Apua! Mistä saan auton määräaikaista työtä varten?
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260: Kuka muu kuin täysi tolvana järjestää asiansa niin, ettei voi nukkua ennen aikaista aamuvuoroa kuin vain kaksi tuntia? Jos näin käy alvariinsa, elämänhallinnassa täytyy olla paljon muutakin vikaa.
Tervetuloa hoitoalalle. On ihan normaalia, että iltavuoron jälkeen on aamuvuoro. Iltavuoron jälkeen käy vielä kierroksilla eikä pysty heti nukkumaan ja monesti jää unet siihen 2-4 tuntiin. Joillakin on vielä ajomatkaa töihin.
Ei sinulla tuollaisia vuoroja ole alvariinsa, yleensä max kerta viikkoon. Itse olen ollut muulla alalla vuoroissa niin, että ilta loppui klo 23 ja seuraavan aamun vuoro alkoi klo 6. Hyvin se meni, huolehtipa vain, että viimeistään puolilta öin sänkyyn, ikinä ei tarvinnut kahden tunnin öihin tyytyä. Vuorotyön paras palkinto oli paremmat vapaat kuin normipäivätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä muutin sen määräaikaisen työn perässä, ku ei oo autoa, eikä korttia 😃
tuollaien vaihtoehtohan ei aplle sovi, koska ei sovi sekään, että joutuisi istumaan bussissa yli tunnin
Ei ole mitään bussia ja tunnin matkaa. Jos olisi niin olisin iloinen ja nukkuisin koko matkan.
Ap
"45 min suuntaansa, josta 35 min kävelyä ja aikataulut sellaiset, että joutuisin lähtemään kotoa 1 h 15 min ennen työvuoron alkua.
Ap"Missä kohtaa tässä puhutaan bussista ja yli tunnin istumisesta missään liikennevälineessä? En näe.
ehkä hänen pointtinsa oli sellainen, että ap voisi suhtautua asiaan ratkaisukeskeisesti ja kysyä itseltään mitä voisi tehdä sen reilun tunnin aikana matkalla työpaikalleen. Kannattaako suhtautua siihen "omana aikana", jonka voi viettää tarkoituksenmukaisesti siten miten tilanne antaa siihen mahdollisuuksia (vaikka podcasteja kuunnelleen), vai kannattaako jupista se koko reilu tunti sitä, että onpa kurjaa, kun työmatkaan menee pidempään kuin 10 minuuttia, eihän tämä vetele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45 min suuntaansa, josta 35 min kävelyä ja aikataulut sellaiset, että joutuisin lähtemään kotoa 1 h 15 min ennen työvuoron alkua.
Ap
Eli pääset töihin kävellen ja julkisilla, eihän tässä ole mitään ongelmaa.
Mun alakouluikäinen lapsi on kitisemättä lähtenyt monta vuotta bussilla 1h 10min ennen koulun alkua (vartin bussimatka ja lyhyt kävely bussipysäkiltä koululle ja loppuaika odottelua koululla), kyllä sinä aikuinen ihminen selviät tuosta, jos oikeasti haluat töihin.
Ostat halvan auton sitten kun olet ollut jonkin aikaa töissä ja saanut säästettyä.
Herääkö lapsesi klo 4, koulupäivä kestää 8 h ja sen jälkeen hänen on hoidettava vielä kaikki kotityöt ja ruoanlaitot?
Ps. Mun työmatka julkisilla sisältää enemmän kävelyä kuin matkustamista. Jos ol
Ajat sitten pyörällä kävelymatkat. Ostat sellaisen taitettavan pyörän. Älkä nyt tule vinkumaan tähän sitä miten on hrveää ajaa lumessa ja sohjossa, kun teitä ei aurata: tietenkään et noina päivinä aja pyörällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260: Kuka muu kuin täysi tolvana järjestää asiansa niin, ettei voi nukkua ennen aikaista aamuvuoroa kuin vain kaksi tuntia? Jos näin käy alvariinsa, elämänhallinnassa täytyy olla paljon muutakin vikaa.
