Naiset on raskaana ja synnyttää, miehillä on maanpuolustusvelvollisuus
Naisena olen uhrannut jo ansiotuloa ja urakehitystä kahden lapsen raskauteen, äitiys- ja hoitavapaaseen. Paljon enemmän mitä miehet menettää armeijan tai sivarin takia. Olisi aivan liikaa vaadittu, jos vielä näiden lisäksi pitäisi jotain maanpuolustushommia hoitaa. Suoraan sanottuna en ymmärrä miksi tästä edes puhutaan.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain mukaan jokainen suomalainen on maanpuolustusvelvollinen.
Juuri näin! Ja tämä mummo lähtee innolla mukaan, jos kutsu käy. Voin vaikka keittää soppaa jos en muuhun pääse.
mites aseilla kikkeliä pidentävät sivarit kuten jussukka the mestari, pitäisikö heidät kiinnittää sotatilanteessa siihen uuteen itärajan aitaan jossa voisivat toimia kummankin puolet testimaaleina
Vierailija kirjoitti:
mites aseilla kikkeliä pidentävät sivarit kuten jussukka the mestari, pitäisikö heidät kiinnittää sotatilanteessa siihen uuteen itärajan aitaan jossa voisivat toimia kummankin puolet testimaaleina
Sivaritkaan eivät ole vapautettuja maanpuolustusvelvollisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Mikset maininnu mielummi pekka haavistoa
Vierailija kirjoitti:
Kai ne voi kiillottaa upseerien saappaita niinkuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen sydämessäni että minä en ole.
Sitä ei kysytä mitä tunnet sydämessäsi. Jos sota syttyy, olet velvollinen puolustamaan Suomea.
Tuskin mua täältä Tanskasta jaksetaan tulla hakemaan sinne. Olis töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä en koskaan tule raskaaksi enkä synnyttämään! Eikä mun tarvitse mennä armeijaan. Hähää!
Aseksuaali nainen
Taas noita keksittyjä seksuaalisuuksia.
Aseksuaali ei ole keksittyä, vtun urpo. Kaikkia ei vain kiinnosta seksi.
Mitä sitten vaikka ei ole kiinnostunut? Testosteroni vajeesta kärsivät ovat siis ns. aseksuaaleja? Olen grtknlhgb-seksiaali koska minua kiinnostaa vain tietyt asennot tms. Vi*un urpo.
Se että aseksuaali ei ole keksittyä, vtun urpo! Aseksuaali on henkilö jota ei kiinnosta seksihommat. Aromanttinen aseksuaali on henkilö jota ei kiinnosta parisuhteetkaan.
Aina vain paranee. 😂 Sellaista kyllä kutsutaan tunteettomaksi vit*n urpo!
Suomen lain mukaan jokaisella kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus, ihan sukupuoleen katsomatta. Ja ihan jo nytkin tälläkin hetkellä.
Toki naisia ei nykyisellään pakoteta taistelemaan, mutta sodanaikainen puolustukseen liittyvä tehtävä kyllä naisillekin määrätään sitten, jos sota tulee. Outoa, että kuvittelette pääsevänne vapaamatkustajana vain siksi, että olette tehneet lapsia.
N33, itse kyllä täysin valmis palvelemaan kotimaata jos tarve tulee. Sillä tavalla kuin tarve on.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain mukaan jokaisella kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus, ihan sukupuoleen katsomatta. Ja ihan jo nytkin tälläkin hetkellä.
Toki naisia ei nykyisellään pakoteta taistelemaan, mutta sodanaikainen puolustukseen liittyvä tehtävä kyllä naisillekin määrätään sitten, jos sota tulee. Outoa, että kuvittelette pääsevänne vapaamatkustajana vain siksi, että olette tehneet lapsia.
N33, itse kyllä täysin valmis palvelemaan kotimaata jos tarve tulee. Sillä tavalla kuin tarve on.
Hyvä juttu. Saat puolustaa mun puolesta. Minä tunnen sydämessäni että ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kysytä mitä tunnet sydämessäsi. Jos sota syttyy, olet velvollinen puolustamaan Suomea.
