Apua! Mistä saan auton määräaikaista työtä varten?
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörän saa tonnilla tai kahdella. 20km melko kevyt polkaista. 50min menee aikaa.
Tammi-helmikuun pakkasissa pyöräily on huono idea.
Tonnilla tai kahdella saa myös auton. Joka on järkevämpi vaihtoehto kuin sähköpyörä. 20km on oikeasti pitkä matka pyörällä mennen ja jos vielä pakkasta ja lunta reilusti. Vielä jos työ on fyysistä, tuo liki 2h pyöräily joka päivä puristaa irti viimeisetkin jaksamiset.
Lisäksi pitää ottaa huomioon myös turvallisuus, onko työmatkalla edes pyöräteitä vai joudutko polkemaan vilkkaasti liikennöidyllä tiellä.
Itselläni on työmatka 30km/sivu ja yli puolet matkasta ilman pyörätietä. Ei tulisi mieleenkään polkea aamuviideltä keskellä talvea tuolla. En kyllä polkisi kesälläkään..
Saati teitten hoito on nykyään ihan retuperällä. Meidät, jotka lähtevät töihin viideltä ja vähän ennemmin, on ainakin täällä unohdettu. Aurat kulkee vasta kuuteen menijöille, joten välillä sitä on joutunut ajelemaan neljää-/ viittäkymppiä lumisohjossa ja siltikään ei meinaa tiellä pysyä.
Ja mitä tulee luoton saamiseen (siis pankilta), niin nykyään nuo ehdot ovat todellakin tiukentuneet. Itse otin äskettäin luottokortin, jossa useamman tonnin luottoraja, mutta itselläni onkin vakituinen työpaikka ja,säännöllinen palkka.
Tuo säännöllisyys on se avainsana. Tutullani esimerkiksi on vakituinen työpaikka, mutta työtunnit vaihtelee suurestikin välillä (kuitenkin saa siis joka kuukausi yli tonnin käteen) ja tämä oli syy, miksi ei saanut omalta tutulta pankiltaan luottokorttia. Luottotiedot siis kunnossa. S-pankilta sai lopulta luottokortin. Heille kelpasi nuo tulot hyvin.
Opiskelijat saavat yleensä helposti luottokortin, kun heillä opintotuki ja -laina.
Täällä ehdoteltu auton vuokraamista. Kaveri harkitsi sellaista. Noi 200e hinnat on vaan mainostamista varten. Jos sillä autolla meinaa vuokraamisen lisäksi oikein ajaakin, maksaa huomattavasti enemmän. Jos et oikeasti saa keltään tutulta lainaan, ostat leimatun auton, joka hyvässä lykyssä kestää 6 kk ja sitten myyt pois. Voit saada jopa rahasi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Katso esim. Beely. Sieltä saa puoleksi vuodeksi auton, halvimmillaan parilla sataa kuukaudessa jos "pikkukippo" kelpaa.
Mä oon aina vähän karsastanut noita vuokrafirmoja. Mutta tässä tapauksessa AP:lle varmaan ihan järkevä vaihtoehto. Ei tuu sitä omaa velkaa niin "paljon". Kuin tonnin halpiksessa. Ja noi ei mee niin todennäköisesti rikkikään. Ja jos menee niin ei oo yleensä sun vika ellet tahallasi riko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoja ei saa . Ne pitää ostaa. Mutta kokeile bussia se on edullinen tapa mennä töihin ja pyörä. Nuoret viilettää kouluun sähköllä skuuteilla.
Tää on muuten paha homma. Koska no. Jos säästöjä ei ole yhtään. Bussikortit maksavat maltaita. Millä hitolla sellaisen ostaa? HSL edullsin vaihtoehto maksaa yli 720€ vuodessa.Vai saako siihen sitten tukea?
Ostaa kuukausikortin. Noin minä tein.
Ok. No nyt mä vähän provosin. Tiedän että sitä ei kerralla tarvitse ostaa. Mutta kalliita ovat nuokin. Lähtökohtaisesti. Ei ole helppoo täällä pitkien etäisyyksien maassa töissä käynti
Mitä sä uliset? Me käydään töissä 60 km päässä. Monet käy 85 km päässä.
Toi 20 kilsaa ei ole pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit työn vastaan ja nyt vasta mietit millä sinne mennä 🤣
Ihan luonteva ajatus minusta. Koska no. Jos ei mitään ota vastaan niin ei mitään saakkaan. Harvinaista että ylipäätään saa mitään työtä näinä päivinä. Silloin kun saa niin silloin asiaan pitää panostaa.
Eipä kuulosta siltä, että ap on panostanut. Sellainen ihminen ei huutelisi Vauva-palstalla autopulaansa.
Mikä sun ongelma on? Et itse ole onnistunut saamaan mitään työpaikkaa?
Ap
En tiennyt ulisevani? Tarkistann.... :D En ulise. Totesin että bussikortit eivät ole ilmaisia. Kun aina soimataan auton kalleutta.
Pane ilmoitus faceen tai jonnekin, että vuokraat mopon tai auton. Joku yksityishenkilö voi vuokrata ylimääräisiä kulkupelejään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit työn vastaan ja nyt vasta mietit millä sinne mennä 🤣
Ihan luonteva ajatus minusta. Koska no. Jos ei mitään ota vastaan niin ei mitään saakkaan. Harvinaista että ylipäätään saa mitään työtä näinä päivinä. Silloin kun saa niin silloin asiaan pitää panostaa.
Eipä kuulosta siltä, että ap on panostanut. Sellainen ihminen ei huutelisi Vauva-palstalla autopulaansa.
Mikä sun ongelma on? Et itse ole onnistunut saamaan mitään työpaikkaa?
Ap
Minulla on työpaikka. Sinullakin olisi, mutta koska et pääse sinne, niin kohta se on entinen :D. Mieti kummalla meistä on ongelma.
Täältä vauvasivuilta tietenkin sellaisen saat ja tosi halvalla vielä 🚕🚗🚘🚙🛻, valitse vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haet töitä joita sulla ei ole edes mahdollista tehdä?
Koska työkkäri vaatii hakemaan jokaista paikkaa omalta työssäkäyntialueelta (80km säteeltä kotoa)?
Eli tän päivän missio. Soita johonkin halpisautoa myyvään liikkeeseen, selvitä rahoitusehdot, ja jos ne passaa mee koeajolle / pyydä joku sukulainen / kaveri kuskiksi. Sitten vaan nimet paperiin ja kovaa ajoa... Ja velkataakkaa, mutta luota että elämä kantaa jos töitäkin on luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Alle tonnin autolla ei tee yhtään mitään ellei ole varaa laittaa korjauskustannuksiin vuosittain tuhansia.
Voi tehdäkkin. Itse ajelin ainakin vuoden liikkeestä ostetulla 700e pelillä johon ostin satasella rengassatsin. Ja sekään ei olisi ollut pakollinen mutta kun en jaksanut nyppiä nastoja vanhoista talvirenkaista. Myydessä sain 550€ takasin kun leima oli menossa umpeen. Meni samana iltana kiertoon jollekkin muulle
Meillä on ajettu yli 100 000 km monella muutaman satasen kotterolla. Ei olisi muuten ollut varaa, mutta täällä on ollut ammattitaitoisia asentajia pihalla sen verran monta, että autonrähjät ovat pysyneet ajokunnossa. Ja kun eivät ole pysyneet, ei ole ainakaan tullut tonnin remonttia vaan on hankittu seuraava. Pieniä ongelmia on tosin ollut. Kerran oli 3. auto, jonka sain aamulla töihin lähtiessä pihassa käyntiin, joskus yhden auton peräkontissa piti olla 10 litraa nestettä lisättäväksi, sen seuraajalla saman verran öljyä. Se tuli kalliimmaksi kuin vesi.
Nykyään on tosin huonommin tarjolla todella halpoja autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Polkupyörä tai sähköpolkupyörä on hyvä vaihtoehto.
Talvella klo 5 aamulla myös? Pyörä voi olla hyvä vaihtoehto, kunhan se ei ole ainoa vaihtoehto.
Ap
VALI; VALI, VALI Itse olen ajanut pyörällä (LUE MUMMOMANKELILLA) töihin pohois-suomessa kesät talvet. Lähtenyt polkemaan 3:30. Aina ei ollut edes tiet aurattu. No tosin työmatka / suunta oli VAIN 13 km eli mennen tullen 26 km. Kotiin jäi nukkumaan alakouluikäiset pojat. Ihme VÄTYKSIÄ nyky ihmiset. Ei tullut mieleenkään alkaa kyselemään mistä saan auton.
Laita Toriin viesti, että haluat vuokrata auton edullisesti. Kyllä joku rahan tarpeessa oleva vuokraa sinulle esim. päivä/viikkohinnalla vanhan auton kohtuuhintaan.
Tai kysele kimppakyytejä bensarahaa vastaan.
Julkiset? Edes osan matkaa.
20km+20km on paljon pyörällä mutta osan päivistä ja alku kun on vielä hyvät kelit, meniskö?
Kimppakyytejä kannattaa selvitellä esimieheltä (siis häneltä kysyä onko ketään sinun suunnilta) tai fb ryhmistä.
Tiedän sohivani muurahaispesää, mutta minkälaiset ne julkiset nyt oikeasti siellä teillä päin on? Onko jollain tasolla toteutettavissa? Ainakin siihen ekaan tiliin asti.
Vierailija kirjoitti:
Laita Toriin viesti, että haluat vuokrata auton edullisesti. Kyllä joku rahan tarpeessa oleva vuokraa sinulle esim. päivä/viikkohinnalla vanhan auton kohtuuhintaan.
Jos AP on nainen niin miten mulla tulee mieleen, että tulee jos jonkin sortin Jormilta tarjouksia vähän muistakin kyydeistä :D Miksi.? En tiiä. :D