Tervetuloa hoitoalalle. On ihan normaalia, että iltavuoron jälkeen on aamuvuoro. Iltavuoron jälkeen käy vielä kierroksilla eikä pysty heti nukkumaan ja monesti jää unet siihen 2-4 tuntiin. Joillakin on vielä ajomatkaa töihin.
Ei sinulla tuollaisia vuoroja ole alvariinsa, yleensä max kerta viikkoon. Itse olen ollut muulla alalla vuoroissa niin, että ilta loppui klo 23 ja seuraavan aamun vuoro alkoi klo 6. Hyvin se meni, huolehtipa vain, että viimeistään puolilta öin sänkyyn, ikinä ei tarvinnut kahden tunnin öihin tyytyä. Vuorotyön paras palkinto oli paremmat vapaat kuin normipäivätöissä.
&nb
Älä oleta tietäväsi asioita. Noita tuollaisia vuoroja voi olla kyllä enemmänkin kuin max. kerran viikossa. Älä tule pätemään jos ei ole kokemusta hoitoalasta. Sä et myöskään voi oman jaksamisesi perusteella päätellä miten muut jaksaa tai saa nukuttua.
Ei, en edes tee enää vuorotyötä, mutta olen tehnyt. Ja ihan sillä hoitoalalla joten tiedän mistä puhun. Tiedän myös mitä on uupumus ja unettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltavirkku, joka ei kykene nukahtamaan yöunille heti pikkukakkosen jälkeen.
Ap
Vielä kerran: Mikä ihme sinut ajoi hakemaan työtä, jota et edes kykene hoitamaan edes aikataulullisesti saati kulkemisen takia? Kai noissa pätkähommissa olisi ollut muitakin paikkoja, joita olisit voinut hakea, jotta lainkirjain täyttyisi. Itse olen ollut vuorotöissä ja minullakin on iltavirkkuuden vikaa, mutta oma järki päässä sanoi, että ennen aamuvuoroa on älyttävä mennä tavallista aiemmin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Monet autoliikkeet myöntää tosi matalakorkoista autolainaa. Ei pitäisi olla ongelma ostaa osamaksulla. Varsinkin, jos ostaa edullisen auton. Alle kymppitonnilla saa jo ihan hyvän, esim. vanha Toyota.
Myöntääkö todella, kun ei ole vakituista työpaikkaa vaan lyhyt määräaikainen pätkä?
Ap
Kuinka pitkä työmatka, kuinka pitkä työsoppari?
Minäkin oululaisena hain ja sain työpaikan Helsingin Kampista. Ei kai se minun ongelmani voi olla, ettei ole mitään käryä miten pääsen sinne ja takaisin, että ehdin viemään ja hakemaan lapset myös hoidosta?
N18 zoomer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen idiootti, joka pyytää valmista helppoa ratkaisua ja keskittyy torppaamaan kaikki ehdotukset millä voisi ratkaista ongelman. "Ei ole polkupyörää, ja en voi polkea talvella". Jaa mikset voit pyöräillä talvella, kyllä muut vain pystyy. Kävele sitten saatana.
Sulla on näköjään vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Jos ketjun otsikko on auton hankkiminen, niin en tee silloin polkupyörävinkeillä yhtään mitään. Tiedän jo valmiiksi, etten jaksa pyöräillä tuollaista matkaa univajeessa.
Ap
"Lainaa en saa eikä mulla ole yhtään säästöjä."
Sinä alat mennä työpaikallesi sitte kävellen ja bussiilla, tai opettelet etsimään kimppakyytiä matkallesi, tai osalle matkaa, kunnes olet saaut rahaa hiukan ja sillä ostat sitten kopillisen pappaskootterin, käytetyn ehkä ja alat menneä sillä töihin. Myyt sen sitten, kun määräaikaisuus loppuu
Tai sitten muutat lähemmäs työpaikkaa tai sellaiseen paikkaan, jossa on paremmat kulkuyhteydet työpaikallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vielä kerran: Mikä ihme sinut ajoi hakemaan työtä, jota et edes kykene hoitamaan edes aikataulullisesti saati kulkemisen takia? Kai noissa pätkähommissa olisi ollut muitakin paikkoja, joita olisit voinut hakea, jotta lainkirjain täyttyisi. Itse olen ollut vuorotöissä ja minullakin on iltavirkkuuden vikaa, mutta oma järki päässä sanoi, että ennen aamuvuoroa on älyttävä mennä tavallista aiemmin nukkumaan.
Eiköhän ap ollut pakotettu hakemaan tuota työtä työnhakuvelvoitteen vuoksi. Karenssi tulee jos ei hae.
Minä ajelin 15 vuotta sellaisilla 300500€ autoilla koska olin todella köyhä. Nykyään taitaa olla halvimpien juuri katsastettujen hinnat 600-1000€ välillä. 2000€ hintaluokasta löytyy jo enemmän valinnan varaa. Nykyään ajan aika uusilla autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra autot on keksitty, sähköpyörä on myös keksitty...
Mistä sä kuvittelit ap:n löytävän rahat näihin?
Ensin mennään töihin, sitten ostellaan hilavitkuttimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eiköhän ap ollut pakotettu hakemaan t
Työnhakuvelvoite on, mutta olisihan hän voinut hakea jotakin päivätyötä. Etkö tuota ymmärtänyt edellisestä kommentista? Meillä syrjäisessä maakunnassakin on noita pätkätöitä haettavaksi päivätyönäkin pilvin pimein, pula on kokopäivätyöpaikoista ja koulutetun työvoiman työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eiköhän ap ollut pakotettu hakemaan t
ap:n pitää sitten ennen hakemuksen lähettämistä jo selvittää missä työpaikka sijaitsee ja haluaako päästä sinne. hakee vain nitä joihin haluaa päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Ainakin verottajan oletus tossa yleensä on että hankit bussikortin ja kävelet loput. Ja ei oo niin justiinsa vaikka joutuisit lähtemään 3h ennen töiden alkua kotoa. :D
Tuonhan menee alle tunnissa polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi. Jos käsketään hakea, niin se on pakko hakea tai muuten tulee karenssi eikä saa työttömyysetuutta! Opettele nyt hyvä ihminen ymmärtämään lukemasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö sä itse ymmärrä. Jos käsketään hakemaan jotakin tiettyä työpaikkaa, niin se on haettava jos ei halua karenssia. Mikä tässä oli niin vaikeaa ymmärtää??? Ei työkkäriä kiinnosta vittujakaan onko työnhakijalla edes mahdollisuutta päästä kyseiseen työpaikkaan.
Minä ajelin 15 vuotta sellaisilla 300500€ autoilla koska olin todella köyhä. Nykyään taitaa olla halvimpien juuri katsastettujen hinnat 600-1000€ välillä. 2000€ hintaluokasta löytyy jo enemmän valinnan varaa. Nykyään ajan aika uusilla autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.
Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen.
Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.
Ap
Eikö sinulla ole ketään naapuria tai sukulaista, joka käy töissä samalla suunnalla? Voisitko lainata jonkun autoa pientä korvausta vastaan?
297: Päästäkseen tuohon tilanteeseen on jo aiemmin rikkonut jotakin työpaikan hakemisen sääntöä tai ei ole ottanut tarjottua työpaikkaa vastaan ties millä verukkeella. Kyllä yleensä riittää niiden määrättyjen neljän työpaikan hakeminen, sillä osoittaa aktiivisuutensa työnhaussa.
Asun suuressa kaupungissa ja työpaikka kaupungin toisella puolen. Ei ole 20 kilometriä, mutta joudun lähtemään töihin 1h 8 minuuttia ennen työvuoron alkua.