Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisten vuokranantajien ahneus puistattaa

Vierailija
22.08.2025 |

Toista ei nähdä ihmisenä vaan hyödykkeenä, jolta voi riistää rahat.

Kommentit (247)

Vierailija
201/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta AP asunto ja ala vuokrata tappiolla puoli-ilmaiseksi. Näytähän meille muille vuokranantajille mallia.

Itse vuokraan opiskelijalle 680/kk, kun onat vastikkeet ovat yhteensä 1100e/kk. Kuinkahan paljon enemmän AP:n mielestä pitäisi hyvää hyvyyttään ottaa kuukaudessa takkiinsa?

Miksi ihmeessä olet ostanut tuollaisen kämpän? Tuossa on pakko-olla rahoitusvastiketta melkoisesti, koska jos vuokralainen on opiskelija, kämppä on tod näk yksiö tai pieni kaksio. Jos ei ole varaa velattoman hintaan, ei kannata asuntosijoittajaksi ryhtyä.

Olen ostanut asunnon koska sain lainan kyseisen asunnon myyntihinnalle. En ajattele, että asunnon tarvitsee juuri tällä hetkellä tuottaa, vaan se on sijoitus tulevaisuuteen. Jos minulla olisi rahat velattomaan hintaan, en

Mä en edes ottaisi noin tolloa vuokralaista.

Vierailija
202/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä aivan mahtava vuokraisäntä. Ei ole nostanut vuokraakaan kuuteen vuoteen, vaikka tiedän kustannusten nousseen taloyhtiössä. Ei kaikki ole sellaisia kuin AP vuokralordi.

Hienoa, olet hyvä ja luotettava vuokrainen. Siksi sinun vuokraasi ei nosteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Vetäämö sen majan yli naamioinniksi teltan. Käsitin että maja on maja, ei okt. Lapsista voivat olla kiinnostuneita ja lasu iskeä, mutta aikuinen ihminen saa asua puun alla halutessaan.

Mun omat vanhemmat tekee musta ilmoituksia ja olen jo kolmekymmentä. Majat hajotetaan ja mule on määrätty oma hoitaja joka hakee tuet koska en osaa itse ja karkaan aina kesällä pois. Ei kiinnosta työssäkäynti matalalla palkalla ja elättää jotain vuokrarosvoa. Vesi ja sähkö ei ole sellaisia minkä takia maksaisin koko palkan niille. 

Ilman osotetta et sitten saa töitä ja ilman tukia ei ole varaa käydä missään töissä. Moni työnantajakn on katsonut kieroon kun sanon että asun metsässä. 

Ei palkkaa kun pitävät hulluna. Omat vanhemmat just pitää mua hulluna, kun en halua maksaa vuokraa ja käydä töissä. 

Käytännös oot oman kämppäs vankina ja maksat 3/4 palkasta siihen... 

Vierailija
204/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuokralaiset hyötyisivät siitä, että yksityiset eivät enää vuokraisi asuntoja?

Tämä. Tähän kun saisi vastauksen. 

Siten että vuokrat ja asuntojen hinnat halpenesivat kun tarjontaa olisi enemmän. Jokainen saisi omistaa vain yhden asunnon jossa pitäisi asua itse.

Miten vuokra-asuntojen tarjonta lisääntyy jos määrätään että kukaan ei saa enää omistaa vuokra-asuntoa? Haloo?

Mietipä sitä jos kukaan ei enää vuokraa asuntoa yksityiseltä. Mitä hinnoille tapahtuu kun kaikki kämppänsä kanssa pulaan joutuneet joutuvat myymään asuntonsa? Mitä tapahtuu sen jälkeen vuokratasolle kun entistä usea

Mulla on 2,35 asuntoa 3 eri osoitteessa. Jos tuollainen vaatimus tulisi: mies jää okt, minä muutan kakkosasuntoon kaupunkiin ja lukiolainen perimääni ja nyt vuokrattuun yksiöön. Kodittomaksi jäi vain nykyinen vuokralainen.

Vierailija
205/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen vuokraus on liiketoimintaa, josta asunnon omistaja saa tuloja.

Vierailija
206/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Ikinä

Yksityisen 

Asuntoon 

Vuokralle 

Tämän kerron heti Suomeen ulkomailta tuleville kollegoillekin. Suomessa on vuokralaisen oikeudet yksityisen asunnossa niin heikot että mielummin Lumo/ Sato Suomeen tilapäisesti töihin tuleville. 

Yritäpä omistaa asunto vaikka Espanjassa ja vuokrata sitä jollekin. Toivottavasti samanlainen systeemi tulee kaikkiin Euroopan unionin maihin.

