Idän yöbussit on ihan karseita. Minäkin nuorena halusin päästä omaan hyvällä alueella sijaitsevaan kotiini, kiersi bussi kaikenmaailman metroasemien seudut ja milloin oli bussissa joukkotappelua ja kuskille huutelua.

Mikä bussi? Mä olen kulkenut eräällä linjalla päästä päähän melko säännöllisesti, eikä häiriöitä ole kyllä juurikaan ollut. No Metallican keikan jälkeen bussi oli todella täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnen Tammisalon ja Marjaniemen todella hyvin jo lapsuudesta asti ja lasken ne Itä-Helsinkiin, jonne en koskaan enää muuttaisi takaisin. Väliäkö sillä on, että asut Mariksessa josta olet maksanut kalliin (ylihintaisen) kämpän. Sun palvelut on joka tapauksessa Itiksessä. Jos haluat liikkua muulla kuin "porchellasi" tai "veneelläsi" (koko Helsingissä/Suomessa ei juuri ole kalliita veneitä, kun menee Tallinnaan tai Tukholmaan alkaa nähdä kalliita veneitä), joudut joka kulkuneuvossa esim. lapsena itsekseen liikkuessasi olemaan ma mujen roadmanien yms keskellä.

Onko Itiksen palvelut jotenkin huonoja vai mitä tarkoitit? Siellähän on käytännössä kaikki.

siellä nimenomaan on kaikki ja vähän sen päällekin, se onkin itse ongelma 😆 Ainoat hyvät kaupat Idässä on Laajasalon S-mark

Aika mielenkiintoiset kriteerit, jos Alepa lasketaan hyväksi kaupaksi.

Vierailija
84/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi rikkaiden lapset päätyvät eliittilukioon, jos sinne mennään vain keskiarvolla? Kertokaapa se.

Ettei olis isukilla suhteita koulun johtokuntaan.

Vai voisiko kenties sillä äo:lla ja lukumotivaatiolla ollajotain tekemistä asian kanssa?

Vierailija
85/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä oikeasti rikkaita on paljonkin. Ei tarvi kuin katsoa noita veneitä parkissa rannalla. Ihan pikkurahalla ei monikaan irtoa.

Sitten on meitä hyvin toimeentulevia keskiluokkaisia. Vuokra-asunnoissa sitten ne muut ja häiriötekijät. Sekalainen seurakunta.

asianajaja, Kallahti

Vierailija
86/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan litran maitoa, on aika sama kuinka "hyvästä" kaupasta sen ostan.

Mistä tahansa Jollaksessa ajaa Jollaksen Alepaan alle viidessä minuutissa.

Vierailija
87/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä oikeasti rikkaita on paljonkin. Ei tarvi kuin katsoa noita veneitä parkissa rannalla. Ihan pikkurahalla ei monikaan irtoa.

Sitten on meitä hyvin toimeentulevia keskiluokkaisia. Vuokra-asunnoissa sitten ne muut ja häiriötekijät. Sekalainen seurakunta.

asianajaja, Kallahti

Oikeasti rikkailla Ei sellaisia ole, velalla ostettuja statuksia ne on. 

Vierailija
88/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En nyt tiedä, kuinka iso operaatio on käydä Jollaksen Alepassa."

Niemenkärjestä lähes 2 km matkaa, onhan tuo oma operaationsa. Mulla lähikauppa 400 m päässä ja tämäkin on veemäinen matka marraskuusta maaliskuuhun.

Käykö joku vielä itse kaupassa??

Helpoitenhan tuo hoituu kotiinkuljetuksella tai noutamalla töistä tai harrastuksista tullessa.

Tulee aika kalliiksi tilata kotiinkuljetuksella vain pari tuotetta, jos illalla alkaa tekemään mieli jotain tiettyä. Eikä kaikki kaupat edes ole woltissa.

Jos ei asu Alepan vieressä, pitää opetella suunnitelmallisuutta ja ennakointia. Jos alkaa tekemään mieli jotain, pitää tätä mielitekoa siirtää seuravaan tilauskertaan. :/

Vierailija
89/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä on varmaan Suomen suurimmat tuloerot. Suomen Amerikka.

