Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset on raskaana ja synnyttää, miehillä on maanpuolustusvelvollisuus

Vierailija
22.08.2025 |

Naisena olen uhrannut jo ansiotuloa ja urakehitystä kahden lapsen raskauteen, äitiys- ja hoitavapaaseen. Paljon enemmän mitä miehet menettää armeijan tai sivarin takia. Olisi aivan liikaa vaadittu, jos vielä näiden lisäksi pitäisi jotain maanpuolustushommia hoitaa. Suoraan sanottuna en ymmärrä miksi tästä edes puhutaan. 

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tietenkin toivottavaa, että isätkin osallistuisivat lastenhoitoon ja pitäisivät edes muutaman viikon isyyslomansa. 

mitä et ymmärtäny? miehet kuolee rintamalla ja naiset hoitaa lapset :D

Rauhan aikana 🙄

Vierailija
202/208 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutaanko sitten siitä ajatuksesta, että miesten tulisi osallistua lastenhoitoon yhtä lailla kuin äidin? Jos kerran miehet täyttävät velvollisuuttaan jo armeijassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset aina heittäytyvät tosi avuttomiksi juuri silloin, kun heiltä vaadittaisiin jotain. "Eihän me naisena pystytä, vain mies voi hoitaa asian!" Sitten ollaan kuitenkin vaatimassa tasa-arvoista suhtautumista sukupuoliin silloin kun siitä on hyötyä.

Naisilla on myös paljon miehiä suurempi tahto pitää yleisesti toisten naisten puolia. Vaikka asevelvollisuus ei koskettaisi itseä vaikkapa iän vuoksi, naiset ovat silti puolustamassa nuoria naisia, että he eivät joutuisi asevelvolliseksi. Miehillä ei ole mitään tällaista, että edistettäisiin toisten miesten asiaa, jos se ei koske itseä. Päinvastoin, miehet ovat mielellään jopa kampittamassa toisia miehiä tilaisuuden tullen.

Vierailija
204/208 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään kuinka armeijan käyminen liittyy synnyttämiseen ja lastenhoitoon. Aivan niin kuin muka ei voisi 19-vuotiaana suorittaa asepalvelusta, vaikka joskus 35-vuotiaana saisikin lapsen. Jos ne kerran ihan selvästi liittyvät yhteen, että jos synnyttää, niin ei tarvitse käydä armeijaa, niin kai asepalveluksen voi väistää sitten muillakin tavoilla? Esimerkiksi jos on maksanut paljon veroja. Onhan sekin suuri "kansalaispalvelus". Tai jos tekee jotain työtä yhteiskunnan hyväksi, tai vaikka pyörittää jotain järjestöä.

Minäkin olen maksanut paljon veroja, kasvattanut lapsia ja ollut nuorena töissä kouluavustajana. Varmasti nämä asiat kattavat sen, että olen ollut yhteiskunnalle tarpeeksi hyödyksi, joten minun ei olisi pitänyt käydä armeijaakin, vaikka olenkin mies.

Vierailija
205/208 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palkka-armeija Suomeen se on nykypäivää, otetaan asiasta kansanäänestys se on demokratiaa

Ei Suomella ole varaa palkka-armeijaan. Se olisi toki laadukkaanpi kun koko ajan treenaisivat, mutta ei se siltikään voisi olla juuri sen pienempi.

Näinhän se on. Ei se ammattisotilaskaan ole kuin yhdessä paikassa kerrallaan ja kuten Ukrainan sodasta nähdään, Venäjä yrittää hyökätä lähes koko rajan pituudelta.

Vierailija
206/208 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noilla tapahtumilla siitä ei tarvitsekaan puhua, mutta entä kun otetaan se synnytys pois, kuten moni nykyään valitsee? 

Toisin kuin moni ajattelee, niin se potentiaalinen mahdollisuus saada lapsia ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin mun potentiaalinen mahdollisuus olla maailman paras jossain, jos kumpikaan niistä ei toteudu. Mun "mahdollisuus" vaan ei maksa julmetusti yhteiskunnalle. 

Vierailija
207/208 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan Suomessa naista pakota synnyttämään? Eikä sota yhtä miestä kaipaa.

Vierailija
208/208 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustusvelvollisuus on lain mukaan myös naisilla. Että tuliko nyt iloittua liian aikaisin? Muksut pyörii jaloissa ja Putin itärajan takana, molemmat pitää sittenkin hoitaa ja reva muistuttaa isoa korvasientä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi