Apua! Mistä saan auton määräaikaista työtä varten?
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Monet autoliikkeet myöntää tosi matalakorkoista autolainaa. Ei pitäisi olla ongelma ostaa osamaksulla. Varsinkin, jos ostaa edullisen auton. Alle kymppitonnilla saa jo ihan hyvän, esim. vanha Toyota.
Ei missään nimessä Toyotaa.
Joillekin auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B. Emme kaikki tarvitse ns. mu....njatkeita, ihan vaan tavallisia autoja ja Toyota on juuri sitä. Hinta-laatusuhde hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Kyllä mulla ainakin hävisi stressi kun luoviin autosta. Jäi ylimääräistä rahaa muuhun.
Hyvä auto. Ei paljon vikoja. Auto oli 20 vuotta. Mutta kaikki kulut mitä siitä tulee niin ei ole pieniä.
Kasko
Verot
Bensa
Huollot
Öljyt
Katsastus
Jne
Totta. Ihan hemmetin kallista. Mutta kaskoa ei tollaseen tonnin autoon oteta. Ei sillä ei se liikennevakuutuskaan ilmainen ole. Jos ei ole bonuskertymää. Silloin voi miettiä ottavansa vakuutuksen / auton haltijaksi sellaisen henkilön jolla on täydet bonukset.
Mutta ovat kalliita. Itselle lähinnä tottumuskysymys, että mä pääsen oikeasti milloin vain vähän minne vain ja helposti. Taksiakin joutuu odottelemaan
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sohivani muurahaispesää, mutta minkälaiset ne julkiset nyt oikeasti siellä teillä päin on? Onko jollain tasolla toteutettavissa? Ainakin siihen ekaan tiliin asti.
45 min suuntaansa, josta 35 min kävelyä ja aikataulut sellaiset, että joutuisin lähtemään kotoa 1 h 15 min ennen työvuoron alkua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sohivani muurahaispesää, mutta minkälaiset ne julkiset nyt oikeasti siellä teillä päin on? Onko jollain tasolla toteutettavissa? Ainakin siihen ekaan tiliin asti.
45 min suuntaansa, josta 35 min kävelyä ja aikataulut sellaiset, että joutuisin lähtemään kotoa 1 h 15 min ennen työvuoron alkua.
Ap
Eli ihan tehtävissä tarvittaessa. Onko se kävely ainakin osittain mennessä? Se on helppo korvata fillarilla. Tarvittaessa sinne toiseenkin päähän voit jättää fillarisi jolloin aika pienenee radikaalisti.
Toki itse ostaisin sen auton. Mutta voit käydä vaikka kuukauden ensin töissä ennen lumia ja sitten kattoo uudestaan maistuuko vai käytkö lyömässä taalat tiskiin johonkin jobbariliikkeen häkkivarastoon. Ja ei en pilkkaa heitä. Voit saada hyvänkin vehkeen. Tai jos käteistä jää taskuun niin ostat yksityiseltä ilman rahoituskuluja.
Vierailija kirjoitti:
En ole aapee, mutta meillä ainakin on todella surkeat julkiset. Työpäivä alkaa klo 05, eka bussi kaupungissa on klo 07.30. Matkaa 30km. Kesällä kouluaikojen ulkopuolella ei mene ainoatakaan bussia.
Nämä ihanat kuntaliitokset aiheuttivat meillä tuon joukkoliikennekadon (vaikka olisi luullut asian olevan toisinpäin).
Joka tapauksessa, jos bussit kulkisivatkin oikeaan aikaan, niin yksi matka liki 7e. Työmatkalle tulisi hintaa 14e/pvä. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee liikkuminen omalla autolla, vaikka pitääkin maksaa vakuutukset ja verot polttoaineen lisäksi.
Tykkäisin kyllä, että joukkoliikennettä kulkisi omana työaikanani, koska se olisi "turva", jos autoon tulee vikaa tai jos todella huonot kelit, niin mukavampaa olisi silloin mennä bussilla.
Jos jotakin tulee kadehdittua, niin työkavereita, joilla työmatkaa muutamasta sadasta metristä kilometriin. Ja aikaa menee muutama minuutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Polkupyörällä kuntokin nousee. Ei 2 x 20 km ole vielä paha, ainakin alkuun. Sitten kun palkka juoksee joku halpa auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Polkupyörällä kuntokin nousee. Ei 2 x 20 km ole vielä paha, ainakin alkuun. Sitten kun palkka juoksee joku halpa auto.