Vierailija
90/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Itiksen palvelut jotenkin huonoja vai mitä tarkoitit? Siellähän on käytännössä kaikki.

Ongelma on omaa varjoaakin pelkäävien päässä, ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, käyn Itiksessä julkisilla viikottain.

Vierailija
91/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En nyt tiedä, kuinka iso operaatio on käydä Jollaksen Alepassa."

Niemenkärjestä lähes 2 km matkaa, onhan tuo oma operaationsa. Mulla lähikauppa 400 m päässä ja tämäkin on veemäinen matka marraskuusta maaliskuuhun.

Käykö joku vielä itse kaupassa??

Helpoitenhan tuo hoituu kotiinkuljetuksella tai noutamalla töistä tai harrastuksista tullessa.

Tulee aika kalliiksi tilata kotiinkuljetuksella vain pari tuotetta, jos illalla alkaa tekemään mieli jotain tiettyä. Eikä kaikki kaupat edes ole woltissa.

Ei meille synny tuollaista ongelmaa. Eikä käytetä Wolttia vaan Prisman kotiinkuljetusta. Niihin robotteihin ei mahdu mitään eli sekään ei käy meille. Syödään sitä mitä on. Ei mennä minkään mielihalujen mukaan.

Perheet tilaa Cittarista tai Prismasta. 

Noissa miljoonalukaaleissa asuu perheitä.

Vierailija
92/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asianajaja, Kallahti

Oikeasti rikkailla Ei sellaisia ole, velalla ostettuja statuksia ne on. 

Hyvin mahdollista sekin. En ole käynyt kyselemässä. Miettinyt vaan monesti, että kuinkahan paljon "tuo maksaa, niin ja tuo hieno tuossa vieressä..."

asianajaja

Vierailija
93/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Alepassa on vikana? Tarkoitin siis kaupan siisteyttä ja turvallisuutta. Eikai kukaan mene etsimään Alepasta palvelutiskiä tai sisäfilettä? Alepa on nimenomaan pikkukauppa, josta käydään hakemassa puuttuva kahvimaito tai evästä. Isommat ostokset tehdään Hertassa jne.

Vierailija
94/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vene oikeasti rikkailla sitten on? Rehellisesti kiinnostelee. Miljonäärisukulaiseni vene maksaa enemmän kuin meidän omakotitalo ja auto yhteensä.

Vierailija
95/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että ajattelu tasolla sinkku ja autoton. Ei noi isot kalliit asunnot oli teitä varten.

Vierailija
96/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen siis kysymyksenä tuolla, joka sanoi, ettei rikkailla ole kalliita veneitä.

Vierailija
97/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massimuijat Itä-Helsingistä

Vierailija
98/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käsittämätöntä.laiskuuden määrä, jos 2 km lähikauppaan on liikaa. Itse kävelen koirien kanssa joka pv 10 km. Ruoat tilaan kotiin ja jos jos jotain pientä tarvitsee, poljen pyörällä hakemaan 2 km taittuu viidessä minuutissa.

Vierailija
99/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siellä nimenomaan on kaikki ja vähän sen päällekin, se onkin itse ongelma 😆 Ainoat hyvät kaupat Idässä on Laajasalon S-mark

Huomaa, ettet idässä ole ollutkaan. Kivenheiton päässä Marjaniemestä on Easton, jossa Suomen parhaita liha- ja kalatiskejä. Jonain vuonna oli valittu parhaaksi.

Sitä enne oli kyllä Stockan herkku, mutta sille kävi niinkuin Stockalle kävi. Nykyisin siinä on joku etnomarketti ja ikävä kyllä koko kauppakeskus on vapaassa pudotuksessa kohti Marrakechiä. Onneksi keskustaan tai muihin kauppakeskuksiin ei ole pitkä matka.

Vierailija
100/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen vene oikeasti rikkailla sitten on? Rehellisesti kiinnostelee. Miljonäärisukulaiseni vene maksaa enemmän kuin meidän omakotitalo ja auto yhteensä.

Kumivene. Onneksi eivät osaa uida.

Eivät ikinä saavuta rannoille mantereelle saakka.

Pekkhaaviztö yritti auttaa lentokonekuljetuksin. Se on nyt ohi. 😆