Olen asunut Espanjassa ja lukuisat tuttuni omistavat asunnon. Vuokra maksetaan käteisellä, eikä ole asuntotukia niin kuin Suomessa. Ei joudu maksamaan siis veroa vuokratulosta ja saa laadukkaita vuokralaisia eikä mitään loisia.  Tulisi vain sama Suomeen!

Vierailija
207/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

Ikinä

Yksityisen 

Asuntoon 

Vuokralle 

Tämän kerron heti Suomeen ulkomailta tuleville kollegoillekin. Suomessa on vuokralaisen oikeudet yksityisen asunnossa niin heikot että mielummin Lumo/ Sato Suomeen tilapäisesti töihin tuleville. 

Yritäpä omistaa asunto vaikka Espanjassa ja vuokrata sitä jollekin. Toivottavasti samanlainen systeemi tulee kaikkiin Euroopan unionin maihin.

Olen asunut Espanjassa ja lukuisat tuttuni omistavat asunnon. Vuokra maksetaan käteisellä, eikä ole asuntotukia niin kuin Suomessa. Ei joudu maksamaan siis veroa vuokratulosta ja saa laadukkaita vuokralaisia eikä mitään loisia.  Tulisi vain sama Suomeen!

Mikä on asuntotuki? Vai tarkoitatko asumistukea? 

Vierailija
208/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista pahimpia on ne 1- 2 asunnon omistajat jotka vivuttavat vuokratuotoilla lainojaan. Ja juuri ne samat jotka kehuvat että kovalla työllä on asunnot hankittu.

Mielummin sitten vuokralle vaikka jonkun kymmeniä asuntoja omistavan henkilön asuntoon jos pitäisi valita.

Kokonaisuudessaan Suomessa ei tajuta että koko järjestelmä voi romahtaa tavalla tai toisella. Täällä vielä uskotaan siihen asunnon omistamiseen kuin pienet lapset. Jo esim Ruotsissa on eri tilanne jossa omistusasuminen on tavallaan vuokralla olemista niitä ei edes yritetä maksaa pois.

Kas kun vuokra-asuntojen kysyntä vaan kasvaa. Mutta eipä mitiä, ostakaa vaan omaksi. Ja harmi vaan, ettei vuokralainen tiedä, minkä panttina se juuri oma asunto on. Mutta sen kanssa nyt vaan on elettävä. Jos ei kelpaa, osta oma. 

Mä vuokrasin tällä viikolla tekstiilipesurin. En tiedä oliko yrityksellä velkaa tai oliko pesuri ostettu osamaksulla, mutta hyvin toimi! Sama homma myös nykyisessä vuokra-asunnossani. Hyvin voin asua, vaikken omistajan kirjanpitoa tiedäkään.

Vierailija
209/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa parturiin. Rahat menee vuokraan ja ruokaan. No, siivota voi ja vuokra-asunnossa ollaan kaikki vapaa-aika. 

Oon asunu kaduilla ja metsissä. Se ei ole oikeastaan paha. Se on hyvä ja ihminen tykkää sellaisesta. 

Vuokrakämpässä asuminen on vankeutta ja ihmiset ei tajua että yhteiskunta kannattaa van tiettyjä ihmisiä. Sellaisia joilla on vähintään lääkärin palkka.

Me muut ollaan orjia ja kannattais sunkn ajatella että seuraavana keväänä lähdet pois vaan kämpästäs ja jätät maksamatta kaikki. 

Meitä huijataan elämään vankeudessa ja käymään töissä joka ei kannata.

Suuri huijaus. Paritonnia lisää palkkaan niin voisi harkita, mutta kaduilla on muitakin ihmisiä ja ei kaikki ole hulluja tai aineiden käyttäjiä. 

Luonto on suuri seikkailu. Sä haaskaat sun elämäs siivoomala jonkun muun kämppäää.

Me ei edes olla tehty mitään sopimusta tän yhteiskunann kanssa. Voidaan erota tai ollaan erottu jo ajat sitten.

Vierailija
210/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy kaikki riistää nyyh

Vierailija
211/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa omaksi, niin ei tartte itkeä kallista vuokraa. 

Pätkätyöläinen ei saa lainaa.

Vierailija
212/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota vuokraamaan yksityiseltä. Itse mieluummin vuokraan yksityiseltä, kun usein saa neuvoteltua paremmat sopimusehdot eikä tarvitse maksaa useinkaan vuokravakuutta

Vierailija
213/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollisimman moni joutuisi kadulle, niin he huomaisivat ettei vuokrakämppiä tarvita mihinkään. Elämässä pärjää ilman töitä ja vuokria hyvin. 