On se oikeasti paha. Suurimmalle osalle ihmisistä. Mutta jos osan matkasta voisi mennä bussilla niin tehtävissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aapee, mutta meillä ainakin on todella surkeat julkiset. Työpäivä alkaa klo 05, eka bussi kaupungissa on klo 07.30. Matkaa 30km. Kesällä kouluaikojen ulkopuolella ei mene ainoatakaan bussia.
Nämä ihanat kuntaliitokset aiheuttivat meillä tuon joukkoliikennekadon (vaikka olisi luullut asian olevan toisinpäin).
Joka tapauksessa, jos bussit kulkisivatkin oikeaan aikaan, niin yksi matka liki 7e. Työmatkalle tulisi hintaa 14e/pvä. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee liikkuminen omalla autolla, vaikka pitääkin maksaa vakuutukset ja verot polttoaineen lisäksi.
Tykkäisin kyllä, että joukkoliikennettä kulkisi omana työaikanani, koska se olisi "turva", jos autoon tulee vikaa tai
Ymmärrän. Sen vuoksi meilläkin on autot millä liikkua. Tosin klo 5 töihin on sellainen aika, että harvaan kylään suomessa siihen aikaan busseja menee. Joten ei oo edes harvinaista. Mutta sitä vartenhan meillä ne autot on että pääsee silloin kun tarve on.
Vierailija kirjoitti:
"Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa"
Niinkö? Luuletko että muualla kun Helsingissä voit työpaikan valita samasta korttelista, tai jos ja kun ei löydy niin ainahan voi maata kotisohvalla. esim. Minunkin työpaikalla on 76 henkilöä töissä ja parkkipaikalla lähes 50 autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haet töitä joita sulla ei ole edes mahdollista tehdä?
Kysytkö nyt ihan tosissasi?
Ap
Teetkö sinä tosissasi näiden paska-aloitusten kanssa? "Astuin paskaan, mitä tehdä?" "Pääsin uimavalvojaksi, enkä osaa uida! Mitä nyt?"
Onko sulla perse ja jalat? Varmaan osaat polkupyörää ajaa? Minäkin kykenen ajamaan 20 km kerralla, vaikken nautikaan siitä. Noin muutoin osaan etsiä työpaikkani sijainneista, joihin minun on mahdollista siirtyä ilman vauvapalstan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa"
Niinkö? Luuletko että muualla kun Helsingissä voit työpaikan valita samasta korttelista, tai jos ja kun ei löydy niin ainahan voi maata kotisohvalla. esim. Minunkin työpaikalla on 76 henkilöä töissä ja parkkipaikalla lähes 50 autoa.
No tää nyt oli vain toteamus tilanteessa jossa siis pääsee myös bussilla vaivalloisesti ja pitkästi paljon kävellen. Ja kyseessä määräaikainen pätkä. Joten auton hankinta voi olla syytä puntaroida tarkemmin.
Varmasti muuten osa noista autoilijoista pääsisi tarvittaessa muutenkin töihin jos olisi pakko. Mutta kun ei ole niin auto helpottaa elämää. Nimimerkki 2 autoa itsellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tuo paha ole. Laitatko faceen ilmoituksen vuokraat auton tai mopon?
Hyvä otsikko: mistä SAAN auton ?
ihankuin auton noin vain jostain ns saisi?
itse en ainakaan ole elämässäni ns saanut koskaan yhtään mitään: kun itse sain työpaikan ja olin myöskin ilman autoa myin mitä myytävää oli jotta sain käsirahan autoon ja töihin.
Työpaikka on edelleen ja autot on vaihtuneet jo moneen kertaan.
Mopoja vuokralle
Laita motosi vuokralle ja kata käyttökuluja lisätienesteillä | Nettimoto https://share.google/Mkq7YtM64ICm64bW3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle tonnin autolla ei tee yhtään mitään ellei ole varaa laittaa korjauskustannuksiin vuosittain tuhansia.
Kukaan normiälyinen ei korjaa tonnin pirssiä tuhansilla euroilla. Jos on mattikukkarossa niin yksi vaihtoehto on ostaa esim nettiautosta joku just leimattu pikkuauto, niitä saa jopa alle tonnilla ja sillä luultavasti ajelee ainakin yhden vuoden.
Meillä olisi ylimääräinen auto jos kelpaa.
Mene bussilla. Tulee halvemmaksi, menee varmasti tarpeeksi lähelle, et joudu miettimään parkkipaikkaa...........
Kyllä mulla ainakin hävisi stressi kun luoviin autosta. Jäi ylimääräistä rahaa muuhun.
Hyvä auto. Ei paljon vikoja. Auto oli 20 vuotta. Mutta kaikki kulut mitä siitä tulee niin ei ole pieniä.
Kasko
Verot
Bensa
Huollot
Öljyt
Katsastus
Jne