On kyllä hurja ero elämässä syntyykö kauniina vai rumana
Hoikkuudella voi rumuutta pelastaa vähän mutta selkeästi kauneus vaikuttaa kaikkeen, töitä tosi helppo saada, on valinnan varaa kumppaneissa, saat parempaa palvelua joka paikassa. Tämä pätee ainakin vielä yli viiskymppisenäkin, tai jopa eniten tässä iässä.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Kaunis voi aina ottaa varakkaan kumppanin jos haluaa ja hankkia varakkaan elämän tätä kautta, rumilla ei tätä mahdollisuutta ole.
Kaunis voi myös osallistua erilaisiin missikisoihin tai muihin edustushommiin ja tulla sitä kautta ilman tietoja ja taitoja kuuluisaksi, tai ainakin siihen on hyvät mahdollisuudet, rumilla tätä mahdollisuutta ei ole.
Kaunis voi päästä julkisuuteen ja vaurauksiin myös kohujen kautta ja ruveta vaikka tunnetun poliitikon salarakkaaksi, ruma ei voi.
jne
Niin no mikä osa tuossa on jotenkin hienoa tai tavoiteltavaa? Lähinnä kuulostaa todella ankealta ja epäantoisalta elämältä.
Vaikka olen mies niin myönnän että naisten kohdalla tuo voi olla vielä pahempaa. Vaikka se miehenkin elämää vaikeuttaa paljon, ulkonäköön ei ehkä ihan yhtä paljon kiinnitetä huomiota ja mies voi esim rikastua vaikka ruma. Sitten rahan avulla kauniitkin naiset kiinnostuu.
Oikeastaan eilen Ruotsi-ottelussa katselin naisia ja mietin just tätä aihetta. Kun esim Hilla Välimäki, Ella Mikkonen, Emma Tainio jne siunattu kauniilla ulkonäöllä ja lähes kaikki miehet kiinnostuu. Smalla paljon sellaisia joita vähän käy sääliksi, hienoa että kuitenkin menestyneet urheilijoina. Mutta esim sponsorit kiinnostuu kyll niistä kauniista.
m37
Kyllä etenki naisvaltasilla aloilla on kamalaa olla kauniimpi..siis jos haluaa normaalin elämän, ei mitään pintaliitoelämää. Siinä on moni nainen valmis menemään tosi pitkälle selkään puukotuksessa kun kateus alkaa. Moni aloittaa savustuksen heti kauniin naisen nähtyään. Järkyttävää touhua rumilta ja tyhmiltä naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis voi aina ottaa varakkaan kumppanin jos haluaa ja hankkia varakkaan elämän tätä kautta, rumilla ei tätä mahdollisuutta ole.
Kaunis voi myös osallistua erilaisiin missikisoihin tai muihin edustushommiin ja tulla sitä kautta ilman tietoja ja taitoja kuuluisaksi, tai ainakin siihen on hyvät mahdollisuudet, rumilla tätä mahdollisuutta ei ole.
Kaunis voi päästä julkisuuteen ja vaurauksiin myös kohujen kautta ja ruveta vaikka tunnetun poliitikon salarakkaaksi, ruma ei voi.
jne
No ei tarvitse edes olla kovin kaunis tehdäkseen tuollaista.
Onko se laihuus nyt kaiken a ja o? Eli vähän rumempanakin kelpaa jos on laiha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas ihmeellistä toisen kokemusten teilaamista höpö höpöksi. Kyllä tuo on ihan tosiasia, että kauniiden perässä on myös niitä jotka ovat kiinnostuneita vain ulkonäöstä. Tottakai jokainen joutuu tekemään seulontaa muissa asioissa, mutta ainakin nuo pinnallisimmat jäävät automaatti pois jos ei ole kovin kaunis. Itsekin olen kokenut tämän, että puolison löytäminen helpottui iän myötä kun pelkän ulkonäön perässä juoksijat eivät enää lähestyneet ja tilaa jäi paremmille ehdokkaille.
Mikä ongelma se on, jos kannoilla on jotain pelkästä ulkonäöstä kiinnostuneita? Etkö muka tunnistanut heitä? Ei ainakaan itselläni ole ollut ikinä vaikeuksia erottaa sitä, ketkä ovat oikeasti kiinnostuneita minusta ihmisenä ja keitä kiinnosti vain ulkonäkö. Asiaa auttoi se, kun en ensisijaisesti miettinyt sitä, mistä miehet ovat kiinnostuneita, vaan mietin,
Sehän on hienoa jos sinulla on ollut hyvä ihmistuntemus nuoresta asti. Ota kuitenkin huomion, että muutkin saavat täällä kirjoittaa omia kokemuksiaan ja ne voivat olla erilaisia kuin sinulla. Minä olen kyllä helposti erottanut monen muun laisia epäsopivia ehdokkaita mutta tuo on ollut minulle hankalaa. ITSE olin kiinnostunut monestakin miehestä, jotka paljastuvat ajan mittaan tosi pinnallisiksi naisen ulkonäön suhteen. Eivät he olleet kaikkineen mätiä ihmisiä joiden mätäisyys olisi paistanut suoraan päällepäin. Vääristyneet asenteet naisiin ja ulkonäköön olivat siellä pinnan alla ja tekivät heistä kelvottomia pidempää suhdetta ja perheen perustamista varten. Heidän kanssa tuli hukattua aikaa samalla kun tavallisemman näköisillä kavereilla ei ollut tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mun perässä ainakin oltiin n. Ikävuodet 25-33. Joka kerta kun lähdin ulos, joku alkoi seuraamaan, esim kauppakeskuksessa, työmatkalla jne. Pääasiassa "Moi. Olet tosi kaunis. Lähdetkö treffeille?". Yleisesti ulkomaalaisia. Jos vaikka työpaikalla oli 1 mies, niin kysyi treffeille, tai halusi *******, tai muuta vastaavaa.
Ja oikeasti uskot, että tuollainen ulkomaalaisten tekemä häiritsevä käytös johtui sun kauneudesta? Minä olen saanut tuollaisia perääni, vaikka olen meikkaamattomana ja jopa räjähtäneen näköisenä työntänyt lastenvaunuja. Ei tuo ole osoitus mistään kauniiden saamasta erityiskohtelusta, vaan tuo on vain epäkohteliasta, häiritsevää ja epäkunnioittavaa käytöstä. Mieti nyt: joku lähtee SEURAAMAAN? Oikeastiko joku typerys kuvittelee, että siinä on kyse jostain "etuoikeudesta", kun joku mies lähtee seuraamaan? hei haloo.
No huomaa ettet ole kaunis. Nimittäin kauniit ihan oikeasti joutuvat torjumaan miehiä useitakin kertoja päivässä niin yliopistolla kuin muuallakin. Joo ja on kokemusta se alkoi 16 vuotiaana ja jatkuu vaan, vaikka kouluttauduin ettet luule typeräski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne
Niin no mikä osa tuossa on jotenkin hienoa tai tavoiteltavaa? Lähinnä kuulostaa todella ankealta ja epäantoisalta elämältä.
Kauneudella pääsee myös lentoemännäksi, tapahtumaedustajaksi, messuemännäksi, ralliemännäksi, kiinteistövälittäjäksi, sisustussuunnittelijaksi, hääjärjestelijäksi, muusikon kanssa hengailemaan, matkaseuraksi ilmaiseksi. oikeastaan vain taivas rajana. Saa myös ok talon perheen ja hyvän el'män. Kyllä se vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne
Kauneudella pääsee myös lentoemännäksi, tapahtumaedustajaksi, messuemännäksi, ralliemännäksi, kiinteistövälittäjäksi, sisustussuunnittelijaksi, hääjärje
Pääsee myös tv ohjelmiin, radioonkin, elokuviin, näyttelijäksi, tuote edustajaksi, mainoksiin, oikeastaan kaikkeen missä ei tarvita kun edustavaa ulkonäköä firmalle. Ja jos päälle on Nasan astronautin ominaisuudet, kuten kunto hyvä, älykkyys ja nokkeluus ja sosiaaliset taidot voi päätyä minne vaan. Toki laihuushäiriöön liittyvillä epäterveillä manipulaatiokyvyilläkin voi päästä pitkalle kuten ollaan jo nähty valtakunnan huipulla vaikka olisi 7 keskiarvoa ja 10 yliopistopapereitakin hankittu, joku puolue kyllä broileroi perille ja ylikin.Politiikassa ollaan hyvin usein varsin keskinkertaisilla ja pinnallisilla kyvyillä liikenteessä. Ei ihme joshiljaisemmat ja pätevämmät toverit vetää vieressä työmestoissa itsaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä olin nuorena suht kaunis, mutta ei se mitään auttanut, koska olin myös "omituinen". Kiusattu ekalta luokalta asti ysiluokan loppuun, lukiossa ja aikuisena yksinäinen. Joo, panoseuraa olisi riittänyt, ihan päiväsaikaan kadultakin mua pokattiin. Mutta ei mua ole koskaan sellainen kiinnostanut. Kun yritin löytää seurustelukumppania, jutut päättyivät lyhyeen, koska olin kuulemma tylsä ja outo. Sittemmin mulla on todettu aspergerin syndrooma, että se on se miksi ihmiset mua ikään kuin vierastaa ja oudoksuu. Mutta ei ole siis kauneus auttanut, kun on tämä nepsyys.
Tämä! Olen kohtalotoverisi. Ärsyttää yleinen ikuinen oletus, että kauniit naiset saa kaiken helpolla. Itselläni on jo syntyjään ulkonäkö kuin huippumallilla, jota kyllä kehutaan ja jota vanhemmat ukot avoimesti kuolaavat, mutta koska olen nepsy, saan huonoa kohtelua ihmisiltä ja kiusaamista ollut joka paikassa. K
Jotenkin ne kiusaajat ovat onnistuneet saamaan sinut uskomaan että kiusaamisesi johtuisi vain nepsyydestä. Eikä kauneudestasi. Älä usko sitä. Ruma nepsy saa olla kyllä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kumma, kaikki ns. rumat naiset joita tiedän ovat parisuhteessa, naimisissa. Kukaan ei ole yksin. Enemmän yksinäisiä on kauniimmissa naisissa. Suomalaisella miehellä on muutenkin niin huono maku naisten suhteen ja huono itsetunto, niin valitsee aina sen ruman räväkän naisen.
Tai sitten mies valitsee yksinkertaisesti naisen jonka kanssa tulee hyvin toimeen.
Tässäkin asiassa on miehillä taaskin helpompaa, kuten aina. Luin kerran mielenkiinnolla englanninkielisesta redditistä miesten kokemuksia komeasta ulkonäöstä. Joku sitten kysyi ovatko toiset miehet koskaan kateellisia. Melkein kaikki komeat miehet kertoivat, etteivät ole ikinä kokeneet toisten miesten kateutta, päinvastoin. Joku mies vielä kertoi toisten (hetero)miesten olevan tosi mukavia ja ihania! Että ihan päinvastaisia kokemuksia mitä kaunis nainen saa kokea! Tunnen yhden tosi kauniin naisen, joka on myös mukava ihminen ja hänelle on niin miehet kuin naiset kateellisia, vaikka ei uskoisi. Täysin epistä, niin kuin lapsena sanottiin.
Olen kaunis kasvoiltani,mutta en mikään missi tai malli.Minulla on kaunis,sävyisä,mutta myös huumorintajuinen ja joskus räväkkäkin luonne.Minulla on kaunis mieli,siksi minulla on pitkäaikainen kumppani(mies,)Misseillä ja malleilla usein vaikea luonne .Heillä usein pirstaloinen rakkauselämä.
Kukaan tuskin on kokeillut syntyä sekä kauniina että rumana, joten aika vaikea sitä on vertailla, kumpi nyt on tosissan helpompaa.
Itse en usko, että tällä on käytännössä niin paljon merkitystä muutenkaan, mitä halutaan uskoa. Suomessa nyt muutenkin on hyvin vähän mitään poikkeuksellisen kauniita hollywood geenit omaavia ihmisiä.
Samoin täällä on hyvin vähän mahdollisuuksia työllistyä pelkällä ulkonäöllä ja elämä yleisesti pyörii niin, että ihan muilla ominaisuuksilla on ratkaisevaa arvoa, joskaan en kiellä, että se on osatekijä kokonaisuudessa. Itse en ole koskaan havainnut, että kenenkään ulkonäkö enää aikuisten elämässä vaikuttaisi merkittävästi kohteluun - kyllä niitä hyvin kauniitakin ihmisiä pidetään mukavina, jos he sitä ovat. Pidän erikoisena, että ylipäätään joku ajattelee itseensä suhtauduttavan nuivasti vain siksi, että muut olisivat kateellisia hänen kauneudestaan. Kuulostaa enemmänkin siltä, että muita ehkä nyppii se, että joku pitää itseään niin ylivertaisen paljon paremman näköisenä.
Tämä toki on vain minun näkökulmani tällaisena täysin keskiverron näköisenä ihmisenä. Itse en ainakaan arvioi ihmisiä ympärilläni pelkän ulkonäön perusteella millään elämän osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, kaikki ns. rumat naiset joita tiedän ovat parisuhteessa, naimisissa. Kukaan ei ole yksin. Enemmän yksinäisiä on kauniimmissa naisissa. Suomalaisella miehellä on muutenkin niin huono maku naisten suhteen ja huono itsetunto, niin valitsee aina sen ruman räväkän naisen.
Tai sitten mies valitsee yksinkertaisesti naisen jonka kanssa tulee hyvin toimeen.
Ja sen kauniimman naisen kanssa on mahdotonta tulla toimeen?
Jotain varmaan kertoo itsestäni että ole ensimmäisessä seurustelusuhteessani suhteessa joka johti avioliittoon ja on kestänyt 30 vuotta!Ja meillä on edelleen seksiä!Vaikka en olekaan mikään missi tai malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kauniimman naisen kanssa on mahdotonta tulla toimeen?
Mieheni exät eivät ole olleet mitää missejä tai malleja!
Minun mielipiteeni on se, että kauneuden muka positiiviset vaikutukset elämään ovat rankasti yliarvioituja. Varsinkin Suomessa. Milloin olette muka kuulleet, että kaunis nainen pääsee töihin pelkällä ulkonäöllä? Ja nyt en puhu mistään malli tai missikisoista. Suomessa muutenkin ihmisen koulutus ja paperit ovat maailman tärkeimpiä asioita, ei ihminen itsessään.Tiedän myös miehiä, jotka ottaa ennemmin ruman ja koulutetun naisen kuin kauniin ja vähemmän koulutetun. Ja huom.tämä ns.ruma nainen oli täysi kus.ipää.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen ero on siinäkin syntykö miehenä vai naisena. Naiselle tuodaan kaikki tarjottimella, sen kun valitsee itselleen palvelijan ja lapsilleen isän. Miehenä kaikki pitää ansaita eikä mitään arvoa ole, ennen kuin on statusta ja rahaa.
En ole nähnyt pariskuntaa, jossa mies olisi naisen palvelija. Toisin päin pilvinpimein. Ne lapsetkin nainen joutuu itse synnyttämään miehen päästessä isäksi orgasmin vaivalla, usein jättämällä myös syntyneiden lasten kasvatuksen ja hoidon naiselle.
Tämä! Olen kohtalotoverisi. Ärsyttää yleinen ikuinen oletus, että kauniit naiset saa kaiken helpolla. Itselläni on jo syntyjään ulkonäkö kuin huippumallilla, jota kyllä kehutaan ja jota vanhemmat ukot avoimesti kuolaavat, mutta koska olen nepsy, saan huonoa kohtelua ihmisiltä ja kiusaamista ollut joka paikassa. Kauneus ei todellakaan vie elämässä eteenpäin, jos olet käytökseltäsi ja luonteeltasi kummallinen, eivätkä ihmissuhteetkaan silloin onnistu. Väitän, että helpompaa olisi olla keskiverron näköinen nepsy, omituisuus varmaan hyväksyttäisiin helpommin ja sulautuisi massaan ainakin ulkonäön puolesta.