Olisi hienoa jos nyt uudistuksen myötä ihmisillä avautuisi silmät. 

Vierailija
214/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

Ikinä

Yksityisen 

Asuntoon 

Vuokralle 

Mulla on tuttu espanjassa joka asuu yhden pankin pihalla siinä kadulla :D

Vierailija
215/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asumiskustannuksista vinkujat ovat samaa porukkaa, jotka vaatimalla vaativat aina vain korkeampia kustannuksia kiinteistöille ilmasto-tekosyyllä. Aina vain kalliimpaa pitää kuulemma olla: energia, vesi, jätevesi, jätehuolto, lämmitys, parkkiruudut jne, tai muuten ilmasto putoaa niskaamme. Uutinen vinkujille: loppuasiakas maksaa kaikki laskut, verot ja haittamaksut. Vuokralle laitetun asunnon olleessa kyseessä vuokralainen maksaa kaiken.

Vierailija
216/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoskeskuksen vieressä viimeksikin asuin. Mun mielestä ei ole kannattavaa asua vuokra-asunnoissa vankina, kun töistä ei jää mitään säästöön.

Olet vain kämpän vankina ja mihinkään ei ole varaa. Ei kannata työssäkäynti. Viimeksi multa purettiin tollanen maja ja jouduin sosiaalitantan autettavaksi. 

Sitten yllättäen taas joudun olemaan tässä, vaikka halusin olla kadulla. 

Mua ei kiinnosta tää yhteiskunta yhtään. Mutta kota menen taas kadulle, en maksa vuokria. Vesi ja sähkö ei ole sellaisia luksuksia minkä vuoksi kävisi duunissa. Kadulla sun ei tarvi edes käydä pesulla. Ostoskeskuksessa on ilmainen wifi jne. Ei tarvi myöskään puhelinta ja hakea vaikeita tukia. 

Ahaa, eli elät riistokapitalistin rakentaman ja ylläpitämän infran varassa. Ok.

Ei minulla henkilökohtaisesti mitään tuota vastaan ole, mutta tajuat varmaan että jos kaikki suomalaiset yrittäisivät tehdä saman niin se ostari menisi hyvin äkkiä konkurssiin kun sen fasiliteetteja käyttäisi tolkuttomat massat ihmisiä jotka eivät maksa niistä mitään. Vuokraa tai muuta vuokran tapaista maksua sielläkin alettaisiin periä, tai sitten sisään päästettäisiin vain maksavia asiakkaita.

Vierailija
217/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota vuokraamaan yksityiseltä. Itse mieluummin vuokraan yksityiseltä, kun usein saa neuvoteltua paremmat sopimusehdot eikä tarvitse maksaa useinkaan vuokravakuutta

Itse pidän asunnonvuokraukseen keskittynyttä yritystä, kuten kuntien vuokra-asuntoyhtiöt tai Lumo, Sato... turvallisena valintana, koska yksityinen saattaa ykskaks päättää myydä kämpän pois. Itselleni on kerran käynyt niin, että va halusi myydä asunnon, olisi myynyt mulle, mutta ei ollut silloin opiskelijana mahdollista saada lainaa. Lopulta sen osti yksi rikolliseksi paljastunut tyyppi. Oli ollut taloyhtiölle melkoinen riesa, ku asunnosta tuli bordelli.

Vierailija
218/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja ostaa oman asunnon niin ei harmita niin paljon. 

Vierailija
219/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuuden suhteen taidetaan olla hieman palaamassa menneisyyteen. Ysärillä ei kukaan vaatinut vakuutta eikä vakuutusta eikä luottotietoja kyselty, koko systeemi oli vielä niin uusi.

Toisaalta ulosotto oli silloin rajumpi toimi. Tulivat oikeasti poliisin kanssa viemään irtaimistosi, jos jäit velkaa. 

Vierailija
220/247 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli elät riistokapitalistin rakentaman ja ylläpitämän infran varassa. Ok.Ei minulla henkilökohtaisesti mitään tuota vastaan ole, mutta tajuat varmaan että jos kaikki suomalaiset yrittäisivät tehdä saman niin se ostari menisi hyvin äkkiä konkurssiin kun sen fasiliteetteja käyttäisi tolkuttomat massat ihmisiä jotka eivät maksa niistä mitään. Vuokraa tai muuta vuokran tapaista maksua sielläkin alettaisiin periä, tai sitten sisään päästettäisiin vain maksavia asiakkaita.

On tässä lähellä laskettelukeskuskin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän