Apua! Mistä saan auton määräaikaista työtä varten?
Kommentit (328)
Osta joku raato, mikä on juuri katsastettu. Saa niitäkin muutamalla satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260: Kuka muu kuin täysi tolvana järjestää asiansa niin, ettei voi nukkua ennen aikaista aamuvuoroa kuin vain kaksi tuntia? Jos näin käy alvariinsa, elämänhallinnassa täytyy olla paljon muutakin vikaa.
Iltavirkku, joka ei kykene nukahtamaan yöunille heti pikkukakkosen jälkeen.
Ap
Vielä kerran: Mikä ihme sinut ajoi hakemaan työtä, jota et edes kykene hoitamaan edes aikataulullisesti saati kulkemisen takia? Kai noissa pätkähommissa olisi ollut muitakin paikkoja, joita olisit voinut hakea, jotta lainkirjain täyttyisi. Itse olen ollut vuorotöissä ja minullakin on iltavirkkuuden vikaa, mutta oma järki päässä sanoi, että ennen aamuvuoroa on älyttäv
Jos häntä on oikeasti _käsketty_ hakea, niin se merkitsee myös sitä, että jos hän nyt siitä paikasta kieltäytyy, niin siitä menee satavarmasti tieto työkkäriin ja karenssi pukkaa.
Nyt ap:n ei tarvitse muuta kuin päättää, että kulkeeko bussittomat välit kävellen tai pyörällä, vaikka miten pyöräilyä inhoaakin. Toisinaan elämässä täytyy tehdä asioita, joita inhoaa. Minä inhoan työntekoa, mutta silti vain käyn töissä. Jokanen säästetty euroni on aina euron verran lähempänä omaa tavoitettani jäädä omakustanteiselle eläkkeelle.
autoahan ap ei saa, jos aloitusviestiin on uskominen ja ilmeisesti on persoonaltaan sellainen, etten voi kannustaa häntä hankkimaan kimppakyytiäkään.
Ehdotatteko tosissanne kimppakyytejä vuorotyöhön?
Vierailija kirjoitti:
Beelybebeelybeely
Tää vaikuttaa nyt järkevimmältä vaihtoehdolta vaikka vähän kallis onkin, mutta eipä ainakaan tuu mitään yllätyskuluja eikä jää autoa riesaks kun työt loppuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Eikö sinulla ole ketään naapuria tai sukulaista, joka käy töissä samalla suunnalla? Voisitko lainata jonkun autoa pientä korvausta vastaan?
Ei ole ketään. Lainaaminen ei ole mahdollista.
Ap
Kyllä täytyy sanoa, että koskaan et voi tehdä oikein. Työttömille huudetaan, että laskurit menkää töihin ja kun haet töitä ja jopa saat työpaikan, niin sätitään, että olis pitänyt ymmärtää olla hakematta sellaista työpaikkaa, jonka saa.
Mut siis tämähän se on yksi niistä kannusti kouluista, mistä puhutaan. Töissä käyminen on niin kallista, että se ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Itse suosittelisin AP:lle jokusen satasen tuoreesti katsastetun ritsan ostamista, sellaisen jossa ei ole isoja huoltoja tulossa pian. Ja sen toivomista, että se ei hajoa ennen työsuhteen loppua. Vaikka eipä ne auton kulut siihen toki jää, vaan tarvitaan talvirenkaat (onko vanhat säällisessä kunnossa?), mahdollisesti öljyä, öljynvaihtoa, pyyhkijänsulkaa yms. "pientä". Ei oo kivaa kaukana töissä käyvän köyhän elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beelybebeelybeely
Tää vaikuttaa nyt järkevimmältä vaihtoehdolta vaikka vähän kallis onkin, mutta eipä ainakaan tuu mitään yllätyskuluja eikä jää autoa riesaks kun työt loppuu.
Ap
Mee ny vaan sillä bussilla tai kävellen, sähän sanoit ettei sulla edes ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotatteko tosissanne kimppakyytejä vuorotyöhön?
facebookista löytyy runsaasti ihmisiä, jotka tarjoavat kyytiä matkakuluja vastaan. varmastikin löytyisi ap:llekin seltä ihmisiä, jotka kulkevat ap:n kannalta oikeaa reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis ap:lle tuliterä BMW, voin myös antaa bensarahaa. Kelpaako vai minkä syyn ap tällä kertaa keksii?
En voi ottaa vastaan, koska se on kuitenkin manuaali. Mulla on kortti ajaa vain automaattia.
Ap
Nyt astuit miinaan. BMW ei käytänössä enää edes tarjoa manuaalivaihteisia autoja. Vanhoja manuaalivaihteisia toki löytyy edelleen.
Toi oli jonkun kytynen trollausyritys, ei mun kommentti.
Ap
Eli otat nyt tuon tarjotun BMW:n vastaan? Hienoa, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260: Kuka muu kuin täysi tolvana järjestää asiansa niin, ettei voi nukkua ennen aikaista aamuvuoroa kuin vain kaksi tuntia? Jos näin käy alvariinsa, elämänhallinnassa täytyy olla paljon muutakin vikaa.
Iltavirkku, joka ei kykene nukahtamaan yöunille heti pikkukakkosen jälkeen.
Ap
Se et varmaankaan ole sinä, tai olisit jo tehnyt aloituksen: Apua, minulla on auto, mutten voi mennä töihin, koska en voi nukkua kuin 2 tuntia ennen työvuoroa!
Jos häntä on oikeasti _käsketty_ hakea, niin se merkitsee myös sitä, että jos hän nyt siitä paikasta kieltäytyy, niin siitä menee satavarmasti tieto työkkäriin ja karenssi pukkaa.
En edelleenkään usko, että työvoimaviranomainen on järjestänyt työpaikan ilman minkäänlaista hakemusta ja haastattelua, jossa rekrytyyppi olisi kyllä huomannut, ettei ap:ta kannata palkata. Pelkkä hakeminen kun ei todellakaan tarkoita, että paikan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beelybebeelybeely
Ap
Mee ny vaan sillä bussilla tai kävellen, sähän sanoit ettei sulla edes ole ajokorttia.
Se oli jonkun trollaajan kommentti. Ei mun. Bussilla en edelleenkään pääse töihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Ainakin verottajan oletus tossa yleensä on että hankit bussikortin ja kävelet loput. Ja ei oo niin justiinsa vaikka joutuisit lähtemään 3h ennen töiden alkua kotoa. :D
Tossa tulee yli 3 km kävelyä, joten vähennykset saa tehdä oman auton kulujen mukaan.
Ap
Miksi tää aihe herättää näin kauheaa raivoa ihmisissä? Ihan kuin kaikki pitäisi tehdä hankalimman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle tonnin autolla ei tee yhtään mitään ellei ole varaa laittaa korjauskustannuksiin vuosittain tuhansia.
Voi tehdäkkin. Itse ajelin ainakin vuoden liikkeestä ostetulla 700e pelillä johon ostin satasella rengassatsin. Ja sekään ei olisi ollut pakollinen mutta kun en jaksanut nyppiä nastoja vanhoista talvirenkaista. Myydessä sain 550€ takasin kun leima oli menossa umpeen. Meni samana iltana kiertoon jollekkin muulle
Kallein autoni on maksanut 4000€ mutta paras oli kuitenkin se mistä maksoin 1000€. Tarve on vain työmatkoille ja kauppareissuille, niin ei tulisi mieleenkään sijoittaa enempää autoon mikä on suurimman osan ajasta parkkipaikalla.
Ei tonnin autoa osteta liikkeestä eikä rahoituksella. Liike on sen ostanut viidelläsadalla, osta sinäkin.
Eikä oikeat liikkeet myy tonnin autoja yksittäin. Ne on jobbareita, joiden kuluttajansuoja on poistettu turpaanvedon uhalla.
Rahoitusvaihtoehdoissa tulee kolarivakuutuksen tarve, joka lisää kuluja satasilla, niin kuin se rahoituskin.
Jos vuokra-auton saa parilla sadalla per kuukausi, se voisi olla huoleton ja riskitön vaihtoehto. Muussa tapauksessa, olisiko ketään läheistä, joka voisi lainata tarvittavan rahan? Lisäksi pitäisi olla ostoon avuksi henkilö, joka ymmärtää autoista, niiden luotettavuudesta ja kuluista.
Ootko sukua Konalan jauhelihamiehelle? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis ap:lle tuliterä BMW, voin myös antaa bensarahaa. Kelpaako vai minkä syyn ap tällä kertaa keksii?
En voi ottaa vastaan, koska se on kuitenkin manuaali. Mulla on kortti ajaa vain automaattia.
Ap
Nyt astuit miinaan. BMW ei käytänössä enää edes tarjoa manuaalivaihteisia autoja. Vanhoja manuaalivaihteisia toki löytyy edelleen.
Toi oli jonkun kytynen trollausyritys, ei mun kommentti.
Ap
Eli otat nyt tuon tarjotun BMW:n vastaan? Hienoa, ap!
On varmaan väärä merkki tai vähintään väärä malli ja väri ap:lle, joten tämäkään ehdotus ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Ei tonnin autoa osteta liikkeestä eikä rahoituksella. Liike on sen ostanut viidelläsadalla, osta sinäkin.
Eikä oikeat liikkeet myy tonnin autoja yksittäin. Ne on jobbareita, joiden kuluttajansuoja on poistettu turpaanvedon uhalla.
Rahoitusvaihtoehdoissa tulee kolarivakuutuksen tarve, joka lisää kuluja satasilla, niin kuin se rahoituskin.
Jos vuokra-auton saa parilla sadalla per kuukausi, se voisi olla huoleton ja riskitön vaihtoehto. Muussa tapauksessa, olisiko ketään läheistä, joka voisi lainata tarvittavan rahan? Lisäksi pitäisi olla ostoon avuksi henkilö, joka ymmärtää autoista, niiden luotettavuudesta ja kuluista.
Usko tai älä, tonnin ritsojakin myydään rahoituksella. Suomalaiset on niin persaukista porukkaa että kauppa ei käy jos liike (oli se sitten pieni tai iso liike) ei tarjoa rahoitusvaihtoehtoa.
No höpö höpö. Toki siitä on pitkä aika kun olen itse ollut viimeksi työtön, mutta mitään sääntöjä en ollut rikkonut, kun oli pakko hakea yhtä auki olevaa työpaikkaa.