Mitä mieltä olet ihmisestä joka on työtön mutta käy osa-aikatyössä?
Pidätkö ihan luuserina kun saa osaksi veronmaksajien kustannuksella rahaa? Itse saan siis sovitetuna työmarkkinatukea.
Kommentit (26)
Ei kannata niin miettiä muiden mielipiteitä.
Haluaisin myös tuollaisen tilanteen. Pitää vain saada se työ. En ole kokotyökykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se silloin työtön ole.
No työttömänä työnhakijana olen ja saan työmarkkinatukea. ap
Arvostan osa-aikatöiden tekijöitä. Työelämä tarvitsee heitä kipeästi.
En mitään sen kummempaa mieltä kuin muistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös tuollaisen tilanteen. Pitää vain saada se työ. En ole kokotyökykyinen.
Itsellä myös tilanne että pystyn vain osa-aikatyöhän. Kokoaikaisen työn olisin saanut nykyisestä paikasta mutta en ole ottanut vastaan. Tämä sopii terveydentilanteeseen parhaiten nyt. ap
Kiittäisin panoksesta Suomen hyväksi
Kiitos
Mä käy myös osa-aikatyössä, mutta en nosta työttömyystukea. En halua olla tilivelvollinen TE-toimistolle tai riippuvainen tuista. Elän vain niukemmin.
Minä ajattelen, että parempi osa-aikatyössä kuin työttömänä. En ainakaan luuserina pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä käy myös osa-aikatyössä, mutta en nosta työttömyystukea. En halua olla tilivelvollinen TE-toimistolle tai riippuvainen tuista. Elän vain niukemmin.
Itse en yksinkertaisesti jaksaisi tehdä niin paljoa töitä että tulisin toimeen ilman työmarkkinatukea. :( ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, että parempi osa-aikatyössä kuin työttömänä. En ainakaan luuserina pitäisi.
Kuitenkin minäkin nostan kuukausittain tukea jonka yhteiskunta maksaa. Joku saattaisi ajatella että olen loinen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin minäkin olen ja teen osa-aikahommia. Silti en ole työtön. Tarkoitinkin että hölmöä sanoa työttömäksi ihmistä joka sentään tekee edes osittain töitä, eihän se silloin ole työtön. TE-toimiston hienouksia. Onneksi sentään tarvii hakea vain yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin minäkin nostan kuukausittain tukea jonka yhteiskunta maksaa. Joku saattaisi ajatella että olen loinen. ap
Minun mielestäni sinua ei voi sanoa tuossa tilanteessa "loiseksi".
Onko joku sanonut?
Itsellä ainakin neljä viimeistä hommaa on ollut palkatonta harjoittelua, työkokeilua, palkkatukihommaa jne. Nyt taas puolen vuoden harjoittelu ilman palkkaa sadannenteen tutkintoon. En kyllä ensisijaisesti mieti mitä muut on mieltä, enkä usko että tälläkään tutkinnolla saan töitä, mut jotainhan tässä on yritettävä pitkäaikaistyöttömyyden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin minäkin olen ja teen osa-aikahommia. Silti en ole työtön. Tarkoitinkin että hölmöä sanoa työttömäksi ihmistä joka sentään tekee edes osittain töitä, eihän se silloin ole työtön. TE-toimiston hienouksia. Onneksi sentään tarvii hakea vain yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden välein.
Haluaisitko kokoaikatyöhön? Itse en halua koska en jaksaisi, terveys ei kestäisi. Siksi tuo 1 työpaikka 3kk välein tuntuu välillä kammottavalta jos tuleekin kutsu haastatteluun. ap
Valitukset voi soittaa valtiovallalle, jos ei tykkää työttömyyskorvaussysteemistä. Siellä se on keksitty.
Tosin siellä myös tiedetään, että hyvinvointivaltiossa ollaan myös vastuussa kansalaisista. Yhteiskunnallehan se lasku kumminkin tulee, jos ihminen esim. jää osa-aikatyön takia asunnottomasi, sairastuu tms.
Ja jos ei loppupäivältä saa työttömyyskorvausta, niin lankeaa se lasku joka tapauksessa muille, koska sitten on haettava toimeentulotukea, jos ei osa-aikatyöllä pärjää.
Pänniikö kokoaikatyössä olevien pienipalkkaisten asumis- ja toimeentulotuki myös? Sillä hekin hakevat yhteiskunnan tukia, kuten työttömätkin ja ne osa-aikatyöttömät eli osa-aikatyölliset.