Sehän siinä onkin virhe, kun aina pitäisi kysyä mitä toinen tuntee asiaa kohtaan.
Jokanen on ihan vapaa itse päättämään mitä haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Saat puolustaa mun puolesta. Minä tunnen sydämessäni että ei.
Kuten tuolla jo joku aiemmin totesi, niin sotatilanteesaa sulta ei kysellä mitä sydämesi tuntee. Joko täytät maanpuolustusvelvollisuutesi jos sulle tehtävä määrätään, tai jos et sitä tee niin rikot Suomen perustuslakia ja saat siitä asiaankuuluvat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän siinä onkin virhe, kun aina pitäisi kysyä mitä toinen tuntee asiaa kohtaan.
Nykyään on NATO.
Ei tarvita pakkoarmeijaa mihinkään. Voidaan siirtyä sosialistisesta mallista ammattimaiseen palkka-armeijaan. Menköö ne sotimaan joilla on jotain minkä vuoksi sotia.
Minulla on vain tämä vartalo. Puolustan vartaloani parhaiten olemalla pois sota-alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään maassa ei ole vapaa päättämään toimia lakien vastaisesti, tai jos niin siitä huolimatta tietoisesti tekee, niin on ihan ansaitusti luettava rikolliseksi.
Harva nainen porsii edes yhtä. Valitettavasti se on lisäksi täysin vapaaehtoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä en koskaan tule raskaaksi enkä synnyttämään! Eikä mun tarvitse mennä armeijaan. Hähää!
Aseksuaali nainen
Taas noita keksittyjä seksuaalisuuksia.
Aseksuaali ei ole keksittyä, vtun urpo. Kaikkia ei vain kiinnosta seksi.
Mitä sitten vaikka ei ole kiinnostunut? Testosteroni vajeesta kärsivät ovat siis ns. aseksuaaleja? Olen grtknlhgb-seksiaali koska minua kiinnostaa vain tietyt asennot tms. Vi*un urpo.
Se että aseksuaali ei ole keksittyä, vtun urpo! Aseksuaali on henkilö jota ei kiinnosta seksihommat. Aromanttinen aseksuaali on henkilö jota ei kiinnosta parisuhteetkaan.
<
Tunteettomaksi? Olet kyllä urpo! 😂
Vierailija kirjoitti:Kuten tuolla jo joku aiemmin totesi, niin sotatilanteesaa sulta ei kysellä mitä sydämesi tuntee. Joko täytät maanpuolustusvelvollisuutesi jos sulle tehtävä määrätään, tai jos et sitä tee niin rikot Suomen perustuslakia ja saat siitä asiaankuuluvat seuraukset.
Eikö se riitä että kävin pakollisen peruskoulun?
Eikö ne velvollisuudet lopu koskaan?
Milloin ihminen saa olla vapaa?
En tykkää kommunismista.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Olen erittäin isänmaallinen ja tunnen ylpeyttä, että olen kaksi uutta Suomen kansalaista tehnyt. Mutta en silti missään nimessä kannata pakollista armeijaa naisille. Jos sota syttyy niin autan kyllä minne vaan käsky käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään maassa ei ole vapaa päättämään toimia lakien vastaisesti, tai jos niin siitä huolimatta tietoisesti tekee, niin on ihan ansaitusti luettava rikolliseksi.
Tiedän tuon teidän leikin johon te kuulutte. Erosin siitä leikistä jo ajat sitten. En leiki sitä teidän kanssa ja ette voi pakottaa minua mukaan leikkiin, koska erosin siitä ja tiks lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on NATO.
Ei tarvita pakkoarmeijaa mihinkään. Voidaan siirtyä sosialistisesta mallista ammattimaiseen palkka-armeijaan. Menköö ne sotimaan joilla on jotain minkä vuoksi sotia.
Minulla on vain tämä vartalo. Puolustan vartaloani parhaiten olemalla pois
USA:ssa on myös kapitalistinen ammattimainen palkka-armeija. Vapauden maa, ne inhoo kommunismia.
Pakollinen asepalvelus on kommunismia.